Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
29.10.2023

Чому падає трафік сайту: основні причини

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
29.10.2023
29.10.2023
1245
10 хвилин
0

Ви помітили, що трафік на ваш сайт різко впав? Шукаєте причини зниження відвідуваності? Хочете зрозуміти, що ви робите не так, плануючи роботу з SEO-просування? Спробуймо розібратися разом, чому падає трафік у магазині. Причин такого явища може бути багато, а якщо ми поставимо правильний діагноз, то вже стане зрозуміло, що робити для виправлення ситуації.

Які причини зниження трафіку вебресурсу

Незалежно від ніші, у якій працює сайт, принцип «рейтинг у пошуку = відвідуваність = кількість клієнтів = дохід» застосовується до всіх вебресурсів. Тому питання, чому падає трафік сайту, актуальний для всіх, хто потрапив у подібну ситуацію.

Однією з найпоширеніших причин раптового зниження відвідуваності може бути оновлення пошукових алгоритмів. Представники Google стверджують, що оновлення, спрямовані на покращення роботи пошуковика, вносяться чи не щодня, а «суттєві апдейти» виконуються декілька разів на рік. Щоб перевірити, чи змінився алгоритм, потрібно стежити за пресрелізами компанії або за статтями в нашому блозі. Ми намагаємося надавати актуальну інформацію про всі нові правила та вимоги Google.

Однак, крім змін у ранжируванні сайту, пов'язаних з оновленням алгоритмів, зниження трафіку може бути зумовлене іншими причинами, про які ми розповімо далі.

1. Відсутність індексації

Якщо сайт або його окремі сторінки не відображаються в пошуковій видачі, це означає, що користувачі не можуть їх виявити та перейти на вебресурс. Для перевірки цього достатньо в пошуковій системі ввести запит «site:ваша_адреса_сайту». У результаті ви побачите сторінки, які зараз проіндексовані, або не побачите нічого, якщо сайт повністю виключений з індексу.

Варто зазначити, що часто трапляється ситуація, коли фахівець вирішує самостійно виключити сторінки сайту з пошукового рейтингу Google. Для цього він додає код nofollow/noindex у метатег robots. Цей крок запобігає індексації вказаних сторінок Google та приховує їх від користувачів.

Такий підхід буде корисним, якщо необхідно:

  • уникнути дублювання контенту;

  • обмежити доступ користувачів до певних сторінок (наприклад, до сторінки входу в систему для команди);

  • попрацювати над новими сторінками під час поновлення сайту.

Щоб перевірити індексацію сайту, почніть із перевірки файлу robots.txt. Вам потрібно переконатися, що немає заборони на індексацію певних сторінок або розділів (Disallow: /). Також важливо своєчасно видалити код nofollow зі сторінок, над якими велися роботи з оновлення контенту.

2. Потрапляння під фільтри

Коли ми шукаємо причини падіння трафіку на сайт, потрібно виключити потрапляння під штрафні санкції пошукових систем. Правила, встановлені Google, досить жорсткі. Все це робиться, щоб боротися з пошуковим спамом, коли сайти та сторінки виходять у топ видачі не з природних причин, а через використання методів чорної або сірої оптимізації.

Серед основних ситуацій, коли можуть бути застосовані фільтри, найчастіше такі:

  • переоптимізація — використання надмірної кількості ключових слів у заголовках або метатегах;

  • закупівля зворотних посилань із низькоякісних чи заборонених ресурсів;

  • наявність прихованого тексту або посилань, які відвідувачі не бачать, але вони призначені для пошукових роботів;

  • активну участь в обміні посиланнями або в інших подібних схемах;

  • розміщення на сайті або на зовнішніх ресурсах фейкових відгуків;

  • плагіат чи використання піратського контенту;

  • розміщення шкідливого програмного забезпечення, вірусів або іншого подібного контенту на вебресурсі.

Перевірити, чи не потрапив ваш сайт під штрафні санкції, ви можете в акаунті Google Search Console.

3. Розміщення шкідливого ПЗ

На жаль, бувають ситуації, коли падає відвідуваність сайту, а ви не можете визначити, чому це відбувається. Однією з можливих причин є зараження вірусами або впровадження шкідливого програмного забезпечення. Це відбувається без вашого відома. Як правило, зламувачі в таких випадках хочуть:

  • перенаправити трафік на свій сайт;

  • отримати конфіденційну інформацію про відвідувачів;

  • здійснити будь-які фінансові махінації через сайт;

  • створити спам-сторінки;

  • видалити чи замінити дані;

  • запустити атаки типу «відмова в обслуговуванні».

Шкідливі програми можуть проникати на сайт після успішної атаки міжсайтового скриптингу (XSS) або інших методів. Вони також можуть бути додані через вразливість у системі керування контентом, темі або плагіні.

Після того як алгоритми Google виявляють шкідливе програмне забезпечення на сайті, будуть негайно вжиті заходи для захисту користувачів. У результаті при переході на сторінку люди побачать напис: «Цей сайт може зашкодити вашому комп'ютеру». Як правило, у підсумку втрачається приблизно 95% пошукового трафіку Google.

Користувачі Google Search Console, Google Analytics або Google Adsense отримають попередження про наявність шкідливого програмного забезпечення на своїх ресурсах через електронну пошту, на яку зареєстрований акаунт.

4. Зниження рейтингу після міграції чи внесення змін на сайті

Будь-яке оновлення сайту може мати як позитивний, так і негативний вплив на його позиції в результатах пошуку. Здебільшого падає трафік після значних перемін (наприклад, через видалення сторінок, оновлення перелінковки, зміни навігації, посилань тощо). Особливу увагу варто приділити питанню редиректів, особливо якщо це стосується URL-адреси.

Щоб перевірити, чи не призведуть впроваджені зміни до зниження трафіку, можна зробити наступне:

  • використовуйте Wayback Machine для аналізу попереднього стану ресурсу до зниження трафіку. Якщо дані значно відрізняються, ви, можливо, знайдете причину;

  • проаналізуйте органічну видимість в Ahrefs або Semrush, приділяючи увагу зворотним посиланням, які не працюють. Так ви знайдете сторінки, які були неправильно перенаправлені або випадково видалені.

Щоб уникнути проблем зниження відвідуваності сайту, рекомендується розробити план міграції та звернутися за допомогою до досвідчених фахівців.

5. Некоректне використання ключових запитів

При виборі ключових слів дуже важливо, щоб вони відповідали запитам, які вводять у пошуковий рядок зацікавлені користувачі. Не менш важливо, щоб на одному сайті під один запит не було оптимізовано декілька сторінок. Такі розділи конкуруватимуть між собою в результатах пошуку.

Розбираючись із тим, чому може впасти органічний трафік, важливо попрацювати над оновленням сторінок та заповненням їх контентом із новими ключами. Це допоможе покращити рейтинг вебресурсу в пошуковій видачі та полегшить користувачам пошук потрібної інформації.

Проте варто пам'ятати, що надмірна оптимізація теж може стати проблемою й призвести до того, що Google оцінить сайт як недостатньо інформативний.

При створенні контенту рекомендується використовувати Clearscope або SurferSEO. Вони допоможуть визначити потрібну кількість ключових слів та оптимальну довжину статті.

6. Помилки в метаданих

Мікророзмітка — це корисний інструмент, який слугує для того, щоб дати інформацію пошуковим системам про те, які дані є на сайті. Чим якісніше вона буде опрацьована, тим точніше сторінка відобразиться у видачі. За допомогою якісної мікророзмітки створюється клікабельний сніпет, який містить інформацію про товар та компанію.

Серед найважливіших метатегів, які сприяють поліпшенню рейтингу ресурсу, варто виділити Title, Description та заголовки H1–H6. Важливо уникати неузгодженості в наданні метаданих. Наприклад, якщо ви змінюєте дату публікації статті на сайті, також необхідно оновити ці відомості в описі.

Хоча може здатися, що налаштування мікророзмітки виконується один раз, насправді важливо стежити за актуальністю інформації. Якщо відбуваються зміни на сайті, знадобиться відповідне редагування метаданих.

7. Висока конкуренція

Іноді причини падіння трафіку в магазині зумовлені не роботою самого сайту або апдейтами пошуковика, а поведінкою конкурентів. Це буває, коли на ринок виходить новий гравець, який активно просуває себе в цифровому середовищі.

Щоб запобігти подібним сценаріям, необхідно регулярно здійснювати моніторинг тематики. Зайдіть до Search Console та визначте, які ключові слова зникли з топ-3. Показники трафіку не надто зміняться, якщо позиції ключа впали з 5-го на 9-те місце, але «вибивання» з трійки лідерів — це суттєво.

Питання про те, як виправити таку ситуацію, — одне з найскладніших, оскільки доведеться перемагати конкурентів у їхній же грі. Спробуйте визначити, що робить їх сильнішими: якість контенту, глибина інформації, сила зворотних посилань тощо. Основна рекомендація полягає в тому, щоб не залишатись на місці та проявляти активність.

8. Зниження відвідуваності через сезонність попиту

Не всі причини падіння трафіку можна пояснити з погляду SEO. Важливо також враховувати поведінку користувачів та їхні потреби. Сезонні коливання активності поширені в багатьох сферах і можуть створювати труднощі для просування онлайн. Наприклад, якщо ваш бізнес пов'язаний із продажем фітнес-обладнання, ви можете очікувати зростання трафіку навесні, за яким буде поступове зниження. Аналогічно, якщо ви торгуєте шкільним приладдям, найімовірніше, ви помітите зменшення трафіку протягом навчального року та його різке зростання наприкінці літа.

Щоб унеможливити цю причину, розгляньте, чи може ваш асортимент товарів піддаватися сезонним коливанням, а потім проаналізуйте, у який час падає відвідуваність сайту. Якщо є підозра, що сезонність відіграє роль у вашій тематиці, але ви не впевнені на 100%, скористайтесь Google Trends для вивчення історії пошуку за основними ключами.

Якщо ваша продукція виключно сезонна (наприклад, пляжний одяг), краще планувати свої бізнес-процеси з урахуванням цього фактора. Інакше рекомендується диверсифікувати асортименти продукції.

9. Мобільна оптимізація

Якщо вебресурс не оптимізований належним чином для мобільних пристроїв, ви втрачаєте більшу частину потенційних клієнтів. Причини падіння трафіку в магазині нерідко зумовлені поганою мобільною адаптацією сайту.

Онлайн-інструменти можуть допомогти вам оцінити, наскільки зручний вебресурс для користувачів гаджетів. Проаналізуйте дизайн сайту та переконайтеся, що він адаптивний, тобто автоматично пристосовується під різні розміри дисплеїв. Також переконайтеся, що кнопки легко натискати на невеликих екранах, а текст можна прочитати без масштабування.

10. Проблеми через невідповідність вимогам безпеки Google

Для Google безпека користувачів є першочерговим питанням. Якщо виявлені проблеми такого характеру, це може серйозно вплинути на ранжування вебресурсу.

Одним із важливих аспектів є дотримання протоколу безпечного з'єднання HTTPS. Якщо вебсайт досі не переведений на захищену версію стандартного протоколу передачі даних, це треба зробити негайно.

Якщо ви не користуєтеся Search Console, ви можете перевірити наявність попереджень про безпеку, скориставшись командою site:yoursiteurl у пошуку Google.

Крім того, варто врахувати вимоги E-A-T Google (експертність, авторитетність, надійність), особливо якщо ваш бізнес пов'язаний із фінансами та здоров'ям.

11. Падіння трафіку через низьку швидкість завантаження

Швидкість завантаження сторінки є невіддільною частиною досвіду користувача й відомим фактором ранжування для пошукових систем. Вебресурс, який завантажується повільно, може спричинити невдоволення у людей, які переходять на нього. Це призведе до збільшення показника відмов і зрештою до зниження органічного трафіку.

Щоб розібратися в деталях та виключити цю причину, проведіть тест швидкості сайту та постарайтеся виявити елементи, що уповільнюють його роботу. Наприклад, це можуть бути великі файли зображень або надлишкові скрипти. Потім оптимізуйте контент: змініть розмір картинок або конвертуйте їх в ефективніші формати, мінімізуйте файли HTML, CSS і JavaScript, зменште кількість HTTP-запитів, увімкніть кешування браузера або використовуйте мережі доставки контенту.

12. Надмірна кількість реклами

Ви можете помітити, що падає відвідуваність сайту, якщо на вебресурсі надмірна кількість реклами: вікон, що спливають, банерів, а також аудіо- або відеоконтенту, який автоматично відтворюється.

Людям не подобається багато реклами, вони залишають такі сайти, і в результаті збільшується показник відмов.

13. Технічні проблеми

Якщо ви помітили, що різко падає трафік, це може бути зумовлено технічними недоробками. Найпростіший метод перевірки — провести повне сканування сайту за допомогою Screaming Frog.

Важливо звернути увагу на такі моменти:

  • наявність тегів noindex і nofollow;

  • оновлення файлу Robots.txt, який, можливо, блокує індексацію всього сайту;

  • проблеми з тегами Canonical (наприклад, невірні канонічні посилання, що вказують на сторінки з помилкою 404, та інші проблеми).

Технічні недоліки, як правило, легко усуваються, і є висока ймовірність, що трафік повернеться після повторної індексації сайту Google.

Як позбутися проблеми зменшення трафіку

Отже, пропонуємо вам алгоритм, що робити, щоб відвідуваність вашого вебресурсу тільки зростала:

  • регулярно проводьте аналіз трафіку, не чекаючи різких вагань. Порівнюйте дані з попередніми періодами, щоб визначити динаміку. Це допоможе Google Analytics і Google Search Console;

  • якщо у вас новий сайт, відстежуйте діяльність конкурентів у ніші та тестуйте інші стратегії. Similarweb, Ahrefs та Serpstat можуть бути корисними для моніторингу;

  • аналізуйте пошукові запити користувачів та забезпечуйте просування релевантними ключовими словами. Для цього скористайтеся Планувальником ключових слів Google, Serpstat або SemRush.

Не забувайте, що для усунення проблем із відвідуваністю важливо спочатку виявити причини. Як тільки вони будуть встановлені, можна розпочати цілеспрямовані дії — працювати над покращенням мобільної адаптації, підвищенням швидкості завантаження, усуненням агресивної реклами, виправленням технічних недоліків тощо.

Підбиваючи підсумки

Підбиваючи підсумки, ми хочемо вам ще раз нагадати, що сучасний віртуальний світ дуже насичений і «тісний». Тому є помилковою думка, що достатньо запустити онлайн-магазин чи будь-який інший інтернет-проєкт та задовольнятися високим трафіком. Навпаки, потрібно стежити за його розвитком та займатися SEO-просуванням у супроводі фахівців.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.