Василій
Василій
IT Sales Manager
13.12.2022

Доповнена реальність у роздрібній торгівлі: кейси використання та переваги для бізнесу

Василій
Василій
IT Sales Manager
13.12.2022
13.12.2022
5.0
2421
0

Кризові потрясіння останніх двох років змусили ритейлерів фактично винаходити продажі заново, спираючись перш за все на онлайн-торгівлю. Продажі онлайн вкрай зручні, але мають і свої недоліки - брак живого спілкування між продавцем та покупцем, питання довіри до бренду, неможливість наочно оцінити товар тощо. Чи можна подолати ці недоліки?

З доповненою реальністю в онлайн-торгівлі клієнти можуть краще взаємодіяти, робити персональні налаштування, взаємодіяти з продуктами, щоб приймати правильне рішення щодо здійснення покупки. Скажімо, додаток Virtual View від компанії Nike є одним з найкращих прикладів того, як AR-технології у роздрібній торгівлі підвищують залученість та довіру клієнтів. 

Звичайно, цілком природно скептично ставитися до інвестицій у будь-яку нову технологію. Нижче ми розглянемо ключові особливості доповненої реальності як технологічного рішення. Поговоримо також про те, як застосувати її в ритейлі та онлайн-комерції. 

Що таке доповнена реальність?

Якщо пояснювати простими словами, доповнена реальність (AR) накладає цифровий контент та інформацію на зображення реального життя користувачів, аби надати їм нові можливості цифрової взаємодії з фізичним середовищем. Результатом роботи AR є “покращена” версія навколишнього світу, через візуальні елементи, звуки, тексти та графіку, що розширює враження користувача від реального світу.

AR дозволить вам візуально виявляти предмети, просто наводячи мобільні камери на предмети в реальному оточенні. Функція Life View у сервісі Google Maps є яскравим прикладом того, як доповнена реальність допомагає користувачам візуалізувати свої пункти призначення. А додаток Pokemon Go від Nintendo та фотофільтри у Snapchat та Facebook можна сміливо назвати одними з найпопулярніших сьогодні прикладів AR.

Як підвищувати роздрібні продажі попри кризу?

Люди продовжують купувати товари, однак їх поведінка змінилась. Ми знаємо, як “наздогнати” тренди ринку за допомогою диджиталу!

Але доповнена реальність - це не просто ігровий додаток чи навігаційний сервіс. Наразі вже декілька галузей, включно з ритейлом, впроваджують AR для покращення своїх операційних та маркетингових можливостей. Зокрема, як провідні бренди, так і невеликі роздрібні крамниці активно інвестують у доповнену реальність для створення та забезпечення першокласного досвіду взаємодії з брендом.

Чому доповнена реальність настільки важлива для ритейлу та онлайн-торгівлі?

Сьогодні основними покупцями стають вже навіть не обізнані в технологіях міленіали, а зумери, які не люблять довго чекати. Йти до фізичного магазину, стояти в черзі - ні, це не в тренді. Сьогодні покупці люблять все бронювати онлайн. 

Завдяки доповненій реальності змінюється сам принцип онлайн-торгівлі. Відтепер клієнти можуть віртуально приміряти речі, налаштувати та перевірити товари - для кращої взаємодії з ними й для виваженого рішення про покупку. Отримання задоволення від здійснення онлайн-покупок дуже підвищує довіру до бренду, надаючи роздрібній торгівлі миттєвий стимул для прискорення продажів. Це підтверджують й самі споживачі - зокрема, 40% покупців навіть готові заплатити за товар більше, якщо його можна приміряти у доповненій реальності.

Які останні тенденції використання доповненої реальності у ритейлі?

Сучасні клієнти під час здійснення покупки в першу чергу звертають увагу на персоналізацію та зручність, а вже потім - на ціну та сам продукт. AR-технології дозволяють брендам надавати смарт-досвід в онлайн-торгівлі, який безпосередньо впливає на рішення клієнтів щодо купівлі товару. Доповнена реальність робить eCommerce простішим та зручнішим, завдяки цифровій симуляції взаємодії з продуктом. Наприклад, користувач може “приміряти” одяг за допомогою свого фото на фільтру в додатку, або візуалізувати у своїй вітальні новий диван з каталогу меблів. Завдяки AR роздрібні клієнти можуть відвідувати крамниці своїх улюблених брендів, пробувати та порівнювати їх продукцію навіть не виходячи з власної оселі.

Ось перелік актуальних трендів доповненої реальності у ритейлі:

  • Покращений досвід здійснення покупок. Завдяки AR-додаткам на своїх гаджетах, клієнти мають змогу отримати доступ до всіх особливостей продукту, розглянути всі варіанти бажаного товару та швидше ухвалити рішення щодо покупки. Наприклад, відомий бренд Lacoste набув ще більшої популярності, відколи впровадив у ритейлі доповнену реальність аби “оживити” кольори свого спортивного взуття.
  • Легке придбання габаритних товарів. Бренди меблів та електроніки активно використовують AR-технології у своїх торгових точках, дозволяючи клієнтам отримати чітке уявлення про розмір, колір та зовнішній вигляд продуктів в обраному ними місці. Відтепер непотрібно купувати та перевозити громіздкі меблі, аби зрозуміти, як вони виглядатимуть у вас вдома.
  • Сайт з доповненою реальністю. Зробіть контент свого порталу інтерактивним. В наш час покупці не люблять читати сторінки тексту, аби зрозуміти особливості продукту. Завдяки цій технології ритейлери можуть впроваджувати на своїх сайтах найкращі функції AR, аби покупці могли переглядати стилі та комплектації одягу та аксесуарів у доповненій реальності, при цьому не завантажуючи жодних сторонніх додатків. Як приклад цієї функції можна згадати Virtual View від Nike.
  • Випробуйте перед покупкою. Віртуальні технології на основі доповненої реальності дозволяють клієнтам випробовувати продукти, при цьому не відвідуючи магазинів. Відтепер провідні магазини окулярів та одягу надають своїм клієнтам функцію візуалізувати, як вони виглядатимуть з обновками ще до моменту їх придбання.
  • Експериментальний маркетинг. Можливості інтерактивної візуалізації AR дозволяють ритейлу спонукати споживачів від вивчення продукту до його придбання завдяки експериментальному маркетингу. Провідні косметичні бренди відтепер дозволяють клієнтам здійснити науково обґрунтовану оцінку шкіри та отримати фотореалістичне моделювання макіяжу.
  • Конфігуратори AR-продуктів. Роздрібні продавці можуть створювати інтерактивні каталоги товарів, які відображають кожен продукт у цифровому форматі для його подальшого вивчення клієнтами. Винятковим прикладом можна вважати конфігуратор кросівок Nike, з яким клієнти можуть персоналізувати своє взуття, переглядаючи каталоги товарів.

Чому доповнена реальність стала потужним каналом ритейлу?

До 2025 року вже 75% населення світу або ж майже всі користувачі соцмереж або месенджерів стануть користувачами тих чи інших AR-технологій. Зокрема, впровадження доповненої реальності відчутно сприятиме розвитку наступних галузей економіки:

  • медіа;
  • ритейл;
  • геймінг;
  • комунікації.

Навіщо використовувати AR в роздрібній торгівлі? Як варіант - аби знизити частку повернень. Дослідження виявили головні причини, через які покупці найчастіше повертають вже придбані товари.

Серед них варто зазначити:

  • придбання неякісної продукції (20%);
  • незадоволення придбаним товаром (22%);
  • купівля невідповідного товару (23%).

Більшість повернень відбувається через недостатню ознайомленість клієнтів з пропонованими у магазинах товарами, які вони вирішили придбати. Натомість технологія доповненої реальності пропонує покупцям незліченну кількість варіантів взаємодії зі споживчими товарами у найбільш персоніфікований спосіб. Покупці можуть ретельно ознайомитися з товарами онлайн. За допомогою AR-технологій кожний онлайн-канал можна перетворити на потужний канал продажів.

І з кожним днем варіантів використання доповненої реальності в ритейлі стає дедалі більше. Наприклад, у сферах B2C, D2C та B2B доповнена реальність вже скоро подолає різницю між онлайн-продажами та клієнтським досвідом у наступні способи:

  • оптимізація використання складських приміщень;
  • створення віртуальних примірювальних кімнат;
  • попередній перегляд розміщення речей у просторі;
  • оптимізація транспортних маршрутів;
  • ознайомлення з характеристиками товарів.

Все це позбавляє покупців побоювань помилитися у виборі товару, адже тепер вони мають змогу ретельно вивчити потенційну покупку та прийняти стосовно неї виважене рішення.

Як AR-технології вже сьогодні змінюють галузь роздрібної торгівлі?

Доповнена реальність оптимізує процеси ритейлу, аби зробити покупки простішими для клієнтів - як в онлайні, так і в офлайні. AR замінює звичні нам примірювальні кабінки на віртуальні рішення для примірки та дозволяє споживачам налаштовувати продукти згідно зі своїми вподобаннями. Ми можемо спостерігати, як технології стрімко модернізують роздрібний маркетинг завдяки персоналізованій розсилці контенту та пропозиції варіантів безконтактних покупок, які сприятимуть подальшому збільшенню онлайн-продажів. 

З цим погоджуються й самі покупці. Зокрема, за даними Snapchat, 76% споживачів вважають, що доповнена реальність відіграватиме провідну роль у їхніх майбутніх покупках, а 57% надалі планують лише збільшити використання AR-технологій. І це закономірно, адже доповнена реальність покращує відкритість роздрібного бренду та підвищує ймовірність, що споживач здійснить покупку після захопливого досвіду ознайомлення з товаром. 

Використання цієї технології мотивує клієнтів на всіх етапах шляху до покупки, нікого не залишаючи байдужим, позитивно впливаючи на клієнтський досвід в цілому. Це майбутнє ритейлу, яке неможливо ігнорувати. 

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.