Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
09.12.2022

Як створити контент-план для Інстаграм?

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
09.12.2022
09.12.2022
4.6
30516
0

Наближається час публікації, а ви панічно не можете нічого придумати? Настав час викладати сторис - і тут вирубують електрику? Ідея! Час складати контент-план.

Контент-план - це 1-2 дні напруженої рутини, щоб на місяць забути про аврали і зрадницькі підніжки прокрастинації. Так, це втомлює і вперше голова піде довкола від плутанної інформації. Але саме так роблять професіонали.

навіщо потрібний контент-план для інстаграм

Що таке контент-план Інстаграм?

Контент-план в Інстаграм — це документ, який являє собою графік публікацій для соцмережі чи месенджера бренду протягом певного періоду. Він включає інформацію про теми і типи контенту, який буде опублікований, а також дати і час публікацій.

Контент-план допомагає брендам планувати та керувати контентом, який вони публікують на своїх сторінках в Інстаграм, а також підтримувати зв'язок з аудиторією, підвищувати її лояльність та збільшувати впізнаваність бренду.

Навіщо потрібний контент-план для «Інстаграм»

Ось 2 поширені помилки у постінгу:

  1. 2 дні постити - 3 дні не постити. Охоплення впало, передплатники про вас забули. Алгоритми автоматично знизили вас у рейтингу. І ні, попередні 2 дні не врятують, навіть якщо ви постили тоннами. Якщо ваше ім'я не є Ольга Бузова, публікації потрібні регулярно.
  2. 5 постів а-ля "Купуй" - 1 розважальний - 5 постів а-ля "Купуй". Ви в «Інстаграмі», щоб заробляти – а фоловери тут, щоб розважитись. Баланс у публікаціях, правильні пропорції розважального/інформаційного/комерційного контенту – ось кредо успішного облікового запису.

Впорядкувати хаотичний постінг допомагає контент-план. Це схема: що саме, коли і о котрій конкретно годині ви публікуватимете. Можна на тиждень наперед, але оптимально – на місяць. Можна просто накидати теми, але краще одразу підібрати картинки, написати пост, хештеги: загалом, зробити так, щоб до моменту публікації вам залишалося просто скопіювати і вставити, абсолютно не напружуючись. Чудово ж?

з чого розпочати складання контент-плану для інстаграм

З чого розпочати складання контент-плану для «Інстаграм»?

Чи готові? Пристебніть ремені – ми прямуємо прямо на простори інтернету – шукати ідеї для облікового запису, вдумливо сортувати їх за темами та рубриками та «ліпити» по шматочках готовий контент-план.

Збір ідей для контенту в «Інстаграм»

Привабити фоловерів можна по-різному, все залежить від вашої ЦА. Ось, наприклад, кілька концептів:

  • все про товари/послуги: опис, переваги, порівняння, відео, новинки, бестселери, лайфхаки;
  • акції та спеціальні пропозиції;
  • пости з потужним фідбеком: вікторини, опитування, розіграші, випробування;
  • відповіді на запитання передплатників;
  • перепости відгуків клієнтів або публікації на основі фото покупця (якщо він зайнятий і не може залишити коментар у відповідь);
  • бекстейдж – відкриваємо завісу бізнесу та ведемо глядачів за лаштунки, у надра офісу, заводу, шоу-руму;
  • негативний досвід – як ми зіткнулися з неприємною ситуацією та вийшли з неї;
  • Новини компанії;
  • руйнування міфів;
  • гайди;
  • прямі ефіри – статистика свідчить, що це вид контенту стає популярнішим з кожним місяцем;
  • урочисті пости на честь круглих і значних дат для підприємства;
  • кумедні історії з життя підприємства.

Не бійтеся аналізувати та запозичувати ідеї у конкурентів. Зрештою, вони напевно це десь підглянули.

Оформлення ідей у теми та рубрики

В принципі, вже за нарисами буде зрозуміло, на які групи та рубрики їх можна розбити, що стане розважальним контентом, а що – фундаментом для посту ( про базові види постів – нижче ).

На цьому етапі лялечці пора перетвориться на метелика, а ідеям – на теми для ваших публікацій. Наприклад, «розповісти про зимові чоботи» трансформується в «Серії фото нової лінійки чобіт, локація – лісова галявина».

Складання плану у формі таблиці

На виході ми маємо отримати таблицю з полями:

  • дата та час виходу;
  • майданчик (стрічка/сторіс/IGTV);
  • стиль посту (розважальний/інформаційний/продавець/залучаючий);
  • тема та опис посту;
  • хештеги;
  • геопозиція;
  • статус "затверджено/не затверджено" (якщо така опція необхідна).

Якщо ви зібралися опрацювати контент-план від А до Я, додайте поля «Малюнок» та «Текстове наповнення». При цьому фотографія має бути вже обробленою, а текст – відформатованим.

Приклад контент-плану для "Інстаграм":

приклад контент-плану для інстаграм

Оформити контент можна будь-де – хоч ручкою на папері, аби вам було зручно. Можна використовувати MS Excel, MS Word, Google Таблиці. Просунуті SMM-ники використовують спеціальні програми з функцією автопостингу: потрібно просто закинути туди контент-план і позначити точний час публікацій - і програма автоматично це робитиме сама. Ось найпоширеніші:

  • Smmbox;
  • Seolit;
  • Onlypult;
  • Smmplaner;
  • Viraltag;
  • Later.

Сервіси платні. Всі вони мають схожий функціонал: відкладену публікацію, автовидалення, статистику та дані для аналізу кращого часу, шаблони. Який із них обрати – справа смаку.

правила складання контент-плану

Як правильно скласти контент-план для Instagram

Оскільки «Інстаграм» вираховує успішність облікового запису та його позицію у видачі залучення підписчиків, нам потрібно постами провокувати багато коментарів, відгуків, лайків. А для цього важливо дізнатися аудиторію ближче: що це за люди, як часто вони заглядають у Instagram, у який час доби вони це роблять і що воліють – стрічку чи сторіс.

Кому?

Дивимося на передплатників, аналізуємо їхні акаунти та складаємо базові аватари – середньостатистичні портрети: чим живуть, захоплюються, які теми їм інтереси.

Приклад аватара бутіка постільної білизни:

  • жінка 30-40 років, живе у власній квартирі у Києві;
  • дохід сім'ї – $1200 на місяць;
  • домогосподарка, любить створювати затишок, обирати інтер'єрні дрібниці;
  • одружена, є діти;
  • є близька подруга, постійно порівнює свою оселю з її домом;
  • в інтер'єрі віддає перевагу скандинавському стилю з невеликим домішком кантрі;
  • за здоровий спосіб життя та чистоту в будинку.

Цій жінці будуть цікаві такі пости: як підібрати постільну білизну під стилістику інтер'єру (з прикладами з вашого асортименту), з чим її можна поєднувати, які кольори постільної білизни більше підходять для спальні та дитячої, як відпрати плями від солодощів (адже в будинку є дитина).

Як часто публікувати?

Напевно й одразу ніхто не скаже – скільки оптимально у вашому випадку, покажуть час та аналіз ведення акаунту. На старті допоможуть зорієнтуватися показники у таблиці.

Стрічка

Сторіс

Розважальний обліковий запис

Кожні 4 години

До 10 на день

Бізнес-сторінка

1-2 пости на день (більше не потрібно, менше – теж)

1-3 на день

Блогер

2-4 публікації на день

До 10 на день

Коли публікувати?

Загляньте в опис своїх аватарів, прокрутіть в голові їхній режим дня і поміркуйте, коли у них з'являється хвилинка відкрити Instagram. Зазвичай працюючі сімейні люди роблять це в обідню перерву, за сніданком і на шляху з/на роботу. Молодь частіше сидить у соціальних мережах вдень та вночі.

Коли мине деякий час після запуску сторінки, ви зможете відкоригувати години публікацій, скориставшись статистикою бізнес-акаунту.

Важливо: якщо у вашій країні багато часових поясів, зважайте на це. Виберіть геопозицію, де живе більша частина ваших фоловерів, і орієнтуйтеся на їх час.

Стрічка чи сторіс?

Є шанувальники стрічки. І є шанувальники stories. Щоб не помилитися, просуйте і те, і інше – час покаже, якому формату віддає перевагу саме ваша цільова аудиторія. До речі, спробуйте використати два окремі контент-плани для стрічки та для сторіс – іноді це зручніше.

Види постів у Instagram

Не можна робити лише пости для продажів, чи лише інформаційні пости – у всьому має бути баланс. У випадку з контентом у Instagram план приблизно такий:

  • продають - 10-20%;
  • розважальні – 30-40%;
  • інформаційні – 30–40%;
  • що залучають – 10-20%.

Розглянемо докладніше кожен із видів і чим вони відрізняються друг від друга.

продають пости в instagram

Пости, що продають

Як вони виглядають: товарні картки, акції, знижки, анонси, розпродажі, відгуки, «Про нас/про мене».

Як часто: у середньому кожні 3-5 постів. Недорогу продукцію можна продавати у кожній публікації. Фешенебельний, ексклюзивний товар від 10 тисяч рублів – до 1 разу на місяць.

А якщо це обліковий запис магазину та передплатники приходять туди виключно для того, щоб оцінити товар? Оптимальний варіант - впроваджувати розважальний та інформативний контент прямо в опис під позиціями.

Важливо: завжди пишіть ціни. Якщо вартість нефіксована, вказуйте вилку цін, щоб людина відразу могла зрозуміти, чи може вона дозволити собі ваш товар. Не чекайте, що до вас масово полетять питання щодо вартості в direct – у 2021 році це вже не працює.

Синхронізуйте пости для продажів з націленням або рекламою у блогерів - так користувач, який перейшов по оголошення, відразу отримає те, що шукав - інформацію, що його цікавить.

розважальні пости в instagram

Розважальні пости

Як вони виглядають: гумористичні публікації, поради, новини, добірки, цікаві історії з вашого досвіду.

Вони відволікають та розслабляють передплатників, допомагають їм ставитися лояльніше до вашого облікового запису. А ще такий контент репостять, лайкають та зберігають, що підвищує ваш рейтинг у соцмережі.

інформаційні пости в instagram

Інформаційні пости

Як вони виглядають: опис технології, інструкції, лайфхаки, огляди товарів/послуг, розповідь про процес їх надання, майстер-клас, особистий досвід, експертну думку.

Інформаційні пости підігрівають аудиторію і схиляють до себе. В очах передплатників ви стаєте професіоналом, експертом у своїй галузі. Чим більше ваш обліковий запис викликає довіру, тим вище шанси продажу.

залучають пости в instagram

Пости, що залучають

Як вони виглядають: конкурс, дискусія, корисний перелік, гра, розіграш.

Головна мета – набрати якнайбільше лайків та коментарів. Це можна зробити двома способами:

  • спровокувати, «різанути» по хворому;
  • пообіцяти справді вартий подарунок.

Спростити проведення розіграшів допоможуть спеціальні сервіси, що автоматично визначають переможця. Наприклад, LIZAONAIR, Simpliers, You To Gift, InstaWays і т.д.

Як оформити контент-план

Про те, як скласти контент-план для соціальних мереж, ми розповіли вище, а тепер давайте розберемося, як він оформляється. Оформлення залежить від індивідуальних потреб та переваг кожного користувача. Проте загалом найчастіше контент-план для Інстаграма оформляють у вигляді таблиці чи календаря.

 

В таблиці можна вказати дати публікації, тип контенту (фото, відео, історії тощо), опис, хештеги та інші необхідні дані. Також можна позначати дати проведення конкурсів, рекламних кампаній та інших заходів.

 

Календарний вид контент-плану являє собою календар із позначками на днях, коли планується публікація певного типу контенту. На календарі можна вказати дати проведення конкурсів, рекламних кампаній та інших заходів, що плануються на певний день.

Крім того, для більш зручного оформлення контент-плану можна використовувати спеціальні онлайн-інструменти або програми для соціальних мереж, які надають можливість створювати, редагувати та публікувати контент безпосередньо з інтерфейсу.

Приклад контент-плану для «Інстаграм» за кроками

Навчати, продавати чи розповідати про себе. Чим ви займетеся у Instagram? Вибирайте – і продовжуємо.

1. Обираємо тип облікового запису

Це може бути навчальний обліковий запис, майданчик для продажу або блог. Розглянемо варіанти докладніше.

Навчальний обліковий запис – зрозумілий контент високого ступеня корисності простими словами. Це потужний кредит довіри передплатників – показуєте, що ви розумієте в товарі/послугах так багато.

Майданчик для продажу – каталог товарів, заправлений розважальним та інформаційним контентом. Або можна зробити простіше та залишати цікаву/корисну інформацію в описі під товарними картками.

Особистий блог - сторінка про життя з паралельним розкриттям 1-3 тематик. Посилання на рекламовані товари/послуги розміщуються у шапці профілю.

2.Визначаємося з метою просування

Постановка базових цілей – це допоможе правильно розробити контент-план і підібрати інструменти просування. І ось якими вони можуть бути:

  • бізнес-цілі – збільшити прибуток на 30%, стати лідером на ринку у своєму сегменті, повернути старих клієнтів, відкрити нові філії;
  • маркетингові – набрати фоловерів, збільшити клієнтську базу, продавати через Instagram, підвищити репутацію та впізнаваність бренду, мотивувати на повторні покупки;
  • комунікаційні – набрати позитивні відгуки про компанію, розповсюдити фірмовий хештег у Instagram;
  • медіацілі – збільшити охоплення ЦА, отримати нові канали залучення покупців.

Визначтеся з конкретними бажаними цифрами. Наприклад, підвищити прибуток на 20%, збільшити кількість передплатників на 10 тисяч до 1 березня 2021 року, отримати 150 позитивних відгуків на місяць.

3.Складаємо структуру контенту відповідно до мети

Список конкретних короткострокових та довгострокових цілей допоможе підібрати правильні пропорції контенту, створити позитивний образ компанії. Наприклад, для залучення передплатників частіше публікуйте цікавий інформаційний і розважальний контент, для збільшення продажів складайте ефектні посади, що продають.

Якщо ви лише починаєте розкручувати обліковий запис магазину, вам знадобляться 2 контент-плани. Перший – на найближчі 7-15 днів, він включатиме пости-знайомства з вашим бізнесом: історія та філософія компанії, хто в ній працює, контактні дані, умови доставки та оплати, гарантії, переваги продукції, обґрунтування вартості. Контент-план № 2 складається за результатами першого на довгостроковий період.

Важливо: є новини, обговорення яких не потребує зволікань. Вони як гарячі пиріжки – хто не встиг, той запізнився. Тому, якщо раптом з'являється серйозний привід, який може викликати шквал емоцій і коментарів, сміливо відсувайте заплановані публікації і постіть «з запалу з жару».

4.Пишемо контент-план на місяць

...або на тиждень, або на півроку, як вам зручніше. Ось що потрібно зробити на цьому етапі:

  1. Черпати ідеї для публікацій на тематичних форумах, майданчиках, експертів та конкурентів.
  2. Визначитись з тематикою кожного посту та скласти графік публікацій.
  3. Знайти фотографа, копірайтера, дизайнера.

Спробуйте використовувати нетривіальні формати для подачі інформації: сторітлінг, інтерв'ю, репортаж. Це допоможе освіжити навіть найпобитіші теми.

Також вам знадобиться окремий «святковий» контент-план – на час літніх відпусток, новорічних, великодніх та травневих свят, початку та закінчення навчального року. У цей час люди купують активніше – особливо товари на тему. Наприклад, акаунту з канцелярськими штучками раціонально активно впроваджувати «святковий» контент-план за 1-2 місяці до 1 вересня – з відповідними акціями, знижками та спеціальними пропозиціями.

як аналізувати контент-план

Аналізуємо контент-план для Instagram

Аналіз постінгу за планом потрібно робити регулярно. Це нескладно і допомагає зрозуміти, наскільки вдала обрана стратегія і що можна змінити.

Короткостроковий аналіз (виконується щотижня):

  1. Виберіть найвдаліший пост.
  2. Визначте, що спільного популярні публікації. Використовуйте це під час наступного планування контенту.
  3. Виберіть самий провальний пост.
  4. Подумайте, чому він не спрацював і виключіть подібні ідеї з контент-плану.

Невдалий пост можна видалити.

При довгостроковому аналізі (кожного місяця) дайте відповідь на наступні питання:

  1. Скільки фоловерів побільшало?
  2. Коли і чому їхня кількість зменшувалась і збільшувалася?
  3. Скільки переглядів у кращого та найгіршого постів?
  4. Якщо перед цим був інший контент-план – порівнюємо результати нинішнього та попереднього. Який дає більше відгуку?

Те саме потрібно зробити і з конкурентними акаунтами. Можна і на око, але в ідеалі – точні цифри.

Шаблони контент-плану для «Інстаграм»

Фахівці радять складати контент-план для Інстаграм на найближчі 2-4 тижні. Спочатку на це може йти багато часу. Але що більше ви будете в цьому практикуватися, то простіше вам буде надалі. Як ми вже говорили, складати контент-план можна навіть у блокноті. Але набагато зручніше робити це в таблицях Google або Excel.

Найпростіший варіант контент-плану виглядає так:

 

У таблиці вказуються вид контенту (пост або Stories) і його тип (інформаційний, продавальний тощо), дата й час публікації, реакція користувачів. Також описується візуал, але у разі бажання до цієї графи можна відразу додавати зображення, щоб вам було простіше зорієнтуватися. Крім цього, обов'язково тезисно прописується, що повинно бути в пості або Stories. Наприклад, потрібно проанонсувати в сторіз нову публікацію у стрічці.

Більш «просунуті» користувачі можуть використовувати ось таку таблицю:

 

Вона більш детальна та дозволяє максимально детально скласти контент-план для Instagram. Прямо в ній можна написати текст для посту, а також підібрати підхожу геолокацію, прописати хештеги й переконатися, що вони не повторюються тощо.

Основний плюс Google Таблиць полягає в тому, що їх можна відкрити з будь-якого пристрою. І при цьому не потрібно завантажувати та встановлювати програму на комп'ютер. Ще одна перевага — це можливість віддалено відкрити доступ. При цьому тип його може бути різний — перегляд, коментування та редагування таблиці. А щоб не пропустити час публікації, додатково можна використовувати Google Календар.

Також для складання контент-плану існують готові шаблони від різних сервісів, наприклад від Canva. Тут пропонується вибрати варіант на свій смак і відповідно до своїх потреб. Один із найпоширеніших — шаблон у вигляді календаря. За його допомогою можна скласти контент-план на місяць для Instagram. Виглядає цей шаблон так:

 

Якщо ж звикли складати контент-план на найближчі 7 днів, то вам підійде варіант, оформлений у вигляді тижневика. У ньому можна детально розписати інформацію по днях, а також винести щось важливе в поле «Нотатки».

Для невеликих проєктів, а також особистих акаунтів ми рекомендуємо використовувати шаблон у вигляді чек-листа. Особливо він підійде тим, хто звик писати лонгріди кілька разів на місяць. У чек-листі ви зможете вказати назви постів, їхню кількість, а також тезисно прописати, що повинно в них міститися.

Крім того, досить популярні серед користувачів шаблони для контент-плану у вигляді дощок.

 

У їхній основі лежить методика Strum, якою користуються в таких відомих корпораціях, як Google, Microsoft, Amazon та інші. Суть полягає в тому, що шаблон ділять на три колонки: «Ідеї», «Зробити» і «Зроблено». Особливо цей шаблон буде актуальний, якщо ви складаєте контент-план для Instagram у команді. Так ви спільно зможете накидати ідеї, обговорити, що потрібно зробити, і після виконання завдання написати про результат.

Сервіси пропонують величезну кількість шаблонів, крім тих, які ми перерахували. Це можуть бути тематичні та мотивувальні варіанти, шаблони у вигляді простої матриці та воронки продажів тощо. Крім цього, в них є багато ілюстрацій і візуальних елементів, які допоможуть зробити контент-план не тільки зручним, але й красивим. Йдеться про стікери, замітки, малюнки та інше.

Висновок

Контент-план – ваш чіткий розклад постів у Instagram. Пропрацювавши його один раз, ви забезпечуєте себе контентом на місяць або більше і не хвилюєтеся з приводу форс-мажорних обставин.

Найлегше скористатися спеціальними сервісами з функцією відкладеної публікації. Там ви зможете за один раз написати та запланувати всі пости на конкретний час та дату – і один за одним, поступово вони автоматично розміщуватимуться на сторінці.

Контент-план допомагає чітко дотримуватися балансу між продаючою та розважальною складовою облікового запису. Це допоможе утримати інтерес передплатників та реалізувати власні бізнес-ідеї.

Контент-план допоможе глибше аналізувати результати просування та за необхідності змінювати стратегію. Ви будете знати, на яких темах краще зосередитися, а які не розглядати зовсім.

faq контент-план інстаграм

FAQ

Для чого складати контент-план у Instagram?

Щоб мати якісний контент на місяць вперед та заощадити купу часу. Контент-план – це гарантія, що публікації та сторіс вийдуть чітко в належний час.

Що обов'язково має бути у контент-плані?

Дата та точний час публікації, теми та формат постів, хештеги, опис. Якщо це план із наповненням – відформатований текст та оброблене зображення. За бажанням – геолокація та очікувана реакція передплатників.

Як зробити аналіз контенту в Інстаграм?

Щотижня обираємо гірші та найкращі пости, аналізуємо, що сподобалося аудиторії, а що пішло не так.

Щомісяця – дивимося на приріст передплатників, коригуємо стратегію згідно з аналізом постів-лідерів та постів-невдах, дивимося, коли кількість передплатників зменшувалась, знаходимо та викорінюємо причини цього явища.

Як вам стаття?
4.6
Проголосувало: 20
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.