Розбираємо переваги індивідуального eCommerce рішення для магазину автозапчастин

5.0
19.08.2024
1512
0

Сьогодні ринок автозапчастин неможливо уявити без електронної комерції. Продажі онлайн дозволяють бізнесу скорочувати видатки та охоплювати величезну аудиторію, водночас надаючи клієнтам зручний та доступний сервіс. Однак автомобільний напрямок eCommerce стикається з унікальними технічними викликами та складнощами. Як їх подолати?

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Наша відповідь на це питання – кастомна розробка, яка дозволяє оминути слабкі місця готових платформ eCommerce. У цьому матеріалі ми розглянемо переваги індивідуального інтернет-магазину автозапчастин. Ви дізнаєтесь, чому онлайн-ринок автозапчастин стрімко відмовляється від шаблонних платформ та масових сервісів електронної комерції. 

Особливості ринку автозапчастин: чому йому потрібні індивідуальні рішення

Останніми роками ринок запчастин та аксесуарів для автолюбителів переживає справжній бум. За оцінками Fortune Business Insights у 2023 році обсяг світового ринку автомобільного eCommerce досягнув позначки у $86,5 млрд, а вже цього року має взяти планку у $100 млрд. Експерти прогнозують, що до 2032 року галузь зростатиме із середньорічним темпом росту у 16,6% та досягне обсягу у $343  млрд – тобто збільшиться втричі. 

Топові гравці автомобільної галузі, включно з виробниками комплектного обладнання, постачальниками запчастин та сторонніми продавцями, визнали eCommerce одним з найважливіших каналів збуту для охоплення клієнтів по всьому світу. Ритейлери використовують платформи онлайн-комерції для презентації своєї продукції та пропонують зручні опції покупки, такі як онлайн-платежі та доставлення до дверей. 

 Повороту до eCommerce також сприяють зміни у звичках автолюбителів, які звикли до зручності здійснення покупок з дому та доступності широкого асортименту товарів онлайн. Зокрема, дані Statista свідчать, що третина споживачів у США купують автозапчастини онлайн, а в країнах Західної Європи цей показник варіюється в межах 11-25%, маючи тенденцію до зростання. З дорослішанням нового покоління автовласників ця статистика невпинно зростатиме

Однак не все так безхмарно, ринок автозапчастин не дарма вважається однією з найскладніших сфер для диджиталізації. Висока конкуренція, технічна складність продукції, об’єктивні складнощі обліку, управління запасами та логістикою – ось виклики, які гальмують розвиток автомобільного eCommerce і заважають продавцям досягнути швидкого успіху онлайн. Далі ми розкажемо, як переваги кастомного інтернет-магазину автозапчастин дозволяють долати ці виклики з максимальною ефективністю. 

Переваги кастомного eCommerce для магазину автозапчастин: чого бракує готовим рішенням?

Спочатку варто позначити загальний ландшафт у світі eCommerce. Продавці загалом можуть виводити свої товари в онлайн через два типи майданчиків: 

  • готові рішення: шаблонні конструктори онлайн-магазинів, рушії для сайтів eCommerce, хмарні сервіси онлайн-комерції тощо;

  • рішення кастомної розробки: різноманітні веб-майдачники, мобільні/веб-додатки та відповідне ПЗ, що індивідуально розробляється під потреби бізнесу.

Обидва варіанти мають власні переваги та недоліки. Наприклад, готове рішення – це найочевидніший та найдоступніший варіант для старту продажів. З готовим рушієм або хмарною платформою онлайн-магазин можна запустити за лічені тижні, якщо не за лічені дні. Такий проєкт потребуватиме мінімальних інвестицій на старті та дозволить отримати результати тут і зараз. Крім того, продавець може не переживати за підтримку і розвиток платформи: вендор рішення бере все на себе. 

Однак в індустрії продажу автозапчастин ці переваги швидко вичерпують себе на фоні серйозних недоліків та обмежень. Які переваги має кастомна розробка у порівнянні з готовими продуктами? Назвімо їх:

Інтеграція з базами даних виробників та постачальників

Типовий онлайн-магазин автозапчастин працює з десятками, а іноді навіть з сотнями постачальників, і кожен з них пропонує власні прайс-листи та бази даних щодо товарів. Постачальники та виробники дуже часто мають власну цифрову екосистему і дозволяють партнерам вивантажувати дані зі своєї бази через API, що спрощує взаємодію між контрагентами в рази. Проблема криється в тому, що єдиного технологічного стандарту інтеграції тут не існує, тож онлайн-магазин часто змушений мати справу з десятками різноманітних API та інтегрувати їх індивідуально. 

Коробкові рішення найчастіше не можуть надати необхідної гнучкості для таких інтеграцій  з базами даних виробників та постачальників – вони просто не створені для цього. Часто подібні інтеграції в готових продуктах реалізуються через “милиці”, що збільшують технічний борг та в цілому погіршують технічний рівень продукту. Наприклад, дані будуть оновлюватись не в реальному часі, а швидкодія всієї системи буде страждати.

Натомість кастомна розробка дозволить врахувати необхідність індивідуальних інтеграцій на рівні програмної архітектури. Такий продукт буде гнучким і технологічним. Для бізнесу це означає, що інтеграції з базами постачальників будуть простими в реалізації та працюватимуть швидко. В магазина буде миттєво оновлюватись інформація про наявність та ціни товарів, що скоротить помилки та покращить клієнтський досвід. 

Розширений пошук та фільтрація

Навіть відносно невеликі онлайн-магазини автозапчастин працюють з об’ємною та різноманітною номенклатурою продукції, тож потребують особливої уваги до розбудови системи фільтрів та опрацювання розширеного пошуку. 

Фільтрація товарів в онлайн-магазині автозапчастин має бути деталізованою та багаторівневою. Зокрема, користувачі потребують можливостей фільтрації продуктів за виробником, за марками та моделями авто, за технічними особливостями автомобілів, за логікою сумісності запчастин із конкретним авто та одна з одною тощо. Пошук на такому онлайн-майданчику має бути гнучким та швидким – для цього у магазин інтегрують текстові рушії та засоби ШІ. Магазин може потребувати й зовсім специфічних ріщень, таких як пошук за VIN-кодом авто. 

Більшість готових рішень для eCommerce мають в цій частині дуже суттєві обмеження: у них не закладаються можливості глибокого опрацювання системи фільтрів, а пошук базується на стандартних та поширених технологіях. Саме кастомна розробка дозволяє на рівні архітектури продумати складну фільтрацію та гідно інтегрувати в майданчик усі необхідні магазину технології, такі як ШІ, пошукові рушії на кшталт Elasticsearch, розпізнавання зображень та голосу тощо. 

Персоналізований каталог продукції

Сучасний онлайн-магазин автозапчастин не може бути “величезним прайс-листом” з кнопкою для здійснення замовлень. Йому потрібен ретельно продуманий каталог та система персоналізації, яка допоможе користувачу зорієнтуватись у розлогій товарній номенклатурі та знайти по-справжньому релевантні пропозиції. 

Як приклад, варто створити на майданчику розділ для найпопулярніших запчастин та аксесуарів, чи навіть систему таких розділів під різні типи машин, під окремі марки/моделі авто, під різні завдання тощо. Навіть підбір окремих комплектуючих для демонстрації в каталозі можна налаштувати під індивідуальні особливості користувача, особливо якщо він зареєстрований в особистому кабінеті, має певну історію купівель та переглядів. 

Каталог має бути медійно насиченим та інформативним, пропонувати користувачу широкі можливості сортування та підбору товарів, способи миттєвого підбору необхідного продукту під конкретний автомобіль тощо, мати продуману логіку SEO тощо. Коробкові рішення можуть впоратись з усіма цими завданнями лише частково, тому що пропонують базові інструменти та шаблонну логіку. Натомість переваги кастомного eCommerce для магазину автозапчастин дозволяють побудувати індивідуальний каталог такого майданчика з нуля. 

Інтеграція з системами управління запасами (ERP)

Жоден онлайн-магазин неможливо уявити без інтеграцій сервісів та ПЗ для забезпечення роботи бізнесу. Ключове місце серед цих інструментів посідає корпоративний софт для управління ресурсами підприємства (Enterprise resource planning, ERP) та різноманітні рішення для управління ланцюжками постачання.

Такі рішення можуть забезпечити повну контрольованість усіма матеріальними та трудовими активами магазину: налагодити систему управління запасами, оптимізувати роботу автопарку, збалансувати навантаження на персонал, забезпечити профілактичну техпідтримку обладнання тощо. Автоматичний облік товарів на складі та миттєве оновлення інформації про товарні залишки має виняткове значення для магазинів автозапчастин. І це лише деякі можливості, які можуть надати бізнесу ERP та WMS-системи. 

Інтеграція подібного софту з готовими рішеннями для eCommerce може бути технічно складним завданням, особливо якщо йдеться про кастомний ERP-софт. Дуже часто він базується на індивідуальних або legacy-рішеннях, і технічно поєднати його з сучасними хмарними платформами практично неможливо. Саме тоді на допомогу приходить кастомна розробка. 

Підтримка складних конфігурацій товарів

Магазини автозапчастин працюють з величезною номенклатурою технічно складної продукції, яка може мати чимало особливостей та різновидів. Це різноманіття накладається на безліч наявних на ринку моделей авто та їхніх варіацій. Кожна автозапчастина може мати різні специфікації, які повинні бути чітко відображені для покупців. Наприклад, одна запчастина може підходити для кількох моделей автомобілів, або ж вона може мати різні варіанти розмірів або матеріалів.

Далеко не всі шаблонні рішення для онлайн-комерції дозволяють гідно реалізувати подібний UX: їх базовий функціонал зазвичай націлений на більш масові та “прості” ринки, а можливості масштабування обмежені. Натомість переваги кастомного eCommerce автозапчастин дозволяють реалізувати практично будь-які модулі для управління складними конфігураціями товарів. В такому магазині можна побудувати механізми чіткого відображення всіх можливих варіантів та специфікацій для кожної запчастини. Індивідуальна розробка надає повну свободу проєктування інтерфейсів, які дозволять покупцям зручно обирати потрібні опції та отримувати докладну інформацію про кожен варіант товару.

Індивідуальні маркетингові інструменти

Жорстка конкуренція постійно штовхає бізнес до покращення досвіду своїх покупців: він має відповідати найвищим стандартам сучасного eCommerce. Засоби персоналізації маркетингу дозволяють побудувати для кожного користувача по справжньому захопливий та цінний досвід купівель. Програма лояльності, персональні пропозиції, промокоди та знижки допомагають залучати увагу клієнтів, стимулюючи їх до повторних покупок та підвищуючи їхню лояльність до бренду.

Такий досвід сьогодні будується на розбудові функціоналу особистого кабінету користувача, на глибокій інтеграції майданчика eCommerce з CRM-системою, на застосуванні технологій гіперперсоналізації, методів Data Science, машинного навчання тощо. Далеко не кожен готовий продукт для eCommerce дозволяє повноцінно застосовувати усі ці інструменти. Особливо це стосується автомобільної галузі, що потребує уваги до технічних особливостей продукції та специфічного формату персоналізації, заснованого на авто користувача.  

Натомість кастомна розробка дозволяє повністю враховувати унікальні потреби та характеристики магазину автозапчастин. Готові платформи можуть мати обмежені можливості або не забезпечувати достатньо гнучкості для реалізації унікальних маркетингових стратегій, специфічних для ринку автокомплектуючих.

Саме тому автомобільний eCommerce наразі масово відмовляється від готових рішень: їх можливості наразі не відповідають потребам галузі, що стрімко зростає та щороку стає все складнішою. Станом на 2024 рік індивідуальна розробка – це ультимативне рішення для побудови успішного онлайн-магазину запчастин. 

Розробка магазину автозапчастин з WEZOM: ми допоможемо

Команда WEZOM вже 25 років розробляє унікальні диджитал-рішення для бізнесу: кастомні майданчики eCommerce, корпоративний софт, мобільні та веб-додатки будь-якої складності тощо. Клієнти звертаються до нас тоді, коли не можуть знайти на диджитал-ринку сервісів та технологій, які могли гідно закрити для них потреби бізнесу. 

Відтак ми чудово розуміємо переваги індивідуального ecommerce для магазину автозапчастин, адже неодноразово реалізовували проєкти переходу онлайн-продажів з коробкового рішення на кастомну розробку. Серед наших клієнтів є такі гіганти ритейлу запчастин як Zalem та “Шипшина”: ви можете ознайомитись з цими неймовірними кейсами розбудови онлайн-комерції у нашому портфоліо. 

І якщо вас цікавлять такі можливості, ви опинилися на правильній сторінці. Звертайтеся по консультацію до наших фахівців просто зараз. Вони радо поділяться своїм досвідом, зорієнтують у питання строків та вартості розробки, а головне – підкажуть оптимальні технології та рішення для вашого задуму. 

Висновки 

Наразі ринок eCommerce автозапчастин – один з найскладніших напрямків онлайн-комерції. Ритейлерам доводиться долати виклики високої конкуренції та роботи з технічно складною продукцією, обходити об’єктивні перепони обліку та логістики тощо. 

Відтак майданчики для eCommerce потребують особливо глибокого опрацювання бізнес-логіки та клієнтського досвіду. Зокрема – у частині інтеграції баз даних та сервісів, побудови каталогу та системи фільтрів, реалізації пошуку тощо. 

Створення сучасного та якісного магазину автозапчастин – це амбітний та непростий проєкт, який може потребувати суттєвих ресурсів, але за гідної реалізації обов’язково принесе бізнесу цінні плоди. Однак не варто довіряти розробку такого складного продукту новачкам. Практика свідчить, що найкраще рішення – проконсультуватись з досвідченою IT-командою, яка має релевантний досвід та відповідне портфоліо. 

FAQ

Які переваги надає індивідуальне eCommerce-рішення автозапчастин?

Індивідуальний eCommerce рішення для магазину автозапчастин надає бізнесу гнучкість та адаптивність, підвищує конкурентоспроможність, забезпечує безпеку та надійність, а також дозволяє створити унікальні та персоналізовані маркетингові інструменти, що сприяє залученню та утриманню клієнтів.

Які обмеження мають готові eCommerce рішення?

Коробкові платформи та хмарні сервіси дуже обмежені в найважливіших аспектах для eCommerce автокомплектуючих: інтеграція баз даних, побудова унікального UX та специфічних засобів персоналізації маркетингу, підтримка складних конфігурацій товарів тощо. На фоні недоліків готових рішень яскраво розкриваються переваги власного eCommerce автозапчастин: можливість побудови гнучкої програмної архітектури, свобода у побудові комплексного UX та інтерфейсів, широкі можливості для інтеграцій тощо.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах