«Щоб схуднути на 9 кілограмів за 7 днів, їжте на сніданок…». Знайомий текст? Велика можливість, що ви стикалися з подібними оголошеннями на різних сайтах. Це не що інше, як тизерна реклама. Слово «тизер» прийшло у вітчизняний маркетинг із Заходу. Дієслово tease у перекладі з англійської означає «дражнити». Це слово добре визначає вплив даного рекламного прийому. Своїми провокаційними заголовками та картинками оголошення викликають у читачів цікавість, інтерес, а часом навіть шок та огиду. Але це працює, причому дуже непогано.
Що таке тизерна реклама?
Це оголошення, що залучають користувачів кричущими фото, заголовками, що інтригують. Не варто плутати рекламу з контекстної. Другий інструмент – платні оголошення. Вони запускаються лише через рекламний кабінет Ads Manager. Тизерна реклама в «Гугле» із застосуванням певного текстового креативу також можлива. Вона проходить модерацію, має відповідати вимогам пошукової системи. Вартість тизерної реклами доступна, хоча за загальною ефективністю вона трохи програє.
Як працює тизерна реклама?
Отже, тизерна реклама передбачає використання тизерів — невеликих банерів або блоків, які містять коротку інформацію про продукт чи послугу. Основне завдання тизерів – привернути увагу користувачів та мотивувати їх перейти на цільову сторінку.
Як працює така реклама? Тизери розміщуються на вебсайтах та інших медіа-платформах тизерної мережі. Коли користувач натискає на тизер, він переходить на сторінку продукту чи послуги. Внаслідок цього потік потенційних клієнтів зростає, отже, збільшується кількість продажів.
Щоб ефективність тизерної реклами була максимальною, необхідно використовувати таргетинг. Тобто налаштовувати рекламу на певну цільову аудиторію: враховувати демографічні дані, інтереси, поведінку тощо. Внаслідок цього тизери демонструватимуться лише тим користувачам, які з більшою ймовірністю зацікавлені в продукті чи послузі.
Що продавати через тізерні мережі?
Тизери підходять для різних завдань. В основному це:
-
розкрутка бренду та товарів;
-
генерація лідів;
-
визначення лояльності ЦА до нового продукту;
-
повідомлення про акції та розпродажі;
-
залучення трафіку на ресурс.
У Росії тизерну рекламу використовують, як правило, для просування БАДів, «чарівних» пігулок від усіх недуг, товарів 18+ та іншої подібної продукції, яка не проходить модерацію в контексті та соцмережах.
Види тизерної реклами
Існує декілька видів тизерної реклами:
- Класична, яка являє собою картинку з яскравим малюнком і цікавим текстом. Це найпоширеніший вид реклами, що розміщується на різних вебсайтах.
- Банери, які містять зображення, текст та посилання на сторінку продукту або послуги.
- Відеотизери. Є короткими відеороликами, які демонструють продукт або послугу. Їх можна зустріти на різних платформах, у тому числі на Instagram, Facebook, YouTube та ін.
- Тизерні блоки на вебсайтах. Вони містять заголовок і зображення, які закликають користувача натиснути на оголошення, щоб дізнатися більше.
Кожен із цих видів тизерної реклами має свої переваги та недоліки. І всі вони можуть бути адаптовані під різні бізнес-моделі та формати реклами.
Можна також розглянути різновиди рекламної реклами в залежності від способу оплати:
-
за покази (CPM) . Ця модель передбачає тариф за 1000 демонстрацій оголошення. Наприклад, якщо все коштує 3 долари, гроші спишуться після досягнення тисячі переглядів. Не має значення, чи кликають по рекламі;
-
за кліки (CPC) . Це найпопулярніший спосіб оплати. З рахунку списується сума за кожне натискання користувача на оголошення;
-
за дію (СРА) . Рекламодавець оплачує лише те, що обумовлено із власником сайту. Під діями маються на увазі підписка, заповнення заявки, купівля товару та ін.;
-
за лід (CPL) . Тут також передбачається оплата за дію (заповнення даних).
Зазвичай у випадку тизерної реклами використовують оплату за кліки. Потрібно тестувати різні варіанти, щоб визначити найефективніші.
Плюси та мінуси тизерної реклами
Прояснимо, чому варто використовувати такий маркетинговий інструмент, і відзначимо, у чому його слабкі сторони.
Переваги тизерної реклами
Тизерна реклама має такі переваги, які роблять її популярним форматом для багатьох компаній:
- Варіативність, що дає можливість створювати привабливі тизери, які найбільше підходять для конкретного бізнесу.
- Низька вартість. Тизерна реклама обходиться набагато дешевше, ніж контекстна.
- Висока конверсія. Через те, що тизери зазвичай є помітнішими та привабливішими для користувачів, така реклама має високий відсоток конверсії.
- Широке охоплення. Тизери можуть бути розміщені на різних сайтах, що дозволяє охопити більшу кількість користувачів.
- Найкраща якість трафіку: тизерна реклама зазвичай приваблює цільову аудиторію, оскільки користувачі, які натискають на тизери, роблять це тому, що вони дійсно зацікавилися продуктом або послугою.
Також ефективність тизерної реклами дуже легко відстежити. Ви зможете визначити, які тизери працюють ефективніше, що потрібно змінити, щоб вони приносили ще кращий результат.
Недоліки тизерної реклами
А тепер ложка дьогтю:
-
неякісний трафік. Так, на ресурс прийде багато людей, але більшість їх зовсім не з вашої цільової аудиторії. Отже, можливість продажів низька;
-
блокувальники оголошень. Якщо людина встановила собі таке розширення, вона не побачить тизерну рекламу;
-
заїждженість формату. Вигадати щось справді оригінальне непросто, тому всі тизери схожі один на одного. Якщо ви виявите креативність, то незабаром інші рекламодавці скопіюють ідею.
Але не все так погано. Тизерна реклама для сайту приносить велику користь. При тій умові, звичайно, інструмент використовується грамотно.
Приклади тизерної реклами
Для наочності кілька прикладів рекламних оголошень.
У цьому віджеті розміщено одночасно 4 рекламні оголошення. Видно зображення, заголовки, але текст не відображається.
Ще один варіант тизерної реклами із двома оголошеннями в блоці.
Тут ми бачимо великий блок одразу з кількома оголошеннями.
Ефективний тизерний креатив
У тизера три основні складові: зображення, заголовок та опис. Саме їх ретельно опрацьовуйте перед запуском реклами.
Приваблива картинка
Яскрава картинка підвищує можливість переходу за посиланням. Вибирайте таке зображення, яке виділиться на тлі інших у блоці. Велика ймовірність, що ваш креатив буде опублікований поряд з іншими у цій же тематиці, тому не завадить пройтися конкурентам.
Не забувайте про технічні вимоги. Вибирайте чіткі, якісні зображення, які не порушуватимуть авторських прав. Відмінний варіант - користуватися матеріалами з фотостоків або робити картинки.
Який чіпляє заголовок і текст
Що одразу потрапляє на очі? Звісно, заголовок. Зробіть його таким, від якого моментально захочеться перейти на сайт. Тут є нюанс: хоча «жовті» заголовки привертають увагу, вони можуть зіпсувати репутацію. Пам'ятайте про це.
У цільовому тексті використовуйте слова-тригери, які пояснюватимуть читачам суть пропозиції: акція, розпродаж, обмежена кількість товару тощо. Вкажіть переваги продукту, його особливості, що дозволяють вирішити проблему потенційного клієнта.
Текст та заголовок обов'язково робіть з упором на ЦА. Універсальні тизери навряд чи залучать багато клієнтів.
Особливості налаштування тизерної реклами
Запуск кампанії починається з вибору мережі для оголошень. Під час реєстрації уточнюйте, що ви рекламодавець. Обов'язково вказуйте реальний e-mail.
Процеси налаштування тизерної реклами різняться залежно від вибраної мережі, але загальні дії однакові:
- Підключаєте ресурс та створюєте РК.
- Задаєте параметри ЦА, якою показуватимуться банери.
- Налаштовуєте чорний та білий списки майданчиків, де демонструватимуться тизери.
- Задаєте ліміти видатків бюджету на добу чи всю кампанію.
- Виставляєте ціну за клік (бажано рекомендовану або трохи вище, щоб ЦА частіше бачила банери, внаслідок чого вдасться швидко сформувати статистику).
Загалом реклама в торгових тизерних мережах налаштовується просто. Це найдоступніший за ціною метод просування. Наприклад, при оплаті за кліки вартість переходу становить від кількох копійок до 15 рублів. А ось у тому ж «Яндекс.Директі» ціни досягають 100 рублів і більше. Банерна реклама ще дорожча.
Вартість тизерної реклами
Ціна залежить від двох факторів:
- формату оплати — за дію, покази, кліки та ін.;
- аукціону ціни — чим більший попит, тим дорожча пропозиція.
У середньому вартість варіюється від 0,25 до 5,00 гривень за клік. При цьому чим вища ціна кліка, тим частіше банер буде показуватися.
Принципи вибору тизерної мережі для розміщення банерів
Місце публікації вашого тизера багато в чому впливає ефективність реклами. При виборі мережі орієнтуйтеся на такі поради:
- Вивчіть дані про цільову аудиторію тизерної мережі (стаття, вік, місце проживання).
- Переконайтеся, що обмежень щодо рекламування ваших товарів чи послуг немає.
- Визначте налаштування націлювання, які будуть актуальні для цілей вашої РК. Перевірте, чи є вони у мережі.
- Порівняйте майданчики за встановленими мінімальними ставками.
Ще проаналізуйте обсяг мобільного трафіку, якщо більша частка вашої аудиторії відноситься до цього сегменту.
Висновки
Тизерна реклама – це такі оголошення, які інтригують, дражнять користувачів. У нашій країні її зазвичай використовують для просування сумнівних товарів, а ось у Європі вона стала стандартним маркетинговим інструментом. Якісний тизер має привабливу картинку, яскравий заголовок, інформативний текст. Хоча ефективність такої реклами менша, ніж контекстної, її все одно варто додати до арсеналу своїх рекламних інструментів. Важливо лише підійти відповідально до розробки концепції оголошень та правильно розрахувати бюджет.
FAQ
Що таке тизер?
Це рекламне повідомлення, що складається з картинки, що привертає увагу, лаконічного інтригуючого заголовка і описи. Тизерна реклама пробуджує цікавість, мотивує клікнути на засланні.
Які є види тизерної реклами?
В інтернет-маркетингу розрізняють два види тизерів: одномоментні та довгострокові. Перший тип реклами найпопулярніший просування товарів. Людина бачить банер, клацає і переходить на сайт, потім робить покупку і йде.
Довгостроковими форматами користуються ті, кому необхідно просунути новий продукт на ринку. Тобто спочатку потрібно ознайомити з ним ЦА, створивши інтригу. Після розігріву аудиторії можна розкривати суть. Подібним способом користуються в кіноіндустрії, коли випускають трейлери.
Чим відрізняється контекстна реклама від тизерної?
Контекст дорожчий за тизер. Але кліки по контекстним оголошенням цільові, ніж по тизерним. Отже, вища ймовірність досягнення поставленого завдання.