Людині, далекій від SEO, складно зрозуміти, як формується вартість послуги. Іноді два абсолютно однакових на вигляд інтернет-магазини просуваються за тарифом, який відрізняється в рази. Тому сьогодні ми докладно розповідаємо, із чого складається бюджет SEO та над чим конкретно працюють оптимізатори.
Від чого залежить вартість розкручування інтернет-магазину
У сфері SEO немає фіксованих цін. Ціна просування інтернет-магазину залежить від багатьох факторів. Щоб прорахувати бюджет, фахівцю потрібно заглибитись особливо ніші, проаналізувати вихідний сайт і розписати, які дії допоможуть клієнту досягти бажаних результатів. Тільки після цього можна говорити про приблизні розцінки.
Завдання SEO - не просто підігнати "ключи" під сторінки. Насправді, це не найважливіша робота і займає не так багато часу. Ключовою метою SEO є продажі. А для цього підібрати ключові запити мало – потрібно привести користувачів на сайт та зацікавити їх так, щоб вони купили.
У вартість розкручування інтернет-магазину входять всі ті дії, які залучають клієнтів: з моменту вибору потрібного посилання в «Гуглі» та до натискання кнопки замовлення. Користувача мотивують на кожному етапі, і якщо хоча б один із кроків до заповітної покупки не буде опрацьовано, ефекту від просування не буде. І це одна з причин, чому розкрутка сайту не може коштувати дешево. Нижче ще п'ять.
Конкуренція
Введіть будь-який комерційний запит у рядок пошуку, наприклад, купити велосипед або замовити телефон, і подивіться на першу сторінку в Google. Перші позиції давно і міцно зайняті інтернет-гігантами - Rozetka, Prom.ua, OLX.ua. Трохи нижче розташовані сайти, які постійно займаються SEO.
Обігнати їх можна. Але знадобиться час і значний бюджет, у т. ч. на закупівлю маси посилань, написання якісного контенту, роботу над юзабіліті сайту. Це дає можливість пробитися вперед за умов жорсткої конкуренції.
Регіональність
Чим більше територіальне охоплення, чим більші міста, на які націлений бізнес, тим вища конкуренція і, власне, ціна послуги. Просувати сайт для Києва дорожче, ніж для Херсона. Розкручувати інтернет-магазин із доставкою по всій Україні складніше, ніж оптимізувати бізнес у рамках одного міста.
Щоб SEO спрацювало ефективніше, фахівці створюють додаткові посадкові сторінки за геозалежними запитами. Це збільшує бюджет, але при цьому дозволяє краще залучати клієнтів із різних міст.
Технічний стан
Залучити користувачів на сайт – половина справи. Але якщо ресурс чимось не влаштує відвідувача, він просто закриє вкладку. Тому контроль технічного стану сайту є важливою частиною продажу. На цьому етапі програмісти вдосконалюють ресурс:
-
збільшують швидкість завантаження сторінок;
-
роблять навігацію по сайту зрозумілою та простою;
-
домагаються швидкої індексації;
-
усувають помилки, які не дають користувачу зробити замовлення.
Робота програмістів оцінюється у годиннику. Чим більше недоробок було виявлено на етапі тестування, тим дорожча вартість.
Асортимент
Чим більше товарних позицій, тим більший сайт, а разом із ним — і масштаб SEO-оптимізації. Розміри інтернет-ресурсу впливають на обсяг роботи з технічного вдосконалення, розміщення зовнішніх посилань та створення семантичного ядра, коли спеціалісту потрібно згрупувати та опрацювати сотні запитів.
Попит
Ключові запити поділяються на три категорії залежно від популярності: високо-, середньо- та низькочастотні. Чим вища частотність, тим більший обсяг робіт потрібно виконати, щоб потрапити до ТОПу.
З чого полягає просування інтернет-магазину
Роботи з SEO-оптимізації можна розділити на основні та підтримуючі. Перші є базою просування, їх виконують у перші місяці. Далі сайт потребує підтримуючих заходів – таких як написання та публікація контенту, зовнішня оптимізація.
Розробка стратегії
Головне, про що треба подумати на старті робіт, — це створення стратегії, інакше ми рухатимемося «туди — не знаю, куди». Зазвичай SEO-просування спрямоване на покращення позицій у пошуку, зростання цільового трафіку, або його метою є оптимізація обох показників одночасно.
Найкраще, коли цілі конкретизуються. Наприклад, виведення в топ-10 конкретного відсотка позицій, лідерство за певними запитами чи приріст показника конверсії.
Коли йдеться про розробку стратегії, її основою є декілька компонентів:
-
цілісне розуміння цілей та завдань проєкту;
-
формування семантичного ядра та структури сайту;
-
результати аналізу конкурентів;
-
вивчення їх посилального профілю.
Важливо пам'ятати, що просування сайту заради процесу не є стратегією. Вам необхідно мати чітке уявлення про цілі, яких ви хочете досягти, визначити часові рамки та розрахувати вартість SEO-просування.
Технічний аудит
SEO просування інтернет-магазину варто починати саме з вивчення його стану. Тому на першому етапі проводиться перевірка сайту щодо похибок оптимізації. Аудит триває до двох днів, його вартість варіюється залежно від масштабу ресурсу та геоспрямованості. В результаті клієнт отримує список усіх неполадок та рекомендації щодо їх усунення
Вже цьому етапі стають зрозумілі переваги роботи з мультифункціональним агентством. Відразу після обговорення з клієнтом команда SEO віддає документ з аудиту разом із ТЗ відділу програмування. Замовнику не потрібно шукати виконавців, робота вже налагоджена.
Ви можете замовити технічний аудит сайту окремо і після цього вирішити, чи варто співпрацювати з агентством далі.
Семантичне ядро та структура
Після аудиту фахівці приступають до збирання та кластеризації семантичного ядра. Це перелік усіх ключових запитів, які будуть використовуватись для оптимізації сайту. Семантичне ядро, або як його скорочено називають — СЯ, розширюють, групують, видаляють «сміттєві» та нерелевантні запити. Для цього SEO-фахівець проводить такі маніпуляції:
-
Визначає найпріоритетніші для клієнта сторінки.
-
Проводить вибірку конкурентів у пошуковій видачі, аналізує їхню семантику.
-
Розширює та кластеризує семантичне ядро, в т. ч. за допомогою синонімів та пошукових підказок.
-
Розподіляє «ключи» сторінками.
-
Сортує запити на комерційні та інформаційні. Перші використовуються на сторінках з товарами/послугами, другі – у блозі.
-
При необхідності готує ТЗ на створення та оптимізацію нових посадкових сторінок (так відбувається, наприклад, коли запит від користувачів є, пропозиція у клієнта є, а URL для цього немає).
На цьому етапі при необхідності допрацьовується структура сайту. У коректному виконанні вона спрощує взаємодію з користувачами, підвищує ефект від перелінкування, позитивно впливає на рейтинг у пошуковій видачі та зрештою збільшує конверсії (продажі).
Створення контенту
Контент — один із головних факторів ранжування у 2024 році. На першу сторінку видачі виходять сайти з цікавими, корисними та якісними статтями. Контент також необхідно оптимізувати, тому на старті SEO для інтернет-магазину фахівець пише для копірайтерів ТЗ зі списком ключових слів, які потрібно включити до тексту.
У залученні клієнтів контент грає як роль посередника між SEO і пошуковими алгоритмами, а й бере безпосередню участь. Отримавши відповіді свої запитання, користувачі переймаються довірою до ресурсу. Аура експертності – ось що дає контент.
Метатеги
Теги та метатеги необхідно правильно оформити та оптимізувати. Title, description, keywords генеруються автоматично. Однак метатеги для важливих сторінок потрібно прописувати вручну – їх бачать користувачі у пошуковій видачі. Ось як це виглядає:
Чим привабливішими виглядають метатеги, тим більше людей переходить за посиланням.
Аналіз юзабіліті
Юзабіліті – зручність користування сайтом. Чим швидше відвідувач зможе знайти потрібну позицію, інформацію про доставку, оплату та зробити замовлення, тим вищим буде показник конверсії. Для цього дизайнер аналізує інтерфейс, оцінює дії користувачів на етапі вибору, реєстрації, оформлення замовлення. У процесі перевірки фахівець складає список доопрацювань та перевіряє їх доцільність за допомогою A/B тестування.
Зовнішня оптимізація
Одним із аспектів, який важливо розуміти тим, хто вирішив замовити розкручування інтернет-магазину, є необхідність розвитку посилального профілю. Для сайту важливо, щоб якнайбільше авторитетних джерел посилалися на нього. В очах пошукового робота це означає, що ресурсу можна довіряти, а це означає, що потрібно додати ще кілька балів у рейтингу пошукової видачі.
SEO-фахівці не чекають, поки посилання ззовні з'являться самі собою. Вони маскують їх у статтях та домовляються з авторитетними майданчиками про їхнє розміщення. Природно, що сайти погоджуються публікувати матеріал не безкоштовно. Оплата за розміщення посилань також входить до бюджету SEO.
Підтримувальні роботи
Після виконання основних робіт бюджет на SEO знижується. Тепер до нього входить оплата зовнішніх посилань, робота лінкбілдерів, а за розширення асортименту — незначні доопрацювання.
Як формується вартість просування інтернет-магазину
Вартість розкручування сайту безпосередньо залежить від цілей маркетинг-стратегії. Більш масштабні та різнопланові завдання вимагають залучення співробітників із різними спеціалізаціями. Хто зазвичай входить до команди SEO:
-
проект-менеджер - є сполучною ланкою між клієнтом та командою, консультує та організовує робочий процес;
-
SEO-оптимізатор — складає та реалізує стратегію з просування, складає ТЗ та контролює виконання роботи;
-
молодший SEO-оптимізатор – становить семантичне ядро, займається розміщенням лінків, а також виконує інші завдання проекту;
-
аналітик - збирає дані в ніші, опрацьовує конкурентів, складає портрет цільової аудиторії, доповнює стратегію;
-
програміст - працює над удосконаленням технічної складової сайту;
-
дизайнер – покращує юзабіліті;
-
копірайтер - пише оптимізовані статті.
Також у команді часто фігурує маркетолог.
У вартість SEO-просування входить оплата за:
-
роботу оптимізаторів;
-
використання платного професійного софту;
-
домовленості з інтернет-майданчиками щодо розміщення контенту із зовнішніми посиланнями.
За бажанням клієнта або за потреби до сайту підключають платні сервіси, що працюють над підвищенням конверсії.
Скільки коштує просування інтернет-магазину у Wezom
Вартість розкручування в агентстві Wezom стартує від 400$ і розраховується індивідуально для кожного проекту.
Тарифи на SEO-просування (ціна 2024)
Ціни на просування інтернет-магазинів такі:
Для старту |
Прискорений |
По трафіку |
за позиціями |
Від $400 |
Від $550 |
Від $0,1 |
Від $1 |
Для молодих сайтів, яких жодного разу не торкалася рука SEO-оптимізатора. |
Команда задіює максимум інструментів та сервісів інтернет-маркетингу, щоб вивести сайт у ТОП у найкоротші терміни. |
Сайт просувається за величезною кількістю ключових слів. Це призводить до стрімкого нарощування трафіку та зростання продажів. |
Позиції сайту покращуються за рахунок просування за запитами. |
Що таке оплата за трафіку? Клієнт оплачує кожен перехід на сайт із пошукової видачі (не за рекламними оголошеннями, а за стандартного гуглінгу). При формуванні вартості за основу береться ціна контекстної реклами у галузі, потенціал зростання трафіку та особистий досвід SEO-оптимізатора.
Що таке оплата за позиціями? Клієнт оплачує лише ті запити, які увійшли до ТОП-10. Також можливий варіант ТОП-5 або ТОП-20, залежно від ніші (попередньо узгоджується з виконавцем).
Скільки часу займає СЕО-просування інтернет-магазину
Розкрутка інтернет-магазину — це доволі складний процес, тривалість якого залежить від багатьох факторів, таких як конкурентність ніші, регіон просування, особливості майданчика тощо. Перші покращення позицій сайту в пошуковій видачі можуть з'явитися через 2–4 місяці після початку оптимізації. Суттєві результати, такі як збільшення трафіку, конверсії та прибутку, можна очікувати через 6–8 місяців. А повне SEO-просування сайту може зайняти більше ніж рік.
Звісно, ці терміни є лише приблизними орієнтирами. Для досягнення кращих результатів необхідно постійно аналізувати та коригувати стратегію просування, враховуючи зміни в алгоритмах пошукових систем та поведінці користувачів.
Про гарантії SEO-просування інтернет-магазину
Як і будь-яка інвестиція, розкрутка несе в собі певні ризики. Тому багато власників інтернет-магазинів хочуть отримати якісь гарантії від SEO-агентств. Однак не всі гарантії однаково корисні та правдиві.
Деякі з них можуть бути неможливими або вимагати несумлінних методів просування, що призводять до санкцій із боку пошукових систем або втрати довіри користувачів. Наприклад, нереальна гарантія виведення сайту в топ-10 за всіма ключовими запитами за короткий термін, якою б не була ціна розкрутки інтернет-магазину; адже це залежить не тільки від роботи виконавця, а й від конкурентів, які також займаються просуванням. Аналогічно гарантувати збільшення продажів із сайту — теж нереально, оскільки тут важливий не тільки трафік, а й багато інших факторів, таких як асортимент товарів, ціни, якість обслуговування, дизайн сайту та інше. Виконавець може залучити відвідувачів на сайт, але не може змусити їх купувати.
Тому вам варто бути уважними при виборі SEO-агентства та вимагати лише ті гарантії, які ґрунтуються на фактах та доказах. Реальні гарантії в SEO — це якість та обсяг виконаної роботи, а також довгостроковість результатів.
Тарифи на SEO-просування (ціна 2024)
Компанія пропонує фіксовані тарифи, при яких клієнт розуміє, скільки коштує розкрутка інтернет-магазину, та сплачує певну суму за місяць роботи над сайтом.
Ціна SEO-просування інтернет-магазину складається з вартості роботи команди фахівців та бюджету на витрати за проєктом.
Тип робіт |
Вартість |
Що входить |
Початковий |
1500 у. о. на місяць |
Технічний аудит сайту. Складання технічного завдання програмісту. Налаштування Google Webmaster. Налаштування Google Analytics. Налаштування robots.txt. Створення або налаштування sitemap.xml. Юзабіліті аудит сайту. Аналіз ніші та конкурентів. Аудит посилального профілю сайту. Збір ключових слів (до 30 стор.). Підготовка ТЗ для написання контенту (до 5). Link Building (постів) (3-4). Форуми (10). Web Content для сайту (сторінок) (5) |
Стандартний |
2500 у. е. на місяць |
Все теж +стратегія +підготовка disallow-файлу. Збір ключових слів (до 60 стор.). Підготовка ТЗ для написання контенту (до 10). Link Building (постів) (7-8). Форуми (20). Web Content для сайту (сторінок) (10) |
Максимальний |
3600 у. е. на місяць |
Все теж +стратегія просування на 12 місяців +посилальна стратегія на 12 місяців. Збір ключових слів (90 стор.). Підготовка ТЗ для написання контенту (до 30). Link Building (постів) (12–14). Форуми (30). Web Content для сайту (сторінок) (30) |
Висновки
Ціна на просування інтернет-магазину залежить від великої кількості факторів. Серед них рівень конкуренції, регіональність, величина сайту. Витрати на просування невеликого інтернет-магазину будуть меншими в порівнянні з витратами на великий мультифункціональний інтернет-майданчик. Залучити клієнтів із Одеси дорожче, ніж у Чернівцях. Вивести в ТОП сайт із продажу взуття складніше, ніж інтернет-магазин рибальського приладдя.
Вартість просування інтернет-магазину включає повний комплекс із залучення клієнтів та перетворення їх на покупців. Сторінки сайту не тільки мають бути на перших позиціях пошукової видачі, але і бути максимально привабливими, зручними в плані пошуку потрібного продукту, інформації та здійснення замовлення. Тому оптимізатори працюють не лише над оптимізацією сайту, а й безпосередньо над внутрішнім вмістом ресурсу.
Вартість розкручування інтернет-магазину формується із цін на роботи, прописані у стратегії. Зазвичай до плану просування входить аудит технічної складової сайту, збір та структуризація СЯ, написання та розміщення контенту, оптимізація метатегів, статей, зображень, робота з юзабіліті, розміщення внутрішніх та зовнішніх посилань.
FAQ
З чого складаються витрати на просування інтернет-магазину?
Витрати включають оплату роботи команді фахівців, використання платних професійних сервісів, програм та плагінів, а також плату стороннім сайтам для розміщення на території зовнішніх посилань.
Скільки коштує розкручування інтернет-магазину?
Це залежить від багатьох факторів, стартова ціна в агентстві Wezom складає $800.