Що таке зовнішня оптимізація сайту і як її проводити - два головні питання, що хвилюють кожного, хто вирішив обзавестися власним майданчиком. І варто відзначити, що це вкрай важливий процес, який сильно впливає на індексацію ресурсу пошуковими роботами, а, як наслідок, і на приплив потенційних клієнтів. Отже, як провести зовнішню SEO-оптимізацію сайту ?
Що таке зовнішня оптимізація сайту
Зовнішня оптимізація сайту – це нарощування зовнішньої маси сайту, необхідне для підвищення його позицій у пошуковій видачі. Грубо кажучи, цей процес включає пошук відповідних сайтів-донорів і регулярне розміщення на них контенту з посиланнями на ресурс, що просувається.
При цьому лінкбілдер (фахівець із зовнішньої оптимізації) повинен також враховувати особливості розподілу посилальної ваги між сторінками. Крім того, зростання маси посилань має виглядати органічно: без різких стрибків, з різноманітними типами беклінків.
Як будується процес оптимізації
Перше, з чим ознайомлюються, задумавшись про зовнішню оптимізацію ресурсу, це виглядає подібний процес. Для початку визначаємо, які будуть у просування задачі:
-
оптимізація під високочастотні запити;
-
оптимізація під низькочастотні запити
Незалежно від завдань, мета зовнішньої пошукової оптимізації лише одна — природне збільшення потоку якісного трафіку на майданчик. Прискорити цей процес допоможуть чотири етапи просування:
-
перший етап - складання списку тематичних ключових слів та запитів. Створюється семантичне ядро сайту самостійно або за допомогою фахівців;
-
створений перелік слів необхідно поступово розподілити по ресурсу, гармонійно і без переспаму;
-
нарощується посилальна маса, за допомогою якої підвищується авторитет майданчика;
-
піднімається репутація ресурсу у власних очах пошукових роботів.
Головне у зовнішній оптимізації – принцип, на якому вона будується. Ранжування сайту та видача у пошуковий рядок відбувається з урахуванням його популярності серед інших майданчиків.
Методи зовнішньої оптимізації
Зовнішня оптимізація сайту проводиться за допомогою кількох методів. Кожен підприємець обирає один із них відповідно до своїх уподобань. Основний метод збільшення маси посилань, а як наслідок і авторитетності ресурсу — закупівля посилань на сторонніх біржах. Це спеціальні майданчики, які продають посилання на сайти. Перед початком закупівлі переконуємось у благонадійності продавця. Справа в тому, що багато бірж перетворилися просто на звалище чужих посилань, а значить вони мають незначний авторитет в очах пошукових роботів. Анкори з такого ресурсу будуть просто не помічені під час індексації.
Також стежимо за швидкістю нарощування маси посилань. Вона залежить від виду ресурсу, що просувається, але при цьому потрібно, щоб кількість посилань на сайт зростала:
-
поступово. Швидке зростання посилальної маси розцінюється пошуковими системами як неприродне;
-
нарощувати посилальну масу потрібно плавно, а не стрибками. Купувати анкори потрібно не один день, а з певною періодичністю, наприклад добу через добу, щоб уникати підозрілих стрибків;
-
з розбавляємо посилання, що надходять, використовуючи як вічні, так і орендовані анкори.
Як вибрати біржу посилань
В оцінці кожного такого ресурсу допоможуть наступні п'ять критеріїв:
-
біржа має тематично відповідати сайту. Найкращий варіант — та сама тематика і регіон розміщення;
-
велика відвідуваність ресурсу. У Мережі багато неблагонадійних сайтів із мертвим трафіком;
-
перевірте, скільки ресурсів вже розміщено вихідних посилань. Тут діє залежність, зворотна відвідуваності — що менше чужих анкорів, краще;
-
майданчик повинен бути живим, з матеріалами, що часто оновлюються;
-
бажано, щоб ресурс був зареєстрований інформаційних агрегаторах.
Питання, яке часто ставлять на початку зовнішньої оптимізації: "а скільки потрібно посилань?" На жаль, точної відповіді немає, у кожному окремому випадку ситуація є різною. Але є видима залежність. Комерційні майданчики, такі як інтернет-магазини, більше залежать від посилань, а отже, і анкорів потрібно більше. Інформаційні майданчики, новинні сайти та особисті блоги вимагають менше маси посилань.
Основні параметри сайтів-донорів
Розглянемо основні критерії, за якими можна визначити відповідний сайт-донор:
- Трафік .
Висока відвідуваність побічно свідчить про те, що веб-сайт цікавий для веб-користувачів. Це означає, що посилання з нього можуть не лише вплинути на ранжування, а й навести зацікавлену ЦА. Але не варто судити тільки з цієї метрики про якість сайту, оскільки багато вебмайстрів штучно завищують трафік.
- Trust .
Ступінь довіри пошукових систем – один із найважливіших показників при виборі. Він залежить від кількості та якості посилання сайту-донора. Проблема в тому, що його неможливо точно підрахувати. Для перевірки трасту можна використовувати різні сервіси аналізу конкурентів, наприклад, Serpstat.
- Відповідність тематики .
Щоб посилання виглядали природно і принесли користь для просування, важливо, щоб сайт, що посилається, був пов'язаний з вашою тематикою. Наприклад, ви продаєте комплектуючі для автомобілів. Найкраще підійдуть беклінки з блогів та форумів автолюбителів.
- Запамленість .
Чим більше реклами та вихідних посилань на сайті-донорі, тим вища його запамленість. Посилання, одержане із спамленого ресурсу, ніяк не вплине на ваші позиції. Крім того, такі беклінки можуть викликати санкції за неприродний посилальний профіль.
- Наявність фільтра від пошукових систем .
Якщо сайт знаходиться під санкціями, як донор він уже не підходить. Особливо, якщо він потрапив під фільтр Пінгвін Google або Мінусинськ Яндекса. В цьому випадку зворотне посилання з нього не тільки марна, але і небезпечна.
Як отримати посилання
Існує кілька методів отримання анкорів на власний ресурс.
- Перший із них — реєстрація майданчика у спеціальних каталогах. Існує безліч таких ресурсів, але вибирати потрібно ретельно. Справа в тому, що раніше власники сайтів налаштовували реєстрацію в каталогах автоматично. І через деякий час авторитет більшості ресурсів такого типу сильно знизився. Тож потрібно вручну вибрати десяток живих каталогів, скласти до кожного унікальний опис та зареєструватися там окремо.
- Другий основний спосіб отримання маси посилань — публікація матеріалів на тематичних майданчиках. Це на даний момент один із найефективніших способів збільшення авторитету сайту в очах пошукових роботів. Благо зараз на кожну тему існує по кілька сотень майданчиків, так що знайти щось, що підходить ресурсу, що просувається, легко. Тільки на розміщення подібні сайти приймають винятково унікальні матеріали. Вони не хочуть втрачати рейтингу, використовуючи контент, скопійований з іншого майданчика. Вартість розміщення анкору залежить від відвідуваності, тематики та інших факторів.
- Спеціалізовані форуми, розміщення у блогах. Для природного нарощування маси посилань слід вибирати тільки тематичні майданчики. Потрібно зареєструватись там, показати активність створеного профілю участю в обговореннях, і лише після цього можна залишати коментарі з посиланням на сайт. У такому разі модератор може пропустити анкор. Це безкоштовний спосіб, але ось часу та зусиль доведеться витратити багато.
- Розміщення новин. Природний корисний трафік можна отримати, якщо написати інформаційний матеріал. Він має бути не лише цікавим, а й корисним для відвідувачів. До нього можна вставити посилання на власний ресурс.
- Конкурси та бонуси. Ще один із способів залучити на майданчик посилання — зробити спокусливий конкурс. Зацікавлені люди почнуть пересилати цю інформацію своїм друзям, можливо, напишуть про акцію у власному блозі або на сторінці в соціальних мережах. Це привабить додатковий трафік.
- Розміщення корисних матеріалів. Якщо виставляти контент, що містить корисну та цікаву інформацію, то цим можна залучити потенційних клієнтів. Відвідувачі почнуть відправляти посилання друзям, розміщувати його на власних майданчиках, чим наростять масу посилань і допоможуть отримати додаткову відвідуваність.
Потрібно проаналізувати сайти основних конкурентів по регіону та тематиці. Необхідно простежити, скільки посилань існує з їхньої ресурси, і можна зайнятися виділенням бюджету закупівлю. Слід пам'ятати, що зовнішня оптимізація має відбуватися паралельно з внутрішньої. Якщо використовувати ці методи окремо, ефект буде мінімальним.
Важливий факт, про який слід пам'ятати завжди, - авторитетність джерела, де розміщується посилання на ресурс. Якщо у нього погана репутація або майданчик знаходиться у пошуковика у чорному списку, то подібні анкори просто не враховуватимуться при індексації. А в крайніх випадках такі посилання можуть навіть знизити рейтинг сайту, на який вони посилаються. Тож треба бути дуже обережним.
Основні способи зовнішньої оптимізації
Зовнішня оптимізація включає такі методи:
-
Крауд-маркетинг – активність на форумах та сайтах з відгуками. Це дозволяє зробити профіль посилання різноманітнішим. Крім того, позитивні відгуки про компанію підвищують довіру ЦА.
-
Контент-маркетинг це публікації контенту на тематичних ресурсах. Такі беклінки найважливіші. Але, щоб їх отримати, необхідно витратити чимало часу на підготовку якісного контенту.
-
Реєстрація в каталогах . Сайти-каталоги можуть стати додатковим джерелом клієнтів, оскільки їх відвідує аудиторія, зацікавлена у ваших послугах.
-
Соціальні мережі . Активність у соціальних мережах також позитивно позначається на рейтингу компанії Google. Це свідчить про те, що компанія клієнтоорієнтована та підтримує контакт зі своєю ЦА.
-
Біржі посилань – один із найбільш ризикованих методів зовнішньої оптимізації. Справа в тому, що Google і Яндекс активно борються з ресурсами, що продають і купують зовнішні посилання.
Часто задавані питання
Що таке зворотні посилання?
Зворотні посилання - це посилання на ваш сайт з інших сайтів. Якщо ви є авторитетом у своїй галузі, веб-сайт може посилатися на ваш, оскільки ви є надійним джерелом інформації. Якщо ви створили унікальний високоякісний контент, веб-сайт може дати посилання на ваш сайт, щоб розповісти про те, що ви зробили.
Які зворотні посилання впливають на рейтинг сайту?
Пошукові системи бачать природні зворотні посилання як позитивні голоси для вашого сайту. Пошукові системи тісно пов'язують зворотні посилання вашого сайту із здатністю вашого сайту задовольняти запити користувачів.
Чи можу я використовувати автоматичне створення посилань?
Ні. Google встановив суворі правила для запобігання подібним діям і штрафує сайти, на яких є неприродні посилання. Вся побудова посилань має бути повністю органічною.
Скільки зворотних посилань мені потрібно?
Немає фіксованого «золотого» кількості зворотних посилань. В ідеалі необхідно отримувати зворотні посилання з авторитетних сайтів на постійній основі шляхом PR та унікального, актуального контенту.