Створення страхових мобільних додатків: ключові етапи та труднощі

Василій
Василій
IT Sales Manager
01.10.2024
806
0
10 хвилин

Смартфони змінили наші повсякденні звички щодо шопінгу, сервісу та отримання послуг. Страхова галузь не є винятком, адже сучасні клієнти хочуть підбирати та оплачувати страхові поліси онлайн, без потреби у бюрократії та спілкування з менеджерами. Створення мобільних додатків для страхових компаній відкриває саме такі можливості, допомагаючи бізнесу налагодити прямий зв’язок з користувачем. 

Проте, процес розробки таких додатків може бути складним і вимагати ретельного планування. Побудова користувацького досвіду, комплаєнс, забезпечення безпеки даних – кожне з цих завдань має власні підводні камені. У цій статті ми розглянемо ключові етапи створення страхових мобільних додатків, починаючи від обговорення ідеї та проєктування до тестування та запуску. Поговорімо про типові труднощі, з якими можуть стикатися команди під час реалізації таких проєктів. Ви також дізнаєтесь про можливості створення страхового додатка з нуля. 

Навіщо страховій компанії власний мобільний додаток?

Смартфон, імовірно, вже став найпоширенішим гаджетом в історії. Наразі у світі нараховується близько 7,2 млрд користувачів смартфонів – їх використовують буквально усі. Для більшості економічно активних людей мобайл став головним шляхом виходу до мережі. Понад те, смартфон став головним інструментом для розваг, шопінгу, отримання послуг та звернення до сервісів. 

Страхова галузь не є винятком. Як свідчать маркетингові дослідження, половина користувачів, які шукають страховку, починають пошук саме на смартфоні. Надалі на мобайл припадає не менше 40% часу, який користувачі витрачають на дослідження страхових пропозицій. А 25% опитаних користувачів застосовували у пошуках виключно смартфон. 

Відтак створення страхових мобільних додатків є найпростішим шляхом до користувача. Однак на практиці страхова галузь піддається диджиталізації зовсім не так просто. Як приклад, нещодавнє дослідження Lightico показало, що в США лише 11,5% страховиків оформлюють нові поліси за допомогою мобільного додатку. Більшість продажів страхових продуктів усе ще припадає на телефонні розмови. Те ж саме стосується і сервісу: лише 10% фахівців галузі заявили, що використовують мобільний додаток для обробки претензій. 

Чому страхування важко перенести в мобільний формат, подібно до eCommerce чи сервісів HoReCa? Річ у тім, що страховий ринок залишається жорстко зарегульованим та потребує суттєвої бюрократії, а страхові продукти можуть бути складними для пересічного користувача. Але неможливо заперечувати, що мобільні додатки можуть надати індустрії беззаперечні переваги

  • Побудова найкращого клієнтського досвіду

Додаток дозволяє користувачам швидко отримувати доступ до своїх полісів, подавати заявки на страхові виплати та отримувати консультації. Це підвищує задоволеність клієнтів і зменшує навантаження на кол-центри.

  • Автоматизація процесів

Завдяки додатку можна автоматизувати безліч рутинних завдань, таких як обробка заявок, нарахування платежів та управління документами. Це знижує витрати, прискорює операції та підвищує ефективність.

  • Збір та аналіз даних

 Додаток може концентрувати дані про поведінку користувачів, що дозволяє страховим компаніям краще розуміти потреби своїх клієнтів і адаптувати свої продукти та послуги відповідно до цих потреб.

  • Мобільність та доступність

Додаток забезпечує доступ до сервісів компанії в будь-який час і з будь-якого місця. Це особливо важливо в сучасних реаліях, коли клієнти страхових часто не прив’язані до єдиного місця проживання.

  • Маркетинг

Мобільний додаток надає бізнесу найкоротший шлях до користувача. За допомогою програми лояльності та пуш-сповіщень страховик може ефективно підтримувати залученість клієнта, пропонуючи йому індивідуальні пропозиції та знижки. 

Відтак перспективи розвитку InsurTech виглядають яскраво. Все більше страховиків створюють власні мобільні рішення та сервіси, аби бути конкурентоздатними та звертатися до нової, більш молодої аудиторії. 

5 етапів створення страхових мобільних додатків

Як спланувати та здійснити розробку IT-продукту для Insurance? Створення мобільних застосунків для страхових компаній насправді мало чим відрізняється від аналогічної розробки в інших сферах. Назвімо основні етапи такого проєкту. 

Збір вимог

Це один з найважливіших етапів у створенні мобільного страхового додатка. Він охоплює визначення потреб користувачів, опис проблем або бізнес-цілей компанії, а також пошук концепції продукту, який може ефективно закрити їх. 

На початку важливо чітко сформулювати, які цілі та завдання має виконувати додаток. Важливо зробити цілі вимірюваними та реалістичними, сформувати для проєкту прозорі критерії успіху. Наприклад: приріст продажів, підвищення залученості клієнтів, прискорення обробки заявок тощо. 

Для цього команда може проводити різноманітні дослідження: вивчення потенційної аудиторії продукту, аналіз поточного стану ринку, розбір вже наявних на ринку рішень від конкурентів, глобального досвіду індустрії тощо. 

Усе це дозволяє команді розробників визначити перелік необхідних функцій та нефункціональних вимог до продукту, сформувати вимоги та попередню документацію проєкту. Зокрема: mindmap та попередній беклог. 

Проєктування та дизайн

На цьому етапі визначається структура, юзабіліті та візуальна реалізація нового додатку. На основі даних, отриманих під час збору вимог, команда формує для нього користувацькі сценарії. Шлях користувача у додатку може візуалізуватись у різні способи та ретельно обговорюватись/тестуватись, аби досягнути найкращого результату. 

Надалі дизайнери беруться за верхньорівневе проєктування, де створюють прототипи UI. Залежно від потреб проєкту вони можуть бути реалізовані у різний спосіб: як вигляді схематичних макетів з елементами інтерфейсу (wireframes), так і вигляді добре деталізованих, чи навіть “клікабельних” прототипів, максимально схожих на реальні екрани додатку. 

Візуальний дизайн може спиратися брендбук компанії, а може й передбачати створення нової дизайн-системи, із власною колірною палітрою, типографікою, іконками та іншими елементами. 

Клікабельні прототипи нового можуть пройти через юзабіліті-тестування, де перевіряється зручність використання додатку реальними користувачами, збираються відгуки та вносяться необхідні зміни. Врешті UI/UX дизайн узгоджується з усіма зацікавленими сторонами та запускається в розробку. 

Технічна розробка 

Поки дизайнери працюють над юзабіліті та візуалом, технічні фахівці обмірковують архітектуру та стек технологій продукту. Етап технічної розробки передбачає реалізацію всіх бізнес- та дизайн-рішень, які були визначені на попередніх етапах. Розробники фронтенду та бекенду працюють разом, щоб забезпечити функціональність та зручність використання додатку.

Мобайл-розробники створюють клієнтську частину додатка, використовуючи технології нативної (Kotlin – під Android, Swift – під IOS) або кросплатформової розробки (Flutter, React Native тощо). Вони мають перетворити дизайн-макети на інтерактивні екрани додатку, які буде бачити у своєму смартфоні кінцевий користувач. 

Водночас за потреби створюється бекенд – серверна частина додатка. Бекенд-розробники використовують для цього різноманітні фреймворки на таких мовах програмування як Python, PHP чи JS. Саме на цьому рівні реалізується функціонал страхового додатку: обробка страхових заявок, розрахунок премій, управління користувацькими акаунтами тощо. Від якісного бекенду також залежить обробка даних, управління базами даних, інтеграція із зовнішніми сервісами та безпека. 

Тестування

У додатку для страхування є чимало критично важливих нефункціональних вимог, таких як безпека персональних даних та стабільність роботи. Відтак етап контролю якості у таких проєктах має виняткове значення. Цей процес включає кілька видів тестування, кожен з яких має свою мету:

  • Функціональне тестування покликане забезпечити відповідність додатка всім функціональним вимогам. Воно охоплює перевірку основних функцій, таких як реєстрація користувачів, подання страхових заявок, розрахунок премій та управління акаунтами.
  • Тестування продуктивності має гарантувати, що додаток стабільно працює під навантаженнями. Це допомагає виявити можливі проблеми з продуктивністю, такі як повільне завантаження сторінок або збої при великій кількості одночасних користувачів.
  • Тестування безпеки має забезпечити конфіденційність даних клієнтів. Воно включає перевірку продукту на вразливості, такі як SQL-ін’єкції, XSS-атаки та інші загрози.
  • Тестування юзабіліті перевіряє зручність використання додатка. Реальні користувачі тестують новий продукт, надаючи зворотний зв’язок щодо його зручності та інтуїтивності.
  • Регресійне тестування проводиться після внесення змін або виправлення помилок, щоб переконатися, що нові зміни не вплинули на вже наявні функції.

Зазвичай мобільні додатки тестуються мануально (тобто, вручну). Але під потреби окремих проєктів в Isurance команда може залучити автотестувальника. 

Розміщення додатка

Технічно завершений та протестований додаток зазвичай розміщується в сторах, таких як Google Play та App Store – це завершальний етап розробки. Різні платформи мають власні вимоги щодо розміщення. Зокрема, створення облікового запису розробки в Google Play потребує одноразової сплати $25, тоді як аналогічний профіль в App Store потребуватиме близько $100 на рік

Готувати розміщення додатка в сторах дуже бажано завчасно. Цей процес потребує надання платформі усієї необхідної інформації та документації щодо нового продукту. Також необхідно буде заповнити сторінку додатка в сторі, завантажити скріншоти та відео. 

Перед публікацією додаток проходить перевірку на відповідність вимогам платформи, що може зайняти від кількох годин до кількох днів. Лише після успішної модерації він стає доступним для завантаження користувачами. 

На цьому етапі команда може переходити до подальшої підтримки продукту, усуваючи помилки та готуючи апдейти для другого релізу. Паралельно може здійснюватись робота із просування додатка в сторах. 

Ці етапи можна вважати базовими – через них тим чи іншим чином проходить розробка усіх мобільних додатків. Якщо збір вимог, проєктування, технічні роботи, тестування та розміщення було проведено успішно, новий мобільний додаток для страхової компанії матиме великі шанси на успіх. 

Труднощі при створенні страхових мобільних додатків

Вище ми наводили невтішну статистику щодо темпів диджиталізації страхового ринку: можна сміливо стверджувати, що принаймні три чверті галузі тою чи іншою мірою усе ще працює старими методами, попри всі переваги IT-рішень. На це є об’єктивні причини: створення мобільних застосунків для страхової індустрії потребує вирішення цілої низки складнощів. Назвімо основні з них. 

  • Складність та різноманітність страхових продуктів

Індустрія Insurance залишається дуже комплексною та складною для розуміння широким загалом. Продавати страхові продукти набагато складніше, ніж товари в ритейлі чи сервіси сфери послуг. Відтак додатки для страхових компаній потребують детально опрацьованої бізнес-логіки та довершеного юзабіліті, що допоможе користувачам розібратись в ринку. Створення таких продуктів потребує часу, коштів та відповідних навичок: дизайнери мають ретельно опрацювати користувацькі сценарії та провести їх тестування з аудиторією. 

  • Складнощі інтеграції

 Невірно буде казати, що страховики у 2024 році працюють без диджиталу як такого: кожна компанія покладається на певні інструменти: внутрішні платформи управління, бази даних, CRM-системи тощо. Дуже часто такі системи мають кастомну природу та покладаються на legacy-технології, що ускладнює інтеграцію з сучасними рішеннями. Аби подолати такі труднощі, розробники мають налагодити плідну співпрацю з IT-підрозділом компанії, отримати усю доступну документацію та приділити особливу увагу функціональним інтеграційним тестам. 

  • Безпека даних 

 Страхові компанії працюють з величезним обсягом персональних даних клієнтів, що вимагає вкрай серйозного підходу до забезпечення конфіденційності та кіберзахисту в мобільному додатку. Для уникнення проблем з безпекою необхідно впроваджувати сучасні методи шифрування, постійно покращувати методи аутентифікації, проводити регулярні перевірки на вразливості та моніторити дотримання стандартів безпеки, таких як ISO/IEC 27001 та GDPR. Не менш важливою буде співпраця з державними структурами та підрозділами експертів з кіберзахисту.

  • Комплаєнс

Страхування – це жорстко зарегульована галузь. Дотримання регуляторних вимог та стандартів може бути складним завданням, зокрема – при розробці IT-продуктів. Створення мобільного додатку для Insurance потребує дотримання вимог національного законодавства та міжнародних стандартів. Вимоги можуть суттєво відрізнятись у різних регіонах світу та змінюватись з часом. Аби уникнути проблем з комплаєнсом, потрібно долучити до проєкту фахівців галузі та юридичних консультантів. Регулярний моніторинг змін у  законодавстві допоможуть уникнути проблем.

Подібні труднощі можуть ускладнити будь-який проєкт InsurTech, тож до розробки варто залучати досвідчену IT-команду, що має досвід роботи у галузі.

Різні операційні системи та один додаток: чи є різниця в розробці?

Кожна страхова компанія прагне звернутися до максимального широкого кола користувачів. Відтак типовий мобільний додаток InsurTech зазвичай створюється з прицілом під реліз на обох головних мобільних платформах: як на Android, так і на IOS. 

Як підійти до такого проєкту оптимально? Ще не так давно якісна розробка під обидві ОС потребувала фактично двох циклів нативної розробки: окрема версія під IOS, та цілком інша – під Android. При тому розробка під IOS зазвичай коштує дещо дорожче, оскільки потребує більш специфічних інструментів і фахівців. 

Усе змінилось із вдосконаленням фреймворків кросплатформової мобільної розробки. Такі рішення як Flutter, Xamarin, React Native та ін. дозволяють реалізувати додаток, який буде працювати на різних операційних системах з єдиної кодової бази. 

Сьогодні сучасний кросплатформовий додаток практично ні в чому не поступається нативному, якщо мова не стосується тонкого налаштування і застосування нативних функцій смартфона. У типових сценаріях для страхової галузі кросплатформовий застосунок буде цілком швидким, стабільним та безпечним. При тому його розробка обійдеться вдвічі дешевше створення двох окремих рішень під різні системи. 

У своїх проєктах для мобайлу ми звикли покладатися на фреймворк Flutter: він користується підтримкою Google, має велику спільноту, пропонує розробникам чудові можливості на кшталт Hot Reload, власного графічного рушія та дизайну віджетами. Наразі  створення додатків для страхових компаній на Flutter – це, мабуть, оптимальний шлях до диджиталізації всієї галузі. 

Розробка страхового мобільного додатку з WEZOM

Наша команда вже понад 25 років створює індивідуальні IT-рішення для бізнесу у сферах eCommerce, логістики, виробництва, енергетики та багатьох інших галузей. Наші продукти – це корпоративне ПЗ, мобільні та веб-додатки будь-якого рівня та призначення, засоби автоматизації та роботизації тощо. Протягом чверті століття ми реалізували понад дві тисячі проєктів – серед них є по-справжньому комплексні рішення, створені з нуля. 

Відтак фахівці WEZOM чудово знають, усі тонкощі створення страхових додатків, і можуть ефективно долати складнощі таких проєктів. У нашому портфоліо є кейси розробки для  провідних страховиків України – СК “Країна” та UNIQA. Тепер ці компанії можуть похвалитися одними з найкращих платформ InsurTech на європейському ринку. 

Тож якщо вас цікавлять подібні можливості – не зволікайте, звертайтеся по консультацію до WEZOM просто зараз. Наші менеджери із задоволенням вивчать ваші проблеми та ідеї, поділяться власним досвідом та підкажуть оптимальні рішення. 

Висновки

Страхова галузь навіть сьогодні важко піддається диджиталізації, оскільки залишається жорстко зарегульованою, бюрократизованою сферою. Однак переваги IT для індустрії Insurance беззаперечні: покращення якості сервісу та користувацького досвіду, автоматизація та роботизація операцій, збір та аналітика даних, нові напрямки маркетингу – ось лише деякі можливості, які може надати мобільний додаток для страхових компаній.

Розробка подібних рішень є непростим завданням: складнощі UX, інтеграції даних, комплаєнсу та кіберзахисту можуть створити суттєві проблеми на будь-якому проєкті InsurTech. Тому ми радимо довірити таку розробку досвідченій команді, що має за плечима досвід реалізації страхових IT-рішень і може продемонструвати відповідне портфоліо.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.