Зовнішня оптимізація сайту

4.0
08.10.2025
20917
0

Що таке зовнішня оптимізація сайту і як її проводити - два головні питання, що хвилюють кожного, хто вирішив обзавестися власним майданчиком. І варто відзначити, що це вкрай важливий процес, який сильно впливає на індексацію ресурсу пошуковими роботами, а, як наслідок, і на приплив потенційних клієнтів. Отже, як провести зовнішню SEO-оптимізацію сайту ?

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

що таке зовнішня оптимізація сайту

Що таке зовнішня оптимізація сайту

Зовнішня оптимізація сайту – це нарощування зовнішньої маси сайту, необхідне для підвищення його позицій у пошуковій видачі. Грубо кажучи, цей процес включає пошук відповідних сайтів-донорів і регулярне розміщення на них контенту з посиланнями на ресурс, що просувається.

При цьому лінкбілдер (фахівець із зовнішньої оптимізації) повинен також враховувати особливості розподілу посилальної ваги між сторінками. Крім того, зростання маси посилань має виглядати органічно: без різких стрибків, з різноманітними типами беклінків.

Чим зовнішня оптимізація відрізняється від внутрішньої

Внутрішня оптимізація зосереджена на тому, що відбувається всередині сайту. Її головна мета — зробити сайт зручним для користувачів і зрозумілим для пошукових систем. А зовнішня оптимізація сайту, навпаки, здійснюється за межами вебресурсу. Вона необхідна для підвищення авторитету майданчика в очах пошукових систем. Простими словами, внутрішня оптимізація відповідає за технічний стан сайту та його якість, а зовнішня — за його репутацію в інтернеті.

Як будується процес оптимізації

Перше, з чим ознайомлюються, задумавшись про зовнішню оптимізацію ресурсу, це виглядає подібний процес. Для початку визначаємо, які будуть у просування задачі:

  • оптимізація під високочастотні запити;

  • оптимізація під низькочастотні запити

Незалежно від завдань, мета зовнішньої пошукової оптимізації лише одна — природне збільшення потоку якісного трафіку на майданчик. Прискорити цей процес допоможуть чотири етапи просування:

  • перший етап - складання списку тематичних ключових слів та запитів. Створюється семантичне ядро сайту самостійно або за допомогою фахівців;

  • створений перелік слів необхідно поступово розподілити по ресурсу, гармонійно і без переспаму;

  • нарощується посилальна маса, за допомогою якої підвищується авторитет майданчика;

  • піднімається репутація ресурсу у власних очах пошукових роботів.

Головне у зовнішній оптимізації – принцип, на якому вона будується. Ранжування сайту та видача у пошуковий рядок відбувається з урахуванням його популярності серед інших майданчиків.

Як виконується зовнішня оптимізація

 

Існує безліч способів підвищити авторитет вебресурсу. Деякі з них дають швидкі результати, але при цьому можуть спричинити санкції з боку пошукових систем. Тому ми радимо зосередитися лише на білих способах.

Обговорення на форумах

Розміщення посилань на платформах, де є ваша ЦА, — один із найбільш ефективних методів зовнішньої оптимізації. Головне — залишати корисні коментарі по суті та органічно вбудовувати в них посилання. Якщо ж ви просто спамите, швидше за все, вас заблокують. Але при правильному підході можна не тільки поліпшити посилальний профіль, але й залучити на сайт органічний трафік.

 

Розміщення у каталогах

Також зовнішня оптимізація сайту може здійснюватися за допомогою каталогів. Важливо обирати релевантні майданчики з гарною репутацією та підходящою аудиторією. Адже є безліч застарілих, або «сміттєвих», каталогів, посилання з яких не принесуть вам ніякої користі.

Гостьові публікації

Йдеться про статті, які розміщуються у сторонніх блогах чи ЗМІ з посиланням на сайт. Додатково така зовнішня СЕО-оптимізація дозволяє продемонструвати свою експертність. Але, звичайно, за умови, що ви публікуєте якісні статті, які мають конкретну користь для читачів.

 

Закупівля посилань

Це один із найшвидших, але при цьому небезпечних методів. Тому ми не радимо масово закуповувати посилання, адже є ризик потрапити під санкції пошукових систем.

Посилання з сайтів-партнерів

Це безпечний спосіб підвищити довіру до бренду. Партнери можуть згадувати ваш сайт у себе на сторінці, тим самим посилюючи ваш авторитет. Головне, щоб ресурси мали спільну або хоча б суміжну з вашою тематику. Тоді ви зможете не тільки наростити посилальний профіль, а й сформувати позитивний образ бренду в очах споживачів.

Вірусний маркетинг

Цей метод базується на створенні контенту, який користувачі активно поширюють. Це можуть бути відео, інфографіка, інтерактивні матеріали тощо. Чим більше людей поділиться вашим контентом, тим більше органічних посилань отримає ваш сайт. Але такий метод вимагає зусиль — створити вірусний контент досить складно.

Пресрелізи й інтерв'ю

Коли ваш сайт згадують у відомих онлайн-виданнях, це підвищує довіру і користувачів, і пошукових систем. Причому навіть посилання з атрибутом nofollow приносять користь: підвищують впізнаваність і формують авторитет компанії.

Основні види посилань

Різні види посилань виконують різні функції в зовнішній оптимізації. Пропонуємо розібратися, які типи посилань можна використовувати.

Посилання за типом анкора

Анкор — це, простими словами, текст, за яким «ховається посилання». Це можуть бути ключовий запит (наприклад, «купити взуття Київ»), нейтральна фраза («більше читайте тут»), назва бренду або пряма URL-адреса (таке посилання називається безанкорним).

 

Щоб посилальний профіль виглядав органічно, потрібно використовувати різні анкори. І не зосереджуватись лише на ключових фразах, оскільки це може бути розцінено як маніпуляція алгоритмами.

Посилання за типом донора

Донори — це майданчики, на яких розміщуються посилання на ваш ресурс. Посилання за типом донора бувають:

  • тимчасові — розміщуються на платній основі на певний період;
  • постійні (вічні) — посилання залишаються активними без обмежень у часі.

Також виділяють бартерні посилання. У цьому випадку два сайти обмінюються лінками на взаємовигідних умовах.

Посилання за атрибутами

Посилання можуть бути dofollow або nofollow. Головна відмінність у тому, що перші передають вагу сайту, а другі — ні. Але важливо використовувати обидва види посилань, щоб посилальний профіль був різноманітним і природним.

Як вибрати біржу посилань

В оцінці кожного такого ресурсу допоможуть наступні п'ять критеріїв:

  • біржа має тематично відповідати сайту. Найкращий варіант — та сама тематика і регіон розміщення;

  • велика відвідуваність ресурсу. У Мережі багато неблагонадійних сайтів із мертвим трафіком;

  • перевірте, скільки ресурсів вже розміщено вихідних посилань. Тут діє залежність, зворотна відвідуваності — що менше чужих анкорів, краще;

  • майданчик повинен бути живим, з матеріалами, що часто оновлюються;

  • бажано, щоб ресурс був зареєстрований інформаційних агрегаторах.

Питання, яке часто ставлять на початку зовнішньої оптимізації: "а скільки потрібно посилань?" На жаль, точної відповіді немає, у кожному окремому випадку ситуація є різною. Але є видима залежність. Комерційні майданчики, такі як інтернет-магазини, більше залежать від посилань, а отже, і анкорів потрібно більше. Інформаційні майданчики, новинні сайти та особисті блоги вимагають менше маси посилань.

як вибрати біржу посилань

Основні параметри сайтів-донорів

Розглянемо основні критерії, за якими можна визначити відповідний сайт-донор:

  • Трафік

Висока відвідуваність побічно свідчить про те, що веб-сайт цікавий для веб-користувачів. Це означає, що посилання з нього можуть не лише вплинути на ранжування, а й навести зацікавлену ЦА. Але не варто судити тільки з цієї метрики про якість сайту, оскільки багато вебмайстрів штучно завищують трафік.

  • Trust

Ступінь довіри пошукових систем – один із найважливіших показників при виборі. Він залежить від кількості та якості посилання сайту-донора. Проблема в тому, що його неможливо точно підрахувати. Для перевірки трасту можна використовувати різні сервіси аналізу конкурентів, наприклад, Serpstat.

  • Відповідність тематики

Щоб посилання виглядали природно і принесли користь для просування, важливо, щоб сайт, що посилається, був пов'язаний з вашою тематикою. Наприклад, ви продаєте комплектуючі для автомобілів. Найкраще підійдуть беклінки з блогів та форумів автолюбителів.

  • Запамленість

Чим більше реклами та вихідних посилань на сайті-донорі, тим вища його запамленість. Посилання, одержане із спамленого ресурсу, ніяк не вплине на ваші позиції. Крім того, такі беклінки можуть викликати санкції за неприродний посилальний профіль.

  • Наявність фільтра від пошукових систем

Якщо сайт знаходиться під санкціями, як донор він уже не підходить. Особливо, якщо він потрапив під фільтр Пінгвін Google або Мінусинськ Яндекса. В цьому випадку зворотне посилання з нього не тільки марна, але і небезпечна.

Як отримати посилання

Існує кілька методів отримання анкорів на власний ресурс.

  1. Перший із них — реєстрація майданчика у спеціальних каталогах. Існує безліч таких ресурсів, але вибирати потрібно ретельно. Справа в тому, що раніше власники сайтів налаштовували реєстрацію в каталогах автоматично. І через деякий час авторитет більшості ресурсів такого типу сильно знизився. Тож потрібно вручну вибрати десяток живих каталогів, скласти до кожного унікальний опис та зареєструватися там окремо.
  2. Другий основний спосіб отримання маси посилань — публікація матеріалів на тематичних майданчиках. Це на даний момент один із найефективніших способів збільшення авторитету сайту в очах пошукових роботів. Благо зараз на кожну тему існує по кілька сотень майданчиків, так що знайти щось, що підходить ресурсу, що просувається, легко. Тільки на розміщення подібні сайти приймають винятково унікальні матеріали. Вони не хочуть втрачати рейтингу, використовуючи контент, скопійований з іншого майданчика. Вартість розміщення анкору залежить від відвідуваності, тематики та інших факторів.
  3. Спеціалізовані форуми, розміщення у блогах. Для природного нарощування маси посилань слід вибирати тільки тематичні майданчики. Потрібно зареєструватись там, показати активність створеного профілю участю в обговореннях, і лише після цього можна залишати коментарі з посиланням на сайт. У такому разі модератор може пропустити анкор. Це безкоштовний спосіб, але ось часу та зусиль доведеться витратити багато.
  4. Розміщення новин. Природний корисний трафік можна отримати, якщо написати інформаційний матеріал. Він має бути не лише цікавим, а й корисним для відвідувачів. До нього можна вставити посилання на власний ресурс.
  5. Конкурси та бонуси. Ще один із способів залучити на майданчик посилання — зробити спокусливий конкурс. Зацікавлені люди почнуть пересилати цю інформацію своїм друзям, можливо, напишуть про акцію у власному блозі або на сторінці в соціальних мережах. Це привабить додатковий трафік.
  6. Розміщення корисних матеріалів. Якщо виставляти контент, що містить корисну та цікаву інформацію, то цим можна залучити потенційних клієнтів. Відвідувачі почнуть відправляти посилання друзям, розміщувати його на власних майданчиках, чим наростять масу посилань і допоможуть отримати додаткову відвідуваність.

Потрібно проаналізувати сайти основних конкурентів по регіону та тематиці. Необхідно простежити, скільки посилань існує з їхньої ресурси, і можна зайнятися виділенням бюджету закупівлю. Слід пам'ятати, що зовнішня оптимізація має відбуватися паралельно з внутрішньої. Якщо використовувати ці методи окремо, ефект буде мінімальним.

Важливий факт, про який слід пам'ятати завжди, - авторитетність джерела, де розміщується посилання на ресурс. Якщо у нього погана репутація або майданчик знаходиться у пошуковика у чорному списку, то подібні анкори просто не враховуватимуться при індексації. А в крайніх випадках такі посилання можуть навіть знизити рейтинг сайту, на який вони посилаються. Тож треба бути дуже обережним.

Основні способи зовнішньої оптимізації

Зовнішня оптимізація включає такі методи:

  • Крауд-маркетинг – активність на форумах та сайтах з відгуками. Це дозволяє зробити профіль посилання різноманітнішим. Крім того, позитивні відгуки про компанію підвищують довіру ЦА.

  • Контент-маркетинг це публікації контенту на тематичних ресурсах. Такі беклінки найважливіші. Але, щоб їх отримати, необхідно витратити чимало часу на підготовку якісного контенту.

  • Реєстрація в каталогах . Сайти-каталоги можуть стати додатковим джерелом клієнтів, оскільки їх відвідує аудиторія, зацікавлена у ваших послугах.

  • Соціальні мережі . Активність у соціальних мережах також позитивно позначається на рейтингу компанії Google. Це свідчить про те, що компанія клієнтоорієнтована та підтримує контакт зі своєю ЦА.

  • Біржі посилань – один із найбільш ризикованих методів зовнішньої оптимізації. Справа в тому, що Google і Яндекс активно борються з ресурсами, що продають і купують зовнішні посилання.

Яких помилок варто уникати

Зовнішня СЕО-оптимізація сайту може значно поліпшити позиції у пошуковій видачі, але лише за грамотної реалізації. Часто фахівці через брак знань і досвіду припускаються одних і тих самих помилок, що в підсумку тільки шкодить і позиціям, і репутації сайту.

Основні помилки:

  • Масова закупівля посилань. Різке зростання посилальної маси неодмінно викличе підозру у пошукових систем. Воно призведе до санкцій і, як наслідок, зниження позицій.
  • Спам. Беззмістовні повідомлення з посиланнями негативно впливають на репутацію сайту та не приносять користі. Вони також спричиняють санкції з боку Google.
  • Використання нерелевантних донорів. Посилання з сайтів іншої тематики не дають користі і навіть шкодять позиціям.
  • Повторення одних і тих самих анкорів. Однотипні анкори сприймаються пошуковими роботами як спам та спроба маніпулювати алгоритмами.
  • Ігнорування якості контенту. Посилання з сайту з гарною репутацією буде марним, якщо у вас на сторінці розміщено контент низької якості.

Ще одна поширена помилка — відсутність аналітики. Без регулярного моніторингу складно зрозуміти, які дії приносять результат, а які тільки витрачають бюджет.

Думка експерта

«Відразу зазначу, що успіх досягається не кількістю, а якістю посилань. Найкращі результати дають гостьові статті на релевантних ресурсах, згадки у медіа з гарною репутацією й активність на тематичних форумах. У нашій практиці були випадки, коли публікація корисного матеріалу додатково наводила трафік на сайт, а також давала безліч органічних посилань з інших майданчиків. Тому потрібно обов'язково приділяти увагу контенту, який ви публікуєте. І йдеться не лише про гостьові статті, а навіть про коментарі на форумах. Адже якщо ви просто спамитимете, це не дасть бажаного результату.»

Клюєв Ерік, Head of SEO

Наші кейси

 

 

 

Наші ціни

Стартовий

Стандартний

Максимальний

$1 200 на місяць

$1 600 на місяць

$2 000 на місяць

Результат через 9–12 місяців

Результат через 6–9 місяців

Результат через 4–6 місяців

Підіб'ємо підсумки

Зовнішня оптимізація сайту — це невід'ємна частина просування, що формує репутацію вебресурсу. З її допомогою можна підвищити впізнаваність бренду у ніші та вивести сайт на високі позиції. Але не забувайте, що її ефективність безпосередньо залежить від якості, природності та різноманітності беклінків. Щоб отримати стабільний результат, потрібно регулярно працювати над посилальним профілем. І якщо у вас немає достатніх знань, краще делегувати цей процес досвідченим фахівцям.

Часто задавані питання

Що таке зворотні посилання?

Зворотні посилання - це посилання на ваш сайт з інших сайтів. Якщо ви є авторитетом у своїй галузі, веб-сайт може посилатися на ваш, оскільки ви є надійним джерелом інформації. Якщо ви створили унікальний високоякісний контент, веб-сайт може дати посилання на ваш сайт, щоб розповісти про те, що ви зробили.

Які зворотні посилання впливають на рейтинг сайту?

Пошукові системи бачать природні зворотні посилання як позитивні голоси для вашого сайту. Пошукові системи тісно пов'язують зворотні посилання вашого сайту із здатністю вашого сайту задовольняти запити користувачів.

Чи можу я використовувати автоматичне створення посилань?

Ні. Google встановив суворі правила для запобігання подібним діям і штрафує сайти, на яких є неприродні посилання. Вся побудова посилань має бути повністю органічною.

Скільки зворотних посилань мені потрібно?

Немає фіксованого «золотого» кількості зворотних посилань. В ідеалі необхідно отримувати зворотні посилання з авторитетних сайтів на постійній основі шляхом PR та унікального, актуального контенту.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Copywriter
10
Сотні проєктів: лендинги, блоги, рекламні кампанії, email-розсилки та соціальні мережі — з фокусом на охоплення, трафік і конверсії. Володіє навичками роботи з tone of voice, структурою контенту та психологічними тригерами. Має досвід у сферах e-commerce, технологій, B2B, FMCG та освіти. Кожен текст — це баланс чіткості й емоцій, що поєднує бізнес-цілі з потребами аудиторії.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.0
Проголосувало: 6
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах