Макс
Макс
Head of Logistics PM
03.10.2022

TMS-екосистема для автоперевізників: наш внесок до логістичного ринку США

Макс
Макс
Head of Logistics PM
03.10.2022
03.10.2022
5.0
4019
0

До нас звернувся великий американський логістичний оператор, який потребував цифрової платформи для управління вантажівками. Проект швидко еволюціонував спочатку до великої TMS-платформи, а згодом й до повноцінного SaaS-сервісу, яким користуються автоперевізники по всій Північній Америці. У чому полягає секрет такого успіху?

Бажаєте захистити ваш прибуток за допомогою IT?

Ми допоможемо створити діджитал-інфраструктуру для скорочення ризиків шахрайства та гарантії безпечних онлайн-платежів.

Цікаво? Залишіть заявку на сайті, наші експерти проконсультують вас

З чого все починалося

З командою WEZOM зв'язався офіс великого автоперевізника, який відіграє значну роль на логістичному ринку США та Канади. Компанія оперує майже двома сотнями траків, щомісяця обслуговує тисячі рейсів. Вони шукали підрядника для створення TMS-платформи з нуля.

Раніше клієнт роками користувався популярним коробковим сервісом цифрової диспетчеризації, але зі зростанням бізнесу недоліки чужої платформи почали перевершувати її переваги. Розглянемо їх по суті:

  • Сервіс підтримував на одному акаунті лише 50 траків. Коли компанія клієнта оперувала автопарком у понад 150 вантажівок, їй довелося придбати вже три акаунти й постійно перемикатися між ними;
  • Чужа система спиралася на старі технологічні рішення та не відповідала вимогам часу. Це відчувалося і в роботі, і в клієнтських обмеженнях системи, і в дизайні.
  • При цьому сторонній сервіс на той момент посідав у ніші софту для диспетчерингу практично монопольне становище й формував цінову політику без огляду на конкурентів. Система коштувала нашому клієнту недешево, він витрачав на неї близько трьох тисяч доларів на місяць. 

Зрештою в компанії вирішили, що ці витрати відчутно тиснуть на бізнес, й почали розмірковувати про створення власного рішення. На першому етапі наш клієнт хотів перш за все відмовитися від чужого софту, але вже тоді планував на перспективу. У разі успіху нова платформа могла розповсюджуватись серед транспортних операторів за моделлю SaaS (за абонентською підпискою, як у Netflix), посівши своє місце на ринку TMS-рішень.

Що потрібно було розробити

Команда WEZOM вже мала досвід розробки таких платформ, тому загалом розуміла, як диджиталізується бізнес-процес вантажоперевезень.

  1. До платформи надходить замовлення, диспетчер імпортує його та призначає на рейс водія.
  2. Водій отримує ордер замовлення у додатку, виконує необхідні вимоги щодо перевезення, приймає замовлення.
  3. У системі автоматично формується документація на рейс, до якої додається електронний підпис.
  4. Все це автоматично передається брокеру. У кращому випадку – через діджитал-платформу, у гіршому випадку – на емейл або на факс.

Відповідно, потрібно було розробити TMS, яка закриває всі ці робочі етапи, а також надає широкі можливості з управління маршрутами, пунктами призначення та завантаженням трейлерів.

Ми визначили мету проекту у тому, аби створити гнучку та сучасну TMS для розподілу завдань з управління та розподілу транспорту.

Для досягнення мети потрібно було розробити декілька інструментів:

  • серверна управлінська частина TMS;
  • мобільні додатки для водія під iOS та Android
  • веб-додаток для диспетчерів, бухгалтерів та менеджерів.

Покінчивши з бізнес-аналітикою та позначивши завдання проекту, ми могли обрати техно-стек розробки.

Як підбиралися технології

У клієнта спочатку не було техзавдання проекту, він прийшов до нас з ідеєю сервісу та найзагальнішим баченням кінцевого продукту. Компанія багато років користувалася стороннім софтом й могла точно сформулювати свій досвід – що співробітникам подобається, а що ні.

Тому на етапі пресейлу ми зібрали клієнтські вимоги та уявлення щодо продукту, ретельно вивчили його досвід з використання стороннього рішення та сформували на цій основі верхньорівневу документацію з концепцією проекту. Команда визначила структуру платформи, підхід до розробки та кращі технології.

Базою проекту став фреймворк React JS, який не потребує окремої презентації. Створені за його допомогою продукти дуже просто розвивати та підтримувати, що було для клієнта дуже важливим аспектом.

Для зручного та безпечного управління даними ми звернулися до хмарної платформи Amazon Web Services. Нативні мобільні додатки розроблялися на Swift (під iOS) та Kotlin (під Android).

Підсумковий стек технологій виглядає наступним чином:

  • ReactJS
  • Kotlin
  • Swift
  • Laravel
  • Amazon Web Services
  • PostgreSQL

Як ми вибудували роботу

Клієнт не ставив перед нами жорстких дедлайнів щодо релізу платформи, тому ми розподілили завдання серед команди й почали рухатися по ним спринтами. Кожен спринт мав чіткі завдання та строки, тобто клієнт завжди знав, скільки потрібно чекати та яким має бути результат.

Розробка просувалася методами SCRUM, компоненти платформи послідовно проходили крізь різні ітерації, стаючи дедалі кращими. Це дозволило забезпечити гідний технічний рівень продукту та грамотно вибудувати пріоритети - від ключових завдань до другорядних. 

Ітеративний підхід також надав клієнту та команді креативну свободу, можливість пропонувати будь-які нові ідеї та фічі для платформи. Щойно у клієнта чи у нас виникала ідея щось покращити, ми вносили це до scope та обговорювали пріоритетність нового завдання. Якщо йшлося про якусь ключову фічу, то вона робилася якнайшвидше. Якщо ні, її відкладали на майбутнє.

За підсумками робіт усі заплановані у проекті ідеї були успішно реалізовані, усі доопрацювання виконані. А загалом розробка тривала близько 20 двотижневих спринтів, що зовсім небагато для розробки подібного масштабу.

Як ми вибудували комунікацію

Тісний контакт зі стороною клієнта завжди дуже важливим для нас. Без його фідбека команда розробки часто не може оцінити, наскільки її зусилля відповідають вимогам проекту.

На щастя, у цьому випадку проблем із залученням не виникало. Product owner з боку компанії-клієнта фактично став частиною нашої команди: він дуже добре розумів продукт та специфіку розробки, чудово орієнтувався у бізнес-процесах, й що важливо, був відкритим та легким у спілкуванні.

Якщо говорити про технічну звітність, перебіг розробки команда фіксувала у профілі нашого клієнта в Jira, тому він міг відстежувати статус завдань без обмежень. 

Кожні два тижні ми виконували для клієнта демонстрацію спринту та захищали його, показували результати нашої роботи. При цьому тимліди особисто брали участь у здаванні спринтів, відповідали на запитання, давали рекомендації та коментарі щодо технічної частини.

Паралельно з цим провідний менеджер проекту виконувала щоденну комунікацію із клієнтом, залишаючись на зв'язку в режимі 24/7.

Що ми розробили

Протягом 20 спринтів команда вибудувала TMS-екосистему для розподілу та моніторингу завдань логістичного бізнесу. Платформа допомагає керувати автопарком, спрощує документообіг, надає ефективні засоби контролю роботи водіїв та забезпечує прозорість бізнесу.

Ключовим хабом екосистеми можна вважати веб-додаток, який відкривається з будь-якого браузера. Ключові ролі у цій системі - адміністратор та диспетчер. Адміністратор створює облікові записи диспетчерів й заповнює їх даними, надає їм доступ. Відповідно, диспетчери створюють та заповнюють акаунти водіїв, ставлять їм завдання та моніторять їхню роботу.

Адмінпанель додатку дозволяє з легкістю створювати та модерувати замовлення. При цьому листи відправлення й транспортні накладні формуються та підтягуються автоматично, після чого засвідчуються електронним підписом.

TMS надає диспетчерам та менеджерам системи широкі можливості:

  • електронна дошка замовлень;
  • управління завантаженням за типами транспорту, з урахуванням типу причепа та характеристик вантажу;
  • динамічне управління маршрутами та пунктами призначення транспорту;
  • моніторинг рейсу за статусами на всіх етапах доставляння;
  • моніторинг транспорту за геолокацією, контроль його технічного стану;
  • бухгалтерські інструменти (фінансові звіти, звіти щодо зарплат тощо);
  • засоби управління персоналом (бази даних для HR, інструменти для наймання співробітників та інші).

Чимало модулів для цієї TMS-системи індивідуально розроблені під потреби клієнта, тому її функціонал сьогодні виходить далеко за рамки класичної TMS-системи.

У зв'язці з управлінською частиною працюють нативні мобільні додатки для водіїв, створені під Android та iOS. 

У додатку водії приймають та підтверджують замовлення. Але трейлер не може вирушити в дорогу, доки водій не виконає передстартову перевірку. Це означає, що йому потрібно підтвердити належний технічний стан машини та вантажу, завантаживши в систему фото. А також перевірити електронні документи на рейс та підтвердити їх електронним підписом.

Одним з ключових елементів контролю у додатку стали “маски”. Цей інструмент надає водієві шаблони для зйомки транспорту з різних ракурсів для спрощення звітності перед стартом рейсу. "Маски" виявилися незамінними для скорочення кількості помилок у вантажоперевезеннях, суттєво покращивши показники компанії.

Складнощі розробки

Технологічно проект не став для команди значним випробуванням, але без складнощів не обійшлося.

Робота над додатком водія під IOS раптово ускладнилася тим, що ця система на той момент не найкращим чином працювала з надсиланням даних у фоновому режимі.

Для підтвердження рейсу водіям потрібно робити багато фотографій та вивантажувати їх на сервер. Певна річ, водії хотіли, щоб цей функціонал був максимально простим: робиш фото, позначаєш їх у галереї, надсилаєш однією кнопкою, згортаєш додаток й забуваєш про нього. Хто міг би подумати, що в ОС від Apple реалізувати такий підхід буде складно? Фонове надсилання зображень на той момент було реалізованим в IOS невдало, й щоб реалізувати його самотужки, розробникам довелося добре попрацювати.

Проте у результаті пересилання знімків через додаток працює гладко на всіх мобільних ОС, "завдання із зірочкою" було вирішено без істотних витрат. 

Результати проекту

На першому етапі клієнт вирішив своє ключове завдання - зміг відмовитися від незадовільного стороннього софту, впровадив до свого бізнесу нову платформу кастомної розробки. Тепер йому не потрібно покладатися на застарілі чужі технології та щомісяця сплачувати за них.

Нова TMS не лише повторює функціонал диспетчерських платформ. На сьогодні вона еволюціонувала до IT-екосистеми, яка поєднує в собі логістичний діджитал та CRM-можливості. Платформа розвантажила менеджмент компанії, спростила роботу диспетчерів та водіїв, скоротила витрати. Контролювати роботу водіїв стало набагато простіше: суттєво скоротилася кількість помилок та бюрократичних промахів, відповідно знизилася й кількість штрафів.

Отримавши у власне розпорядження нову IT-платформу, наш клієнт вийшов на ринок TMS-софту, як і планував спочатку. На сьогодні він продає це рішення своїм партнерам за підпискою, що дозволило швидко окупити інвестиції у розробку та вийти у плюс.

Робота над цим проектом стала предметом нашої гордості – як з погляду технічного виконання, так і з погляду результатів для бізнесу. Це наочний приклад того, як технології можуть вплинути на логістичний ринок, якщо застосувати їх у правильному місці та у правильний час.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.