Як дізнатися попит на товар в інтернеті

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
26.10.2023
6025
0

Коли в онлайн-магазині готуються представити нову лінійку продуктів, у підприємця виникає безліч питань, і головне з них про те, чи буде успішним виведення на ринок цього товару. Не менш важливо сформувати приблизний графік постачання, загальний ринковий попит та багато іншого. У цій публікації ми разом пошукаємо відповідь на запитання, як дізнатися про попит на товар в Україні, та запропонуємо вам декілька ефективних стратегій.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Які чинники впливають на формування попиту на товар

Спочатку розберімось, що таке попит. Це порівняння індивідуальних запитів на продукт чи послугу з боку покупців на ринку з ціною. Якщо кількість людей, які бажають придбати товар, збільшується, можна говорити про зростання попиту на нього. При цьому прямо пропорційно зростають ціни на товар.

Попит товару формується під дією різних чинників і може бути результатом впливу певних умов, серед яких дуже значущими є такі:

  • індивідуальні уподобання користувачів. Попит на продукцію, яка на цей момент у тренді, може бути дуже високим;

  • демографічні чинники. Вік, стать, сімейний стан та місцеперебування часто допомагають спрогнозувати потреби в тих чи інших товарах;

  • економічні умови. Інфляція, безробіття, рівень доходу та інші аналогічні параметри можуть впливати на попит, тому що від них залежать фінансовий стан споживачів і купівельна спроможність;

  • рівень конкуренції. Наявність альтернативних пропозицій на ринку може здійснювати тиск на ціни та впливати на вибір користувачів.

Розуміння того, як формується попит на товари та як він змінюється з часом, допоможе бізнесу адаптуватися до ринкових умов. Тому, якою б вам не здавалася вдалою ідея про впровадження нового продукту, ніколи не варто починати працювати, не оцінивши ринковий попит на нього та не розібравшись із факторами, від яких він залежить.

Види попиту

Існує безліч підходів, що дозволяють визначити попит на товар. Деякі з них представлені в таблиці.

Критерій

Різновиди попиту

Опис

Тривалість потреби в товарі

Короткостроковий

Проявляється в короткий період часу (наприклад, попит на прохолодні напої в спеку)

Довгостроковий

Підтримується протягом тривалого періоду (наприклад, товари особистої гігієни)

Реакція на зміну ціни

Еластичний

Попит сильно залежить від зміни ціни на товар

Нееластичний

Потреба в продукті практично не змінюється через зміну його вартості

Це лише короткий список. Для розвитку онлайн-бізнесу важливо перевірити попит на товар за параметром динаміки. Залежно від цього чинника виділяють такі різновиди попиту:

  • надлишковий. Кількість споживачів, які бажають придбати товар, перевищує доступну пропозицію;

  • імпульсивний. Характеризується спонтанністю та непередбачуваністю. При цьому люди попередньо не планують купити якусь річ;

  • спадний. При такому варіанті інтерес споживачів до товару чи послуги поступово зменшується з часом;

  • негативний. Цей тип попиту пов'язаний із відсутністю бажання цільової аудиторії купувати певний продукт;

  • нерегулярний. Характеризується значними коливаннями, які залежать від сезонних чи інших зовнішніх чинників.

Варто зазначити, що різноманітні типи попиту можуть взаємодіяти між собою. При аналізі необхідно враховувати саме ті варіанти, які є актуальними для вашого продукту або послуги.

Хто та коли має аналізувати попит

Щоб спланувати свою подальшу роботу, дуже часто потрібно оцінити попит на товар. Це насамперед потрібно в таких випадках:

  • при заснуванні нового бізнесу;

  • під час запуску нового товару ринку;

  • під час проведення маркетингових досліджень;

  • з метою оцінки економічної ефективності діяльності наявного бізнесу;

  • перед прийняттям рішення про інвестування в той чи інший проєкт.

Аналіз попиту ринку не обмежується лише підприємницькою діяльністю. Це важливий інструмент для прийняття рішень у різних сферах, що дозволяє забезпечити відповідність пропозиції потребам ринку.

Інструменти для аналізу запитів, які допомагають вивчити попит

Існують спеціалізовані сервіси, що дозволяють дізнатися попит на товар в інтернеті. Вони допоможуть спрогнозувати динаміку трафіку, сформулювати бізнес-мету на основі реальних даних про інтереси цільової аудиторії. Далі пропонуємо дізнатися, що це за послуги.

Google Keyword Planner

Цей безкоштовний інструмент, який входить до екосистеми Google, дозволяє вирішити декілька важливих завдань:

  • аналіз актуальних пошукових запитів у ніші;

  • вивчення попиту на конкретні продукти чи послуги;

  • визначення орієнтовної вартості просування за вибраними ключовими словами;

  • розробка плану рекламної кампанії;

  • оцінка рівня конкуренції в ніші.

Google Keyword Planner — це зручний інструмент, який допомагає отримати чіткіше уявлення про перспективи продажу товару. Невелика похибка даних не є критичною.

Ahrefs

Це не менш відомий інструмент для аналізу ключових слів у різних пошукових системах. За допомогою Ahrefs у вас з'являється можливість об'єктивно оцінити інтерес аудиторії до певного продукту з урахуванням обсягу пошукових запитів. Це покаже, як визначити попит на товар в інтернеті. Крім того, сервіс надає доступ до рейтингу конкурентності запитів. Чим вища позиція запиту в ньому, тим більше він конкурентоспроможний. Високий рейтинг свідчить про підвищений попит на продукт чи послугу.

Serpstat

Serpstat — це багатофункціональна та зручна аналітична платформа, яка надає велику інформацію про кількість запитів у пошукових системах з урахуванням обраного регіону. Але найчастіше цим інструментом користуються, щоб виявити ключові слова та фрази, за якими просуваються прямі конкуренти.

Щоправда, дані пошукових систем підтягуються на платформу з невеликою затримкою за часом. Однак це не дуже впливає на результат. Інформації, отриманої за допомогою Serpstat, достатньо, щоб оцінити попит на товар.

Google Trends

Це ще один безкоштовний інструмент від Google, призначений для порівняння та аналізу тенденцій щодо популярності тих чи інших товарів у конкретному місті або регіоні. З його допомогою стають доступними:

  • виявлення стабільних трендів, що залишаються актуальними протягом тривалого часу;

  • визначення сезонних потреб;

  • виявлення товарів та послуг із наростальним чи спадним попитом.

Працювати на цій платформі просто, тому рекомендуємо скористатися її можливостями.

Як вивчити попит через аналіз конкурентів

Щоб дізнатися попит на товар, часто намагаються вивчити, як діють конкуренти в ніші. Аналіз роботи суперників дає цінну інформацію про те, які продукти потрібні на ринку і які стратегії можуть бути успішними. Пропонуємо короткий план, як це можна зробити:

  1. Спершу визначте, хто є вашими головними конкурентами на ринку.

  2. Проаналізуйте, який асортимент товарів вони пропонують, перегляньте, які особливості виділяють у своїй продукції.

  3. Оцініть цінову стратегію конкурентів.

  4. Проаналізуйте методи просування, які використовуються суперниками в ніші.

  5. Дізнайтеся, що говорять клієнти про якість продуктів та обслуговування.

  6. Оцініть загальний попит на продукцію за допомогою інструментів аналізу ключових слів.

  7. Проаналізуйте частку ринку, яку займають конкуренти.

На основі отриманої інформації порівняйте свої товари та послуги з тим, що пропонують ваші суперники. Виділіть власні переваги та відмінності. Намагайтеся сформулювати, які продукти та послуги потрібні у вашій сфері і як краще задовольнити потреби клієнтів.

Коли потрібно досліджувати асортимент конкурентів

У контексті вивчення попиту над ринком дуже важливо дослідити перелік продукції, яку продають конкуренти. Це необхідно для того, щоб:

  • зрозуміти, які товари та послуги вже є на ринку та мають попит серед споживачів;

  • виявити вільні ніші. Наприклад, можна визначити, що якась категорія товарів слабо представлена чи відсутня в асортименті конкурентів. Це може стати точкою зростання вашого бізнесу;

  • розробити ефективну стратегію просування. Наприклад, якщо ви бачите, що конкуренти успішно продають певний тип товарів, ви можете вирішити сфокусуватись на створенні аналогічних продуктів, але використовувати інші маркетингові тактики для залучення клієнтів.

Аналіз асортименту конкурентів допомагає компаніям визначити попит на товар, адаптувати свою пропозицію та успішно просуватися на ринку.

Як інтерпретувати інформацію від постачальників

Для отримання повної картини функціонування того чи іншого сегмента на ринку необхідно досліджувати дані постачальників. Ця інформація може відкрити джерела зростання ціни на продукцію чи пояснити причини дефіциту.

Навіщо вивчати прайс-листи

Аналіз цих документів дозволяє стежити за змінами в цінах, умовах співробітництва та асортименті товарів. Важливо звернути увагу на такі параметри:

  • зміни у цінах на продукти та сировину;

  • асортимент товарів;

  • умови співпраці.

Аналіз цих змін допоможе оцінити їхній вплив на бізнес та вжити необхідних заходів.

Як аналізувати постачання та зміни умов співробітництва

Зміни в цінах та умовах взаємодії з постачальниками можуть суттєво вплинути на формування кінцевої ціни продукту, у зв'язку з чим цей параметр не менш важливий. Ще один приклад — затримка в постачанні. Це може свідчити про зростання попиту на продукцію. Водночас різні бонуси та збільшені партії товарів за нижчими цінами можуть вказувати на спробу постачальника позбутися непопулярних продуктів.

Для чого потрібні особисті контакти

Особисті контакти дуже корисні для отримання додаткової інформації, вирішення можливих труднощів із постачанням компонентів. Спілкування дозволяє зібрати нові, іноді інсайдерські дані про ситуацію на ринку, що допоможе вам перевірити попит на товар.

Короткі висновки

Підбиваючи підсумки, хочемо нагадати, що переглянути попит на товар можна самостійно. Потрібно лише знати, як це зробити. Водночас ще раз наголосимо, що це дуже важливий параметр для планування своєї бізнес-стратегії. Важливе значення має інтерпретація даних. У цьому вам допоможуть спеціалісти з великим досвідом роботи.

FAQ

Попит на товар чи послугу — це…

Цей термін насамперед вказує на кількість продуктів, які споживачі готові купити за певну ціну в конкретний період часу. Існує пряма залежність між кількістю товару та його вартістю. Відповідно до динаміки попит може бути надлишковим, спадним, негативним, зростальним та ін.

Як визначити попит на товар чи послугу?

Переглянути попит на товар можна з допомогою вивчення даних різних сервісів. Google Keyword Planner, Ahrefs, Serpstat, Google Trends та інші аналогічні інструменти дозволяють дізнатися, чим цікавиться цільова аудиторія, які товари популярніші. Також необхідно оцінити роботу конкурентів та зібрати інформацію від постачальників.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 13
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах