Як створити “вбивцю Твітера”: розбираємо нову соцмережу Threads від Цукерберга

Василій
Василій
IT Sales Manager
5.0
10.07.2023
1729
0

Реліз Threads сколихнув увесь світ: лише за два дні свого існування нова соцмережа від Meta зібрала понад 70 мільйонів користувачів, і це лише початок. З одного боку, усім цікаво подивитись на першого реального конкурента Twitter, з іншого – Threads залучає величезну користувацьку базу Instagram. Оптимісти вбачають у Threads платформу, що стане прихистком для прихильників мікроблогінгу на тлі занепаду Twitter. Песимісти вже нарекли Threads провалом, що об'єднав у собі всі вади Twitter та Instagram. Ексцентричні власники соцмереж Ілон Маск та Марк Цукерберг тим часом обмінюються панчами в мережі, готуються до судової війни та двобою в октагоні за правилами ММА. 

На тлі цього медійного шоу губиться найважливіше: сам продукт, який команда Meta старанно розробляла декілька років. Ми вирішили виправити цю прикрість й виконали невеличкий технічний аналіз платформи: які технології лежать в основі Threads, який функціонал пропонує цей додаток, скільки може коштувати така розробка. 

Як влаштований Threads, чим він відрізняється від Twitter

Як відомо, останніми роками справи у Twitter йшли доволі кепсько. А коли платформу викупив Ілон Маск, то почав проводити над нею експерименти, що регулярно обурюють користувачів. Відтак Meta побачила ідеальну можливість поглинути ще один сегмент світу соцмереж. Перед інженерами Threads стояло просте у своєму задумі завдання – повністю відтворити загальновідомий функціонал Twitter, нічого не зламавши. Водночас нова платформа мала міцно інтегруватися в екосистему Meta, посівши своє місце поряд з Facebook та Instagram.

Платформа Threads реалізована у вигляді мобільного додатку та веб-версії з дещо обмеженим функціоналом. Користувачі можуть ділитися текстовими повідомленнями, фото та короткими відео. Певна річ, є можливість лайкати, коментувати та репостити публікації, а також фоловити інших користувачів. 

Якщо судити з перших вражень при запуску додатка, ключове завдання проекту було виконано. Threads надає користувачам мікроблог, де можна писати короткі повідомлення та створювати тематичні ланцюжки для їх обговорення. Так само як у Twitter. 

При реєстрації уся ваша база підписників з Instagram за замовчуванням переносяться і на ваш профіль у Threads. Коли ваш підписник теж вирішить звантажити Threads, то автоматично стане вашим підписником. 

Що можна наразі сказати про алгоритми видачі контенту? Стрічка у Threads будується з трьох основних ієрархічних гілок: 

ваші підписники – саме вони в першу чергу і бачать ваші дописи;

підписники підписників. Якщо ваші підписники реагують на ваш допис, то він може потрапити у стрічку вже їхніх підписників;

глобальна стрічка. Якщо на ваш контент реагують вже підписники ваших підписників, то він може врешті опинитися у глобальній стрічці. 

Та в чому найбільші відмінності нової соцмережі від старої? Розберемо їх:

  • Користувачі Threads можуть писати пости обсягом до 500 символів (у Twitter майже у два рази менше – 280 символів).
  • Рядок пошуку наразі не дозволяє шукати публікації за хештегами, там можна знайти лише користувачів. Це означає, що моніторити новини та контент за актуальними темами буде зовсім не так зручно, як у Twitter. 
  • Залогінитись у Threads наразі можна лише за допомогою Instagram. Профіль у Threads розглядається як частина акаунту Instagram, відтак видалитись із Threads без видалення профілю в Instagram неможливо. 
  • Додаток дозволяє зробити репост допису з Threads в сторіз Instagram, або у звичайний пост. Понад те, допис можна в один клік зарепостити у Twitter. 
  • За публікацію в Threads матеріалів, які суперечать правилам та політиці платформи, можна “упіймати” потрійний бан – у самому Threads, в Instagram, та у Facebook. Тож робіть свої перші дописи обережно. 

Не всі рішення нової соцмережі можна назвати вдалими та зручними для користувачів. Найбільше питань наразі викликають жорстка прив’язка профілю до Instagram та відсутність хештегів.

Втім, ми бачимо лише перші кроки Threads, тож особливості та функціонал цієї соцмережі імовірно будуть істотно змінюватися. Цілком імовірно, що коли ви читаєте ці рядки, мікроблог вже виглядає зовсім інакше.

Що відомо про технологічний стек Threads

Meta офіційно не розкривала технологій, на яких створювалась нова соцмережа, але ентузіасти вже з’ясовують, що в неї “під капотом”. Що їм вдалося з’ясувати?

Відомий фахівець з Python, творець популярного форматтера коду Black Лукаш Ланга стверджує, що бекенд Threads будується на Python версії 3.10. Якщо точніше, то основою нової соцмережі став внутрішній форк Meta під назвою Cinder. Він відрізняється від базового  CPython 3.10. JIT-компіляцією, низкою покращень для швидкодії та безліччю корисних твіків для розробників. Cinder від початку створювався для Instagram, але наразі його все частіше використовують в інших проектах Meta. Нещодавно розробники виклали форк у загальний доступ, аби прискорити розвиток CPython.

Користувачі Reddit за допомогою LibChecker з’ясували, що принаймні частина мобільного додатку Threads створена на React Native. В обговоренні теми відписався користувач, що називає себе колишнім інженером Facebook. За його словами, це дійсно так: більша частина мобільної кодової бази FB побудована нативно (це надає продуктам надійність і додаткову швидкодію). Втім, для невеликих функцій часто використовується React Native. В деяких випадках команди розробників використовують RN для швидкої розробки нового концепту, а потім будують його нативно, якщо він виявиться цінним та вартим часу і грошей. При цьому Meta користується підтримкою команди RN, яка може напряму консультувати розробників. 

Один з розробників Meta розповів у своєму дописі в Threads, що android-версія додатка майже повністю побудована на фреймворку Jetpack Compose. За першими результатами проекту команда повністю задоволена результатами. 

Логічно припустити, що iOS версія додатка теж реалізована нативно. Такі продукти створюються мовою Swift, за допомогою таких інструментів як SwiftUI, Xcode, AppCode, iOS SDK. 

Що маємо в підсумку? Класичний приклад нативної розробки мобільних додатків для соцмережі, зі спільним бекендом на кастомізованому Python 3.10. Ми не сказали жодного слова про веб-версію, та її легко можна реалізувати на будь-якому фреймворку на кшталт React JS.

 

Яким має бути сучасний мікроблог?

Варто сказати, що сьогодні жодна соцмережа не може здивувати користувачів – байдуже, наскільки вона буде проривною та технологічною. Втім, на перший план виходять можливості, що роблять соцмережу зручною у повсякденному вжитку та безпечною для користувача. Сучасний мікроблог має відповідати низці вимог: 

  • Безшовна інтеграція із наявними екосистемами. Сьогодні будь-який сервіс має пропонувати спрощену реєстрацію за допомогою Apple ID або акаунту Google, із підтягненням максимальної кількості даних. У випадку Threads ця вимога частково вирішується через тісну інтеграцію з Instagram.
  • Мультимедійна спрямованість. Навіть якщо йдеться про текстовий мікроблог, уявити сучасне мережеве спілкування без обміну фото, відео та анімованими наліпками неможливо. Такий обмін має бути зручним, працювати миттєво і стабільно.
  • Кастомізація та персоналізований досвід. Сьогодні вже нікого не дивують користувачі, які ненавидять постійні сповіщення і не хочуть демонструвати в мережі своє приватне життя, використовуючи соцмережі виключно для роботи. Відтак будь-яка така платформа має відрізнятися гнучкими налаштуваннями алгоритмів, сповіщень та приватності.
  • Відкритість. Сучасні соцмережі сумісні з іншими соцмережами. Зокрема, завдяки відкритому протоколу ActivityPub, запропонованому до використання Консорціумом Всесвітньої павутини (W3C) у 2018 році. Стандартизовані API  спрощують обмін контентом між платформами та роблять мережу зручнішою для користувачів.
  • Кібербезпека. Захист приватних даних користувачів має бути одним з ключових пріоритетів IT-велетнів у цифрову добу. На жаль, для Meta це питання пов`язане з низкою гучних скандалів. Можна лише сподіватися, що компанія зробила висновки й не буде повторювати старі помилки у Threads.

Вибір стека технологій для Threads можна пояснити гонитвою за усіма цими вимогами: нативна розробка додатків дозволяє забезпечити швидкодію, безпеку даних і стабільність роботи продукту. Крім того, вона підтримує ActivityPub, що робить її сумісною з іншими сучасними соцмережами на кшталт Mastodon.

Скільки може коштувати розробка соцмережі на кшталт Threads

Отримавши певне уявлення про можливості додатка, стек технологій та особливі вимоги до платформи, можна поговорити про її теоретичну вартість. Чому теоретичну? Бо йдеться про масштабний проект, що потребуватиме десятків розробників найвищої кваліфікації. Таку розробку складно оцінити у цифрах – це тисячі годин розробки. Такі продукти розробляють та підтримують роками, якщо не десятиліттями.

Не варто забувати й про те, що ціни на послуги залежать зокрема й від ситуації на ринку. Якщо брати сучасні реалії української IT-галузі, де вартість робочої години кваліфікованої команди оцінюється в діапазоні 40-50 доларів, то вартість створення аналога Threads або Twitter буде підраховуватись у мільйонах доларів. При тому з інфляцією та тенденцією до здорожчання IT-послуг витрати зростатимуть.

Немає нічого дивного в тому, що за створення “вбивці Twitter” взялася саме Meta – холдинг з необмеженими ресурсами та тисячами фахівців. Втім, ми бачимо певні можливості для економії. Зокрема – створення MVP подібного сервісу на кросплатформовому фреймворку (Flutter, або згаданий вище React Native) було б відносно економним варіантом для тестування концепту чи UI. Навіть невелика команда сильних фахівців може запустити MVP мікроблогу за лічені місяці.

Як монетизувати мікроблог на кшталт Threads?

Наразі у новому додатку Meta немає реклами – і вже тому користуватися ним вкрай приємно. Та корпорація Цукерберга здобула своє провідне становище саме завдяки вмінню геніально монетизувати формати соцмереж. Не має жодних сумнівів у тому, що з часом ми побачимо в Threads таргетовану рекламу, акумуляцію користувацьких даних та різноманітні інструменти для просування бізнесу.

Є й інший шлях – наділення Threads рисами передплатного сервісу, на кшталт Youtube Premium. Уявіть, що за невеличку передплату користувачі зможуть позбутися реклами та отримати які-небудь додаткові зручності на кшталт збільшеного ліміту на символи в дописі. При тому умовний прем-статус буде стосуватися не лише в Threads, але й Instagram. Тримаємо в голові, що користувацький профіль у Threads – це фактично одне ціле з акаунтом в Instagram. 

Одне можна сказати напевно – не варто намагатися продавати в мікроблозі на кшталт Twitter “блакитні позначки” для верифікації акаунта. Конкурент Meta Ілон Маск вже довів це на практиці.

Чи є сенс запускати власну соцмережу у 2024 році?

Якщо один з найбільших IT-велетнів світу вкладає мільярди доларів у власний мікроблог, то сенс, безумовно, є. Адже користувачі усе ще хочуть обмінюватися думками та шукати необхідну їм інформацію в найзручнішому форматі. Згадайте: 5-6 років тому усі були впевнені, що майбутнє соцмереж – це виключно Instagram та TikTok, а формат мікроблогу – це вже минуле. Та час підтвердив хибність цих передбачень.

Водночас запуск Threads супроводжується голосами скептиків: чимало коментаторів впевнені, що сувора модерація контенту та хижацька політика Meta в питаннях монетизації не дозволить новій соцмережі замінити Twitter, навіть попри усі сильні сторони. “Використання старих і непопулярних рішень на новій соціальній платформі каже про те, що tech-галузь все більш відчайдушно потребує нових ідей”, – йдеться в критичному огляді Threads від видання VICE

Відтак вакансія “вбивці Twitter” може залишатися відкритою і надалі. Хтозна, може за декілька років ці лаври здобуде цілком новий стартап, який сьогодні ще навіть не народився.

Де з’явиться новий конкурент Twitter та Instagram?

Протягом останніх 20 років ми спостерігали, як кожне нове покоління користувачів мережі отримує власну знакову платформу для спілкування. Наприкінці 90-х це була ICQ, потім настала доба Facebook та його аналогів, а згодом їм на зміну прийшов Instagram та мобільні месенджери. Відтак народження соцмережі нового покоління – це лише питання часу.

Ми переконані, що такий продукт може з’явитися будь-де. Зокрема й в Україні, що сформувала потужну tech-галузь, з унікальною історією аутсорсу та власними унікальними продуктами. Що потрібно для створення революційного мікроблогу? Сильна технічна команда, досвід, ресурси, потужна бізнес-аналітика. Та головне – потрібна ідея, з якої почнеться усе. Якщо у вас є ідеї – не зволікайте, обговоріть її з нашою командою. Дзвоніть, пишіть, залишайте заявку у формі на сайті.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.