Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
21.05.2024

Що таке низькочастотні НЧ запити і як по них просувати сайт

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
21.05.2024
21.05.2024
5.0
688
8 хвилин
0

Існує безліч різних думок про те, за якими запитами найкраще просувати сайт у пошуку. На перший погляд може здатися, що найефективніше вибудовувати стратегію на використанні ключів із високою частотою. Це може пояснюватись їхньою популярністю та ймовірною ефективністю. Але якщо згадати про те, що верхню частину видачі займають сайти-агрегатори, маркетплейси та інші «монстри», то звичайному онлайн проєкту сподіватися на прорив дуже складно. В таких випадках просування за низькочастотними запитами може принести набагато більше користі. Про те, як залучити трафік з пошукових систем, орієнтуючись на ключі з низькою частотою, йтиметься далі.

Які запити називають низькочастотними

Низькочастотні запити — це ключі, які точніше описують те, що користувач шукає. За назвою стає зрозуміло, що вони зустрічаються набагато рідше, порівняно з високо- та середньочастотними запитами.

Частотність використання того чи іншого ключа визначають з допомогою сервісів. Коли говорять «запити з високою частотою», мають на увазі, що таке поєднання слів користувачі вводять у рядок пошуку близько 5000 разів на місяць. Середньочастотні вводять приблизно 1000-5000 разів, а низькочастотні ще рідше.

Низькочастотний запит часто називають ключем «з довгим хвостом» (Long Tail), тому що вони доповнюються словами за принципом «послуга + гео», «продукт + модель + гео» і т. д. Порівняйте 2 запити: «тур до Карпат» та «тур вихідного дня до Карпат з виїздом з Києва в липні». Різниця очевидна.

 «Довгі хвости» в ключах бувають декількох типів:

  • запити, до складу яких входять чотири та більше слова (наприклад, «високий холодильник сріблястого кольору», «купити недорогі білі кросівки»);

  • ключі, що складаються з двох-трьох слів, але рідко зустрічаються. Найчастіше це назва бренду та конкретна модель, наприклад, Xiaomi Redmi Note 13.

Розбираючись з тим, що таке низькочастотні запити, слід зазначити, що саме такі Long Tail-ключі становлять понад 70% усіх запитів у пошуку. Це означає, що вони мають великий потенціал для розкручування проєкту.

Чому корисне просування по НЧ запитам

Для більшості інтернет-магазинів низькочастотне просування може бути вигідно з кількох причин:

  • рівень конкуренції з НЧ запитів набагато нижчий. Якщо ви вирішите просуватися за запитом «купити б/в iPhone», то елементарний аудит покаже, що такий ключ користується високою популярністю. Щомісяця цей запит задається користувачами понад 50 тисяч разів. Це означає, що вам доведеться щодня конкурувати з безліччю інших сайтів у видачі Google. Однак якщо ви використовуватимете ключову фразу з довгим хвостом, то кількість конкурентів різко зменшиться і ви зможете швидше потрапити на очі користувача на верхніх позиціях;

  • зможете досягти високої конверсії. Чим конкретніше людина формулює своє питання в пошуковому рядку, тим вища ймовірність, що вона вже знайома з темою і зацікавлена в покупці. Користувач, який вводить у пошук «iPhone б/у», швидше за все, шукає попередню інформацію. У той час як той, хто шукає можливість «купити iPhone 14 Pro Max у кредит», ймовірно, вже готовий до здійснення покупки. І як додатковий результат — підвищення конверсії та покращення поведінкових факторів позитивно впливає на ранжування сайту за середньо- та високочастотними запитами;

  • контент на сайті буде більш актуальним для голосового пошуку. Google стверджує, що 70% користувачів ставлять у пошуку питання, так само як коли б спілкувалися з людиною. Фрази стають довшими, конкретнішими та природнішими, що найчастіше свідчить про їхню низьку частотність. Зі збільшенням популярності голосового пошуку додавання ключів з довгим хвостом стає дедалі актуальнішим.

Просування сайту за низькочастотними запитами мінімізує ризик його потрапляння під фільтри, щоправда, якщо працювати самостійно, доведеться постаратися уникати надмірного використання ключів.

Разом із цими вигодами стратегія розкрутки сайту з НЧ запитів може бути досить трудомісткою, оскільки фахівцям потрібно буде підготувати розширене СЯ. Цей процес може затягнутися, тому що він вимагає використання різних інструментів та аналізу пошукових підказок, а також чищення семантики, часто вручну. На створення контенту також потрібно буде витратити час. Проте фахівці радять пошукати відповідь на питання, як просувати сайт по нч запитам, і зайнятися цим напрямком. Ви переконаєтеся, що за грамотного підходу позиції сайту підуть вгору.

Високочастотні проти низькочастотних запитів – що ефективніше?

Існує поширена думка про те, що найкращий результат дає просування ВЧ ключами. Це здається логічним, адже такі запити частіше вводять користувачі, отже вони забезпечують більше показів. Однак ця логіка неправильна. Давайте розберімось, чому підняти сайт у такий спосіб не завжди можливо.

Припустимо, компанія спеціалізується на продажі миючих роботів-пилососів та пропонує понад 10 моделей. Аналізуючи дані Serpstat, ми побачимо, що в середньому понад 22 тисячі користувачів щомісяця шукають інформацію про цей пристрій.

Тоді як частотність пошуку конкретних моделей, наприклад, "робот-пилосос Rowenta X-PLORER 75 S RR8567WH", різко падає. Такий запит вводять лише 480 користувачів.

Але водночас серед таких людей вже явна більшість тих, хто розібрався у відмінностях моделей та готовий купити цей товар.

Коли ми прагнемо залучити якнайбільше відвідувачів на сайт, просуваючись за ключовим словом «робот-пилосос», ми витрачаємо значні ресурси на користувачів, яким наша продукція може бути нецікавою. Адже серед них можуть бути ті, хто шукає звичайні пилососи, легкі моделі для повсякденного прибирання, ручні пристрої для чищення автомобільного салону тощо. Той самий запит «робот-пилосос» може бути актуальним і для тих, хто шукає сервіс з ремонту вже придбаного пристрою або хоче розібратися, як керувати ним зі смартфона.

Існує дуже невелика ймовірність, що частина клієнтів, які шукають пилососи, побачивши наш продукт, можуть зацікавитися ним. Це скоріше виняток, ніж правило. Іншими словами, просуваючись на запит «робот-пилосос Rowenta X-PLORER 75 S RR8567WH», ми збільшуємо шанси на підвищення конверсії вебресурсу. При цьому ми витрачаємо значно менше коштів на конкурентну боротьбу.

Крім того, низькочастотне просування сайту має ще кілька додаткових переваг. Звертаючись до зацікавлених користувачів за допомогою таких ключів, ви зможете досягти зниження показників відмов та збільшення часу перегляду сторінок. Також відсоток конверсії серед користувачів, що переходять на сайт за НЧ ключами, буде явно вищим, ніж за високочастотними.

Ще одна значна перевага, яка проявляється вже на етапі формування СЯ та підбору ключових слів, полягає в тому, що ви отримаєте невичерпне джерело тем та ідей для контенту, яке дійсно цікаве реальним користувачам. Це допоможе вам потрапити до топу.

Конкурентність чи частотність запитів — на що звертати увагу

Часто виникає плутанина між цими поняттями, і багато новачків вважають їх взаємозамінними. Однак конкурентність та частотність — це різні величини. Конкуренція у пошуковій видачі оцінюється за такими критеріями:

  • кількість основних сторінок у верхніх результатах пошуку;

  • загальна кількість сайтів, що беруть участь у конкурсі за позицію;

  • кількість точних входжень запиту до заголовків сторінок (тобто кількість сторінок, оптимізованих для конкретного запиту).

З іншого боку, частотність — це частота використання певного ключового слова чи фрази користувачами під час пошуку товарів, послуг чи сервісів у Google або інших пошукових системах.

Попри очевидну різницю, існує певний зв'язок між цими поняттями. Чим вище рівень конкуренції, тим інтенсивніше треба задіяти просування нч запитів і тим довше можуть бути «хвости» для уточнення ключів. Зниження рівня конкуренції робить доступнішим досягнення топових позицій за більш короткими фразами — середньо- та високочастотними запитами.

Як зібрати низькочастотні запити

Давайте розглянемо, які інструменти можна використовувати для того, щоб знайти низькочастотні запити. У цьому вам допоможуть:

  • пошукові підказки Google. Після введення короткого запиту в пошуковий рядок ви побачите підказки, що ґрунтуються на тих фразах, які вводили інші користувачі. Нагадуємо, що чим більш конкретизовано запит, тим менш частотні запити пропонує система;

  • Serpstat. Цей сервіс дозволяє ввести основне ключове слово та зібрати по ньому всі низькочастотні запити;

  • Google Ads. На цій платформі є корисний інструмент «Планувальник ключових слів». З його допомогою можна зібрати НЧ ключі. Ви можете використовувати фільтр, щоб встановити потрібний діапазон та низькочастотний запит.

Після складання об'ємної бази ключів слід переглянути її вручну і видалити нерелевантні запити.

Як працювати з НЧ запитами на сайті

Якщо ви вирішили вибрати стратегію, яка дозволяє вивести в топ за низькочастотним ключовим словом, то вам доведеться попрацювати за таким планом:

  1. Створення семантичного ядра. Це перший та дуже важливий етап у роботі. За допомогою інструментів, про які ми розповіли вище, складіть максимально докладне СЯ.
  2. Видалення невідповідних ключів. Після збирання всіх запитів видаліть із них нерелевантні: з помилками, неприродні словосполучення, назви конкурентних брендів, ключові слова, що не відповідають тематиці сайту.
  3. Створення посадкових сторінок. Кластеризуйте зібрані запити та створіть під кожну групу нову сторінку із заголовком H1, що містить низькочастотний запит. Додайте різноманітні варіації поєднання слів у заголовки H2 та H3. Корисно буде їх включити до атрибутів alt і title, а також до опису та основного тексту статті. Додайте на сторінку картинки, фотографії, відео та інший корисний контент.
  4. Робота над внутрішньою перелінковкою. Використовуйте низькочастотники як анкори при внутрішній перелінковці та додайте їх в інші статті НЧ. Також до нової публікації додайте посилання на раніше опубліковані, якщо це доречно.
  5. Повідомлення пошукових систем про нову сторінку. Надішліть запит на індексування через Google Search Console або оновіть карту сайту. Це допоможе прискорити індексацію та ранжування.
  6. Моніторинг ефективності просування. Просування сайту низькочастотними запитами буде успішним у тому випадку, якщо ви контролюватимете, як розвивається ваш сайт. Регулярно перевіряйте позиції, показники відмов та тривалість перебування на сторінці. За потреби оптимізуйте публікацію та використовуйте якісні зовнішні посилання для прискорення просування.

Ми з вами знаємо, що робота з SEO-оптимізації вимагає копіткості та уважності, але результат того вартий.

Підбиваючи підсумки

Завдяки малій конкуренції та хорошій конверсії, навіть молодий сайт може досягти верхніх позицій за запитами з низькою частотою. Цей метод розкручування проєкту може бути дуже ефективним і дати стабільний результат. Однак він вимагає значних зусиль та розуміння особливостей цього підходу. В будь-якому випадку просування низькочастотних запитів у поєднанні з іншими методами — це шлях до успіху.

FAQ

Як просувати низькочастотні запити?

Роботу слід розпочати зі збору НЧ запитів. Зверніть особливу увагу на СЯ, зробіть його максимально широким, але при цьому виключіть нерелевантні ключі. Введіть відібрані ключові фрази на посадкові сторінки, використовуйте їх у заголовках та описах. Слідкуйте за індексацією нових сторінок та позиціями сайту в цілому.

Як знайти низькочастотні запити?

Збирання запитів низької частотності варто провести за допомогою спеціальних сервісів. У цьому допоможуть інструменти Serpstat, Ahrefs, Moz та аналогічні. В них є блоки, що дозволяють виділити релевантні ключі. Також буде корисним Keyword Planner від Google. Після введення основного ключа сервіс надасть вам варіанти із зазначенням частотності. Далі ви матимете можливість вибрати ті, які підходять за тематикою, та планувати роботу, спрямовану на те, як просувати нч запити.

Що таке низькочастотні запити?

Це такі ключі, які люди використовують рідко для пошуку потрібної інформації у пошукових системах. Ці фрази зазвичай містять понад 3-4 слова і більш точно відображають наміри користувача. Стратегія, що ґрунтується на просуванні НЧ запитів, вважається вигідною для нерозкручених проєктів.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.