Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
22.05.2024

Що потрібно Android-додатку для ТОП-3 Play Market

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
22.05.2024
22.05.2024
557
14 хвилин
0

Якщо ви плануєте запуск власного застосунку на Android в межах Google Play Market, вам, скоріш за все, доведеться докласти деяких додаткових зусиль для того, щоб зробити його популярним і, зокрема, потрапити в ТОП. Але що саме потрібно робити? Власне, щоб пояснити основні положення вашої майбутньої стратегії розробки та просування, ми і підготували цю статтю.

ТОП 3, 5 чи 10 в Play Market: який мінімум позицій потрібен додатку?

Коли мобільний додаток потрапляє в ТОП 250 згідно з введеним користувачем запитом, це говорить про те, що він був проіндексований пошуковими роботами Google Play. Однак, погодьтеся, що навряд чи цьому користувачеві захочеться гортати всю вибірку вниз, щоб знайти ваш продукт на 250-й позиції, чи не так? Справді, як показує практика, ніхто нижче десятої позиції майже ніколи не опускається – у зв'язку з цим, власникам доводиться вдаватися до дяких практик пыд час розробки, а також App Store Optimization (ASO), спрямованої на досягнення додатком високих показників органічного трафіку. 

Помилки, що позбавлять Android-додаток місця в ТОПі 

Існує декілька критичних помилок, які не дозволять застосунку просунутись в ТОП – ані на початку, ані на подальших кроках просування.

  • Відсутність оптимізації під різні користувацькі пристрої. Коли застосунок погано або взагалі не адаптований до можливого розмаїття пристроїв, багато хто з їх власників починають відчувати певні незручності при взаємодії з ним. У зв'язку з цим, через негативний досвід використання, вони залишають погані відгуки, що, зрештою, позначається на показниках ранжованості негативним чином.

  • Недостатнє тестування та налагодження. Коли тестування та налаштування затосунка було приділено недостатньо часу, і він вийшов "сирим і недопрацьованим", може виявитися так, що після запуску, користувачам доведеться мати справу з його регулярними зависаннями та некоректною поведінкою. Пересичені досвідом використання якісних додатків, користувачі, швидше за все, залишать про такий продукт негативний фідбек, що позначиться на його позиціях у пошуковій видачі. 

  • Низька якість користувацького досвіду. Якщо розробники і дизайнери не опрацювали користувацький досвід, і додаток вийшов не "інтуїтивним", користувачі можуть відчувати труднощі при виконанні певних цільових дій. Результатом цього також є, як правило, низькі рейтинги застосунку.

  • Зловживання дозволами. Важливо не зловживати користувацькими даними в застосунку, якщо для виконання певної цільової дії гострої необхідності в них немає. Інакше, деякі користувачі можуть залишитися незадоволеними таким підходом. 

  • Помилки в монетизації. Якщо модель монетизації була обрана некоректно, користувачі можуть не схотіти платити за ваш застосунок. Таким чином, ви позбавите себе можливості залучити до вашого застосунку велику частину його цільової аудиторії.

  • Ігнорування міжнародної підтримки. Можливо, ваш застосунок міг би виявитися корисним для користувачів із багатьох регіонів, тож відсутність локалізації може також відібрати в нього велику кількість потенційних користувачів.

Проаналізувавши вищенаведені помилки і позбавившись них, ви можете переходити до покращення позицій вашого застосунку у пошуковій видачі Play Market.

Необхідні складові, щоб додаток потрапив в ТОП видачі Play Market 

В цьому параграфі ми пропонуємо вам дізнатися, які саме складові Android-додатку для виходу в ТОП потрібно врахувати під час його розробки та проєктування.

Продуктивність 

Продуктивність додатків безпосередньо впливає на досвід користувача — ключовий фактор, якому Google приділяє пріоритетну увагу у своїх алгоритмах ранжирування. Наприклад, такі показники, як частота збоїв, час завантаження та швидкість реагування можуть відіграти вирішальну роль у формуванні сприйняття вашого проєкту його споживачами. Спираючись на наш особистий досвід, ми можемо зробити висновок, що неправильно працюючий застосунок з частими збоями та зависаннями дратуватиме користувачів, що призведе до негативних відгуків, видалень і, зрештою, зниження його рейтингу. І навпаки, всебічно оптимізоване і інтуїтивне рішення зазвичай спонукає користувачів активніше взаємодіяти з ним, проводити в ньому більше часу та залишати позитивний фідбек його творцям.

Таким чином, забезпечення коректної та передбачуваної роботи застосунку на різних платформах та пристроях гарантує кінцевим користувачам якісний досвід взаємодії та стимулює його повторне використання, позитивно впливаючи на його рейтинг як у пошуковій видачі, так і на інших каналах просування мобільних рішень.

Доступність

Доступність – це досить абстрактне поняття для цифрових рішень, яке, на наш погляд, найбільш детально описано в гайдлайнах WCAG 2.0. В цілому, доступність полягає в наданні додатку сумісності з альтернативними джерелами введення даних (наприклад, через голосові команди), реалізації сценаріїв взаємодії з додатком для користувачів з відсутнім або низькошвидкісним інтернет-з'єднанням, а також інтеграції з екранною лупою та іншими інструментами, які часто використовують люди з обмеженими фізичними та/або когнітивними здібностями.

Незважаючи на те, що відповідність хоча б одному з рівнів доступності, описаних у гайдлайнах WCAG 2.0, не вважається обов'язковою вимогою для мобільних додатків для бізнесу, зрештою, вона позитивно впливає на досвід користувача і охоплення цільової аудиторії (передусім, за рахунок адаптованості додатка для різних груп користувачів), а, відповідно, і на рейтинги та відгуки, що виступають у ролі основних компонентів забезпечення високих позицій застосунку у пошуковій видачі Google Play.

Адаптованість під різні користувацькі пристрої та різні версії ОС

Оскільки ОС Android характеризується великою кількістю версій і підтримкою великої кількості пристроїв різних габаритів, ще на етапі створення застосунку розробникам важливо переконатися, що він повністю адаптований під функціонал і фізичні параметри (тут маються на увазі пристрої користувача) більшості з них. Ця адаптація відбувається зазвичай ще на етапі тестування та оптимізації, коли команда використовує різні емулятори, що імітують роботу програми на різних пристроях із різними версіями операційної системи.

Найбільш популярними та повнофункціональними програмними інструментами, що використовуються для вирішення цих завдань, вважається емулятор Android Studio (він повністю повторює принципи роботи та досвід взаємодії кінцевих користувачів на різних пристроях), а також різні хмарні сервіси для тестування, які надають віддалений доступ до фізичних пристроїв (до них можна віднести Genymotion, Redfinger та інші). Загалом, якщо на процедури тестування та оптимізації було виділено достатньо часу, це може стати запорукою успішного потрапляння вашого додатку до ТОПу.

Локалізація

Не дивлячись на те, що представники компанії Google ніколи офіційно не заявляли про те, що локалізація додатків позитивно відбивається на їх ранжованості, вплив локалізації на неї залишається незаперечним. Це може бути пояснено тим, що користувачі з більшою ймовірністю встановлять саме те рішення, яке представлене дружньою для них мовою. Це, у свою чергу, призводить до популяризації застосунку та розширення його охоплення.

Додатково, локалізація може покращити користувальницький досвід, а значить, також вплинути на рейтинг застосунку у Google Play. Це підкріплюється тим фактом, що Google віддає пріоритет додаткам, які отримують позитивний зворотний зв'язок від кінцевих користувачів і, в цілому, сприймає високі показники конверсії як ознаку їхньої задоволеності. Крім того, локалізовані рішення частіше з’являються в результатах локального пошуку, що підвищує їх видимість і приваблює більші обсяги органічного трафіку.

Регулярні оновлення та Android Vitals

Регулярні оновлення – це ще один із ключових складових Android-додатку для ТОПу в Play Market. При створенні оновлень варто орієнтуватися, перш за все, на фідбек, який залишають користувачі у відгуках Google Play і, якщо ви це передбачили, в самому додатку. Отримати додаткові інсайти можна з конкурентних рішень – швидше за все, крім фіч, які виявляться корисними до майбутніх версій вашого застосунку, ви також зможете знайти цінну інформацію про те, чим зазвичай користувачі виявляються незадоволені (навіть якщо ці недоліки не були відмічені у вашій колонці відгуків).

Також розробникам варто приділити увагу оптимізації показників Android Vitals, спрямованих на підвищення продуктивності та покращення користувальницького досвіду. Зокрема, Android Vitals допомагає усувати неполадки та збої та визначати їхній пріоритет через Play Developer Reporting API, надаючи розробникам миттєві повідомлення про частини застосунку, які працюють недостатньо ефективно або некоректно.

Назва та опис застосунку

Назва та опис застосунку повинні бути лаконічними та унікальними, щоб забезпечити його правильну індексацію в пошуковій системі Google Play. Потрібно переконатися, що заголовок вашого застосунку містить релевантні ключові слова, і що вони демонструють індивідуальність вашого бренду. Максимальна довжина назви – 30 символів, тому тут важливо вибрати саме ключі, які будуть явно відображати функціонал вашого рішення. Водночас вам також потрібно буде перевірити, чи вона відповідає внутрішнім політикам Google Play.

Опис застосунку ділиться на два основних компоненти: короткий опис (він має бути довжиною до 80 символів і описувати основну інформацію про додаток) і довгий опис (він може бути довжиною до 4000 символів і розповідати докладніше користувачам про те, як саме працює ваш додаток, якими є особливості його функціонування, і т. д.). Тут важливо враховувати те, що переважна більшість відвідувачів Google Play не читає довгий опис, а лише дивиться скріншоти (вони повинні бути максимально інформативними) проте Google Play індексує наявні в ньому ключові слова. У зв'язку з цими особливостями, основну масу ключових слів краще розмістити саме в довгому описі, тоді як короткий опис має бути максимально орієнтованим на живого читача.

Відповідність до певної категорії App Store

Пошук ідеальної категорії також вважається важливим фактором для того, щоб зайняти ТОП в Play Market з Android-додатком. На даний час, у Google Play представлено 49 різних категорій додатків, і це досить велика кількість для того, щоб ваше рішення мало пряме відношення до лише однієї з них. Саме тому, не варто нехтувати ретельним підбором правильної категорії для вашого застосунку.

Зрештою, правильний вибір несе в собі стратегічну важливість, оскільки він безпосередньо впливає як на видимість для кінцевих користувачів, так і на потенційний успіх у рейтингу. Справа в тому, що пошукові алгоритми магазину додатків під час індексації одночасно враховують безліч чинників, серед яких – загальний обсяг завантажень. Таким чином, якщо ви неправильно розмістили ваше мобільне рішення, воно не приверне належного потоку користувачів, а отже, і не отримає високих позицій у пошуковій видачі.

Кількість завантажень

Загальна кількість завантажень застосунку є для Google Play ключовим показником того, що він користується попитом серед своєї цільової аудиторії. Дійсно, оскільки користувачі часто вибирають програмні рішення з найбільшою кількістю завантажень, це також впливає і на їхню подальшу видимість у Google Play Store. Зазначимо, що оптимізація цього показника спрямована на довгострокову перспективу ранжованості, адже з перших днів запуску лише деякі з додатків отримують десятки тисяч завантажень.

Розробники можуть вплинути на цей аспект самостійно, розгортаючи правильно складені платні рекламні кампанії, використовуючи ASO з правильно підібраними ключовими словами, а також мотивуючи потенційних користувачів до інсталяцій через коректно обрану стратегію монетизації, яка включає рекламні акції та знижки. В цілому, всі ці заходи формують собою всеосяжну підготовку до запуску нового проєкту, у зв'язку з чим вони повинні бути ретельно продуманими і спланованими, задля того, щоб не допустити марних витрат жодної копійки з бюджету власників додатку.

При публікації додаток не вийшов в ТОП: перспективи втрачено?

Якщо після публікації вашого Android-додатку, не дивлячись на застосування всіх вищевказаних прийомів, вам не вдалося забезпечити для нього ТОПові позиції, це не є фінальним вироком. Можливо, саме вашому рішенню потрібен деякий час для ранжування, що може бути зумовлено підвищеною конкурентністю з боку його аналогів. 

Наприклад, надалі ви можете направити свої зусилля на створення якісніших оновлень з новими, унікальними функціями, більш сучасним дизайном та поліпшеним користувацьким досвідом (що відображається, перш за все, у високій швидкості реагування на дії користувачів, інтуїтивності, а також доступності згідно, наприклад, політикам WCAG 2.0). Таким чином, ви покращите якість взаємодії із вашим застосунком для його користувачів і, відповідно, позитивно вплинете на рейтинги та відгуки, що вони залишають у Google Play.

Розробіть Android-додаток, що займе місце в ТОПі з WEZOM!

Ми маємо багаторічний досвід в розробці Android-додатків – саме тому, звертаючись до нас, ви отримуєте певні гарантії того, що ваше рішення, створене під нашим керівництвом і нашими спеціалістами, потрапить до ТОПу пошукової видачі в Google Play. Тож, не витрачайте більше ані хвилини – напишіть, подзвоніть нам або просто завітайте до нашого офісу, і ми запропонуємо вам найкращий формат взаємодії для досягнення ваших найамбіційніших бізнес-цілей.

Висновки

Тепер ви знаєте основні помилки, яких припускаються розробники під час реалізації застосунків для Android, а також складові Android-додатку для виходу в топ в пошуковій видачі Google Play. Якщо ви шукаєте досвідчену команду, яка виконає розробку додатку для ТОПу в Play Marke, провівши вас від самих початкових стадій його створення до запуску та пост-релізних етапів, звертайтеся до нас!

FAQ

Чи може Android-додаток при публікації одразу зайняти ТОП-3 в Play Market?

При всеосяжній стратегії, яка починається ще з етапів розробки (оптимізація продуктивності, забезпечення сумісності та доступності, локалізація та відповідність до Android Vitals) і продовжується до маркетингового просування за допомогою App Store Optimization (ASO) та інших прийомів, які застосовуються поза Google Play (зокрема, PPC, SMM, PR-маркетинг тощо), ваш додаток може з першого дня запуску отримати високі позиції у пошуковій видачі.

Що потрібно Android-додатку для того, щоб зайняти місце в ТОПі?

Щоб розроблений Android-додаток зайняв ТОП в Play Market, вам потрібно провести ретельну роботу над його назвою та описом, пошуком релевантних ключових слів, розміщенням його у правильній категорії, моніторингом числа завантажень, оптимізацією продуктивності, рейтингами та відгуками, локалізацією, а також регулярними оновленнями та Android Vitals.

Михайло
Про автора
Михайло
Head of Mobile Department
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.