Світ діджитал-маркетингу глобалізується, і вихід на міжнародні ринки для багатьох бізнесів сьогодні лише питання часу.
Європейський ринок справді відкриває великі перспективи та відчутно розширює аудиторію. Водночас він вирізняється високою конкуренцією. Просування сайтів у європейських країнах потребує серйозної підготовки, хорошого розуміння регіональних особливостей, володіння сучасними інструментами розкручування веб-ресурсів та аналітичним мисленням.
Роботу з виведення сайту на міжнародний ринок можна поділити на такі блоки:
-
Аналіз ніші.
-
Локалізація та оптимізація ресурсу.
-
Створення унікального контенту.
Ключова особливість просування онлайн-бізнесу в країнах Європи – збирання семантичного ядра. Така робота передбачає не лише знання мов, а й вимагає великого професіоналізму та кропіткості.
Розберемо основні нюанси та складності роботи з просування комерційних сайтів у Європі.
Чи можна швидко вийти на європейський ринок в інтернеті та успішно конкурувати?
Загалом це цілком реальна задача. Просування сайту в Європі може бути успішним, якщо правильно підійти до вирішення питання. Щоправда, варто врахувати, що це затратне та складне завдання, оскільки доведеться працювати в умовах великої конкуренції. Розпочинаючи розробку стратегії, варто пам'ятати, що:
-
продукція, що просувається, повинна бути високої якості й відповідати стандартам безпеки. При її виробництві необхідно використовувати екологічно чисті матеріали та інноваційні технології;
-
SEO-просування має стати частиною маркетингової стратегії, що передбачає створення унікального бренду, участь у заходах та розробку цільових локальних промокампаній;
-
нові ринки вимагатимуть швидкої адаптації до конкурентного середовища. Зокрема, може знадобитися розширення асортименту продукції, оновлення виробничих процесів та інші заходи.
Звичайно, важливо враховувати культурні відмінності та особливості місцевих ринків, щоб успішно конкурувати в Європі. Без урахування цих факторів розкрутка сайту в Європі може виявитися неефективною й забере лише час та ресурси.
Чи потрібно враховувати особливості менталітету та мови при розкрутці сайтів у Європі
Деякі компанії сподіваються вийти на європейський ринок, створивши версію сайту англійською мовою. Вони вважають, що цього буде достатньо. Але таке твердження є хибним, оскільки на європейському континенті понад 30 держав, де люди спілкуються різними мовами. Відповідно, для пошуку вони найчастіше використовують рідну.
На практиці вже доведено, що просування сайту в Європі буде успішним, якщо для кожної країни створена власна мовна версія сайту. Отже, ідея про розкрутку англійського варіанту сайту від самого початку приречена на невдачу через ризик втрати значної частини потенційних клієнтів.
Як вирішити це завдання?
Просування сайтів у Європі має певні складнощі, оскільки люди в європейських країнах вимогливіші до контенту, хочуть бачити інформативний безпечний вебресурс, який не порушує законодавства. Чи можна за таких умов досягти високого трафіку з пошуку? Так, але для цього потрібно виконати точний переклад сторінок вебресурс на мову тієї країни, де ви плануєте її просувати. Якщо проєкт охоплює декілька країн, то потрібні будуть переклади для кожної з них. Крім того, важливо надати користувачам можливість вибрати мовну версію інтерфейсу сайту самостійно.
При просуванні в кількох країнах також є сенс створити регіональні версії вебресурсу, що дозволить алгоритмам чіткіше ранжувати сайти та відображати при локальній видачі. У цьому допоможуть індикатори доменів (наприклад, domain.com/de-ch/, domain.com/de-at/, domain.com/de-de/).
Кожну версію домену варто зареєструвати в Google Webmaster як окремий ресурс та правильно налаштувати регіональні папки. Якщо контент, розміщений різними мовами, є однаковим, використовуйте атрибути «alternate» та «hreflang», щоб уникнути дублів сторінок під час ранжирування.
Особливості регіонів та мов
Ринки інтернет-реклами різних європейських країн відчутно відрізняються — від мовних особливостей до тенденцій, що склалися.
Неправильно сприймати всю Європу як єдиний регіон із однаковими підходами до розробки стратегії SEO. Вона досить різноманітна: і в людях, і в мовах, і культурі. Все це не можна не враховувати, оскільки ці фактори впливають на багато нюансів у просуванні, наприклад, на звички пошуку в кожній країні.
З якими особливостями доведеться зіткнутися SEO-фахівцеві в роботі на західний ринок та із західною аудиторією:
-
У більшості випадків доведеться працювати з алгоритмами Google, оскільки інші пошукові системи в європейських країнах є менш актуальними.
-
Facebook - найпопулярніша соцмережа. Менш популярні Instagram та Twitter.
-
Європейці вважають за краще використовувати мобільні пристрої для пошуку потрібної інформації, замовлень товарів та послуг, тому адаптація ресурсу під гаджети просто необхідна.
-
Використання голосового пошуку дуже актуальне останнім часом на Заході, тому варто приділити велику увагу низько- та середньочастотним запитам.
Складність просування сайту в європейських країнах
Контент та посилання
Серйозний підхід до прокручування веб-ресурсів на європейських ринках передбачає створення окремої версії майданчика для кожної країни, в яку ви плануєте заходити. Важливо, щоб аудиторія, яку розрахований контент на вашому сайті, нормально його сприймала. Наприклад, сильно нашкодити може неправильно перекладена конверсійна кнопка, або ж підібрані ключові слова не будуть комерційними в контексті країни, в якій ви рухаєтеся.
Висока конкуренція
У європейських країнах ринок сильно розвинений та давно сформований. Сильні та висококонкурентні компанії міцно зайняли свої ніші та готові вливати чимало коштів, щоб утримувати свої позиції у Google-видачі.
Ціна
Розраховуючи бюджет на розкрутку сайту за кордоном, слід очікувати, що це коштуватиме недешево. Десь великі податки і всі офіційні оплати (як, наприклад, у Швеції), і серйозна конкуренція вимагає великих вкладень.
Вибір доменної зони сайту
Щоб правильно вибрати доменну зону, проаналізуйте свій ресурс, виходячи з таких критеріїв:
1. Чи підходять тематичні підкатегорії у доменах вашого сайту.
2. Наявність обмежень щодо аудиторії сайту, його діяльності.
3. Наявність будь-яких обмежень щодо субрегіональних зон.
Щоб розкрутка сайту в будь-якій європейській країні дала очікуваний результат, правильно придбати регіональний домен, виходячи з того, на яку країну ваш проект працюватиме. Для кожної країни створюйте сайт із використанням національних доменів першого рівня. Також можна вдатися до використання підкаталогів для контенту різними мовами.
Якщо хочете просуватися в межах однієї країни або обмежитися одним регіоном, вам потрібно зареєструвати відповідне географії ім'я.
У той же час IP-адреса домену та сервер повинні відповідати регіону, де розкручує проект.
Якщо завдання — виведення вашого бізнесу на ринок кількох країн одночасно й одним сайтом (наприклад, просування міжнародної мережевої компанії), то підберіть ім'я в доменній зоні .com. Інший варіант — використовувати доменні зони різних країн і під кожен відповідний регіональний домен створювати окремі сайти.
Популярні доменні зони Європи
Найбільш відомими міжнародними доменними зонами є com, biz, info та gov. Домен EU досі дуже популярний у європейських країнах та чудово підходить для того, щоб просуватися по всій Європі. Його використовують відомі по всьому світу компанії та особистості.
Крім того, кожна країна має власну доменну зону, і свої сайти можуть зареєструвати власники бізнесів з інших держав.
Особливості просування піддоменів
Використовуючи піддомени, можна просуватися на рівні регіонів та за рахунок ключових слів виводити свої майданчики у топ видачі. Це особливо важливо в контексті європейських країн, оскільки регіональна прив'язка в Європі має великий вплив на ранжування.
Оптимізація піддомену відбувається з нуля – розробляється новий дизайн, унікальний контент. З кожним доменом доведеться працювати окремо, окремо для кожного формувати профіль, посилання, вносити зміни в шаблони сайту і т.д.
Підготовка сайту до просування в Європі
Крім того, для збору запитів можливе використання планувальника ключових слів Google або бази запитів згаданих вище сервісів - можете парсувати їх бази запитів і використовувати для семантики.
Оптимізація сайту під ключові слова для пошукових систем
Невід'ємна частина оптимізації сайту – підготовка текстів.
Важливо позбавлятися неефективних ключових слів та оптимізувати їх відповідно до пошукових запитів. Чим вище релевантність ключовиків, тим кращі показники їхньої якості.
З чого розпочати роботу з оптимізації майданчика під ключові слова для пошукових систем? Проаналізуйте структуру сайту та зберіть матрицю ключових слів. Підберіть саме ті ключові слова, які тісно пов'язані з товарами чи послугами, які ви пропонуєте.
Роботи з внутрішньої оптимізації сайту
Якщо ви займаєтеся внутрішньою оптимізацією сайту в рамках SEO на західний ринок, ваше завдання складатиметься з наступних етапів:
-
Створення семантичного ядра та карти релевантності . Уважний підхід на даному етапі дозволить відповісти на запитання: яку інформацію можна знайти на сайті? А також допоможе грамотно розподілити пошукові фрази на сторінках ресурсу.
-
Оптимізація метатегів . Це важливо для ранжування в пошукових системах та покращення клікабельності СНІПЕТу. Займаючись SEO за кордоном, ви повинні ретельно вивчити та зібрати ключові запити, винести їх у метатеги.
-
Робота над контентом . Створіть грамотні тексти відповідною мовою. Подбайте про стилістику та читабельність, щоб тексти та фрази сприймалися легко і відразу. Само собою вони повинні бути унікальними, містити ключові слова, відповідати на запитання користувача.
-
Юзабіліті . Подбайте про те, щоб на різних пристроях адекватно відображалася вся інформація на вашому ресурсі. Сторінки завантажувалися оперативно, а структура була досить логічною та інтуїтивно зрозумілою.
-
Слідування останнім технологіям . Оскільки країни на Заході є прогресивнішими в питанні використання останніх тенденцій у світі технологій, ніж пострадянський простір, це не можна не враховувати.
Складання ТЗ на тексти та написання текстового контенту
Ніколи не заощаджуйте час на створення грамотного технічного завдання для створення текстового контенту. Адже ТЗ теж дуже впливає на якість текстів та на ефективність просування майданчика.
В ідеалі складання ТЗ для копірайтера передує аудит сайту - аналіз ніші, вивчення продукції, цільової аудиторії, структури та семантичного ядра. ТЗ, як правило, готує фахівець із SEO.
Що має містити технічне завдання на тексти:
1. Адреса сторінки, де буде розміщено готовий матеріал.
2. Назва точне чи приблизне, виходячи з якого автор напише відповідне.
3. Формат та напрямок статті: продає лонгрід або коротке рекламне повідомлення, інформаційна стаття або опис товарної позиції, новина та ін.
4. Стиль матеріалу: публіцистичний, офіційно-діловий, розмовний, художній.
5. Посилання на джерела, щоб автор ознайомився із тематикою, надихнувся, перевірив інформацію.
6. Опис цільової аудиторії - на кого розрахований матеріал, який портрет його читача: вік, стать, рід діяльності, рівень достатку та ін.
Де знайти авторів для підготовки текстового контенту
Тексти, підготовлені професіоналами, можуть стати потужним інструментом у маркетингу. Це можливо, якщо автор знайомий із менталітетом користувачів, а SEO-фахівець підготує чітке ТЗ, пропише метатеги та без помилок виставить все на сайт. Економія на цьому етапі — вкрай погане рішення.
Якщо ви ставите своєю метою просування сайту в Європі, пошукайте фахівців із підготовки текстів на платформі Upwork. Тут можна знайти людей, які володіють мовою на рівні носія. Головне в співпраці — чітко поставити завдання. Цього достатньо для результативної та ефективної роботи. Отже, у такому разі ви можете бути впевнені, що інвестиції в оптимізацію сайту в Європі окупляться.
Нарощування маси посилань на сайт
Посилальна маса також сильно впливає на ранжування сайту. При ранжируванні пошукові системи враховують кількість зовнішніх згадок про веб-ресурс. Отже, ключовий аспект у питанні побудови профілю посилання — це зовнішні або зворотні посилання.
Один з найпоширеніших способів побудови профілю посилання на Європу — дропи. Це не продовжені з тієї чи іншої причини домени, які відповідно доступні для реєстрації.
Чому для побудови маси посилань вибирають саме дропи? Тому що це є максимально безпечним. Адже ви самостійно керуєте доменом, який вам і належить. Крім того, ви використовуєте дроп тільки для одного домену, а це дозволяє вигідніше отримати бажаний результат.
Ви також можете пошукати схожі на тематику ресурси — природні посилання принесуть вашому сайту найбільшу вагу.
Що дає лінкбілдінг:
-
Позитивно впливає на пошукову видачу.
-
Форсує індексацію матеріалів.
-
Допомагає збільшити трафік.
-
Робить бренд більш відомим.
-
Допомагає завоювати лояльність аудиторії.
-
Сприяє залученню нових клієнтів.
Але пам'ятайте, що річ не в кількості. Займаючись лінкбілдингом, важливо ретельно бути схожим на якість та авторитетність майданчиків, що ведуть на ваш сайт.
Особливості просування сайтів у різних регіонах Європи
Висновок онлайн-бізнесу на ринок Європи слід починати з адаптації ресурсу особливо менталітету і місцевого сегменту інтернету.
Зокрема, не обійтися без урахування мовної своєрідності у різних регіонах Європи. Статистика показує, що більше половини користувачів з Європи (багато з яких добре володіють англійською), при пошуку все одно користується рідною мовою.
Великобританія
Ринок інтернет-маркетингу в Англії відрізняється дуже високою конкуренцією. Отже, просування ресурсу тут потребує комплексного підходу з ретельним аудитом, врахуванням цілей онлайн-бізнесу, регіональних факторів та обов'язковим відстеженням окупності інвестицій.
Франція
Конкуренція у Франції поки слабка, оскільки інтернет там сьогодні не найпопулярніший рекламний канал. Але в той же час економіка Франції входить до п'яти найсильніших у світі, до того ж там висока чисельність населення, так що перспективи просування в тому регіоні все одно чималі.
Німеччина
Інтернет-аудиторія досить активна, до того ж німецький ринок — один із швидкозростаючих. Товари та послуги користувачі тут шукають здебільшого рідною, німецькою мовою. Важливо враховувати те, що у Німеччині є регіональні діалекти — їх також залежно від аудиторії ресурсу слід використовувати.
Найпоширеніша пошукова система — Google, але є нюанс: на території Німеччини Google пропонує свою локальну версію — google.de. Популярний національний домен - .de.
Іспанія
В Іспанії досить розвинена сфера онлайн-покупок. Іспанці охоче замовляють товари в інтернеті, і 95% їх роблять це через Google, популярна доменна зона — .es. Також для сайту, що орієнтований на онлайн-ринок Іспанії, краще вибрати офіційну іспанську мову (кастильську).
Італія
В Італії теж добре розвинена електронна комерція. Просувати ресурс краще в домені на італійському верхньому рівні .it.
Більшість онлайн-покупок здійснюється за допомогою смартфона. Особливістю італійського онлайн-ринку є використання пошукових систем Arianna та Virgilio. Кількість користувачів, які користуються цими ресурсами, не переважає, але цей нюанс слід враховувати.
Швеція
Швеція займає лідерські позиції у світі інтернет-маркетингу, і не лише серед скандинавських країн. Багато шведських бізнесів повністю відмовляються від альтернативних каналів продажів на користь інтернету.
Крім пошукової системи Google, популярні також національні пошукові системи. Сайт повинен мати дві мовні версії — шведською та англійською мовами. Використовуйте національний домен першого рівня – .se.
Польща
Щоб ефективно просуватися у Польщі, потрібен домен у зоні .pl. Для пошуку та купівлі товарів поляки найчастіше використовують телефони. Відповідно, обов'язково слід попрацювати над мобільною версією свого сайту.
Слід зазначити, що останнім часом у Польщі активно розвивається електронна комерція та зростають обсяги онлайн-покупок.
Як визначити бюджет на розкрутку сайту в Європі
Ціна просування сайту в Європі — це дуже індивідуальне питання, на яке не відповіси однозначно без попереднього аналізу базових факторів. Щоб отримати хоча б приблизне уявлення про вартість, необхідно врахувати такі параметри:
-
цілі та задачі просування;
-
тип та унікальні характеристики сайту;
-
рівень конкуренції та попиту в ніші;
-
географічне розташування та рідна мова цільової аудиторії;
-
поточний стан та рівень оптимізації сайту;
-
доступ до необхідних інструментів для SEO.
Це лише поверховий огляд важливих факторів.
Якщо оцінювати середні ринкові ціни, то вартість оптимізації та просування сайту в Європі варіюється від 500 до 2000 євро на місяць. Це, однак, лише груба оцінка, і кінцева вартість SEO-послуг може бути максимально різною. Точна ціна встановлюється лише після ретельного аналізу всіх перерахованих вище факторів.
Скільки часу потрібно для виведення сайту в топ Google в Європі
На це питання немає універсальної відповіді та точного терміну. Враховуючи наш досвід, ми можемо сказати, що середній час, необхідний для досягнення топ-10 у європейській пошуковій видачі Google, становить від 3 до 6 місяців. Щоправда, отримати хороший результат за такий час можна лише в тому разі, якщо працювати комплексно.
Тривалість процесу розкрутки залежить від:
-
кількості та активності конкурентів у ніші;
-
авторитетності сайту в Google;
-
стабільності зростання позицій та трафіку;
-
поточних трендів;
-
сезонності попиту на товари чи послуги.
Крім того, потрібно бути готовим до коливань позицій сайту, змін алгоритмів Google. Це нормальний процес, і впливати на нього можна лише побічно.
У будь-якому випадку, перш ніж почати просування сайту в Європі, необхідно провести його ретельний аудит, і краще для цього звернутися за допомогою до наших фахівців. Ми вже маємо досвід у виведенні українських бізнесів на міжнародний ринок і готові допомогти швидше досягти провідних позицій у пошуковій видачі.
Чек-лист просування сайту в Європі
Проаналізуйте нішу
Вивчіть конкурентні умови та аудиторію — зберіть чітке уявлення про нішу, в якій вам доведеться працювати.
-
Визначте запити у своїй ніші – високочастотні, середньочастотні та низькочастотні.
-
Проаналізуйте посилальний профіль конкурентів.
-
Ознайомтеся із органічним трафіком конкурентів.
-
Вивчіть контент на сайтах своїх конкурентів.
Складіть семантичне ядро
Семантика сайту - те, без чого не можна обійтися, коли ви зібралися просувати свій ресурс на Захід. Зберіть різні запити за допомогою інструментів Google (планувальник ключових слів), або спеціальних сервісів (Kwfinder і Ahrefs), або використовуючи підказки під час введення запиту або підібравши асоціативний ряд.
Кластеризуйте запити
Складені запити потрібно правильно згрупувати та прив'язати до конкретних сторінок сайту. Це важливо для адекватного ранжування ресурсів пошуковими системами.
З кластеризацією можуть допомогти спеціальні інструменти таких сервісів, як Pixelplus, Rush-Analytics, Just Magic, Serpstat.
Після цього формуйте технічне завдання для авторів.
Розробте контент
Текст повинен не тільки добре ранжуватися, а й виглядати природним — ключові слова гармонійно вписуватись у зміст, бути читабельним та сприйматися просто.
З таким завданням найкраще впорається носій мови — він грамотно оформить текст, напише його з погляду мовного та культурного контексту.
Якщо вам потрібно знайти копірайтера, скористайтесь біржами фрілансу.
Для вдалого просування контент на сайті важливо грамотно структурувати та чергувати, використовувати інфографіку та якісні зображення.
Нарощуйте посилальну масу
Задіяйте і природні, і покупні варіанти отримання зворотних посилань та різні види анкорів.
Не робіть масових закупівель посилань — робіть це поступово і на різні сторінки сайту, адже пошукові системи люблять поступове нарощування. Ретельно вибирайте майданчики, щоб ваші посилання добре індексувалися.
Всі ці етапи є важливими для розкручування в будь-якій європейській країні. Однак, потрібно враховувати нюанси для кожної з них ще на етапі аудиту. Обов'язково слід вивчити фактори, що впливають на просування сайту у конкретному регіоні та визначити ризики.
Підхід команди Wezom до просування сайтів у Європі
Наша компанія протягом кількох років займається просуванням сайтів у Європі. Ми гарантуємо професійний підхід та ефективні рішення у різних сферах. Ми докладно вивчаємо країну, де ви плануєте розширити свій бізнес, проводимо аналіз особливостей попиту та ринку. При роботі над SEO для європейського ринку ми враховуємо особливості мови, щоб контент, розміщений на вебресурсі, досяг своєї мети — був корисним для цільової аудиторії.
У своїй роботі ми дотримуємося таких принципів:
- розуміння унікальності кожного проєкту та повна залученість команди. Ми здійснюємо повне занурення у ваш проєкт, уважно вивчаємо конкурентне середовище та потреби цільової аудиторії на європейському ринку. За підсумками цього аналізу розробляється індивідуальна стратегія просування, спрямована на досягнення цілей і завдань клієнта;
- можливість контролю над ходом робіт з боку клієнта. За допомогою особистого кабінету, до якого ви матимете персональний доступ, ви зможете відстежувати прогрес, аналізувати результати та отримувати консультації від вашого персонального менеджера. Так ви зможете оперативно внести корективи в роботу за потреби;
- використання лише тих методик, які довели свою ефективність. Ми стежимо за новими тенденціями в інтернет-маркетингу і використовуємо різні інструменти для максимального охоплення аудиторії в Європі;
- повна відповідальність за досягнення запланованих результатів. Ми закріплюємо всі зобов'язання у договорі та надаємо клієнтові фінансові гарантії.
Підхід Wezom до просування сайту на європейському ринку є оптимальним рішенням для вашого бізнесу.
Замість висновку
Підбиваючи підсумки, ще раз нагадаємо, що розкрутка сайту в Європі — це складний процес, який необхідно довірити професіоналам. Він може вимагати багато часу та зусиль. Для досягнення довгострокових результатів необхідно провести аналіз ринку, вивчити особливості менталітету користувачів, врахувати безліч інших чинників. Наші фахівці готові допомогти вам у вирішенні цих питань.