Як створити MVP на основі Discovery фази?

Василій
Василій
IT Sales Manager
25.09.2024
1317
0

Погодьтеся, що половину успіху будь-якої справи становить вдалий старт. А от все інше залежить від грамотного планування та управління проєктом. Розробка ІТ проєкту – максимально складне завдання, яке може давати непередбачувані результати. Роботи можуть затягнутися, а деякі функції не отримати позитивного відгуку від користувачів. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Та навіть якщо усі дедлайни будуть дотримані та проект не вийде за рамки встановленого бюджету, немає жодних гарантій комерційного успіху. Адже цифрові продукти складно піддаються прогнозуванню. Це підтверджують численні статистичні факти:

  1. За даними Gitnux, 70% ІТ-проєктів зазнають краху вже на етапі розробки. І лише 20% нових продуктів приносять прибуток понад 2 роки;

  2. За даними Harvard Business School, кожного року на ринок випускають понад 30 000 цифрових продуктів, понад 80% з них не здатні досягти поставлених бізнес-цілей через недостатнє планування;

  3. За оцінками Gallup, лише в США внаслідок провалу ІТ-проєктів підприємці зазнають збитків на 150 млрд доларів.

Саме для зниження ймовірності невдач існує так звана Discovery фаза в розробці продукту. Вона дозволяє переконатися, чи ідея здійсненна, а проєкт конкурентоспроможний. Ще одна чудова можливість перевірити свою ідею на конкурентоспроможність - мінімально життєздатний продукт (MVP), тобто пробна версія продукту.

В цьому матеріалі ми розглянемо, що таке Discovery фаза, Minimum Viable Product, а також ознайомимося з ключовими кроками створення MVP на основі Discovery фази. 

Що таке Discovery фаза в розробці продукту?

Discovery фаза – це перший етап життєвого циклу розробки ІТ-продуктів, на якому проводиться глибоке вивчення ідей, цілей та вимог до майбутнього продукту. Мета цієї фази – збір всієї необхідної інформації для поглибленого розуміння галузі, бізнесу та потреб ЦА. Максимально з’ясувавши потреби клієнта, розробник надасть йому оптимальну технічну пропозицію.

На етапі Discovery виконуються наступні задачі:

  • Аналіз ринку та потреб ЦА;

  • Формулювання чітких бізнес-цілей;

  • Збір вимог після проведення інтерв'ю з клієнтами (це допоможе визначити функції, які обов’язково мають бути в продукті);

  • Пошук нових ідей для розробки;

  • Оцінка ризиків та ресурсів.

Варто зазначити чітку відмінність між Діскавері фазою та етапом Планування. Discovery фазаце фундамент проєкту, основа для подальшого детального планування. Вона допоможе встановити часові рамки та обсяг робіт для реалізації проєкту. Після завершення цієї фази Project Manager зможе перейти до етапу планування та створення комплексного плану проєкту. Як результат – замовник отримає якісний цифровий продукт, який повністю задовольняє його потреби.

Для масштабних проєктів Discovery фаза триває 3-4 тижні, для середніх – 1-2 тижні. Для стартапів Діскавері фаза є обов’язковою.

Що таке MVP (Мінімально життєздатний продукт)?

MVP (Minimum Viable Product) – це мінімально життєздатний продукт. Така пробна версія зазвичай містить обмежений набір основних функцій, яких достатньо для перевірки ідеї на актуальність та життєздатність. Не варто плутати MVP з прототипом. MVP – це повноцінний випущений продукт, доступний для споживачів. А прототип – це лише модель продукту.

Існує декілька стратегій реалізації MVP:

  • MVP Флінстоуна: компанія створює ілюзію функціонального тестового продукту, виконує всю роботу «вручну» та перевіряє ідею на життєздатність;

  • Консьєрж MVP: пряма робота з клієнтом;

  • Розрізнений MVP: компанія не створює нові рішення, а доносить ЦА цінність наявних продуктів;

  • Продукт з однією функцією: використання лише потрібних для перевірки гіпотези функцій, що дозволяє визначити ЦА та отримати фідбек після тестування. 

Завдяки випуску MVP бізнес зможе отримати цінний зворотний зв’язок від своїх перших клієнтів. Вони протестують продукт, вкажуть на його сильні та слабкі сторони, а також перспективні напрямки для розвитку. Завдяки обмеженому функціоналу бізнес зможе заощадити час та ресурси на випуску продукту. Це дозволить оцінити потенціал ідеї, перш ніж приступити до значного інвестування в проєкт. Компанія зможе визначити, чи є їх продукт конкурентоспроможним на ринку та чи зможе він задовольнити потреби та болі ЦА. Після цього можна вдосконалити продукт на ходу.

Переваги MVP на основі Discovery фази

Створення MVP на базі Discovery фази дозволяє бізнесу уникнути багатьох підводних каменів, які захоплені своєю ідеєю підприємці можуть просто не помітити. MVP та Discovery фаза дозволяють оглянути проєкт на 360 градусів та запобігти гіркому досвіду.  

Розгляньмо головні переваги цієї стратегії.

  • Мінімізація ризиків

 Захоплений своєю ідеєю підприємець може вважати, що його продукт потрібен абсолютно кожному. Однак на практиці може виявитися, що наявної кількості на ринку продуктів цілком достатньо для задоволення потреб потенційних клієнтів. Або ж продукт може не мати конкурентних переваг на фоні вже представлених рішень. Мінімально життєздатний продукт на базі Discovery фази дозволить уникнути даремного інвестування у безперспективний проєкт.

Також варто наголосити, що MVP як вже випущений продукт допоможе переконати інвесторів, що ваш проєкт вартує вкладених коштів. Адже у питаннях, що стосуються грошей, одного красномовства недостатньо. Інвестори зможуть оцінити потенціал продукту на основі реальних результатів.

  • Оптимізація витрат

Завдяки ранньому аналізу компанія отримає чітке розуміння, які функції продукту є найважливішими для користувачів. Discovery фаза дозволяє глибоко вивчити ринок, потреби користувачів та конкуренцію. Це допомагає уникнути непотрібних витрат на розробку функцій, які не мають попиту або не відповідають очікуванням ЦА.

Мінімізація витрат на етапі створення MVP є особливо важливою для стартапів, які мають обмежені фінансові ресурси. Ретельний аналіз і визначення основних функцій допомагають сфокусуватися на створенні продукту, який буде максимально корисним для користувачів і готовим для швидкого запуску на ринок.

  • Швидкий зворотний зв'язок 

Власники бізнесу можуть довго сумніватися в якості свого продукту. Через це вони вкладають усе, що мають, у проєкт, в якому не можуть бути на 100% впевнені. А MVP на базі Discovery фази дозволить скоротити цей час у декілька разів. Чим раніше продукт буде запущений на ринок, тим швидше компанія зможе отримати зворотний зв'язок та коригувати свій вектор діяльності відповідно до нього. 

На ринках з високою конкуренцією надзвичайно складно залучити перших клієнтів. MVP на основі Discovery фази допоможе подолати цю проблему. Споживачі прихильно ставляться до брендів, які цінують їх думку. Тому перші користувачі з радістю нададуть чесні відгуки, сприяючи тим самим розвитку продукту.  

Ключові кроки створення MVP на базі Discovery фази

Під час створення мінімально життєздатного продукту на основі Discovery фази в першу чергу потрібно сконцентруватися на найважливіших функціях продукту. Все другорядне, що вимагає додаткових ресурсів та ускладнює продукт, потрібно залишити на потім. 

Проведіть глибокий аналіз ринку та конкурентів, визначне больові точки цільової аудиторії та виявіть прогалини, які ви зможете перетворити на свої конкурентні переваги.  Оцініть свій продукт з точки зору споживача. Так можна виявити, що саме приваблює клієнтів та чому вони обирають ваш продукт (або ж відмовляються від нього). 

Ми підготували для вас практичний гайд для створення MVP на базі Discovery фази.

Визначення ідеї, бізнес-цілей та аналіз ринку

Перш ніж створити MVP дайте відповідь на питання навіщо цей продукт потрібен потенційним клієнтам. Після цього можна сформувати ключові цілі та визначити цінність продукту.

Корисні продукти повинні розв’язувати конкретні проблеми користувачів. Тому визначте відповіді на наступні найголовніші питання:

  • Навіщо потенційним клієнтам потрібен ваш продукт?

  • Чому вони повинні його придбати?

Скоріше за все на ринку вже будуть представлені подібні рішення, тому потрібно провести детальний конкурентний аналіз. Ваша головна задача як підприємця – розвинути примітивну ідею до ексклюзивного формату. Необхідно провести збір інформації, дослідити статистику конкурентів та ніби стати їх клієнтами. Це дуже корисно для виявлення сильних та слабких сторін, ви зможете розробити продукт, який виділятиметься на фоні конкурентів.  Складіть ментальну карту проєкту для чіткого встановлення його масштабу та термінів виконання для кожного етапу розробки. 

Дослідження цільової аудиторії та формування гіпотез

На другому етапі необхідно визначити ЦА та звузити її. Погодьмося, чим більше людей, тим складніше розробити проєкт. Це може суттєво затягнути процес розробки та підвищити її вартість. Тому важливо звузити сегмент ЦА до максимальних розмірів. 

На перший погляд може здатися, чим ширше ЦА, тим більше людей буде користуватися продуктом. Але це твердження точно не підходить для етапу MVP. На фазі Discovery пріоритетна задача – тестування продукту, оцінка його перспективних функцій та розуміння, як просувати його далі. 

На основі отриманих даних про цільову аудиторію сформулюйте гіпотези, тобто припущення про те, як продукт вирішить проблеми користувачів і які функції будуть для них найважливішими. Вони стануть основою для розробки MVP. Дослідження цільової аудиторії та формування гіпотез дозволяє уникнути інвестицій у функції, які не будуть корисними або затребуваними користувачами.

Пріоритизація функцій та розробка прототипу

Наступна задача – обрати ключові функції, які реалізують основне призначення продукту. Додаткові функції можна додати пізніше під час оновлень після отримання фідбеку від користувачів. 

Створіть схематичний план та розпишіть у ньому функції за пріоритетністю. Одного «скелету додатку» для тестування може бути недостатньо. Однак і не варто перевантажувати продукт додатковими функціями, це може сповільнити процес розробки та підвищити ціну.

Після визначення переліку функцій варто приступити до створення прототипу. Це попередня версія продукту, яка дозволяє протестувати концепцію перед тим, як інвестувати ресурси у повноцінну розробку. Прототип допомагає візуалізувати продукт, зрозуміти, як він буде працювати на практиці, та отримати зворотний зв'язок від користувачів на ранньому етапі.

Оцінка ризиків та розробка плану запуску MVP

План запуску MVP — це стратегія, яка детально описує, як продукт буде виведений на ринок. Грамотне планування дозволяє уникнути хаосу під час запуску та забезпечує послідовне виконання всіх необхідних дій.

Оберіть оптимальний для вашої команди метод розробки MVP на базі Discovery фази:

  • Lean: швидкий збір зворотного зв’язку для внесення змін;

  • Scrum:  ділення роботи на спринти для зниження навантаження на команду;

  • Kanban: розв’язування задач по мірі їх надходження для підтримки балансу між можливостями команди та обсягами роботи;

  • ХР: екстремальне програмування, спочатку створюється «голий» код, а потім розробляється оболонка та дизайн.

Завдяки створенню SWOT-аналізу можна виявити сильні та слабкі сторони продукту, можливості та загрози. 

Запуск MVP, збір зворотного зв’язку та аналіз результатів

Проведіть альфа-тестування для вузького кола користувачів. Зазвичай до них відносяться самі розробники, співробітники компанії та близькі для них люди. На цьому етапі усі виявленні проблемні ділянки одразу вирішуються.

Після цього можна приступати до бета-тестування, тобто перевірки продукту на реальних користувачах. Вони декілька днів або тижнів будуть користуватися продуктом у повноцінному режимі, після чого залишать фідбек та поділяться своєю думкою.

Розробники зможуть отримати реальний зворотній зв’язок від користувачів. Вони розкажуть, що їм подобається, яких функцій не вистачає, а які виявилися зайвими. Це допоможе покращити продукт, виправити всі слабкі місця та підвищити задоволеність користувачів. 

Створіть якісний  MVP на основі Discovery фази з Wezom

Створення MVP на основі Discovery фази – трудомісткий та багаторівневий процес, від якого залежить успіх повноцінного запуску майбутнього продукту. Команда Wezom володіє необхідною експертизою та вже багато років створює MVP для своїх клієнтів. Ми допоможемо швидко вийти на ринок з новим продуктом за мінімальних витрат та зі старту переконатися в його конкурентоспроможності та життєздатності.

Вже понад 25 років команда Wezom успішно займається реалізацією digital-проєктів у різних сферах. Ми розробляємо індивідуальні  продукти під будь-які унікальні вимоги клієнтів. Створимо софт будь-якої складності з нуля та проведемо ваш проєкт через усі етапи циклу розробки: від перших консультацій до запуску готового продукту та збору зворотного зв’язку. 

З командою Wezom ви зможете:

  • В короткі терміни вийти на ринок з новим продуктом;

  • Отримати прибутковий продукт за мінімальних початкових вкладень;

  • Провести раннє тестування продукту;

  • Зібрати фідбек від користувачів на етапі ранньої розробки. 

Звертайтеся за консультацією до наших фахівців. Представники Wezom нададуть всю необхідну інформацію про особливості та терміни розробки MVP та що ми готові запропонувати саме вашому бізнесу.

Висновки

Discovery фаза – це перший етап життєвого циклу розробки ІТ-продуктів, на якому проводиться глибоке вивчення ідей, цілей та вимог до майбутнього продукту. MVP – це пробна версія продукту, яка містить обмежений набір основних функцій для перевірки ідеї на актуальність та життєздатність.

Створення MVP на базі Discovery фази дозволяє бізнесу уникнути багатьох підводних каменів, які захоплені своєю ідеєю підприємці можуть просто не помітити. MVP та Discovery фаза дозволяють оглянути проєкт на 360 градусів та запобігти гіркому досвіду.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах