Push повідомлення – це ще один канал трафіку та можливість повернути відвідувачів на сайт. Поки одні вважають «пуші» марним спамом, статистика говорить про протилежне: вони наводять у 3 рази більше передплатників, ніж email-розсилки, а їхня вартість більш доступна порівняно із SMS. Чи варто прикручувати до сайту push-повідомлення, знаємо далі.
Що таке push повідомлення?
Це такі спливаючі вікна на мобільному або ПК.
Складаються із заголовка, тексту повідомлення, посилання на задану сторінку та картинки. Мета push повідомлення – стимулювати користувачів знову повернутися на сайт. З'являються у нижньому або верхньому куті монітора і через деякий час автоматично зникають.
Залежно від смислового навантаження, push повідомлення бувають наступних видів:
- контентні . Повідомлення-анонси новин, нових продуктів, акцій та спеціальних пропозицій;
- транзакційні . Зміни статусу замовлення, поява товару у наявності, підтвердження оплати;
- тригерні . Персональні меседжі-вітання, нагадування про кинутий кошик, подяку за замовлення.
Пуш-повідомлення – це універсальний інструмент. Але найбільшу ефективність вони демонструють у таких галузях:
- E-commerce;
- новинні сайти та блоги;
- вебінари та інші онлайн-події;
- служби доставки;
- банки та страхові компанії;
- таксі та перевізники.
Загалом скрізь, де бізнес залежить від швидкості інформування клієнтів. У цьому пуш-повідомленні вигідно відрізняється від email-розсилок та SMS, які потрібно ще відкрити.
Як працюють push повідомлення?
Натисканням кнопки "Дозволити" користувач підписується на розсилку. Процедура передплати максимально спрощена: не потрібно реєструватися і вказувати особисті дані - «пуші» прив'язуються до ID користувача.
Завдяки простоті підписки збір бази для розсилки відбувається швидко. Але є один нюанс: відписатися від гармат так само просто, як і підписатися. Щоб користувачі не пішли, потрібно грамотно розпланувати розсилку: важливо, щоб вона не перетворилася на спам. В ідеалі це якісні меседжі на актуальні теми. Їх не повинно бути надто багато: для сайтів-новинників допустимі до 5 пушів на день, для інтернет-магазинів — кілька повідомлень на тиждень. При цьому важливо, щоб вони не були однотипними, кожен меседж має нести унікальний посил. Немає сенсу розсилати по базі те саме повідомлення на кшталт «-20% знижки на все пальто».
Після планування та розсилки push-повідомлень настає найважливіший етап - аналіз. Одну й ту саму новину можна подати під різним «соусом» — часом зміна одного слова або картинки в «пуші» спричиняє збільшення клікабельності на 10% і вище. Статистика покаже, які повідомлення ваша база вважає найбільш привабливими, а які теми «не зайшли». Ці дані можна і потрібно використовувати для коригування подальшої пуш-стратегії.
Переваги push-повідомлень
По суті, web push-повідомлення у браузері та на мобільному – це найпростіший та бюджетний спосіб отримання трафіку. Використання «пушею» дає бізнесу безліч переваг:
- дозволяє швидко зібрати базу передплатників та сортувати їх за групами;
- для кожного сегмента аудиторії можна розсилати окремі ланцюжки повідомлень;
- не потрібно чекати, поки користувач відкриє пошту або SMS - вікно автоматично спливає на екрані, для цього достатньо, щоб було виконано єдину умову - підключення до Інтернету;
- можливість додавання картинок тексту приваблює користувачів та підвищує клікабельність за рахунок візуалізації;
- швидкий перехід із пуша на сайт в один клік;
- більш доступна ціна порівняно з email-або SMS-маркетингом.
«Пуші» ненав'язливі. На відміну від банерів та поп-апів, вони не перекривають інформацію на сайті та практично не заважають користувачам. При цьому користувач знає, що невдовзі повідомлення зникне, і це спонукає його до дії - перейти за посиланням або закрити пуш. І що грамотніше побудовано тіло тексту і заголовок, що більше тригерна картинка, то вище шансів на перехід. А ще Web Push — альтернатива для тих, хто поки що не має можливості чи необхідності створювати власний мобільний додаток.
Недоліки пуш-повідомлень
До мінусів інструменту належать такі нюанси:
- повідомлення затримуються ненадовго, через деякий час вони зникають, і не факт, що людина, яка навіть хотіла їх відкрити, встигла це зробити;
- багато користувачів сприймають пуш повідомлення як спам;
- меседжі приходять тільки при підключенні до інтернету, і термінові новини — наприклад, анонс вебінару, який розпочнеться за 2 години — можуть виявитися просто неактуальними;
- під час очищення кеша відбувається автоматична відписка. Щоб знову підтвердити розсилку, знову зайти на сайт.
Реальність така, що пуш-повідомлення часто приходять вчасно, недоречно. На ефективність можуть впливати і однотипні нудні заголовки, від яких залежить 90% успіху. Щоб інструмент справді приносив результат, важливо звернутися до сумлінного маркетолога.
Як виглядають push-сповіщення?
Мобільні та браузерні «пуші» мають загальну структуру:
- заголовок - до 65 знаків;
- текст - до 240 знаків;
- посилання;
- картинка.
При цьому формат подачі інформації дещо відрізняється. Розглянемо, як виглядають на практиці мобільні та браузерні push-розсилки.
Пуш-повідомлення у браузері
У кожному браузері вікна, що спливають, відображаються по-різному. Усі варіанти подачі інформації можна переглянути в сервісах з налаштування push-повідомлень (про них нижче). Для залучення аудиторії задіяні великі картинки та тригерні заголовки. Кнопки допомагають сегментувати базу передплатників, перенаправляючи їх на різні цільові сторінки — наприклад, на каталог із жіночими чи чоловічими речами, забутий кошик чи вкладку з розпродажами.
Ось як можуть виглядати push повідомлення у браузері:
Стандартний «пуш»
Меседж з довгим текстом
А ось що буде, якщо не уміститися у 65 знаків
Web-push про кинутий кошик
Персональне привітання та подарунок у вигляді знижки
Push-сповіщення в мобільному додатку
На телефон можуть надходити push-сповіщення з сайтів та програм. Останні, за статистикою, збільшують показник утримання користувачів до 88%. Ось так виглядають мобільні «пуші»:
Чим відрізняються push-сповіщення від СМС?
Основна відмінність буквально лежить на поверхні: щоб дістатися SMS, необхідно відкрити відповідну папку в телефоні, «пуші» ж спливають самі по собі. До того ж реальність така, що сервіси смс-повідомлень сягають минулого — люди щодня гортають YouTube та соцмережі, але тижнями не заходять у розділ SMS.
Серед інших недоліків мобільних розсилок:
- громіздкий процес збирання бази. Люди не схильні ділитися номерами телефонів, у цьому плані push-розсилки набагато ефективніші: для підписки потрібно лише натиснути кнопку;
- працює виключно у мобільному середовищі;
- немає можливості додавати картинки до тіла листа;
- формат SMS – один для всіх.
При цьому вартість відправки автоматичних SMS-розсилок набагато вища, ніж у «пушків». Цей спосіб підходить тільки в тому випадку, якщо цільова аудиторія складається з людей у віці 50+, яким звичніше орудувати смс-ками і не є підключення до інтернету.
Сервіси розсилки push-повідомлень
Нижче перераховані найпопулярніші сервіси для push-розсилок із платними та безкоштовними пакетами послуг.
Gravitec
Gravitec — один із перших та найпопулярніших сервісів з надання push-технологій у СНД. У безкоштовному режимі дозволяє здійснювати необмежену кількість розсилок до 10 000 передплатників. За тисячу користувачів зверху необхідно буде заплатити від 4$ на місяць.
Сервіс підтримує всі основні браузери, постійно покращує послуги та надає грамотну підтримку. Відрізняється розширеними можливостями для push-розсилок. Кредо Gravitec – повна безпека клієнтів.
Sendpulse
Комплексна платформа містить кілька інструментів ремаркетингу: тут можна вести Web Push, SMS та email-розсилки, а також налаштовувати автоматичну комунікацію з передплатниками у месенджерах. А ще тут є опція чат-ботів.
При налаштуванні пуш-повідомлень Sendpulse дозволяє сегментувати базу, персоналізувати заголовки, додавати великі зображення та планувати надсилання. При кількості передплатників менше 10 000 розсилку можна робити безкоштовно необмежену кількість разів. А, наприклад, вартість розсилки по базі 75 000 осіб складе 815,50 на місяць. У платних тарифах відкривається розширений функціонал у вигляді A/B тестування та позачергової підтримки.
World
Сервіс дозволяє побудувати комунікацію з клієнтом на всіх етапах вирви. Є готові сценарії для кинутих кошиків, забутих карток та категорій товару, які користувач переглядав останніми.
З Push.world можна робити повідомлення інтерактивними за допомогою емодзі, картинок та різноманітних кнопок. Безкоштовний тариф – лише для некомерційних проектів.
One Signal
Англомовний сервіс надає можливості з настроювання SMS, email- та web push-розсилок. Є опція інтелектуальної доставки гарматою. Безкоштовний тариф діє за бази до 10 000 передплатників.
eSputnik
Сервіс push повідомлень здійснює підтримку у всіх популярних браузерах. Пуші можна розсилати масово і сегментами таргетованих компаній. Безкоштовний пакет передбачає розсилку на базі до 25 000 передплатників, з можливістю створення мультимедійного контенту. Персоналізовані повідомлення доступні при підключенні платного тарифу.
Висновок
Розсилка push повідомлень від сайту – один із швидких способів забезпечити користувачам доступ до ресурсу. Завдяки безперервному впровадженню технологій інструмент продовжує інтенсивно розвиватися, і один із пріоритетних напрямків — тандем сайту та програми Progressive Web Apps .
Щоб пуш повідомлення сприймалося передплатниками не як спам, а як можливість швидко дізнаватися про цікаві матеріали та акції, потрібна коректна маркетинг-стратегія. Digital-агентство Wezom розробить і впровадить план розсилки, орієнтуючись на потреби вашої цільової аудиторії.
FAQ
Що таке push-сповіщення?
Це маленькі спливаючі вікна, які сповіщають передплатника про вихід нових матеріалів, статус замовлення, акції, розпродажі і т.д.
Як підключити push розсилки?
Є спеціальні сервіси з платними та безкоштовними тарифами (останній має деякі обмеження щодо функціоналу та кількості передплатників — найчастіше до 10 000 осіб). Найпопулярніші – Gravitec, Sendpulse, eSputnik.
Як налаштувати push-сповіщення на сайті?
За допомогою перерахованих сервісів необхідно розпланувати відправлення та частотність розсилок згідно з маркетинговим планом. Власники блогів можуть анонсувати матеріали в міру їх оновлення, інтернет-магазини — не частіше 2–3 разів на тиждень, сповіщаючи про справді вигідні пропозиції та цікаві новинки. Новинки та інформаційні портали можуть користуватися пуш-повідомленнями кілька разів на день.
Як відписатися від пуш-повідомлень?
Для відключення гарматою на мобільному зайдіть в налаштування, знайдіть пункт «Сповіщення» та видаліть непотрібні сайти.
Відписатися від декстопних повідомлень можна у налаштуваннях браузера. Наприклад, у Google Chrome для цього потрібно натиснути на три вертикальні точки у правому верхньому кутку, в налаштуваннях вибрати пункт "Додатково". Далі – категорії «Конфіденційність та безпека» – «Сповіщення» – «Видалити».