Сучасна онлайн-комерція пропонує безліч інструментів під будь-які завдання та гаманець: шаблонні CMS, хмарні сервіси, маркетплейси, кастомна розробка з нуля. Відтак будь-який бізнес стикається з проблемою вибору оптимального рішення. Як не помилитись? Коли можна заощадити, скориставшись готовими рішеннями, а коли варто інвестувати у розробку власного продукту з нуля?
Сьогодні ми розглянемо це питання у розрізі індустрії продажів автомобільних комплектуючих. Розберімось, коли компаніям цієї галузі варто вкладатись у власний продукт, і що потрібно для кастомної розробки інтернет-магазину автозапчастин. Це цікаві та корисні питання для будь-якого бізнесу, що націлений нарощувати продажі онлайн.
Коли магазину автозапчастин потрібен власний eCommerce продукт?
Ринок готових рішень для eCommerce досяг великих успіхів останніми роками. “Коробкові” платформи та сервіси пропонують пристойний функціонал, певну гнучкість, а також дешевий та швидкий старт – запустити продажі можна за лічені дні, із мінімальними витратами. Однак у низці випадків бізнес усе одно надає перевагу кастомній розробці. Назвімо сценарії, коли потрібен індивідуальний інтернет-магазин автозапчастин.
Задачі бізнесу потребують індивідуальних рішень.
Коробкові рішення добре закривають стандартні потреби eCommerce. Але онлайн-комерція в сегменті автозапчастин дуже часто має нестандартні потреби, які потребують непростих технічних рішень та комплексного функціоналу.
Наприклад, магазин може працювати з велетенською номенклатурою продукції та широким колом постачальників, що створює проблеми з імпортом даних, інтеграціями та швидкодією у стандартних майданчиках. Товарному каталогу таких магазинів потрібна комплексна і гнучка система фільтрів; інтелектуальний пошук на основі текстових рушіїв або ШІ; глибока система персоналізації, що базується на авто користувача; комплексна система сумісності запчастин з марками та моделями машин тощо.
Стандартні “коробкові” рішення зазвичай не можуть ефективно закрити усі ці потреби одночасно, або ж потребують для цього занадто високих витрат, співставних із вартістю створення нового рішення. Це типовий сценарій, коли потрібен eCommerce-продукт магазину автозапчастин, розроблений індивідуально.
Унікальність стає пріоритетом
В умовах жорсткої конкуренції бізнес часто не може задовольнитись базовим онлайн-майданчиком, схожим на майданчики інших гравців ринку. Натомість він прагне створити унікальне рішення, яке дозволить сформувати ідентичність власного бренду, виділитись серед конкурентів та запропонувати користувачам особливий споживацький досвід.
Для цього магазину необхідно з нуля опрацювати унікальний дизайн та UX, запропонувати користувачам особливі фічі та переваги. “Коробкові” рішення для eCommerce ніяк не можуть розв'язати цю задачу, адже пропонують шаблонний дизайн та логіку продажів. Умовно кажучи, всі онлайн-магазини на Shopify схожі між собою естетично та пропонують приблизно однаковий досвід шопінгу. І це те, чого бізнес прагне уникнути, коли робить унікальність своїм пріоритетом.
У таких випадках оптимальним рішенням стає саме індивідуальна розробка, яка дозволяє втілити в життя будь-які сміливі задуми щодо дизайну, функціоналу та сервісу на майданчику. Це особливо важливо для складних ніш eCommerce, таких як продаж автокомплектуючих.
Продукт має на 100% відповідати потребам бізнесу
Використання шаблонних та готових рішень для eCommerce – це завжди компроміс. У певних аспектах “коробковий” продукт може повністю задовольняти потреби бізнесу, в інших аспектах потребуватиме доопрацювання та певних технічних “милиць”, а з деякими його недоліками доведеться просто змиритися.
Однак у низці сценаріїв ритейлери автозапчастин не готові йти на компроміси, тому що вони суттєво впливатимуть на роботу та погіршують ККД від інвестицій у диджитал. В деяких випадках компроміси просто неможливі.
Наприклад, магазин працює з власним кастомним legacy-софтом, який дуже проблемно інтегрується з наявними на ринку готовими рішеннями eCommerce. Необхідність менеджменту величезної та складної товарної номенклатури й індивідуальних інтеграцій для імпорту даних з різних джерел – це також непрості виклики для “коробкових” продуктів. Понад те, у них буває важко реалізувати унікальний функціонал для ринку автозапчастин, такий як автоматичний підбір комплектуючих, технічне обслуговування тощо.
Лише індивідуальна розробка майданчика eCommerce з нуля дозволяє врахувати усі особливості та потреби бізнесу на рівні програмної архітектури, аби гідно реалізувати всі необхідні можливості та фічі.
Бізнесу потрібна легкість масштабування
Одна з головних переваг “коробкових” рішень для eCommerce полягає у доволі дешевому та швидкому старті продажів. З готовим рушієм для онлайн-магазина бізнес може запуститись в мережі за декілька тижнів, а з хмарною платформою – ще швидше. Це неймовірні можливості, коли майданчик треба запустити негайно.
Однак ця перевага має зворотний бік. У коробкові платформи зазвичай не закладаються глибокі можливості для масштабування операцій. А якщо такі можливості передбачені, то вендор платформи часто суворо монетизує їх. Відтак масштабування магазину на готовій платформі стає або неможливим, або занадто дорогим та нерентабельним.
Це суттєва проблема для онлайн-магазинів автозапчастин, які і без того оперують великими масштабами даних у своїх щоденних операціях. Такому бізнесу необхідний детальний план та технічні можливості на випадок подальшого зростання обороту, приросту трафіку, приходу нових постачальників тощо.
Мало який вендор ПЗ для eCommerce може надати автомобільному ритейлеру усі необхідні відповіді та можливості для цього. Саме тому гравці на ринку автозапчастин створюють власні рішення з нуля. Індивідуальна платформа eCommerce дозволяє уникнути будь-яких обмежень для зростання.
Отже, коли бізнесу потрібна кастомна платформа для онлайн-продажів? Коли його потреби та завдання неможливо закрити функціоналом готових рішень; коли перед продуктом ставиться завдання бути найкращим на ринку, коли платформа має враховувати усі унікальні особливості та потреби компанії й давати усі можливості для подальшого розвитку.
Вирішили розробити власний магазин? З чим звертатись до розробників
Варто зазначити, що створення масштабного онлайн-майданчика для eCommerce з нуля – це дуже амбітне завдання. Компанії без серйозного досвіду в диджиталі часто не знають, з якого боку до нього підступитися, і не розуміють, що потрібно для початку розробки інтернет-магазину автозапчастин. Ми готові поділитися рекомендаціями з огляду на власний досвід. Як розпочати комунікацію з командою розробників, аби запустити проєкт швидко та ефективно?
Перший контакт: з чого почати?
Перше і найголовніше: для старту комунікації з командою розробки не потрібна жодна особлива “домашня робота”. Якщо говорити про практику WEZOM, то ви можете звернутися до нас із запитом на консультацію, не маючи нічого, окрім бажання створити новий продукт. В таких випадах наші менеджери проводять брифування клієнта, аби зрозуміти суть його запиту.
На першому коллі у наших клієнтів дуже часто немає практично жодних матеріалів, окрім базової ідеї та узагальненого переліку вимог до кінцевого продукту. А іноді клієнти звертаються навіть без того, маючи лише лого бренду. В такому випадку ми разом зі стороною замовника визначаємо проблеми і завдання його бізнесу, формуємо концепцію та конкретні вимоги до продукту, визначаємо етапи робіт та критерії успішності проєкту.
Загалом нашій команді подобається формувати усю необхідну документацію разом з клієнтом, адже так ми набагато краще розуміємо хід його думок та актуальні потреби.
Чи потрібне ТЗ для комунікації з розробниками?
Наявність певного ТЗ допоможе трохи прискорити старт, але зовсім не є критичним. На початку фахівці прагнуть отримати найважливіші вихідні дані щодо проєкту: його структуру, короткий опис розділів, модулів та функціональних особливостей, точки інтеграції, а також вимоги щодо стеку технологій, якщо вони є.
Дуже добре, якщо вся ця інформація буде доступна від початку – чи то в форматі ТЗ, чи то в форматі брифу, чи то в будь-якому іншому зручному для клієнта вигляді. Також вітаються референси на вже наявні на ринку продукти – це гарне підґрунтя для обговорення потреб бізнесу.
Так розробники зможуть включитися в предметне обговорення проєкту, пропонуючи рішення та ідеї для нього з перспективи власного досвіду та знань. Вони підкажуть, що потрібно для створення інтернет-магазину автозапчастин під ситуацію конкретної компанії. Практика показує, що багатьох хибних рішень можна уникнути вже на етапі обговорення та попереднього планування.
Які ще матеріали стануть у пригоді?
Усі наявні у клієнта матеріали дуже вітаються командою розробників, хоча і не є обов’язковими. Наприклад, будь-які маркетингові дослідження та аналітика ЦА зі сторони замовника обов’язково будуть взяті до уваги – команда буде спиратися на них при формуванні структури продукту та прототипів.
Те ж саме стосується і корпоративного брендбуку компанії. У випадку його наявності дизайнерам буде набагато простіше втілити у візуальних рішеннях для продукту ідентичність бренду. Якщо проєкт потребує серйозного занурення у бізнес-процеси компанії клієнта, наші менеджери можуть вивчати безліч найрізноманітнішої документації та детально брифувати фахівців з боку замовника. У нашій практиці ми часто підписуємо з клієнтами NDA, аби вони були спокійні щодо захисту своєї внутрішньої інформації.
З якими клієнтами працювати легше за все? З тими, які вже на старті мають чітке бачення кінцевого продукту. Тоді менеджерам зі сторони розробника вже не доводиться працювати із сумнівами, а комунікація перетікає у практичну площину пошуку рішень та технологій.
Тож до розробників варто звертатись, перш за все, із бажанням створити крутий продукт. Наявність ТЗ та будь-яких інших матеріалів буде плюсом, але не є обов’язковою. Досввідчена IT-команда підкаже, що потрібно для розробки інтернет-магазину автозапчастин, та збере усю необхідну інформацію для старту проєкту.
Розробка магазину автозапчастин з WEZOM
Команда WEZOM вже 25 років реалізує унікальні диджитал-рішення для бізнесу. Ми створюємо корпоративний софт, мобільні та веб-додатки будь-якої складності. Розбудовуємо цифрові екосистеми, які допомагають компаніям вийти на новий рівень ефективності.
Тож наші фахівці чудово розуміють, що потрібно для індивідуальної розробки інтернет-магазину автозапчастин. Портфоліо WEZOM говорить саме за себе. Серед наших клієнтів є такі бренди як Zalem та “Шипшина” – провідні гравці на ринку ритейлу автомобільних комплектуючих. Ми з нуля створили для них унікальні майданчики eCommerce, з урахуванням усіх побажань, потреб та вимог кожної окремої компанії.
Якщо вас цікавлять подібні можливості – не зволікайте. Звертайтеся по консультацію до наших фахівців просто зараз.
Висновки
Як показує практика, будь-який успішний бізнес з напрямком онлайн-продажів рано чи пізно приходить до необхідності створення індивідуального майданчика eCommerce. Адже потенціал готових рішень до масштабування і розвитку бізнесу врешті вичерпується.
Коли потрібне створення інтернет-магазину автозапчастин, не варто миттєво кидатись в розробку. Краще почати з опрацювання ідеї нового продукту та проконсультуватися з досвідченою IT-командою. В ідеалі це має бути по-справжньому крута спільнота розробників, яка здатна провести проєкт через усі етапи: від попереднього обговорення концепції, до релізу та подальшої підтримки.