Як технології можуть вирішити проблеми індустрії нерухомості

Василій
Василій
IT Sales Manager
5.0
24.10.2022
2648
0

Новітні технології не лише полегшують пошук нерухомості, а й значно економлять час та гроші. Велика база даних дозволяє швидко підібрати житло, візуальний контент – миттєво його переглянути. Різноманітні сервіси позбавляють кропіткої паперової роботи, бюрократичних процедур, черг, полегшують фінансові операції. Й це далеко не всі проблеми, що можна вирішити за допомогою діджиталу.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Новітні технології: знай свого покупця

Перш ніж зрозуміти, як новітні технології впливатимуть на індустрію нерухомості, треба з’ясувати: «Хто він – покупець майбутнього?». Згідно з оцінкою FinanceOnline, серед них вже переважають міленіали, тобто люди, що народилися в 1981-96 рр. (плюс-мінус кілька років), а незабаром приєднається покоління Z.

Міленіали не просто виросли у цифровому суспільстві, а активно його створювали, вони використовують мережу задля пошуків житла. Це покоління не лише покладається на технології, а й створює все нові запити на них. Наприклад, на функціонал “розумних будинків”. 

Новітні технології й нерухомість

Без діджиталу у найближчому майбутньому не обійдуться ані покупець, ані продавець. Вже зараз цифрові сервіси вирішують чимало питань у галузі нерухомості, пришвидшують всі процеси – від стадії подачі оголошення до реєстрації придбаного майна. Розглянемо їх можливості детальніше. 

База даних

Доки не було інтернету, усі пропозиції житла можна було знайти у газеті нерухомості, що виходила 1-2 рази на тиждень, а також у знайомих рієлторів. Технології значно спростили процес, й пропозиції на популярних дошках оголошень оновлюються щохвилини.

Користувачі активно використовують такі інструменти задля пошуку або розміщення пропозицій про оренду. Чимало рієлторів вже створили чи розробляють власний сайт, що дозволяє демонструвати пропозиції максимально вигідно з усіх ракурсів. Щоб збільшити шанси на продажі та покращити сервіс, брокери об’єднуються й підключають портал до служби множинного лістингу (MLS) – спільного каталогу, що збільшує можливості продати житло.

Аналіз даних з пошуку житла

Великої кількості оголошень недостатньо, щоб успішно продати/купити житло. Полегшують завдання фільтри, що дозволяють відсортувати об’єкти за ціною, районом, площею, кількістю кімнат тощо. Це дозволяє користувачу можливість:

  • оцінити середню вартість певного житла;
  • проаналізувати ринок;
  • розуміти свої можливості;
  • прийняти обґрунтоване рішення з продажу, купівлі, оренди.

Вже сьогодні існують рішення, що можуть розрахувати, скільки коштуватиме житло за півроку-рік, і чи варто взагалі вкладати в нього гроші. Наприклад, є додатки, здатні з точністю до 90% передбачити оренду житла наступного року. За допомогою data-аналізу вони враховують не лише дані ринку нерухомості, а й політичні, економічні показники, оцінюють вірогідність внутрішньої та всесвітньої кризи.

Візуальний контент й віртуальна реальність

Візуальний контент (фото, відео) дозволяє клієнту переглянути квартиру онлайн. Віртуальний тур околицями демонструє інфраструктуру району (наявність магазинів, спортзалу, дитячого садка, поліклініки тощо), дає змогу зрозуміти, чи потрібен особистий візит. Тому особливу увагу продавець та рієлтори мають уділити якості такої презентації.

Також з’являється все більше додатків VR, що дозволяють не лише переглянути фото, а й особисто «погуляти» моделлю будинку, околиць, оцінити інтер’єр та екстер’єр. Віртуальна реальність надзвичайно реалістична й деталізована, дозволяє повністю поринути в об’єкт,  роздивитися до найменших деталей.

Серед інших плюсів VR-реальності:

  • Покупець може спокійно подивитись житло без прямого контакту з рієлтором чи продавцем.
  • Рієлтор та покупець можуть дистанційно оцінити стан квартири, вартість ремонту, порадитись з майстрами, не запрошуючи їх до будинку.
  • Це можливість презентувати житло навіть під час локдауну.
  • Покупець може оглянути нерухомість з будь-якої точки світу.

Є всі підстави вважати, що незабаром VR-тури нерухомістю стануть буденністю, їх пропонуватимуть усі рієлтори.

Автоматизація процесів

Неможливо уявити якісну роботу рієлтора без CRM – системи управління відносинами з клієнтами. Серед головних функцій можна виділити:

  • Базу даних, що створюють методом анкетування на сайті чи вручну, якщо клієнт прийшов іншим шляхом. Система відстежує його дії на сайті й занотовує інформацію для подальшого аналізу. Згодом, коли з’являться пропозиції, що можуть зацікавити клієнта, система повідомить про це рієлтору.
  • Фіксацію дзвінків, повідомлень. Коли клієнт звернеться до рієлтора, CRM повідомить історію взаємодії з ним.
  • Ведення угоди від звернення клієнта про пошук / продаж житла до реєстрації придбаного житла.
  • Сортування клієнтів за категоріями, розсилка персоналізованих рекламних листів та пропозицій.

Таким чином, CRM дозволяє рієлтору зекономити чимало часу й зусиль, не втратити покупця.

Машинне навчання

Машинні алгоритми активно використовуються для оцінювання вартості житла. Такі інструменти, наприклад, дозволяють передбачити, яку комісію отримає рієлтор після кожної угоди. Предиктивна аналітика ML дозволяє оцінити, коли певна характеристика житла стане популярною, й зіграти на цьому.

Штучний інтелект

Засоби штучного інтелекту (AI) допомагають покращити ефективність бізнесу. Наприклад, вони підбирають актуальні рекомендації, що дозволять клієнтам швидко житло згідно зі своїми вимогами. Також AI вирішує чимало  буденних питань – контролює зміни у списках житла, оренди, запити покупців й орендарів тощо.

Хмарні обчислення

Винесення обчислень у “хмари” – один з найвизначніших технологічних проривів в IT. Хмарні сервіси дають ріелтору максимально зручний та дешевий доступ практично до будь-яких робочих діджитал-інструментів.

Крім того, “хмари” часто використовують у proptech-додатках, зокрема для кредитування й підписання угоди на купівлю житла. Є підстави вважати, що незабаром збільшаться масштаби використання електронних підписів документів. Це суттєво змінить ринок житла.

Спілкування з клієнтами

Часи, коли клієнт спілкувався з рієлтором лише телефоном, відійшли у минуле. Міленіали переважно пишуть у чат, щоб поставити питання, домовитися про огляд житла. Дзвінки вони використовують для термінових справ, тому контактні канали мають бути доступні 24/7, а час відгуку мінімальним.

Окремо варто згадати про такий інструмент АІ, як чат-боти, що дозволяє відповісти на найпоширеніші питання клієнтів без звернення до оператора. Запити дозволяють рієлтору проаналізувати інформацію, ліпше оцінити прибуток й переваги, пов’язані з певним проєктом. Також чат-боти збирають інформацію про клієнтів, поповнюють базу даних.

Іншим перспективним напрямком є автоматизована служба підтримки зі штучним інтелектом, призначена для розмови з клієнтом. Вона відповідає на телефонні дзвінки, використовуючи інформацію, закладену розробниками, зокрема базу даних.

Блокчейн-технології

Блокчейн може забезпечити безпеку, прозорість й ефективність операції з житлом. Виділяють 2 методи його застосування в галузі нерухомості:

  • Токенізація – варіант для покупців, що планують придбати житло за криптовалюту, а також для інвесторів, які збираються вкласти кошти у нерухомість.
  • смарт-контракти – захищені блокчейном угоди між покупцем та продавцем/рієлтором, що прискорюють час перевірки контрагентів та дозволяють проводити безпечні розрахунки без посередників.

Блокчейн-технології гарантують безпечне зберігання важливих документів, зокрема права власності. Їх використовують для перевірки зашифрованих транзакцій й забезпечення невтручання у фінансові записи сторонніх осіб. Особливо це актуально при частковому інвестуванні, коли житло придбали декілька осіб. 

Соціальні мережі

Facebook, Instagram, Telegram, Twitter та інші соцмережі – ефективний метод просування бізнесу. Дослідження довели, що саме вони дозволяють збирати якісні ліди (дані про клієнтів) у порівнянні з іншими каналами. Тому не дивно, що їх активно використовують забудовники й рієлтори як для реклами нерухомості, так і просування бренду. Соцмережі дозволяють створити сторінку, розповсюджувати інформацію, рекламу, вибудовувати ефективну маркетингову стратегію.

І наостанок

Беззаперечним є факт, що ІТ-технології не лише впливають на галузь нерухомості, а й змінюють її на краще. За міленіалами йде покоління Z, яке не уявляє життя без цифрових технологій. Якщо прагнете успіху, до традиційних методів купівлі-продажу житла додайте технології, що оптимізують процеси, полегшують роботу з нерухомістю, приваблюють клієнтів. Крім того, стежте за появою нових, революційних ідей, впроваджуйте їх у бізнес – вони того варті! 

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах