Василій
Василій
IT Sales Manager
23.11.2022

Як побудувати найкращу цифрову екосистему для вашого бізнесу

Василій
Василій
IT Sales Manager
23.11.2022
23.11.2022
1930
0

Наш світ давно й надійно увійшов до ери додатків - щоденно ми користуємося щонайменше десятком з них, незалежно від галузі нашої роботи.

Це спричинене тим, що досі не існує єдиної платформи, здатної задовольнити всі потреби сучасного бізнесу. І це жодним чином не залежить від рівня складності платформи, все одно доводиться перемикатися з одного додатку на інший. Таким чином ви змушені використовувати різні спеціалізовані інструменти, що в ідеалі мають легко комбінуватись між собою. Від цього залежить ефективність вашої роботи, а врешті й ваші прибутки. 

Тому виникає наступне питання - як створити собі найкращу та найпродуктивнішу програмну екосистему?

Що називають екосистемою для бізнесу

Причина, через яку певний набір додатків називають саме “програмною екосистемою”, а не “стек інструментів” чи “набір додатків” полягає в тому, що визначення “екосистема” не лише перелік вживаних інструментів, але й безпосередню взаємодію з ними. Варто зазначити, що звичне для нас ІТ-визначення “екосистема” спершу використовувалося екологами для опису живих організмів, рослин, ґрунту, клімату та як вони всі пов'язані та взаємодіють одне з одним. 

Аналогічний принцип можна застосувати до кожної програмної екосистеми, де головним завданням є з'ясувати, як саме в ній взаємодіють її складові частини. При цьому найуспішніші технологічні екосистеми інтегруються безпосередньо в режимі реального часу, що дає змогу збільшувати функціонал основних інструментів та розширяти можливості їх застосування.

Як приклад можна навести звичайний інтернет-магазин, який торгує взуттям, одягом, сумками та іншими супутніми товарами. Вочевидь, його власнику знадобиться інструмент eCommerce для ведення ділової діяльності, а докупи ще й платіжний шлюз для обробки оплати товарів, програма з обліку та моніторингу фінансів бізнесу, сервіс CRM для збирання та обробки даних клієнтів, додаток інформаційного маркетингу для рекламної розсилки та багато інших корисних сервісів. Всі вищезазначені утиліти - це складові єдиної програмної екосистеми онлайн-магазину.

Як створити найкращу екосистему програмного забезпечення

Першим кроком стане відбирання вже наявних у вас інструментів. Паралельно слід виявити перепони їх взаємодії та розрізнені бази даних, які можуть заважати вашим поточним бізнес-процесам. Найкращі бізнес-додатки, які стануть вам у пригоді, можна визначити шляхом вивчення зворотного зв’язку від клієнтів та користувачів - шляхом опитування, збору відгуків тощо. 

Наступним етапом стане виявлення бізнес-процесів, які потребують покращення шляхом впровадження нового додатку, після чого слідує пошук найкращого його варіанту залежно від масштабів, галузі та потреб вашого бізнесу. При цьому слід одразу перевірити, чи будуть впроваджені додатки нормально взаємодіяти з вже наявними бізнес-інструментами - як безпосередньо, так і за допомогою сторонніх засобів інтеграції.

У випадку наявності планів на подальше масштабування бізнесу слід пересвідчитися, що обрані інструменти достатньо гнучкі, аби задовольняти не лише наявні потреби, але й такі, що можуть виникнути під час зростання у майбутньому. Подібний підхід під час вибору потрібних бізнес-додатків позбавить вас від необхідності знову змінювати набір інструментів у майбутньому.

Ось декілька показників, які засвідчують можливість додатка чи інструменту до масштабування на випадок подальшого зростання бізнесу:

  • Наявність відгуків клієнтів, що підтверджують можливість масштабування продукту.
  • Можливість отримати безплатну тестову версію інструмента, аби випробувати його можливості перед тим, як вже оформити на нього підписку.
  • Розробник пропонує можливим клієнтам вигідний план підписки за помірну ціну.
  • Додаток має кілька рівнів клієнтських функцій, які можна активувати за додаткову доплату залежно від подальшого масштабування бізнесу.
  • Наявність пакетів сервісів, які будуть корисними як малому, так і великому бізнесу, з тарифними планами та цінами відповідно до масштабів компанії.

Належним чином підібрані бізнес-інструменти - це наріжний камінь у створенні оптимальної екосистеми програмного забезпечення для вашого бізнесу, але ними справа не обмежується. Головною умовою повністю функціональної екосистеми є інтеграція кожної її складової частини. Тому інтеграція вашої програмної екосистеми є так само важливою, як і можливість правильно підібрати всі необхідні інструменти.

Як побудувати екосистему програмного забезпечення

Створення екосистеми програмного забезпечення не обмежується правильним вибором оптимальних додатків для роботи бізнесу. Часто компанія стикається з великими проблемами під час налаштування правильної інтеграції усіх його інструментів до єдиної системи. Це стається тому, що більшість додатків для бізнесу насправді ніяк не пов'язані між собою, що призводить до ізольованих об'ємів даних.

Ця проблема вирішується за допомогою спеціалізованих рішень для інтеграції, яке дозволяє усунути перепони між наявними інструментами та забезпечити роботу з повнофункціональною екосистемою ПЗ, в якій всі елементи оптимально взаємодіють один з одним в режимі реального часу.

Насправді побудова повністю інтегрованої програмної екосистеми набагато простіша, ніж може здаватися на перший погляд. Сама інтеграція означає процес об'єднання кількох складових у такий спосіб, аби вони могли працювати як одне ціле.

Цього можна досягнути у кілька способів. Для інтеграції додатків можна використати такі засоби:

  • Нативна інтеграція. Зазвичай цей різновид інтеграції пропонує постачальник програмного забезпечення. Як приклад можна навести інтеграцію між платформою eCommerce та платіжним шлюзом. Такі інтеграції можуть навіть бути частиною сервісу у вашій підписці. Найчастіше нативні інтеграції використовуються для роботи з найпоширенішими типовими робочими процесами, які користувачі зазвичай очікують від додатків.
  • Індивідуальні інтеграції. Якщо ж можливостей для нативної інтеграції немає, завжди можна замовити у розробників реалізувати її кастомно. Така власна інтеграція буде ідеально підлаштована під запити конкретного бізнесу, але її розробка потребуватиме фінансових та часових витрат. 
  • Інструменти iPaaS. Це сторонні хмарні рішення, які спеціалізуються на усуванні пробілів під час інтеграції бізнес-інструментів. До цієї категорії можна віднести як додатки, які орієнтовані на двосторонню синхронізацію у режимі реального часу для інтеграції інформації клієнтів, так і утиліти, спеціалізацією яких є автоматизація робочих процесів між додатками згідно з принципами дії тригера. Переважна більшість рішень iPaaS пропонують великі можливості для персональних налаштувань, що дозволяє підлаштовувати інтеграції до необхідного бізнесу рівня.

Підсумок: все визначають потреби бізнесу

Обираючи необхідні для бізнесу додатки, не варто орієнтуватися на найдешевші чи найдорожчі варіанти, перш за все слід орієнтуватися на пропонований кожним сервісом баланс функцій та надійності. Аналогічною буде ситуація з програмною екосистемою -  налаштовувати її слід доти, доки вона не буде ідеально підходити під наявні завдання, це допоможе досягнути встановлених цілей та максимально підвищити ефективність. За відсутності у компанії відповідних фахівців, оптимальним варіантом буде звернутися по допомогу до команди досвічених розробників. Пам'ятайте, майбутнім бізнесу не варто ризикувати, особливо заради незначної економії. Лише ретельно підібрані додатки та коректна інтеграція між ними можуть вивести ваш бізнес на якісно новий рівень розвитку.

Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.