З чого складається eCommerce для магазину автозапчастин: 4 складових під капотом

5.0
13.08.2024
1427
0

З погляду покупця онлайн-магазин автозапчастин виглядає дуже просто. Це зручний майданчик, де можна підібрати та придбати необхідні комплектуючі в пару кліків на будь-якому гаджеті. Але з погляду бізнесу та розробників – це комплексне рішення, що потребує правильно підбору технологій, ретельно опрацьованої програмної архітектури та продуманого UX. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

У цьому матеріалі ми розкажемо, з чого складається інтернет-магазин автозапчастин. Опишемо ключові складники, внутрішні механізми та базові інтеграції таких рішень. Розуміння структури таких продуктів може відкрити вам пару свіжих ідей для розвитку продажів онлайн, чи навіть допоможе обдумати шлях диджиталізації власного бізнесу.  

Чому важливо приділяти увагу структурі eCommerce-майданчика? 

З чого взагалі складається онлайн-магазин? Якщо розглядати його з погляду бізнесу та користувацької логіки, то ми схильні описувати такий продукт як систему з різноманітних функціональних блоків. Це типові компоненти eCommerce: продуктовий каталог з фільтрами, система пошуку, продуктовий кошик тощо. Однак у сфері продажів автокомплектуючих реалізація цих елементів ускладнюється величезною та складною товарною номенклатурою, необхідністю специфічних інтеграцій тощо.

Відтак якісна розробка інтернет-магазину автозапчастин потребує виваженого підходу. Від правильного визначення структури рішення, вибору складників та опрацювання проєкту врешті залежить, наскільки ефективним, рентабельним та конкурентним буде кінцевий продукт.  Спроба “перестрибнути” етап досліджень та попереднього проєктування майданчика створює низку ризиків для усього проєкту. Назвімо їх.

  • Низька швидкодія. Будь-який майданчик eCommerce має бути швидким та давати миттєвий відгук на дії користувача, такі як пошук, оформлення замовлення тощо. У випадку з eCommerce для автозапчастин це дуже чуттєвий аспект, адже зазвичай торговельні майданчики тут працюють з величезними товарними базами. Недостатня увага до оптимізації пошуку та обробки запитів може призвести до втрати клієнтів – вони просто підуть на сайти та додатки конкурентів. 
  • Недостатньо гнучкий пошук. Магазини автозапчастин потребують дуже великих та складних товарних каталогів із дуже деталізованими можливостями фільтрації, аби користувач міг знаходити саме те, що йому потрібно. Йдеться, наприклад, про необхідність фільтрації на основі марки та моделі авто, інтеграції каталогу зі схемами вузлів, логікою сумісності комплектуючих, підбору аналогів тощо. Ця складова потребує дуже ретельного опрацювання. 
  • Проблеми з імпортом даних до платформи. У випадку з магазинами автозапчастин товарна номенклатура може вимірюватись мільйонами позицій.Відтак імпорт даних щодо складських запасів та цін з різних джерел стає нетривіальним завданням, нехтування яким призведе до проблем з менеджментом замовлень та оновленням товарної бази в реальному часі. 
  • Неефективні інтеграції. Дуже часто онлайн-магазини автозапчастин потребують численних унікальних інтеграцій. Наприклад, чимало постачальників мають власні API для передачі даних щодо продукції, і єдиного стандарту тут не існує. Нехтування подібними інтеграціями погіршить ефективність та зручність менеджменту товарної номенклатури у магазині.
  • Слабкий сервіс та споживацький досвід. Конкурентні онлайн-магазини запчастин покладаються на якісний UX з багатим функціоналом для кінцевого користувача. Тут може йтися про зручний особистий кабінет, програму лояльності, можливості персоналізації, фішки на кшталт підбору запчастин за VIN-кодом тощо. Відсутність уваги до цих складових врешті зменшує конкурентоздатність магазину

Відтак підбирати та опрацьовувати складові eCommerce продукту магазину автозапчастин слід дуже ретельно та послідовно. Проєктування UX та опрацювання програмної архітектури під нього буквально визначає долю усього проєкту. 

Ключові складові інтернет-магазину автозапчастин

Почати варто з того, що будь-який онлайн-магазин складається з функціонала eCommerce, особистого кабінету користувача та точок інтеграції. Зміст та складність цих компонентів залежить від індустрії, в який працює магазин. Наприклад, у секторі автозапчастин важливу роль відіграє функціонал пошуку та бази даних для інтеграцій. 

Нижче ми детально розберемо основні складові eCommerce рішення магазину автозапчастин, з огляду на сучасні тренди UX та реалії ринку.

Каталог товарів

Створення каталогу товарів для магазину автозапчастин пов’язане з низкою складнощів. Величезна товарна номенклатура (іноді йдеться про понад десяток мільйонів позицій) породжує низку викликів імпорту даних, оновлення каталогу та швидкодії обробки запитів. Цим онлайн-магазини автомобільних складників відрізняються від більшості інших, більш “легких” ніш eCommerce. 

Понад те, каталог має бути зручним та продуманим, надавати користувачу вичерпну інформацію про категорії товарів та окремі продукти, пропонувати гнучку та глибоку систему фільтрів, опції сумісності з моделями, вузлами та марками авто, з іншими комплектуючими тощо. Картки товарів мають бути інформативними та медійно насиченими, пропонуючи фото та відео товарів. Не варто забувати й про те, що у веб-майданчиках каталог має слугувати меті SEO і потребує відповідного опрацювання. Брак уваги хоча б до одного з цих аспектів може суттєво нашкодити бізнесу у довгостроковій перспективі. 

Пошукова система

Можливості пошуку – це слабке місце багатьох eCommerce-майданчиків для автомобілістів. Часто пошуковим системам у таких продуктах бракує гнучкості, швидкодії, або усього одразу. Це пов’язано з тим, що навіть магазин середнього масштабу змушений оперувати номенклатурою із сотнями тисяч товарних позицій.

Стандартні рішення для пошуку, як правило, не розраховані на обробку великих обсягів даних і складних запитів. Відтак далеко не завжди в операторів таких майданчиків є фах та ресурси для налаголження “живого” пошуку – для цього у продукт необхідно на рівні програмної архітектури закласти необхідні технології та потенціал для масштабування.

Налагодження постійної взаємодії корпоративного софту текстовими рушіями на кшталт Elasticsearch потребує залучення по справжньому фахових та досвідчених розробників. Такі технології працюють на користувацький досвід та конверсію, адже дозволяють гнучко налаштувати алгоритми ранжування результатів пошуку, аби зробити їх максимально корисними для покупця. 

Інтеграції

Жоден сучасний eCommerce неможливо уявити без численних інтеграцій зовнішніх продуктів та сервісів для бізнесу. Ці інтеграції дозволяють автоматизувати рутинні процеси, підвищити ефективність операцій, покращии динаміку продажів та надати клієнтам найкращий користувацький досвід. Онлайн-магазину запчастин може знадобитись ціла низка таких інтеграцій: 

  • Системи управління запасами;

  • Системи бухгалтерського обліку;

  • Сервіси доставки;

  • Платіжні системи та сервіси;

  • Бази даних по автозапчастинах (TecDoc, AutoData)

  • Кастомні API обміну даними з постачальниками;

  • CRM-системи;

  • Системи та сервіси аналітики;

  • Інструменти для сервісу та клієнтської підтримки. 

Це зовсім не вичерпний перелік. Вибір інтеграцій для конкретного проєкту залежить від його масштабів та цілей, від обраної платформи для онлайн-магазину та безлічі інших факторів. Налаштування та тестування різноманітних інтеграцій в eCommerce-майданчиках з автозапчастинами зазвичай є дуже трудомістким процесом. Адже чимало інтеграцій доведеться опрацьовувати індивідуально. 

Особистий кабінет

Ще один невіддільний компонент eCommerce, який так чи інакше присутній в будь-якому онлайн-магазині. Платформи для продажу автозапчастин не є виключенням, на особистому кабінеті будується низка важливих фішок UX у цій індустрії.

  • Персоналізований досвід. Зазвичай користувачі eCommerce можуть зберегти в особистому кабінеті свої особисті дані для зручності оформлення подальших замовлень. Але в магазині автокомплектуючих цей функціонал набагато важливіший: покупець може зберегти марку та модель свого авто, зазначити особливості його сервісу та експлутації, аби спростити пошук запчастин та отримувати релевантні пропозиції. 
  • Програма лояльності. Особистий кабінет часто виступає основою для реалізації системи бонусів, особливих знижок чи кешбеку. Такі пропозиції вкрай важливі для конверсії, утримання користувача в магазині та побудови з ним тривалого партнерства. 
  • Відстеження замовлень. Зазвичай саме в особистому кабінеті користувач магазину може в реальному часі відстежувати статус виконання своїх замовлень, чи навіть слідкувати за їх доставленням у режимі реального часу. 

Функціонал особистого кабінету може бути дуже різним, і залежить від потреб бізнесу. В межах кастомної розробки особисті кабінети зазвичай отримують на першому релізі лише базові можливості, але надалі збагачуються новими фічами. 

Ми в загальних рисах визначили, з чого складається інтернет-магазин автомобільних запчастин: це товарний каталог, пошукова система, численні інтеграції та особистий кабінет. Разом ці компоненти утворюють якісну систему eCommerce. Звісно, в тому випадку, якщо вони реалізовані на гідному рівні. 

Які інтеграції потрібні вашому eCommerce проєкту автозапчастин

Вище ми зазначили, що жоден онлайн-магазин неможливо уявити без інтеграцій для бізнесу. І це зовсім не перебільшення: без численних зовнішніх сервісів eCommerce просто не зможе працювати. Відтак на інтеграціях для онлайн-магазину автозапчастин слід зупинитися більш детально: ми розглянемо пару специфічних рішень для цієї галузі. 

Інтеграція із зовнішніми B2B-майданчиками

Онлайн-магазини автомобільних запчастин часто працюють з десятками, а іноді із сотнями постачальників. Чимало таких постачальників сьогодні можуть віддавати магазинам дані щодо своїх товарів не лише у форматі прайс-листів, але й в зручному цифровому вигляді, через власні API. Це допомагає автоматизувати процеси замовлення продукції, прискорити операції та в рази скоротити кількість помилок. 

Але не все так просто, адже універсального формату такої інтеграції не існує. На практиці постачальники дуже часто не хочуть, або не мають змоги підлаштовуватись під запити своїх партнерів B2B для спрощення дво- або одностороннього обміну даними. Відтак магазин стикається з необхідністю інтегрувати у свою систему цілу низку окремих API від різних постачальників, і кожна така інтеграція фактично стає унікальною. Це суттєвий виклик для будь-якої команди розробників, який потребує часу на налагодження та тестування. 

Інтеграція зі службами доставки

Типовий онлайн-магазин автозапчастин зазвичай має певні власні логістичні можливості. Щонайменше – це власний/орендований склад, або 3PL-провайдер. А у випадку великих бізнесів може йтися про розгалужену логістичну мережу з низки складів, автосервісів та власного транспортного флоту. Так чи інакше цю логістичну мережу треба інтегрувати із зовнішніми поштовими сервісами та логістичними службами, які можуть взяти доставку товару на себе. Це відкриває зручні опції замовлення для покупця, і водночас розвантажує логістичну мережу продавця. 

Однак якісна інтеграція в майданчик eCommerce зовнішніх логістичних служб потребує окремого опрацювання, особливо якщо їхні API мають певні технічні обмеження, чи взагалі не передбачають необхідних магазину можливостей. Покупцям дуже важливо мати можливість відстежувати у системі статус замовлення та бачити строки доставлення. Реалізація якісного прорахування цих строків на стороні магазину – це завжди непросте завдання.

Ми свідомо не зачіпали безлічі інших інтеграцій, які знадобляться магазину автозапчастин: ПЗ для обліку, системи управління запасами, CRM-системи тощо. Адже на практиці саме взаємодія з постачальниками та логістичними операторами виявляється найбільш трудомісткою і потребує особливої уваги. 

Розробка онлайн-магазину автозапчастин з WEZOM

Команда WEZOM працює на ринку рішень для eCommerce вже 25 років. Наші рішення – це кастомний корпоративний софт для бізнесу, цифрові екосистеми, мобільні та веб-додатки будь-якої складності тощо. Відтак ми дуже добре розуміємо, з чого складається eCommerce-продукт магазину автозапчастин, адже маємо величезний досвід створення таких рішень з нуля. 

Портфоліо WEZOM говорить саме за себе. Нам довіряють такі топові гравці автомобільного eCommerce як “Шипшина” та Zalem. Понад те, ми маємо комплексний досвід створення продуктів для логістики та менеджменту автопарків. Клієнти звертаються до нас у пошуку індивідуальних IT-рішень, які враховують усі унікальні особливості та потреби окремо взятої компанії. 

Якщо вас цікавлять подібні можливості – ви читаєте ці рядки не дарма. Звертайтеся по консультацію до наших фахівців просто зараз. Вони радо поділяться своїм досвідом та запропонують найкращі рішення саме для вашого бізнесу. 

Висновки 

Як показала наша багаторічна практика, автомобільна галузь – один з найскладніших напрямків eCommerce. Основні складові інтернет-магазину автозапчастин запам’ятати нескладно: це каталог товарів, пошукова система, набір інтеграцій та особистий кабінет. Втім кожен із цих компонентів є доволі складним для реалізації та потребує від розробників неймовірної уваги до деталей.

Ми б двічі подумали, перш ніж довірити кастомну розробку подібного рішення недосвідченим фахівцям. Якщо ви розмірковуєте над проєктом такого магазину, найкращим варіантом буде звернення до зрілої IT-команди, що може показати релевантні успішні кейси.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах