Що таке SaaS сервіс простими словами

Олександр
Олександр
Head of Front-end department
4.4
01.05.2023
30258
7

SaaS, що це таке? Якщо ви ще не чули про цю модель співпраці, ця стаття буде для вас корисною. Тож почнемо.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Цифрові інструменти та сервіси для бізнесу дозволяють зробити роботу компанії та комунікацію з клієнтами набагато ефективнішою. Але розробка та підтримка програмних продуктів – досить трудомістке та дороге задоволення. Щоб регулярно оновлювати програмне забезпечення або допрацьовувати функціонал під власні потреби, іноді потрібний цілий технічний відділ усередині компанії.

Software as a service або SaaS – вирішення цієї проблеми для користувачів. Це модель співпраці з власниками ПЗ, де програмне забезпечення виступає як послуга, а власник є провайдером, який самостійно займається обслуговуванням.

SaaS – що це таке

У SaaS платформі ви отримуєте доступ до функціонала програми через інтернет за платною підпискою. Саме програмне забезпечення знаходиться, як правило, на сервері розробника, який забезпечує працездатність програми, її регулярні оновлення та доопрацювання.

Яскравий приклад цієї моделі у B2C-сегменті – сервіс Google Docs. Ми отримуємо у власне розпорядження функціонал текстового редактора за допомогою браузера. Для цього не потрібно спеціально встановлювати програму на робочий комп'ютер.

Приклади з B2B – це послуги хостинг-провайдерів, планувальники завдань, CRM та ін. Різні типи програмного забезпечення, функціонал якого використовують підприємства, не будучи його власниками.

Наприклад, якщо компанія купує сервер під власні потреби, після чого наймає спеціаліста на аутсорсі, який займається його підтримкою, то це вже не буде SaaS. ПЗ та обчислювальні потужності сервера належать компанії, а фахівець просто надає власні послуги з його обслуговування.

SaaS проєкт це надання програмного забезпечення як послуги, що стає дедалі популярнішим у наш час. При цьому конкуренція в SaaS досить низька, тому надання ПЗ як послуги є перспективним варіантом для старту власного бізнесу в мережі.

Екскурс в історію SaaS

Орендна модель широко застосовувалася вже на зорі ери IT – у 60-70 роках ХХ століття. Тоді комп'ютери були дуже дорогими і складними в експлуатації, тому дозволити собі могли лише деякі великі організації. Рішення запропонували IT-гіганти на зразок IBM – вони за регулярну плату надавали бізнесу обчислювальні потужності своїх мейнфреймів.

У дев'яностих така схема вичерпала себе - комп'ютери стали простішими, дешевшими і потужнішими, тож будь-яка організація вже могла розгорнути власну IT-інфраструктуру з персональних комп'ютерів і серверів, а класичні корпоративні мейнфрейми почали "вимирати".

Але saas це зовсім не мейнфрейми в оренду, а продукт епохи інтернету. У дев'яностих світ побачили перші стартапи, що пропонували власне програмне забезпечення як послугу онлайн: від поштових сервісів, до бухгалтерського софту. На початок двохтисячних років розробка SaaS вже була доволі поширеною.

Сьогодні нікому не треба пояснювати, що таке SaaS. Це поняття використовують як опис моделі монетизації веб-сервісів та ПЗ. У нульових та десятих ця логіка отримала додатковий поштовх - через хмарні обчислення та мобайл.

Особливості SaaS model

Головна особливість SaaS моделі полягає в тому, що клієнт не має необхідності купувати продукт або ліцензію на його використання. Натомість продукт дається в оренду за підпискою. Це може бути оплата за місяць або за певні послуги.

SaaS додатком може користуватися відразу кілька людей за допомогою інтернет-з'єднання. Це дозволяє об'єднувати роботу команди та організовувати діяльність компанії правильно.

SaaS програма працює через веб-інтерфейс. Жодних додаткових програм або додатків ставити не потрібно, достатньо мати браузер. Дані розміщуються на серверах постачальника послуг, а клієнт може отримати доступ із будь-якої точки планети.

Багато SaaS сервісів надають безкоштовні послуги для ознайомлення. Вони мають обмежений функціонал або діє демо-версія протягом певного часу. Це дозволяє ознайомитися з інтерфейсом, функціоналом та зрозуміти, чи підходить сервіс під потреби.

переваги saas

Переваги SaaS

Оскільки створенням SaaS-сервісу і його підтримкою займається виключно провайдер, клієнт позбавляється необхідності його обслуговувати. Також до основних переваг для клієнта можна віднести:

  1. Невисока вартість . Абонентська плата за використання такого типу додатків набагато нижча, ніж вартість розробки та супроводу.
  2. Простота . Веб-інтерфейси SaaS можна використовувати з будь-якого пристрою. Щоб усі співробітники компанії отримали до нього доступ, не потрібно встановити програмне забезпечення на всіх комп'ютерах.
  3. Економія часу . На інтеграцію даного сервісу та навчання співробітників потрібно лише кілька днів.

Все це робить цей вид програм затребуваним серед малого та середнього бізнесу, а також серед простих інтернет-користувачів. Для власника, SaaS надає такі переваги:

  1. Регулярний дохід . Така модель розрахована на постійне довгострокове співробітництво з клієнтами. Тому ви отримуєте стабільний потік прибутку від усіх клієнтів замість разових виплат.
  2. Повний контроль над доопрацюваннями ПЗ та економія трудових ресурсів . Замість одночасної техпідтримки програмного забезпечення відразу у кількох клієнтів, ви вносите зміни до програм централізовано. Вам не доведеться виконувати ті самі дії десятки разів.
  3. Велике охоплення ЦА . Завдяки швидкості інтеграції та простоті даний вид додатків буде мати більш високий попит у деяких сферах, ніж ПЗ, яке необхідно встановлювати.
  4. Найменші трудовитрати обслуговування . Якщо ви надаєте додаткові послуги для власних клієнтів або спрощує власний сервіс за допомогою SaaS, то отримуєте значну конкурентну перевагу та розширюєте кількість постійних клієнтів.

Але щоб створити дійсно якісне програмне забезпечення, яке матиме попит, необхідно два ключові аспекти:

  1. Врахувати основні потреби ЦА.
  2. Знайти кваліфікованих розробників.

Іншими словами, ідею мають підкріплювати результати споживчих маркетингових досліджень та аналізу ринку. А команда, яка займатиметься створенням сервісу, повинна мати навички як у розробці, так і у створенні інтерфейсів користувача, маркетингу та аналітиці.

Недоліки SaaS

Переваг у SaaS моделі багато, проте є і ряд недоліків. Для деяких компаній вони критичні, тому доводиться відмовлятися від можливостей технологій SaaS.

Передача даних стороннім особам. По суті, сторонній провайдер отримуватиме конфіденційні дані вашої компанії. У більшості випадків це безпечно, але все ж таки ризик є.

Швидкодія системи залежить від швидкості інтернету. При нестабільній його роботі або повній відсутності робота сервісів припиняється.

Звичайно, ці проблеми поступово йдуть, тому що швидкість інтернету постійно зростає, методи шифрування покращуються, і дані знаходяться в безпеці.

Альтернативи SaaS

Хмарні платформи. Щоб не надавати конфіденційні дані компанії стороннім провайдерам, можна орендувати потужність комп'ютерів, так звані хмарні сховища. І там зберігати програмне забезпечення та всі дані.

Хостинг програм. Для кожного клієнта виконується встановлення окремої копії програми. Але обслуговування обходиться дорожче, а процес адміністрування складніший.

S+S. Це технологія від Microsoft, що дозволяє використовувати сервіс не через браузер, а через програму. Для роботи необхідно встановити її на комп'ютер, але доступ здійснюється до серверів.

етапи розробки сервісу saas

Етапи розробки сервісу SaaS

Розглянемо поетапно весь процес створення SaaS-сервісів.

  1. Обговорення проекту . Ви пояснюєте фахівцям цілі, для яких створюється програмне забезпечення, його функціонал, які завдання користувача буде вирішувати і ін.
  2. Передпроектні дослідження . Аналітики вивчають ринок, який буде розрахований сервіс: доступні аналоги (зокрема програми для скачування), потреби цільової аудиторії. Після цього, за потреби, доповнюють концепцію конкурентними перевагами та віддають на погодження.
  3. Прототипування . Далі створюється прототип всього сервісу, де схематично відображається логіка його роботи та структура інтерфейсу.
  4. Розробка програмної частини . Фахівці створюють архітектуру проекту та реалізують весь його функціонал.
  5. Створення дизайну інтерфейсу . Відображається унікальний дизайн програми з урахуванням UI\UX. При цьому фахівці керуються насамперед зручністю для майбутніх користувачів.
  6. Тестування . Комплексна перевірка працездатності всього програмного продукту: тестуються різні інструменти, коректність інтеграції із зовнішніми сервісами, перевіряється якість захисту, а також коректність роботи за різних сценаріїв взаємодії з користувачем.
  7. Підтримка та навчання співробітників замовника . Після того, як продукт готовий, фахівці з розробки навчають технічну команду клієнта основним особливостям сервісу.

коли корисні saas-додатки

Які існують корпоративні SaaS-продукти

Хмарні платформи ERP

Системи управління ресурсами підприємства (ERP) дуже масштабні, тому найчастіше реалізуються як платформи On-Premise, у межах власної інфраструктури компанії. Але є і вендори, які постачають хмарні ERP: Oracle, SAP, Microsoft, IFS, Odoo і багато інших.

Хмарний SaaS сервіс з функціоналом ERP має низку переваг: зручність, доступність, мобільність. Такі платформи дають клієнтам економічну гнучкість: можливість обирати між пакетами послуг та платити лише за справді необхідні ресурси. Такі рішення дозволяють підприємствам швидко адаптуватися до змін на ринку та керувати ресурсами більш ефективно. Крім того, клієнт звільняється від необхідності підтримувати та розвивати систему.

Платформи для менеджменту ланцюжків постачання

SaaS додатки для управління ланцюжками постачання (SCM) - це хмарний софт для управління закупівлями, виробництвом, розподілом та доставленням товарів та послуг. Такі рішення дозволяють централізовано керувати всім ланцюжком постачання, зменшуючи витрати на менеджмент та підвищуючи точність та ефективність управління. Хмарна логіка дає логістиці фінансову гнучкість та можливість адаптуватися під непередбачувані ситуації "на льоту". На ринку хмарних SCM-платформ сьогодні є такі великі вендори як Oracle, JDA, Epicor, Descartes, BluJay.

Платформи для продажів

Хмарні системи для управління продажами включають інструменти для управління клієнтською базою, автоматизації процесів укладання та супроводу угоди, документування, аналітики та сервісної підтримки.

Сьогодні на ринку немає браку хмарних CRM-систем, які дозволяють керувати всіма аспектами продажів: від першого контакту з клієнтом до укладання угоди та її подальшої підтримки. Такі платформи допомагають формувати базу даних про клієнтів, управляти маркетингом та вибудовувати продажі на основі даних. Приклади SaaS у цьому сегменті: Salesforce, Zoho, HubSpot, Creatio, Perfectum та багато інших.

HR-платформи

Створення SaaS сервісу для рекрутерів та HR-фахівців націлено спростити процеси управління персоналом, починаючи від пошуку кандидатів та закінчуючи звільненням співробітників. Хмарні рішення для відділу кадрів надають зручний інтерфейс для управління персоналом, що включає можливості для управління базою даних співробітників, процесом найму, управління навчанням та розвитком персоналу, оцінки ефективності, менеджментом системи компенсацій і премій. На ринку хмарних рішень для HR є такі продукти, як Zoho People, Oyster HR, Deel, OrangeHRM, Paycor та інші.

 

Платформа Marketing Cloud від Oracle

Популярна хмарна платформа для автоматизації та цифрового управління маркетингом. На сайті Oracle систему називають "найповнішим інтегрованим маркетинговим рішенням", яке дозволяє запустити та автоматизувати багатоканальний маркетинг, а також зібрати в одному інтерфейсі всі маркетингові сигнали для замовників. Платформа покликана підвищити окупність вкладень у діджитал-маркетинг та надати маркетологам інструменти для якісного прийняття рішень. Серед клієнтів Oracle є такі бренди, як Mazda, Hotwire, Nescafe.

Платформи для обслуговування клієнтів

Хмарна логіка дозволяє реалізувати платформи для обслуговування клієнтів та формування клієнтського досвіду. Системи управління відносинами із клієнтами (СRM) дозволяють ефективно розпоряджатися клієнтською базою даних, вибудовувати щодо кожного окремого клієнта індивідуальну стратегію маркетингу та продажів. За допомогою хмарних рішень для обслуговування замовників компанії можуть стежити за інтересами та поведінкою клієнтів, щоб запропонувати їм саме те, що їм потрібне. Такі можливості дають платформи SendPulse, Zoho, Salesforce та багатьох інших вендорів.

Головні принципи роботи SaaS

Головний принцип роботи SaaS (Software as a Service) – хмарне постачання готового IT-продукту. Постачальники послуг на своїх серверах мають дані або використовують додатково сторонні сервери. Замість встановлення та підтримки програмного забезпечення на власних серверах, користувачі можуть отримати доступ до додатків через веб-браузер або спеціалізовані клієнти.

Головні принципи роботи SaaS наступні:

  • Багатокористувальницький доступ. SaaS це інструмент, який одночасно можуть використовувати безліч користувачів. Після реєстрації користувач отримує унікальні облікові дані та права доступу.
  • Централізоване зберігання даних. Усі дані, пов'язані з додатком, зберігаються на серверах провайдера SaaS. Користувачі можуть отримати доступ до своїх даних у будь-який час та з будь-якого місця, маючи підключення до Інтернету.
  • Регулярне оновлення та обслуговування. Вам не потрібно перейматися за рівень безпеки, оновлення програмного забезпечення або технічне обслуговування. Ці послуги входять у SaaS сервіс та надаються постачальником.
  • Масштабованість та гнучкість. SaaS-додатки зазвичай розроблені з урахуванням можливості масштабування, аби відповідати потребам великої кількості користувачів. Клієнти можуть легко налаштовувати свої облікові записи та функціональність відповідно до індивідуальних вимог. Це відмінне рішення у разі зростання компанії.
  • Платіжна модель "за запитом". Замість того, щоб купувати програмне забезпечення одноразово, користувачі платять абонентську плату. Це робить SaaS додатки доступними, оскільки користувачі можуть скористатися додатком без необхідності вкладати великі суми в початкову покупку.
  • Безпека та захист даних. Провайдери SaaS забезпечують високий рівень безпеки даних. Це включає застосування шифрування, захист від несанкціонованого доступу та резервне копіювання даних, щоб мінімізувати ризик втрати інформації.
  • Інтеграція та розширюваність. Створення SaaS сервісу не обмежується базовими параметрами. Це гнучкий інструмент, який можна розширювати шляхом інтегрування стороннього софту.

Модель SaaS дозволяє користувачам отримувати доступ до потужних програм та сервісів без необхідності впровадження та підтримки складної інфраструктури. Вона пропонує гнучкість, економію часу та ресурсів, а також спрощену масштабованість, що робить її популярною як серед малих та середніх підприємств, так і серед великих організацій.

 

Як найчастіше використовують SaaS?

SaaS сьогодні знаходить своє місце в різних галузях та областях, серед яких:

  • Управління взаємодією з клієнтами – CRM-системи, що часто використовується у сфері торгівлі;
  • Управління ресурсами підприємства – ERP, використовується у логістиці та виробничих галузях;
  • Управління проектами та спільна робота, що застосовується в IT-сфері, в компаніях, які працюють за методологією Agile;
  • Управління персоналом – HRM, використовується для управління продуктивністю співробітників, під час навчання;
  • Контент та маркетинг, застосовується для аналізу даних, автоматизації маркетингових кампаній та управління контентом;
  • Управління логістикою та постачанням, використовується в логістичних компаніях, службах доставляння.

Це далеко не повний перелік сфер, де застосовується ця модель. Хмарний інструментарій може бути ефективним та корисним практично в будь-якій сфері. Адже у хмарі можна реалізувати практично будь-який сервіс, будь-яку платформу.

Порівняння SaaS з іншими хмарними моделями: PaaS, IaaS

Навіть поверхове порівняння SaaS з іншими моделями з надання хмарних послуг допоможе краще зрозуміти їхню суть, переваги та недоліки. Поговоримо про різницю між SaaS, PaaS та IaaS.

PaaS: платформа як послуга

Модель Platform-as-a-Service (PaaS) – це не просто сервіс, а невелика хмарна пісочниця. В рамках цієї моделі надаються платформи для розробки, які дозволяють розробникам створювати та розгортати власні додатки.

SaaS, навпаки, надає готові додатки, які вже розроблені та налаштовані провайдером послуг. Обидва підходи забезпечують високу гнучкість, але PaaS надає розробникам більше контролю над додатками, тоді як SaaS простіший у використанні й не потребує навичок програмування.

SaaS та PaaS: в чому подібність

Попри те, що на PaaS клієнт реалізує щось схоже на унікальний продукт, а SaaS це вже готовий сервіс, вони мають певні подібності. Обидві моделі працюють з хмарним сховищем, обидві звільняють клієнтів від необхідності розвивати та підтримувати платформу. Вони добре масштабуються та мають гнучкі налаштування. Тому вибір моделі залежить від конкретних потреб бізнесу.

 

IaaS: Інфраструктура як послуга

Модель Infrastructure-as-a-Service йде ще далі, ніж PaaS з її "пісочницею". В рамках IaaS компанії надаються віртуальні обчислювальні ресурси, такі як віртуальні машини, мережі та сховища даних. На відміну від SaaS, де користувачі отримують доступ до готових додатків, IaaS надає нижчий рівень абстракції, надаючи інфраструктуру, на якій можна розгорнути власне програмне забезпечення.

Обидва підходи пропонують гнучкість та масштабованість, але SaaS зазвичай орієнтованіший на готові рішення, тоді як IaaS дозволяє гнучкіше керувати інфраструктурою та додатками.

Під час використання IaaS користувач отримує більше свободи, але несе частку відповідальності за управління та обслуговування віртуальних потужностей та інфраструктури. Під час використання SaaS провайдер послуг бере на себе відповідальність за керування та обслуговування додатка, включно з оновленням та забезпеченням безпеки даних. Користувачі SaaS можуть зосередитися на додатку, а не на його керуванні.

SaaS та IaaS: які їх подібності

IaaS та SaaS базуються на хмарній інфраструктурі, нема потреби встановлювати та підтримувати on-prem сервери та локальне програмне забезпечення.

Ці моделі надають гнучкість та масштабованість у використанні ресурсів. Користувачі можуть легко масштабувати свої обчислювальні ресурси залежно від потреб й оплачувати ті ресурси, які вони реально використовують.

 

Практичні кейси використання SaaS на AWS

Чимало компаній знають, що таке SaaS, оскільки самі використовують модель на своєму підприємстві. Чималу частку ринку хмарних рішень сьогодні займають хмарні сервіси Amazon Web Services (AWS). Ось кілька прикладів успішного впровадження, коли розробка SaaS виявилася цінною та виправданою.

BMC Software та сервіс Control-M

Це компанія, яка займається розробкою IT-рішень та сервісів разом з AWS. Зокрема, вони використовують SaaS для роботи одного з довголітніх продуктів компанії – Control-M. Це ресурс, який дозволяє спростити оркестрацію додатків та потоків даних. Компанія використала досвід AWS у застосуванні SaaS рішень, які допомогли оптимізувати витрати та зробити бізнес гнучкішим.

Нові можливості CyberArk

Платформа CyberArk є інструментом із забезпечення безпеки ідентифікаційних даних, який допомагає підприємствам розв'язувати проблеми, що виникають за умов віддаленої роботи. Вона надає рішення для керування віддаленим доступом, адміністративними правами та даними для доступу. Співпрацюючи з AWS SaaS Factory, компанія CyberArk розробила нові сервіси із загальним доступом для своєї платформи. В результаті було створено централізовані та оптимізовані хмарні сервіси для всіх рішень SaaS компанії CyberArk, що дозволило скоротити час виходу на ринок на 30%.

 

Успіх Cohesity

Компанія є партнером AWS у галузі розвинених технологій управління вторинними даними. Вона випустила свій продукт, який допомагає керувати даними та спрощує роботу з ними. Cohesity тісно співпрацювала з відділами AWS з використання SaaS рішень, за допомогою яких створювала свій власний продукт. За допомогою SaaS компанія змогла спроектувати та реалізувати запуск свого рішення. Завдяки такому підходу швидкість виходу на ринок збільшилася на 50%.

Приклади SaaS-платформ

Будь-яка CRM. Це і є SaaS у чистому вигляді, подібні платформи надають сервіси з управління проектами та бізнесом, а клієнт щомісяця оплачує послуги компанії.

Системи документообігу. Це органайзери, календарі, документи та інші послуги. Багато хто з них має безкоштовний функціонал, але при оплаті їх можливості розширюються.

Хостинг-провайдери. Вони надають послуги хмарного зберігання бази даних сайту за певну плату.

Конструктори веб-сайтів. Це платформи, які дають змогу швидко створити сайт без навичок програмування. Хоча фактично, такий сайт не належатиме вам, ви зможете користуватися платформою в особистих цілях.

Прикладів SaaS платформ дуже багато, ця модель активно розвивається та повсюдно використовується.

Коли корисні SaaS-додатки

Розробка SaaS може бути як додатковим інструментом комунікації з клієнтом, так і самостійним рішенням для стартапу. Найбільш популярний даний вид послуг серед підприємців малого та середнього бізнесу (B2B). Якщо ж ви працюєте у сфері B2C то SaaS буде корисним, якщо основний сегмент вашої ЦА – користувачі, які віддадуть перевагу швидкому доступу до необхідного функціоналу через інтернет, ніж завантажувати та встановлювати програмне забезпечення.

Найважливіші тренди SaaS у 2024 році

Сьогодні модель Software-as-a-Service використовується повсюдно. За даними O’Reilly, у  2020 році 88% компаній використовували у своїй роботі принаймні один хмарний сервіс. Сьогодні цей показник ймовірно може бути ще вищим, адже ринок хмарних рішень вже багато років демонструє стійке зростання – особливо після пандемії. Які тренди сьогодні формують розвиток цієї галузі? Назвемо три ключові.

Наступ штучного інтелекту. Генеративний ШІ та великі мовні моделі на наших очах змінюють принципи роботи у технологічних та креативних сферах. ШІ може стати незамінним як засіб створення різноманітного контенту, і як цифровий асистент користувача під різноманітні завдання, і як чат-бот для клієнтської підтримки. Вендори софта фактично вже почали перегони за впровадження ШІ у свої продукти.

Кібербезпека.Критики часто “атакують” SaaS, що це нібито небезпечні рішення.

Але збереження чутливих даних і надійність сервісів дійсно залишаються одними з головних болючих точок для всього хмарного сегменту, адже частота і масштаби кібератак з кожним роком глобально лише зростають. Клієнти хмарних сервісів хочуть бути впевнені в тому, що їхні дані на віддалених серверах вендора надійно захищені, а сервіс не впаде через кібератаку. Постачальникам софту доведеться набагато активніше реагувати на ці очікування, впроваджуючи у свої продукти принципи Zero Trust та засоби ШІ для боротьби з кіберзлочинністю.

Micro SaaS. Дуже часто бізнесам та організаціям не потрібен ані комплексний софт, ані екосистема від стороннього вендора. Навпаки, вони шукають на хмарному ринку інструмент для вирішення якогось одного практичного завдання - маленьку утиліту або плагін, які “просто працюють”. Такі рішення називають Micro SaaS – це продукти з дуже вузьким фокусом та невеликими костами. Популярність таких продуктів стрімко зростає, адже для компаній це можливість економити та розвивати свою IT-екосистему без огляду на постачальників софту.

Перспективи розвитку SaaS

Аналітики та експерти переконані, що технологія SaaS й надалі активно розвиватиметься та масштабуватиметься. На це вказує одразу декілька тенденцій:

  • Ринок SaaS продовжує зростати та проникати до різних галузей та сфер бізнесу. Попит на послугу лише зростатиме завдяки гнучкості, масштабованості та зниження витрат на впровадження.
  • SaaS сервіси інтегруються з іншими моделями та хмарними інструментами, що дозволяє створювати комплексні рішення.
  • Дедалі частіше SaaS-платформи використовують штучний інтелект та Big Data. Це допоможе автоматизувати та спростити багато бізнес-процесів, розробити моделі поведінки та підбирати бізнес-рішення.
  • Зі збільшенням загроз кібербезпеці та великою важливістю захисту даних, майбутнє SaaS буде зосереджено на розвитку та вдосконаленні заходів безпеки та конфіденційності. Розроблятимуться нові методи шифрування, механізми керування доступом та системи моніторингу, щоб забезпечити захист даних користувачів.
  • SaaS-рішення роблять дедалі більший акцент на персоналізацію та покращення користувальницького досвіду. Інтерфейси та функціональність адаптуватимуться під індивідуальні потреби користувачів.

Як у майбутньому будуть розвиватись хмари та saas, що це за нові тренди, та яку роль вони відіграють на ринку – на практиці покаже лише час. Найімовірніше модель й надалі розвиватиметься, набиратиме популярності та активно впроваджуватиметься у нові сфери бізнесу.

Часто задавані питання

Що таке SaaS модель?

Це модель, за якої використання сервісом оплачується як послуга. По суті, додаток та можливості програмного забезпечення беруться в оренду користувачем. Для власників SaaS – спосіб довгострокового заробітку та розповсюдження ПЗ на широку аудиторію.

Що таке B2B SaaS?

Це сервіси, які використовують інші компанії збільшення можливостей свого бізнесу. Наприклад, це може бути коллтрекінг, інструменти аналітики, сервіси налаштування контекстної реклами тощо.

Що таке SaaS-сервіси?

Це сервіси, які надають клієнту послуги, але не знаходяться у технічному управлінні у клієнта. Клієнт лише бере в оренду послуги та можливості сервісу, оформляючи передплату.

Які проекти варто реалізовувати на SaaS-платформах?

Наприклад, ті, які потрібно тільки перевірити як бізнес-гіпотезу, так як платформи дозволяють швидко впровадити потрібний набір інструментів і функцій. Також можна впроваджувати SaaS до існуючих рішень, щоб розширити можливості.

Як вам стаття?
4.4
Проголосувало: 21
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(7)
М
Михайло
19.02.2021
SaaS – це лише звучить страшно. Більшість навіть не підозрює, що ми щодня використовуємо його у роботі та повсякденному житті. Той самий гугл док. Взагалі, враховуючи велику кількість інформації навколо, бізнесу давно настав час максимально переходити на хмару.
Н
Надія
03.07.2021
Я маю інтернет-магазин, який працює з 2010 року. Тоді природно ніхто не знав, що таке SaaS. Так от мій магазин відкривався ще на локальному місцевому хостингу. Для мене насправді це вже була хмара. Тільки хостинг тоді знімав із себе всі зобов'язання щодо обслуговування серверів, надаючи доступ до даних. Тобто вони просто здавали в оренду простір на жорсткому диску. Оце хардскілс для власника магазину. Тоді потрібно було тримати штат програмістів, аби сайт працював. Сьогодні достатньо знайти нормальне хмарне рішення, і ти бізнесмен.
Т
Таня Перемолова
28.11.2021
Дякую за статтю, було корисно зрозуміти, що хмарні рішення – це досить просто. Дякую й за приклади saas, все дуже зрозуміло. Я навчаюсь на 2 курсі універу, ми якраз проходимо методології, стисло все дізналася зі статті.
К
Костянтин Піменов
24.02.2022
Ми відмовилися від роботи з локальними серверами та перевели підприємство на хмарний сервіс. Це виявилося набагато зручніше та практичніше. Спочатку переймалися, що дані припинять бути конфіденційними, але фахівці перевірили й переконалися, що сервіс, який ми вибрали (не рекламуватиму) переконливо надає гарантії безпеки. Тож сміливо перейшли на це рішення. І не шкодую. Воно коштує набагато дешевше, хоч і сам перехід був болючим як фінансово, так і емоційно.
В
Виноградова
02.07.2022
Майбутнє SaaS звучить захоплююче! Я в захваті від того, що інтеграція з іншими хмарними сервісами лише зростатиме, а також від розвитку штучного інтелекту та аналітики даних. Це відкриває нові можливості для більш ефективного та інтелектуального використання SaaS-рішень. З нетерпінням чекаю на ці інновації.
З
Зимина Анастасія
20.12.2022
Хотілося б більше практичних прикладів використання SaaS у різних галузях. У статті наведено загальні приклади, але мені було б цікаво дізнатися, як конкретні компанії впроваджують SaaS-рішення та які результати вони отримують. Просто не до кінця зрозуміло, чи підходить SaaS для мого стартапу, чи варто одразу обирати це рішення.
О
Олена
18.05.2023
Віднедавна я повністю змінила своє ставлення до SaaS. Я зрозуміла, що це не просто модне явище, а реальний інструмент для покращення бізнесу. Зараз я сповнена ентузіазму й готова вивчати всі можливості SaaS для моєї компанії. Дякую за цю статтю!
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах