Рітейл в епоху Metaverse та VR

Євген
Євген
CBDO
12.11.2021
12.11.2021
3.7
2829
0

Нещодавно глава Facebook Марк Цукерберг оголосив про те, що його компанія змінить назву і вектор подальшого розвитку. Утримувач найбільших соцмереж, месенджера WhatsApp та VR-бренду Oculus оголосив, що працюватиме над так званим "метаверсом" (Metaverse). Це такий "інтернет майбутнього", що поєднує воєдино потенціал соцмереж, звичного інтернету та віртуальної реальності. Відповідно, холдинг Facebook тепер називається Meta.

Знаємо, від цих рядків віє бульварною науковою фантастикою. Але треба визнати, що елементи умовного Metaverse вже народилися та розвиваються на наших очах. Під час пандемії ми бачили, як зірки першої величини проводять концерти у грі Fortnite (як Тревіс Скотт та Аріана Гранде), а модні бренди влаштовували покази нової колекції на стрімінговій платформі Twitch, збираючи аудиторію у десятки тисяч глядачів.

Сьогодні навіть внутрішня економіка найпростішої онлайн-ігри Roblox повертає десятками мільйонів реальних доларів - за рахунок активності лише гравців. Це тільки перші та несміливі кроки Metaverse. Найближчими роками інтернет стане ще більш "відчутним", а гіганти на кшталт Facebook, Google і Amazon намагатимуться осідлати цей тренд.

Що таке Metaverse

Що таке Metaverse

З визначенням Metaverse сьогодні все складно, але саме поняття вже увійшло до моди. Марк Цукерберг у розмові з журналістом The Verge описав його як “втілений інтернет, у якому ви зможете перебувати, а не просто переглядати контент”. Важливу роль тут відіграватимуть технології VR та соціальна складова. При цьому "Метаверс" не буде дітищем якоїсь однієї компанії. Швидше він розвиватиметься спільними силами всієї індустрії, як і знайомий нам інтернет.

Metaverse можна описати як "новий інтернет", який повинен дати користувачеві набагато глибший досвід занурення у віртуальний простір. "Паралельна реальність", в якій можна буде працювати і розважатися. Але в такому інтернеті дзвін через Zoom відчуватиметься майже так само явно, як фізична зустріч в одній кімнаті.

VR та Metaverse у продажах

VR та Metaverse у продажах

Віртуальна реальність – вже не іграшка. Ці технології добре показали себе в освіті, на виробництві та в роздріб. Ринок VR стрімко зростає. За прогнозами Statista, до 2024 року в одних лише США він зросте більш ніж удвічі: з 4,8 мільярда доларів до більш ніж 12 мільярдів.

Великі рітейлери озброюються засобами VR і AR, щоб вбудувати їх у вир продажу. IKEA зробила програму, яка дозволяє покупцеві віртуально "вписати" будь-який товар у власний інтер'єр. Аналогічно продавці реалізують за допомогою доповненої та віртуальної реальності примірку одягу та косметики, дають “помацати” в реальному масштабі штучний товар. Компанії eBay та Myer побудували за цією схемою цілий віртуальний магазин, у якому можна вивчати 3D-моделі товарів.

Автовиробник Volvo створив віртуальний тест-драйв, який дозволяє клієнту "посидіти" за кермом кросовера XC90. При цьому дорога VR-гарнітура не потрібна - достатньо завантажити програму на смартфон і зібрати нехитрі картонні окуляри.

Віртуальна реальність служить не тільки зручності покупця - вона дарує незвичайний і захоплюючий досвід, який підштовхує до купівлі краще за будь-яку рекламу. Практика показує, що використання AR та VR у презентації продукту може підвищити конверсію на 40-50%.

Зрештою, VR-системи стають доступнішими і частіше з'являються в будинках рядових користувачів. На тлі локдауну продажі VR-окулярів підскочили на 350%.

Попит на віртуальну реальність є серед ритейлерів, і серед аудиторії. Рух у бік Metaverse вже найближчими роками розширить рамки використання VR у продажах. Скажімо, тест-драйв позашляховика Volvo можна буде провести на трасі у будь-якій точці земної кулі. А нові меблі від IKEA можна буде поставити у проекції квартири ще недобудованого ЖК, а потім влаштувати там віртуальну вечірку.

Сьогодні розробка VR проектів для бізнесу сприймається як екзотика, але вже через три-п'ять років все може змінитися. Компанії, які беруться до освоєння технології сьогодні, завтра можуть стати лідерами на нових цифрових ринках.

Рітейл майбутнього

Рітейл майбутнього

Як виглядатиме ритейл у світі, де хмарні технології та VR стануть повсюдними, а грань між реальним та віртуальним зникне? Створення Metaverse змусить маркетологів, дизайнерів та мерчандайзерів знову переглянути всі основи роздрібної торгівлі.

З одного боку, здивувати користувача та залучити його у вирву продажів стане складніше. Недостатньо просто відтворити модель продукту за допомогою VR: все більше місця в рітейлі займатиме гейміфікація. Цілком можливо, що найкращими продажниками завтра стануть геймдизайнери: їхнє завдання полягатиме в тому, щоб дати покупцеві яскравий досвід користування продуктом через VR-ігри.

З іншого боку, занурення в Metaverse може дати і зворотний результат: у світі "цифри", що повністю перемогла, у аудиторії підвищиться попит на звичайне живе людське спілкування. У такому середовищі ще більшу вагу матимуть інфлюенсери, фахівці з комунікацій та навіть звичайні продавці-консультанти. Продажі ляжуть на плечі тих, хто зможе “достукатися” до аудиторії у віртуальній реальності та виявляти емпатію.

При цьому вся економіка змінюватиметься – цифрові цінності почнуть змішуватись із фізичними. Стартап Scuti вже сьогодні працює над маркетплейсом та NFT-токенами, які мають дозволити геймерам купувати справжні товари за отриману ігрову валюту.

Добре знайомі всім бренди сьогодні промацують грунт на цифрових ринках, що ще не народилися. L'Oréal випустив лінію "віртуальної косметики", а Gucci почав продавати віртуальний одяг. NFT-криптографія вже породила культуру колекціонування віртуальних предметів, де обертаються значні гроші. Тож завтра продаж захищених блокчейном "брендових" цифрових цінностей може стати прибутковим бізнесом.

І все це може стати реальністю вже у найближчі 10-15 років. Пандемія спонукала ці процеси, підкинувши світовим техно-гігантам ідеї для розвитку інтернету. Скажете, фантастика? Адже якихось 20 років ніхто не міг серйозно уявити світ смартфонів та мобільного інтернету.

Як вам стаття?
3.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.