Zalem: як перетворити продаж автозапчастин на ecommerce

4.7
07.02.2022
3256
0

Авто з турбонаддувом давно перестали бути екзотикою на наших дорогах. Але при цьому провести якісний ремонт турбокомпресора і сьогодні може далеко не кожен автосервіс - тут потрібні спеціалісти та обладнання, не кажучи вже про якісні комплектуючі. Відновлення автомобільних турбін – це специфічний та складний сегмент ринку автосервісу.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Шість років тому на цю проблему звернув увагу викладач конфліктології в Шевченківському університеті Олександр Візенталь. Вчений опинився у складній ситуації – зарплати на кафедрі не вистачало на те, аби прогодувати сім'ю. Так людина без досвіду у комерції задумала запустити власний бізнес буквально з нуля. Разом із партнером вони спочатку вклали у свій стартап півтори тисячі гривень.

“Сталося так, що у нас на кафедрі зарплати були близько 6-7 тисяч гривень, і я фізично не міг прогодувати своїх дітей. Тому я подумав, чим я міг би займатися поза університетом, як би я міг заробляти. У нас нічого не було. Взагалі, від слова "нуль". Я позичив 10 або 15 доларів, запустив сайт. Ми почали його крутити в рекламі, знайшли підрядників для ремонту” – Олександр Візенталь, Founder at TurboSTO .

Так було засновано turboSTO – першу в Україні профільну мережу майстерень з ремонту турбін та паливних насосів високого тиску. Всупереч усьому бізнес зібрав під одним дахом найкращих фахівців і швидко "злетів". Сьогодні компанія має 12 станцій по всій країні (у тому числі - у Києві, Харкові, Одесі, Львові). У майстернях щотижня проводять близько 2500 ремонтів на тиждень, а обіг бізнесу обчислюється сотнями мільйонів гривень.

Власники давно прагнули вивести бізнес на новий рівень - вийти на свого кінцевого споживача, оминаючи оптовиків, а в перспективі і запропонувати нові сервіси. Як показала практика, тільки так можна гарантувати швидкий та якісний ремонт, виключаюи із процесу посередників та монополістів.

Але для втілення цих планів бізнес потребував сильної онлайн-платформи, тому звернувся за допомогою до WEZOM. Команда зіткнулася з непростим завданням – поставити технічно складну сферу ремонту турбокомпресорів на рейки eСommerce. Рішенням стала концепція B2C-магазину Zalem, в якому покупець може підібрати комплектуючі для ремонту свого авто у два кліки.

B2C-магазину Zalem У turboSTO дуже пишаються своїми фахівцями

Суть проекту

Робота над Zalem - саме той випадок, коли проект пройшов усі стадії: від безладного набору ідей до релізу готового продукту. Спочатку клієнт не мав готової концепції, в 2020 році він прийшов до офісу WEZOM з двома аркушами формату А4, де були викладені його думки про можливості сайту для продажів.

Початковий задум був "дешевим та сердитим" - використовувати для створення інтернет-магазину коробкову платформу, але з кастомним дизайном. Згодом стало очевидно, що проект перетворюється на розробку індивідуального рішення. Цього вимагала спеціфіка бізнесу.

Мета проекту зрештою озвучили так: створити B2C/B2B онлайн-магазин запчастин для ремонту автомобільних турбін та автотоварів, з акцентом на споживчому сегменті.

На шляху до цієї мети команда вирішила низку завдань:

  • створити інтернет-магазин із кастомним дизайном;
  • реалізувати в ньому складний каталог запчастин, розхідників та комплектуючих;
  • додати можливості "розумного" пошуку сайту.

Суть проекту

Як обирали технології

Вибір технологій для такого проекту був для команди нескладним. За основу для магазину було взято готову платформу Locotrade на php-фреймворку Laravell. Використовувалася стандартна верстка у html/css. Для пошуку по сайту використовувався двигун Elasticsearch.

Стек технологій у результаті виглядає так:

  • PHP
  • Laravel
  • html/css
  • Elasticsearch

Як ми побудували роботу

Як організувати процес розробки, коли scope робіт потрібно постійно оновлювати?

Можна сказати, що проект підкорявся принципу Time & Material, але із застереженнями. В основному вартість доробок узгоджувалась заздалегідь.

Після базового розгортання магазину на Lokotrade команда сфокусувалася на доопрацюваннях дизайну та реалізації нових фіч – нові ідеї постійно виникали як у клієнта, так і у команди. Готової формули успіху у розробників не було, правильні рішення шукали та перевіряли у ході розвитку проекту, творчим шляхом.

Як ми спілкувалися з клієнтом

Комунікацію ми побудували майже так само, як при традиційній роботі спринтами, але щодо кожного окремого завдання. У клієнта завжди був доступ до свіжих даних щодо статусу робіт, витрачених годин та завантаженості фахівців. Для цього ми вели загальні документи та електронні таблиці.

Але що важливіше, ми регулярно звіряли карту розробки з поглядами та очікуваннями клієнта, добували від нього фідбек за кожним значним рішенням. Без цього зробити добрий продукт дуже складно.

“Я брав участь у всьому. У розробці, у дизайні, у якихось складних рішеннях, про які мені раніше нічого не було відомо. І я не знав, чи правильно ми приймаємо рішення, чи ні. Знов-таки, дякую професіоналам, які сидять у команді WEZOM. Вони нам підказували, як правильно вчинити, ми справді їм довіряли. І як показав час, вони дійсно мали рацію”, - розповів Олександр Візенталь, Founder at TurboSTO .

До речі, це не завадило команді вписуватися в дедлайни. Терміни задавалися безпосередньо під кожен пакет фіч і доробок, запізнювань по завданням майже не було.

Як ми спілкувалися з клієнтом

Складності каталогу

Що далі просувалася розробка, то більше змінювалася суть проекту. Виявилося, що коробкове рішення не може закрити всі потреби бізнесу з продажу запчастин для автомобільних турбін. Платформу магазину довелося суттєво переробити. Команда повністю змінювала каталог та дизайн, додавала новий функціонал.

Структура каталогу стала однією з головних технічних складностей проекту. Комплектуючі для автомобільних турбін виявилися надто специфічним товаром, для успіху магазину каталог потребував складної системи фільтрів із масою змінних. Побудувати таку структуру на коробковій платформі було непросто.

Аби вирішити завдання, команда фактично створила каталог у каталозі. Для товарів із звичайних категорій завантаження даних проходило за однією схемою, тоді як для автозапчастин було створено окремий спеціальний файл із чітко прописаною структурою. Через нього формувалися товарні позиції та залежності фільтрів у каталозі. Так розробники вийшли за обмеження платформи.

Що ми зробили?

Унікальна система фільтрів та пошуку за каталогом. Підбір деталей для ремонту спрощений настільки, наскільки це можливо. Користувачеві достатньо вбити на сайті марку, рік випуску та потужність свого автомобіля, і система підбере для нього відповідні комплектуючі. Але підбором потрібних запчастин все не обмежується - клієнт може одразу замовити ремонт вузла, або зовсім приїхати на своєму автомобілі в сервіс, де йому швидко проведуть ремонт або заміну.

Унікальна система фільтрів та пошуку за каталогом

Інтеграція Elasticsearch. На сайті використовується популярний рушій для просунутого пошуку за каталогом, команда додатково доопрацювала його під потреби клієнта. Користувачеві достатньо вбити у вікно пошуку лише три літери, щоб отримати перелік релевантних результатів. Пошук також розуміє ситуацію, коли відвідувач вбиває у форму англійський текст кириличними літерами.

Нова адмінка. Адмінпанель сайту створена на Laravel, відрізняється швидкістю, простотою та високою автоматизацією. Продаж вимагає мінімальної людської участі, співробітники не потерпають від труднощів з вивченням функціоналу. А якщо таки іноді потерпають, то можуть покластися на нашу підтримку.

“У WEZOM неймовірно крута підтримка, як у “Монобанку”. Коли б ти не написав, відповідають миттєво, і це дуже круто!”, - Олександр Візенталь Founder at TurboSTO .

Інтеграція 1С, CRM, поштових сервісів, чат-ботів. Інтернет-магазин повною мірою використовує потенціал та можливості інструментів, якими звик користуватися клієнт. Завдяки цьому інтеграція нового продукту в процеси компанії відбулась без тяганини, а персоналу майже не довелося витрачати сили та час на освоєння нової платформи.

Інтеграція 1С, CRM, поштових сервісів, чат-ботів

Підсумки розробки

Відеовідгук:

Проект, що розпочався як редизайн сайту, переріс у розробку окремого, фактично індивідуального рішення.

Але результат того вартий – нова платформа досягла мети, змогла змінити вектор бізнесу клієнта. Якщо раніше близько 65% клієнтів компанії приходили з B2B-сектору, то після запуску Zalem їхня частка у продажах почала падати. На сьогодні до 70% покупців – це кінцеві споживачі.

Продаючи нашу запчастину, ми даємо на неї гарантію, вона якісна, ми це точно знаємо. Але ми не впевнені, що вона спрацює в руках якогось гаражника. Тому і було створено цей проект”, - пояснив Олександр Візенталь Founder at TurboSTO .

Новий інтернет магазин дозволив бізнесу покращити якість та швидкість обслуговування клієнтів, зробити його більш рентабельним. Тепер клієнт може замовити запчастину і одразу подати заявку на ремонт. А наступного дня приїхати в сервіс компанії та закрити свою проблему за дві години. І все це за три кліки на сайті!

Але плани фундаторів TurboSTO спрямовані набагато далі: створити повноцінний автомаркет, де автомобілісти зможуть знайти будь-які запчастини, отримати будь-які послуги. Більше того, вони мріють змінити автомобільну культуру країни: похитнути традиції безглуздого та небезпечного "гаражного" ремонту, побудувати систему післягарантійного обслуговування автомобілів. І WEZOM готовий допомогти з цим – побудувати діджитал інфраструктуру для автосервісу майбутнього.

Як вам стаття?
4.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах