Як WEZOM перетворив велику TMS-платформу на повноцінний SAAS-сервіс 

Євген
Євген
CBDO
22.02.2023
22.02.2023
1333
0

 Система управління транспортом (TMS) використовує технології для допомоги компаніям в організації, реалізації та оптимізації процесу автоперевезень. Logicorp.inc Logistics – це транспортна компанія на ринку логістики США та Канади, яка попросила WEZOM створити TMS-систему, яку також можна було б розповсюджувати як SAAS сервіс.

Наша команда визначила, що метою проекту є створення та подальше розповсюдження гнучкої та актуальної TMS-системи для управління транспортуванням та розподілу завдань. Після 12 місяців роботи ми успішно розробили екосистему TMS, яка дозволила клієнту максимально ефективно управляти своєю компанією та продавати підписку на цю TMS схожим компаніям.

   

Чому Logicorp.inc Logistics знадобився WEZOM?

Компанія клієнта раніше використовувала службу цифрової диспетчеризації, але недоліки цієї сторонньої платформи переважили її сильні сторони. Проблема полягала в тому, що вона підтримувала лише 50 вантажівок на одному обліковому записі, тому їм доводилося сплачувати одразу за три облікові записи й постійно між ними перемикатися. До того ж ця система була застарілою й спиралася переважно на старі технологічні рішення.

Компанія почала думати про розробку свого власного рішення. Спочатку вони хотіли лише відмовитися від стороннього програмного забезпечення, але згодом замислилися про можливості на майбутнє. Нова платформа TMS мала розповсюджуватися серед транспортних операторів у форматі SaaS-моделі й одночасно зайняти свою нішу на ринку TMS-рішень.

Що потрібно було зробити?

Наш клієнт потребував цифрової платформи з управління вантажівками. Цей проект швидко перетворився з великої TMS-платформи на повноцінний SaaS-сервіс, який будуть використовувати транспортні компанії по всій Північній Америці.

Logicorp.inc Logistics очікувала від платформи наступне:

  1. Приймання замовлень, обробка їх диспетчером та призначення водія на рейс. Водій отримує замовлення в додатку, заповнює всі необхідні документи для транспортування та приймає замовлення.
  2. Автоматичне формування документації на рейс, яка засвідчується електронним підписом.
  3. Все це автоматично передається брокеру. У кращому випадку – через цифрову платформу, в гіршому – електронною поштою чи факсом.

Команда WEZOM уже мала досвід розробки таких платформ й розуміла, що необхідно розробити TMS, яка закриває ці робочі етапи, а також надає широкі можливості для управління маршрутами, пунктами призначення та завантаженням вантажівок.

Яку технологію використали?

Клієнт спочатку не мав технічного завдання на проект й прийшов до нас лише з ідеєю додатка та загальним баченням кінцевого продукту. Наша команда зібрала вимоги та ідеї клієнта стосовно продукту та вивчила його досвід використання стороннього рішення.

Для досягнення мети клієнта потрібно було розробити кілька інструментів, а саме:

  • Серверна частина управління TMS.
  • Драйвер для мобільних додатків під iOS та Android.
  • Веб-додаток для диспетчерів, бухгалтерів та менеджерів

Наш стек технологій розробки містив: 

  • ReactJS
  • Kotlin
  • Swift
  • Amazon Web Services
  • PostgreSQL

На основі цих технологій наша команда сформувала детальну документацію з концепцією проекту та окреслила структуру платформи, підхід до розробки та бажану технологію. Основою проекту став фреймворк React JS. Створені з його допомогою продукти дуже легко розробляти та підтримувати, що було дуже важливим аспектом для нашого клієнта. Для зручного та безпечного управління даними наша команда звернулася до хмарної платформи Amazon Web Services. Нативні мобільні додатки були розроблені на Swift (для iOS) та Kotlin (для Android).

Як наша команда взялася за роботу 

Для нас було дуже важливо мати тісну комунікацію з нашим клієнтом. Без зворотного зв’язку з клієнтом команда розробників часто не може оцінити, чи відповідають їхні результати вимогам проекту. На щастя, в цьому випадку не виникло проблем ані із залученням, ані з відкритим спілкуванням.

Власник продукту компанії нашого клієнта став частиною команди. Вони розуміли й продукт, й специфіку розробки, й бізнес-процеси, й важливі моменти. Також наша команда вела технічну звітність, оскільки ми фіксували прогрес розробки в профілі нашого клієнта в Jira, відстеження статусу завдань не було нічим обмежене.

Кожні два тижні для клієнта проводилася демонстрація спринту, на якій він міг побачити наші результати. Керівники команд особисто брали участь у представленні цих спринтів, відповідаючи на запитання, надаючи рекомендації та коментуючи технічну частину. Головний менеджер проекту щодня спілкувався з клієнтом.

Завдання були розподілені між командами та розділялися на спринти. Кожен спринт мав чіткі завдання та дедлайни, тому клієнт завжди знав, скільки потрібно чекати та якими будуть результати. Розробка виконувалася за методикою SCRUM. Це дозволило забезпечити належний технічний рівень продукту та правильно розставити пріоритети завдань. Ітеративний підхід забезпечив нам усім творчу свободу пропонувати будь-які нові ідеї та функції для платформи. Якщо у клієнта або у нашої команди була ідея щодо вдосконалення, ми її фіксували та обговорювали пріоритетність нового завдання.

Наприкінці проекту всі заплановані ідеї були успішно реалізовані. Загальна розробка тривала близько 20 двотижневих спринтів, що є дуже ефективним для розробки подібного масштабу.

Що розробила наша команда?

Команда створила екосистему TMS для розподілу та моніторингу завдань логістичного бізнесу. Платформа допомагає управляти автопарком, спрощує документообіг, забезпечує ефективні засоби контролю за роботою водіїв та забезпечує прозорість бізнесу.

Функції включали:

  1. Ключовий вузол екосистеми, веб-додаток, який відкривається з будь-якого браузера.
  2. Ключові ролі в цій системі — адміністратор та диспетчер
  • Адміністратор створює облікові записи для диспетчерів, вносить туди дані та надає їм доступ.
  • Диспетчери формують та заповнюють облікові записи водіїв, ставлять перед ними завдання, моніторять їхню роботу.
  1. Панель адміністратора додатка дозволяє легко створювати та модерувати замовлення. Відправні листи та накладні автоматично формуються та витягуються, а потім підписуються електронним підписом. 
  2. TMS забезпечує диспетчерам та менеджерам системи широкий спектр можливостей: 
  • Електронна дошка замовлень.
  • Управління вантажами за видами транспорту.
  • Врахування типу причепа та характеристик вантажу.
  • Динамічне управління транспортними маршрутами та пунктами призначення.
  • Моніторинг поїздок за статусом на всіх етапах доставляння.
  • Моніторинг транспорту за геолокацією.
  • Контроль його технічного стану.
  • Інструменти бухгалтерського обліку (фінансові звіти, звіти про заробітну плату тощо).
  • Інструменти управління персоналом (бази даних для HR, інструменти для наймання співробітників та інше).

Багато модулів для цієї TMS-системи розроблені індивідуально під потреби клієнта, тому її функціональність сьогодні виходить далеко за рамки класичної TMS-системи. Спільно з контрольною частиною працюють нативні мобільні додатки для водіїв, створені для Android та iOS.

Для розповсюдження TMS було витрачено багато часу на SaaS-сервіс та його роботу. Кілька обраних компаній, включаючи брокерів та операторів, змогли використовувати систему завдяки цьому SaaS. Замовлення від брокерів були розміщені в спільному списку для отримання різними перевізниками. Додатково існує взаємодія з американською базою даних брокерських фірм, з якої можна отримати дані TMS-системи.

Труднощі, з якими зіткнулася наша команда під час розробки

Проектом було легко керувати, але не обійшлося без проблем. Робота над додатком для iOS була ускладнена через неефективну роботу системи з надсиланням даних у фоновому режимі.

Водіям для підтвердження свого рейсу потрібно було робити фотографії та завантажити їх на сервер. Платформа iOS має певні труднощі з підтримкою фонового завантаження зображень у згорнутому режимі, і щоб реалізувати це власними силами, розробникам довелося докласти зусиль. Зрештою, пересилання зображень через додаток працює бездоганно на всіх мобільних ОС, й це було вирішено без значних витрат.

Результати нашого проекту

На першому етапі клієнт розв'язав свою ключову проблему – йому вдалося позбутися невдалого стороннього програмного забезпечення та впровадити в компанії кастомну розробку нової платформи. Тепер йому не потрібно покладатися на застарілу технологію сторонніх розробників й сплачувати за неї щомісячну плату.

Нова TMS не просто має функціональні можливості диспетчерських платформ. Сьогодні вона перетворилася на ІТ-екосистему, яка поєднує в собі можливості цифрової логістики та CRM. Платформа розвантажила керівництво компанії, спростила роботу диспетчерів та водіїв, скоротила витрати. Контролювати роботу водіїв стало набагато легше. Значно зменшилася кількість помилок та бюрократичних неточностей, так само як і кількість штрафів.

З новою IT-платформою наш клієнт вийшов на ринок TMS-програмного забезпечення, як і планувалося спочатку. Сьогодні компанія продає це рішення партнерам за передплатою, що дозволило їй швидко окупити вкладені кошти в розробку та вийти у прибуток.

Робота над цим проектом стала для нас предметом гордості, як з точки зору технічного виконання, так і з точки зору бізнес-результатів. Це яскравий приклад того, як технологія може вплинути на ринок логістики, якщо її застосувати в потрібному місці в потрібний час.

Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.