Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
11.03.2022

У чому цінність soft launch для програми?

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
11.03.2022
11.03.2022
5.0
3053
0

Вам знайома ситуація, коли ви розробили додаток, який відмінно справляється із завданнями, має привабливий інтерфейс і був прорекламований належним чином, але так і не приніс прибутку? Сподіваємось, що ні. Але такі ситуації бувають досить часто. Але їх можна уникнути завдяки нехитрому підходу – soft launch – який дозволяє мінімізувати ризики та максимально наблизити ваш проект до успіху.

Що таке Soft Launch у розробці?

Що таке Soft Launch у розробці?

Софт лонч - це підхід до запуску додатків, який передбачає ретельне тестування самого додатка та рекламної кампанії щодо нього буквально у бойових умовах, а не лише на рівні гіпотези. У перекладі з англійської Soft Launch означає м'який запуск. З одного боку так і є, адже ви знижуєте витрати і проробляєте всі ризики, з іншого - це справжнє випробування для вашого додатку, результат якого може виявитися не найприємнішим.

Софт лонч передбачає фактичний запуск програми, але для невеликої частини вашої цільової аудиторії. Дуже важливо, щоб це була цільова аудиторія, щоб отримати релевантні дані. При цьому кількість користувачів може бути різною - від кількох сотень до кількох тисяч, все залежить від масштабів продукту та потреб перевірки.

Для чого потрібна і його користь для додатку

Коли програма тільки створена, завжди є безліч ризиків при запуску: як буде сприйнято програму користувачами, чи наберуться достатні показники по всіх метриках, чи буде успішна монетизація програми, чи правильно вибрані канали просування та залучення користувачів у програму і так далі. До того як ви все це перевірите та отримаєте реальні цифри, усі ваші припущення – лише припущення, і сподіватися на них не варто.

Софт лаунч допомагає предметно опрацювати всі ризики, які чекають на вашу програму після безпосереднього запуску. Давайте трохи розглянемо переваги цього підходу.

1. Пошук та усунення помилок

По-перше, це, звичайно ж, баги, які легко знаходяться в процесі експлуатації, і ваші користувачі обов'язково про них вам розкажуть. Не сприймайте подібний зворотний зв'язок як критику, навпаки, це величезна допомога від вашої аудиторії, яка має стати виключно точкою зростання та вдосконалення.

По-друге, будь-які недоліки в сценаріях користувача також будуть виявлені. Справа в тому, що навіть майстри проектування не завжди можуть повністю передбачити всі шляхи юзера. А в ході експлуатації ви відразу наочно побачите, які сценарії виявляються незатребуваними, які недосконалі та вимагають доопрацювань, а які не передбачені, хоча мають попит. Так ви отримаєте ще більше ідей та корисних підказок для вдосконалення вашої програми.

2. Тестування монетизації

Розробляючи план і способи монетизації, ми завжди покладаємося на досить абстрактні дані. Це й не дивно, адже метою розробки будь-якої програми є створення унікального продукту, а отже, конкретних даних про поведінку користувачів для нього ще немає. М'який запуск допомагає перевірити, наскільки ваша аудиторія схильна робити покупки в додатку, чи не заважає їй реклама і як ефективно працюють будь-які інші способи монетизації, які ви обрали. При цьому ви маєте можливість удосконалювати її по ходу справи, отримуючи все нові і нові дані.

3. Перевірка рекламних кампаній

Рекламні кампанії для нових додатків також ґрунтуються на гіпотезах. Софт лонч - це насамперед індикатор, наскільки привабливою є сама реклама, які майданчики та кошти працюють найкраще, куди варто вкладати ваш бюджет і скільки коштує залучення користувача. При цьому рекомендуємо звернути увагу не лише на кількість трафіку з певного джерела, а й на його якість. Адже з реклами можуть прийти користувачі, які не є цільовою аудиторією та не виправдають ваших очікувань.

4. Уточнення цільової аудиторії

Справа в тому, що імовірна цільова аудиторія також не завжди виявляється точно та правильно визначеною. Під час софт лонча може виявитися, що ваш продукт зовсім не цікавий тієї категорії користувачів, на яку ви розраховували, але це не означає, що він не є корисним зовсім. Можливо ви просто неправильно визначили аудиторію. Спробуйте при початковому запуску не дуже звужувати сегмент охоплення, тоді ви зможете переконатися, яка категорія користувачів цікавиться вашим продуктом, яка приносить найбільший прибуток, а яку варто виключити з подальшого охоплення. Так, може виявитися, що ваша аудиторія набагато ширша, і ви могли б упустити частину прибутку через те, що не врахували інші сегменти.

5. Економія бюджету

Звичайно, всі ці варіації завчасного тестування та перевірки гіпотез допомагають заощадити значні кошти. Неодноразово бували ситуації, коли продукт виявлявся не успішним, провалювався через одну функцію, або, навпаки, користувався величезною популярністю, але виявлявся збитковим через неправильно підібрану монетизацію. Усього цього можна уникнути завдяки м'якому запуску.

6. Можливість змінити перебіг подій

Коли ви на невеликій частині своєї цільової аудиторії зрозуміли свої помилки, ви ще маєте всі шанси їх виправити. Так, ми вже згадали, що софт лонч допоможе виправити баги, підкоригувати сценарії використання, доопрацювати монетизацію та вдосконалити рекламну кампанію. Але давайте поглянемо на речі глобальніше: саме soft launch визначає, буде ваш додаток успішним чи ні. І саме на цьому етапі ви, виходячи з усіх отриманих метрик, можете зрозуміти, чи варто вносити зміни, які виявилися необхідними, чи окупиться проект, чи його доопрацювання не варте зусиль. Так, будьте готові до того, що софт ланч покаже, що ваше додаток провальне. Виходячи з цього ризику нагадаємо, що для м'якого запуску зовсім не обов'язково розробити програму цілком, вам достатньо реалізувати базові, найважливіші функції, які дадуть основне розуміння. А додаткові можливості можна буде додавати у ході справи.

Як провести софт лаунч?

Як провести софт лаунч?

Для проведення м'якого запуску потрібно не так багато: базовий продукт, який ви хочете перевірити, невелика частина вашої цільової аудиторії або максимально наближеної до неї порівняно невеликий бюджет на рекламну кампанію, а також команда фахівців, готових збирати всю аналітику, робити висновки та приймати рішення .

Етап 1. Тестування стабільності

В першу чергу необхідно, щоб ваш додаток працював стабільно, було готове витримати навантаження і, якщо говорити простою мовою, не гальмувало, інакше це суттєво зіпсує досвід користувача та зашкодить чистоті експерименту, спотворюючи отримані дані. Програмне забезпечення повинно виводитися на ринок лише в повністю протестованому вигляді, без критичних та надто помітних помилок та несправностей. Незважаючи на те, що софт лонч - це тестовий запуск, від нього залежить подальша доля вашої програми, тому підходить до нього потрібно з усією відповідальністю.

Етап 2. Тестування утримання

Щоб підтвердити успіх вашої програми, необхідно, щоб показник утримання користувачів був на достатньому рівні. Так, рекомендується відразу визначити, який рівень вас влаштує як мінімальний, і прагнути максимальних показників. Перевіряйте, де користувачі проводять найбільше часу, які функції користуються популярністю, а які викликають труднощі. Робота з поведінкою користувачів допоможе визначити ваші сильні сторони та підсвітить слабкі місця, над якими ще доведеться попрацювати.

Етап 3. Тестування монетизації

На якому етапі користувачі готові робити покупки у додатку? Які суми вони готові витратити? Який відсоток користувачів готовий платити? Монетизація - це ціла низка питань, відповіді на які є життєво важливими, адже саме вони визначають, чи окупиться ваш додаток, чи буде він прибутковим, і чи варто його подальшої роботи. Також рекомендуємо визначити задовільні показники, щоб вам легше було дати оцінку тим метрикам, які ви отримаєте в процесі.

Ключові метрики при софт-ланчі

Ключові метрики при софт-ланчі

При м'якому запуску додатків варто звертати увагу на все, адже ніколи невідомо заздалегідь, де ховається ключова інформація для подальшого розвитку проекту. Більш того, першочергові показники залежатимуть від головних цілей вашої перевірки. Наприклад, якщо ви впевнені в продукті, але сумніваєтеся в монетизації, ви насамперед звертатимете увагу на показники монетизації. Якщо ж ви впевнені в монетизації, але сумніваєтеся у рекламній кампанії, ви звертатимете увагу на метрики залучення та утримання користувачів, і так далі. Ми не можемо визначити, які показники будуть ключовими для вашого проекту, але ми можемо звернути вашу увагу на ті показники, які є життєво важливими для будь-якої програми:

  • Retention - наскільки ваша програма здатна утримувати користувачів, який відсоток схильний повертатися до вас знову і знову, а який відмовляється від програми в перші дні;
  • ARPU - середній дохід з одного користувача програми допоможе визначити, наскільки окупається ваша рекламна компанія та інвестиції в додаток загалом;
  • Average Check - середня сума однієї покупки в додатку покаже, скільки готові витратити ваші користувачі на вашу продукцію, можливо варто застосувати знижки або знизити ціни, щоб отримати ще більший прибуток;
  • Lifetime Value - сумарний прибуток, який несе клієнт за весь час користування додатком;
  • Virality - наскільки схильні ваші користувачі рекомендувати вашу програму іншим, чи допомагають вони поширювати його тим самим заощаджуючи ваш бюджет на просування, а також на яких етапах вони готові ділитися вашим проектом з друзями.

Якщо відповіді на ці питання вас не влаштовують, подумайте, можливо ваш додаток вже виявився нерентабельною інвестицією і вам не варто вкладати в нього більше.

Для розробки програми та проведення успішного її запуску звертайтесь до нас у Wezom. Для цього достатньо залишити заявку на сайті або зв'язатися з нами будь-яким іншим зручним для вас способом. Ми проконсультуємо вас та відповімо на всі запитання. Будемо раді допомогти вашому бізнесу вийти на новий рівень.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.