Кожен з нас залишає дедалі більше "слідів" у цифровому просторі, зокрема на багатьох платформах збираються дані про місцезнаходження користувача. Не дивно, що маркетологи широко використовують географію у продажу. Такий підхід дозволяє зробити комунікацію цілеспрямованішою, а рекламні повідомлення — більш точковими. Так що геотаргетинг — це той інструмент, який дозволяє збільшити конверсію. У цій статті ми розповімо, як його краще використати.
Геотаргетинг — що це?
Простими словами, геотаргетинг (географічний таргетинг) — це метод в галузі інтернет-маркетингу, який дозволяє адаптувати контент відповідно до інформації про те, де знаходиться користувач, для більш точного показу реклами та контенту.
Розбираючись із тим, що таке геотаргетинг, важливо згадати, що в інтернет-маркетингу дуже важливо чітко виділяти цільову аудиторію. Одним із критеріїв для сегментування ЦА є розташування користувача. Таким чином, якщо збирати і використовувати докладніші відомості про геолокацію людини, то можна краще зрозуміти її інтереси та потреби.
Використання геотаргетингу означає, що рекламодавці можуть налаштувати свої кампанії так, щоб вони досягали людей, які проживають у певних областях, містах, конкретних населених пунктах або навіть на окремих вулицях.
Мета використання географічного таргетингу
Залежно від завдань та особливостей бізнесу геотаргетинг може застосовуватися у різних напрямках — у пошуковій та медійній рекламі, соціальних мережах, просуванні на Картах. При цьому цілі використання цього інструменту можуть бути різними:
-
локальний геотаргетинг. Цей напрямок знадобиться тим компаніям, які працюють на місцевому рівні, наприклад, ресторани або салони краси та ін. Вони можуть орієнтуватися у своїй рекламі лише на мешканців найближчих районів;
-
сезонні акції. Національні бренди, що пропонують продукти або послуги, що залежать від пори року, можуть налаштувати геотаргетинг Facebook, щоб рекламувати їх у тих регіонах, де вони актуальні у конкретний часовий період;
-
рекламна підтримка івентів. Організатори будь-яких заходів на конкретній локації можуть використовувати геотаргетинг Інстаграм, щоб залучити учасників до певного міста.
Геотаргетинг допомагає максимально ефективно використовувати рекламний бюджет і досягати вищої конверсії, оскільки він враховує місце розташування та потреби цільової аудиторії у конкретних регіонах.
Який принцип роботи геотаргетингу
Відповісти на запитання, як працює геотаргетинг, нам допоможе інформація про те, як збираються дані про розташування користувачів. Отже, для збору таких даних використовують кілька технологій:
-
IP-адреси. Це насамперед стосується стаціонарних комп'ютерів. Спеціальні бази даних визначають географічний регіон, місто та країну, пов'язані з певними IP-адресами;
-
GPS та мобільні пристрої. Багато мобільних програм можуть вимагати дозволу на використання GPS для визначення точного розташування користувача. Це найбільш точний спосіб збирання геоданих;
-
мережі Wi-Fi та дані вишок стільникового зв'язку. Вони можуть використовуватися для приблизного позиціонування пристрою користувача;
-
запити у браузерах. Деякі сайти можуть вимагати дозволу на доступ до розташування через браузер користувача;
-
соціальні мережі та профілі. Люди можуть ділитися інформацією про своє місце розташування на сторінках у соцмережах;
-
Wi-Fi точки доступу в громадських місцях та технології блютуз. Магазини та інші місця можуть користуватися таким методом для відстеження розташування пристроїв всередині своїх приміщень;
-
геодані з пошукової історії. Наприклад, якщо користувач шукає ресторан, це може вказати на його поточне місцезнаходження.
Все це разом дозволяє отримати достатньо повну інформацію про користувачів, які знаходяться у певному місці.
Кому і навіщо потрібен геотаргетинг
Деяким бізнесам налаштувати геотаргетинг на сайті просто необхідно. Насамперед це стосується таких організацій:
-
бізнесів, які працюють офлайн виключно у конкретних локаціях і надають людям різноманітні послуги. Це можуть бути, наприклад, медичні центри, салони краси, фітнес-клуби, адвокатські контори, служби доставки та інші. У таких випадках ефективніше націлюватися на клієнтів, враховуючи їх місце розташування, а не загальні характеристики. Якщо, наприклад, компанія гарантує доставку протягом години, то є сенс налаштувати рекламу лише на тих, хто перебуває у зоні доставки;
-
регіональних компаній, які прагнуть показувати свою рекламу виключно аудиторії, яка релевантна для них. Це дозволяє оптимально витрачати маркетинговий бюджет;
-
бізнесу, орієнтованого не на онлайн-продажі, а бажаючого залучити більше клієнтів, представляючи себе тим, хто знаходиться поблизу та цікавиться їхніми послугами.
Навіть національні бренди можуть зміцнити свою позицію на ринку, запускаючи точкові кампанії на конкретні регіони.
Алгоритм роботи геотаргетингу
Перш ніж зрозуміти, як налаштувати геотаргетинг, потрібно розібратися в принципах його роботи. Отже, алгоритм досить простий:
-
Спочатку система збирає інформацію про те, де знаходяться користувачі. Ми вже з вами з'ясували, що це можна зробити за допомогою IP-адреси, GPS, Wi-Fi, даних мобільних операторів та інших технологій.
-
Потім фахівці використовують цю інформацію для налаштування рекламних кампаній. Вони можуть вирішити, кому і де показувати свою рекламу на основі географічних параметрів. Наприклад, вони можуть вирішити показувати рекламу лише мешканцям певного міста.
-
Рекламний контент потім показується цільовій аудиторії, яка була обрана раніше. Це може бути зроблено через сайти, рекламу у пошуку, соціальні мережі та інші канали.
-
Після завершення кампанії або у її процесі проводиться аналіз результатів, щоб визначити, наскільки успішно спрацював цей метод вибірки. Оцінюється конверсія, кліки та інші метрики.
Використання методу геотаргетингу зазвичай призводить до збільшення ефективності рекламних кампаній і поліпшення досвіду користувача.
Які завдання допомагає вирішити геотаргетинг
Геотаргетинг збільшує актуальність та ефективність реклами. Користувачі краще відгукуються на інформацію, яка їх цікавить, і з більшою ймовірністю реагують на оголошення, які показуються в правильний час і в точному місці.
Тому використання даних про розташування користувачів може вирішити такі завдання:
-
сприяти просуванню місцевого бізнесу;
-
зменшити загальні витрати на рекламу;
-
залучити аудиторію, з якою працюють місцеві конкуренти;
-
повідомити про запуск нових торгових точок;
-
надати інформацію про знижки, акції та спеціальні пропозиції для місцевих жителів.
Додатковою перевагою для рекламодавців є можливість запустити єдину рекламну кампанію, налаштовуючи вартість кліка залежно від регіону, що дає змогу оптимізувати витрати на рекламу.
У чому переваги та недоліки геотаргетингу
При плануванні цієї стратегії маркетингу слід враховувати, що геотаргетинг Гугл допомагає:
-
збільшити конверсію за допомогою залучення цільових клієнтів;
-
зосередити рекламний бюджет на аудиторії, яка має найбільший потенціал;
-
зменшити конкуренцію. Маленькі компанії можуть у такий спосіб обійти великих гравців ринку та працювати безпосередньо зі своєю ЦА.
Водночас географічний таргетинг має деякі недоліки. До них належать такі:
-
люди можуть відмовлятися ділитися своїми геоданими. У такому разі інформація може збиратися нерівномірно або її буде недостатньо для роботи;
-
деякі споживачі використовують VPN або намагаються приховати IP, що робить складним точне визначення їхнього розташування;
-
рекламодавці мають бути обережними в обробці конфіденційних даних, щоб не порушити законодавство.
У будь-якому випадку пам'ятайте, що геотаргетинг є потужним інструментом для оптимізації рекламних кампаній, але його ефективність залежить від хорошої стратегії, правильного налаштування та чіткого моніторингу. Неправильна конфігурація може призвести до втрати бюджету та зниження результативності просування.
Коли використовувати розширений географічний таргетинг і як уникнути проблем
Цей вид таргетингу застосовується, коли виникає потреба розширити охоплення аудиторії. Розширений географічний таргетинг поєднує в собі два підвиди: географічний і за ключовими запитами. Таким чином, можна показувати рекламу потенційним клієнтам з інших регіонів за умови, що їх пошукові запити містять назву регіону. Цей метод сприяє збільшенню продажів, але при його використанні важливо обережно керувати бюджетом, щоб уникнути витрат на аудиторію, яка не зацікавлена у пропонованих продуктах чи послугах.
Для найкращого розуміння розглянемо приклад. Припустимо, ви знаходились у Дніпрі і вам знадобилася послуга з ремонту авто. Ви знайшли автосервіс через пошук у Гуглі. Пізніше, повернувшись до свого рідного Чернігова, вам знову потрібна допомога автомайстрів. Однак ви бачите оголошення про ремонт автомобілів у Дніпрі, незважаючи на те, що ви вже знаходитесь в іншому місці. У цьому випадку розширений географічний таргетинг дозволяє показувати вам рекламу, але вона може бути неактуальною для вас.
Важливо зазначити, що в Google Ads функція розширеного таргетингу активується за умовчанням під час створення рекламної кампанії. Якщо вона не підходить для вашої стратегії, не забудьте вимкнути її в налаштуваннях розділу «Географія».
Чим корисний мобільний геотаргетинг
На відміну від розширеного таргетингу, мобільний геотаргетинг функціонує навпаки, обмежуючи показ оголошень лише тим користувачам, які зараз знаходяться у певному місці. При цьому показ ґрунтується на даних мобільних операторів.
Давайте знову повернемося до прикладу з попереднього розділу. Якщо автосервіс у Чернігові налаштував би рекламний показ на підставі мобільного таргетингу, то ви не побачили б непотрібне оголошення, а рекламодавець не витратив би дарма частину свого бюджету.
Саме геотаргетинг зробив мобільну рекламу успішною та привабливою. Він значно підвищує рівень залучення користувачів, оскільки дозволяє залучити клієнтів у той момент, коли вони знаходяться буквально за кілька кроків від місця продажу товару чи послуги.
Більше того, в мобільній рекламі застосовується геоповедінковий таргетинг. Це означає, що дані про переміщення користувачів та їх відвідування громадських місць використовуються для виявлення інтересів та звичок користувачів, що дозволяє налаштовувати показ рекламних оголошень з урахуванням цієї інформації.
Як налаштувати геотаргетинг у соцмережах?
Таргетована реклама в соціальних мережах спирається на інформацію, яку користувачі вказують у своїх профілях. Для того, щоб проводити сегментацію аудиторії в соціальних мережах, орієнтуючись на їхнє розташування, можна використовувати Ads Manager.
У розділах «Розташування» та «Аудиторія» в Ads Manager є можливість визначити географічні параметри для рекламної кампанії у Facebook та Instagram. Тут можна вказати певні категорії користувачів, зосереджуючись на конкретних регіонах.
Крім того, фахівцям доступні мітки із зазначенням радіусу, що допомагає розширити охоплення аудиторії та включити до неї користувачів, що знаходяться за межами конкретної локації. Це дозволяє ефективно налаштовувати географічний таргетинг і досягти кращих результатів.
Як налаштувати географічний таргетинг на Google AdWords?
Під час створення рекламної кампанії розпочати необхідно з визначення цільової географічної локації для аудиторії. У Google AdWords є можливість налаштувати геотаргетинг локальний та розширений.
Розширений геотаргетинг увімкнено автоматично в установках за замовчуванням. Якщо він вам не потрібен, ви можете вимкнути його, перейшовши до розділу «Додаткові налаштування» та деактивувавши функцію «Розширений географічний таргетинг».
Щоб увімкнути точніші налаштування геотаргетингу, попрацюйте в рекламному кабінеті. Там ви можете вибирати регіони, де ви хочете показувати вашу рекламу, а також сегментувати аудиторію на основі різних параметрів.
Налаштування геотаргетингу в Google Ads дозволяють визначити бажану локацію, застосувати мовний таргетинг та вибрати кількість користувачів, які побачать рекламу. Фахівцеві достатньо вказати конкретну адресу або регіон, а Google надасть інформацію про розміри потенційної аудиторії на основі вибраних параметрів.
Чи потрібен географічний таргетинг в SEO
Географічний таргетинг — це ефективний спосіб, що дозволяє збільшити конверсію вебресурсу. Єдине, що важливо, — правильно ним скористатися.
Існують певні параметри, які пошукові системи використовують для визначення регіональної приналежності вебресурсу. До них відносяться:
-
контактна інформація на сайті — номер телефону, назва міста, адреса та інші відомості;
-
контент — наявність інформації про конкретне місцезнаходження або інші географічні дані в текстах. Будуть прийняті до уваги назви населених пунктів, компаній тощо;
-
домен — важливо враховувати, чи міститься у його назві вказівка на країну, регіон чи іншу геоінформацію.
Крім того, ви можете виконати географічне налаштування вебресурсу за допомогою інструмента Google My Business. Цей сервіс допоможе налагодити зв'язок бізнесу з конкретними локаціями та підвищить видимість сайту у пошуковій видачі для локальних користувачів.
Підбиваємо підсумки
Геотаргетинг — це потужний інструмент у руках маркетологів, який сприяє встановленню тіснішого взаємозв'язку з клієнтами, забезпечує перевагу перед конкурентами та допомагає оптимізувати рекламний бюджет. Але щоб ефективно користуватися цим інструментом, важливо вміти налаштувати параметри таргетингу, враховуючи особливості платформ та інформацію про свою цільову аудиторію.
FAQ
Що таке геотаргетинг?
Геотаргетинг — це такий спосіб показу реклами чи контенту, розміщеного на сайті, при якому враховується географічне розташування користувача. Геотаргетинг — це хороша можливість для оптимізації бюджету та підвищення конверсії в соцмережах, у контекстній рекламі та для SEO-просування.
Як працює геотаргетинг?
У процесі налаштування геотаргетингу використовуються дані про геолокацію, зібрані через GPS, Wi-Fi, мобільні оператори. Потім під час налаштування рекламних кампаній вказується ця інформація. Рекламний контент показується тим людям, які на момент показу знаходяться на зазначеній локації.
Де застосовується таргетинг?
Цей інструмент знайшов широке застосування при запуску пошукової та медійної реклами, показах рекламних оголошень у соціальних мережах. Найкраще геотаргетинг підходить для просування локального бізнесу, розкручування більших компаній на регіональному рівні. Точне налаштування дозволяє ефективно витрачати рекламний бюджет.