Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
01.03.2023

Просування інтернет-магазину: ефективні методи самостійної розкрутки

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
01.03.2023
01.03.2023
5.0
5115
17 хвилин
0

Головне завдання будь-якого інтернет-магазину — продавати. Але в сучасному світі високої конкуренції недостатньо просто запустити онлайн-майданчик й очікувати, що сайт почне приносити дохід відразу ж після запуску. Навіть якщо ваш інтернет-магазин має опрацьовану структуру та продуманий дизайн, пропонує якісний продукт за хорошою ціною, це ще не гарантує, що у вас взагалі будуть купувати. Щобільше, немає гарантії, що вас взагалі помітять!

Щоб майданчик дійсно продавав і постійно приваблював нових клієнтів, потрібне просування інтернет магазину. І воно повинне бути по-справжньому комплексним, якщо ви націлені на дійсно хороші результати.

Отже, сьогодні ми підготували для вас вичерпну статтю, у якій розповімо, яким має бути ефективне просування інтернет магазину, з яких складових воно складається та як досягти кращих результатів із меншими вкладеннями. Інформації буде багато!

Поради щодо просування інтернет-магазину

 

Перш ніж ми перейдемо до більш «технічної» частини нашої статті, хочемо дати вам кілька нескладних, але при цьому вельми корисних порад з просування інтернет-магазинів. Не всі вони стосуються безпосередньо SEO-просування та пошукової оптимізації, але все ж рекомендуємо до них прислухатися:

  1. Обов'язково займіться оптимізацією сайту. Ефективне просування інтернет магазину просто неможливе, якщо ваш сайт погано оптимізований, ним незручно користуватися, у ньому містяться технічні помилки або неунікальний контент, інше. Оптимізація сайту — це один із перших кроків, які необхідно зробити. Інакше всі наступні етапи робіт можуть не принести бажаних і прогнозованих результатів.
  2. Не нехтуйте можливостями соціальних мереж. Багато хто дійсно недооцінює їх. Однак це не тільки ефективний інструмент просування й навіть продажів, але і зручний канал комунікації з аудиторією. Тому ваш інтернет-магазин просто зобов'язаний бути представленим у популярних соцмережах. Головне — вибрати ті платформи, де ваша цільова аудиторія найактивніша, а не витрачати ресурси на всі майданчики одночасно.
  3. Зосередьтеся на контент-маркетингу. Це критично важливо для просування інтернет-магазину. І йдеться зараз не тільки про основні тексти на сайті та в картках товарів. Заведіть тематичний блог, записуйте відео й подкасти, створюйте якісну інфографіку, генеруйте контент, цікавий саме вашій аудиторії. Так, це часом вимагає часу й зусиль, але така активність точно не залишиться непоміченою.
  4. Спробуйте email-маркетинг. Ще один недооцінений інструмент, здатний зробити просування сайту інтернет магазину ефективнішим. Поштові розсилки — це прекрасна можливість повідомляти вашій аудиторії про постачання нових товарів, про знижки, акції й розпродажі, про персональні бонуси та спецпропозиції, інше. Звичайно, усе це працює лише в тому разі, якщо у вас уже є відповідна база email-адрес.
  5. Співпрацюйте з інфлюенсерами. Партнерство з блогерами — хороший шанс моментально заявити про себе на велику аудиторію та привернути увагу потенційних клієнтів. Але тут є два найважливіші нюанси. Перший — аудиторія вибраного блогера повинна максимально співвідноситися з вашою ЦА. Другий — не варто прагнути обов'язково співпрацювати з інфлюенсерами-мільйонниками. Аудиторія зазвичай лояльніша в нано- та мікроблогерів. А вартість реклами в них незрівнянно нижча.
  6. Використовуйте платну рекламу. Такі платформи, як Google Ads і Facebook Ads, дозволяють орієнтуватися на конкретні групи клієнтів на основі демографії, інтересів і поведінки. Ви також можете використовувати ретаргетинг, щоб залучити користувачів, які вже виявили інтерес до ваших продуктів, але ще не здійснили купівлю.
  7. Пропонуйте потенційним покупцям знижки й акції. Сучасний покупець дуже сильно схильний до синдрому упущеної вигоди. Коли він бачить якусь знижку або спецпропозицію, то автоматично стає більш налаштованим на купівлю. Адже пропозиція обмежена в часі, краще купити зараз, ніж переплатити пізніше. Саме тому різного роду «чорні п'ятниці», «кіберпонеділки» та сезонні розпродажі так добре працюють.
  8. Заохочуйте покупців ділитися відгуками. Наявність позитивних відгуків істотно підвищує рівень довіри та зміцнює авторитет компанії. Однак, щоб клієнти ділилися позитивними відгуками, їх потрібно мотивувати. Так влаштована людська психологія, що більшість людей не діляться вдалим досвідом купівлі. Зате про негативний досвід точно розкажуть в деталях. Стимулом ділитися позитивними відгуками може стати знижка на наступне замовлення, додаткові бонуси або навіть просте нагадування на Email через якийсь час після купівлі.

Звичайно ж, вибудовувати комплексне просування інтернет магазину, ґрунтуючись тільки на цих восьми порадах, неможливо. Але ми все ж рекомендуємо взяти їх на озброєння й використовувати в міру потреби. Не пошкодуєте!

 

Ефективні інструменти для просування інтернет-магазину

Є десятки хороших інструментів розкрутки інтернет-магазинів. І ми вже неодноразово розповідали про них у своїх публікаціях. Щоб не повторюватися, просто перерахуємо ті з них, на які варто звернути особливу увагу:

  • пошукова оптимізація інтернет магазину (SEO);
  • контекстна реклама (з оплатою за клік — PPC);
  • маркетинг у соціальних мережах;
  • маркетинг через електронну пошту;
  • контент-маркетинг;
  • партнерський маркетинг;
  • реферальний маркетинг.

Вам зовсім не обов'язково використовувати абсолютно кожен із перерахованих інструментів. Це буде занадто довго й затратно. Але як мінімум декілька з них потрібно залучити для досягнення бажаних результатів.

SEO-стратегії для просування інтернет-магазину

SEO просування інтернет магазину — процес складний і багаторівневий. Тому якоїсь єдиної стратегії розкрутки, що може застосовуватися абсолютно для кожного сайту, немає й бути не може. Проте є базові рекомендації щодо здійснення внутрішньої та зовнішньої оптимізації, які ви можете використовувати. Про них — далі!

Внутрішня оптимізація сайту

Як стає зрозуміло з самого підзаголовка, внутрішня оптимізація спрямована на виправлення внутрішніх, технічних помилок на сайті, його вдосконалення, розширення функціонала й інші доопрацювання. Пропонуємо вам більш детально ознайомитися з кожним з етапів. Ми вже неодноразово описували цей процес у своїх статтях, тому сконцентруємося на основній інформації. Більше вичерпних і наочних матеріалів — у нашому блозі.

 

Технічний аналіз сайту

Ідеальних з погляду оптимізації сайтів не існує. Є помилкова думка, що новий ресурс автоматично добре оптимізований під SEO-просування. Але в більшості випадків це не так. Якщо розроблення велося без залучення SEO-фахівців і без урахування актуальних вимог пошукових систем, говорити про якісну оптимізацію не доводиться.

На сайті можуть міститися технічні помилки, бути «биті» посилання, неправильна структура, відсутні метатеги й багато іншого. Необхідно виявити все це на етапі аналізу, розробити ТЗ на виправлення та доопрацювання. Це один із перших кроків у розробленні індивідуальної стратегії просування.

 

Збір та розширення списку ключових слів

Робота з семантикою — дуже важливий етап розкрутки. Потрібно не просто зібрати список релевантних пошукових запитів, а й правильно їх структурувати, розподілити між сторінками, дотримати баланс між високо-, середньо- та низькочастотними ключами.

Особливу увагу рекомендуємо приділити довгим запитам, які користувачі можуть вводити в голосовому пошуку. Ви можете стверджувати, що зараз не так багато людей ним користуються. Це лише частково правда. Багато хто вже сьогодні користується голосовими помічниками та робить запити в пошукових системах голосом. На таких людей теж варто орієнтуватися. До того ж із довгими запитами набагато простіше вийти в топ пошукової видачі. Це дійсно добре працює. Зокрема, в нішах з особливо високою конкуренцією.

 

Оптимізація структури сайту

Структура вашого сайту повинна бути логічною й інтуїтивно зрозумілою для користувача. І ось тут, до речі, виникає деякий дисонанс.

Річ у тому, що пошукові боти фактично не бачать структуру сайту так, як бачить її користувач. Тобто вони не можуть просто прочитати код і «зрозуміти», що ресурс незручний та нелогічний.

Але!

Якщо зі структурою дійсно є проблеми, користувачі просто будуть іти з вашого сайту, так і не виконавши цільової дії. А ось це вже пошукові алгоритми побачити можуть, оцінюючи показник відмов. Що він вищий, то нижче ваш інтернет-магазин буде опускатися в результатах пошукової видачі.

Тому працювати зі структурою можна й потрібно! В ідеалі — проводити відповідні тестування й оцінювати результати нововведень. Ви повинні знайти оптимальну формулу, яка буде працювати саме для вашої цільової аудиторії.

Загалом структура багатьох інтернет-магазинів дуже схожа. І немає нічого поганого в тому, щоб використовувати ті самі технічні рішення, що й ваші конкуренти. Але якщо ви можете їх покращити — робіть це!

 

Контент і тексти на сайті

Часи, коли на сайті можна було розмістити переспамлений текст із десятками ключових слів і фраз, але без особливого смислового наповнення, залишилися в минулому. Сучасні пошукові алгоритми дуже ретельно аналізують контент і те, як відвідувачі взаємодіють із ним — наскільки глибоко читають, чи переходять за внутрішніми посиланнями тощо. Знову ж таки, це впливає на поведінкові фактори сайту, які, зі свого боку, мають безпосереднє значення для ранжування.

Контент на вашому вебресурсі повинен бути унікальним, релевантним і корисним для користувача. І ми зараз говоримо не тільки про тексти. Зображення, інфографіка, відео — усе це в ідеалі теж має бути унікальним.

Використовувати нейромережі й сервіси типу ChatGPT варто з обережністю, тому що момент, коли пошукові боти навчаться визначати такий контент і, ймовірно, накладати санкції, не за горами. Намагатися прискорити та здешевити процес просування сайту таким способом — не найкраща ідея.

 

Технічні поліпшення

Технічні поліпшення — це цілий комплекс заходів на вебресурсі, які можуть містити перенесення на швидший сервер, стиснення зображень і відео, використання більш підхожих форматів, під’єднання плагінів кешування та, звичайно ж, оптимізацію коду.

Як мінімум технічні поліпшення й доопрацювання допомагають прискорити завантаження сайту, що важливо для ранжування. Але, крім того, вони здатні запобігти виникненню помилок на ресурсі, його «падінню» тощо.

 

Робота з метатегами сайту

Метатеги — це спеціальні теги HTML, які надають пошуковим системам додаткову інформацію про ваш сайт. Як ми й сказали вище, пошуковики не бачать ресурс так, як бачать його користувачі. Але якраз теги вони зчитують — заголовки й підзаголовки, текст alt для зображень, теги ключових слів, списків тощо.

Метатеги розставляються саме для пошукових систем. Ну і для зручнішої структуризації сторінки, звичайно. І ігнорувати їх точно не варто, інакше замість структури у вас буде полотно тексту впереміш із зображеннями, що погано з погляду як користувача, так і пошукових ботів.

 

Покращення користувальницького інтерфейсу

Використовуйте принципи UX/UI-дизайну, якщо хочете зробити свій інтернет-магазин не просто візуально приємним, але й зручним, функціональним та інтуїтивним.

Знову ж таки, цей пункт тісно пов'язаний із пунктом про структуру сайту. І принципи тут діють відповідні. Якщо людині буде незручно користуватися вашим сайтом і вона буде відчувати якийсь дискомфорт, показник відмов буде рости. А позиції в пошуковій видачі — знижуватися.

 

Зовнішня оптимізація сайту

СЕО оптимізація інтернет магазину майже завжди містить нарощування зовнішньої посилальної маси (лінкбілдинг). А один із ключових етапів роботи в цьому напрямку — розміщення на сторонніх ресурсах вхідних посилань на ваш сайт. Суть у тому, що що більше авторитетних і релевантних майданчиків посилається на ваш інтернет-магазин, то лояльніше до нього ставляться пошукові системи. І то вище він буде в результатах пошукової видачі.

Зверніть увагу, що йдеться саме про якісні посилання. Якщо розмістити багато лінків на переспамлених і нерелевантних ресурсах, це може дати абсолютно протилежний ефект.

 

Стратегія з нарощування посилальної маси

Постараємося максимально коротко описати базову стратегію лінкбілдингу:

  1. Наповніть сайт якісним, цінним і релевантним контентом.
  2. Залучайте експертів до створення контенту. Іноді корисно дозволити користувачам писати гостьові статті. Наприклад, огляди куплених товарів.
  3. Шукайте неактивні посилання на інших сайтах і пропонуйте свої посилання і новий контент як заміну.
  4. Проявляйте активність на форумах і відгуковиках, посилаючись на власний ресурс.
  5. Використовуйте соцмережі, щоб нарощувати посилальний профіль сайту.
  6. Створюйте візуальну інфографіку й інший візуально привабливий та інформативний контент.
  7. Розміщуйте дані про свій інтернет-магазин у різних каталогах.

І не забувайте постійно моніторити вхідні посилання, «чистити» неякісні та спамні лінки. Інакше вони можуть завдати шкоди рейтингу вашого сайту.

До речі, деякі конкуренти цілком можуть використовувати «погані» посилання, щоб знизити ваш рейтинг. Наприклад, розмістити багато лінків на ваш сайт на переспамлених ресурсах. Це недобросовісна конкуренція, але вона трапляється.

Реклама інтернет-магазину за допомогою контекстної реклами

Мабуть, головна перевага контекстної реклами — це швидкість. Ви налаштовуєте й запускаєте кампанію, після чого практично відразу потенційні покупці бачать оголошення в пошуковій видачі, на сайтах-партнерах контекстно-медійної мережі Google тощо. Але тут же криється й недолік — як тільки ви припиняєте вкладати кошти в контекстну рекламу, її покази теж припиняються.

 

Розглянемо коротко формати, які наразі доступні.

Реклама в пошукових системах

Йдеться перш за все про контекстну рекламу Google Ads — оголошення, які бачать користувачі над результатами органічної видачі, під ними, на сайтах-партнерах КММ Google тощо. Це зручний інструмент залучення трафіку на цільовий ресурс, який починає працювати відразу після запуску кампанії. Але, якщо припинити вкладати гроші в розкрутку, ваші оголошення не будуть показуватися. Щоб закріпитися в пошуковій видачі, вам необхідно саме SEO просування інтернет магазину.

Банерна реклама

Це реклама на сайтах, які мають відношення до вашої цільової аудиторії та її інтересів. Це можуть бути графічні банери, спливні вікна й інші види рекламних матеріалів. Зручні інструменти для їхнього розміщення надають Google Display Network і Facebook Ads.

Google Shopping

Такий формат реклами дозволяє демонструвати у верхній частині результатів пошуку Google ваші товари з цінами та додатковою інформацією. Перевага такої реклами — у її помітності й інформативності. Користувач може відразу дізнатися все найважливіше про вашу пропозицію та, якщо бажає, відразу перейти на сайт й оформити замовлення.

Важливе уточнення! Якщо користувач використовує блокувальники реклами, він може взагалі не бачити жодного з цих форматів. Враховуйте цей момент у налаштуванні та запуску кампанії. Частина потенційних клієнтів не побачить ваших пропозицій.

Просування інтернет-магазину через тизерну рекламу

Тизерна реклама — це вид оголошень, які для залучення уваги цільової аудиторії часом використовують кричущі картинки та заголовки, що інтригують. Іноді це працює, а іноді дає абсолютно протилежний ефект і викликає лише роздратування.

 

Існує декілька поширених форматів такої реклами:

  1. Тизерні відео — короткі ролики, які демонструють ваш продукт, але при цьому не видають занадто багато інформації. Тим самим вони стимулюють людину перейти на сайт і дізнатися про товар докладніше.
  2. Тизерна реклама в соцмережах — зазвичай короткі, помітні оголошення, що інформують про вихід нового продукту. У більшості випадків вони складаються з зображення й максимально залучального тексту.
  3. Тизеры в email-розсилках — різного роду листи, здатні заінтригувати, з інформацією про нові продукти, які також стимулюють одержувача перейти на сайт і дізнатися подробиці.
  4. Тизерна реклама в популярних блогерів — формат співпраці з інфлюенсерами, у якому вони не «розкривають усі карти», а залишають якусь недомовленість, щоб потенційний покупець перейшов у профіль інтернет-магазину або безпосередньо на ресурс.
  5. Таємні знижки та тому подібне — тизери з інформацією про ексклюзивні спецпропозиції. Іноді вони дійсно непогано працюють і залучають аудиторію.

У тизерній рекламі головне правило — не переборщити. Надто кричущі заголовки, тексти оголошень та ілюстрації лише відштовхують. Дуже важливо навчитися дотримуватися балансу. Особливо якщо у вас серйозний бренд, який не може дозволити собі вольності у вигляді використання «жовтих» заголовків.

Просування інтернет-магазину в соціальних мережах (SMM)

Як ми й сказали вище, соціальні мережі — вкрай важливий інструмент просування сучасного інтернет-магазину. За їхньою допомогою можна ефективно залучати нових покупців, підвищувати впізнаваність бренду та збільшувати продажі.

Пропонуємо коротко розглянути два основні формати SMM-просування — розкрутку акаунту й таргетовану рекламу.

 

Просування акаунту в соціальних мережах

Присутність вашого інтернет-магазину в соцмережах — це важливо. При цьому не варто концентруватися тільки на одній платформі. Подбайте, щоб у вас були облікові записи у Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn тощо.

Так, ваша аудиторія в різних соцмережах може часом «дублюватися». Але це не привід відмовлятися від деяких платформ на користь якоїсь однієї.

При цьому важливий не просто факт вашої присутності в соцмережах, а й активність. Необхідно робити регулярні публікації, ділитися якісним і релевантним контентом, залучати аудиторію та стимулювати її взаємодіяти з вашим акаунтом. SMM-просування — це загалом нескладний, але трудомісткий і витратний за часом процес. Тому підходити до нього потрібно з усією відповідальністю.

Таргетована реклама

Це найпотужніший інструмент, що дозволяє дуже точно взаємодіяти саме з вашою цільовою аудиторією. Суть у тому, щоб налаштувати покази ваших рекламних матеріалів саме на тих користувачів, які підпадають під задані вами параметри — стать, вік, сімейний стан, інтереси, місце проживання тощо.

Головна складність налаштування та запуску таргетованої реклами — у детальному вивченні своєї ЦА й визначенні її точних характеристик. Помилки в цьому процесі призводять до того, що ваші оголошення бачать користувачі, яким пропозиція абсолютно не цікава. Тому в цьому питанні часом теж краще довіритися фахівцям і зайвий раз не експериментувати, оскільки це може коштувати бізнесу досить дорого.

Просування інтернет-магазину через прайс-агрегатори

В Україні діє багато прайс-агрегаторів різноманітної спрямованості:

  • Hotline.ua;
  • Price.ua;
  • Sravni.ua;
  • E-katalog;
  • Magazilla та інші.

Такі ресурси не продають ваші товари, але допомагають потенційним покупцям побачити вашу пропозицію та порівняти її з конкурентами.

 

У цього варіанту просування є декілька важливих переваг:

  • ваша компанія стає більш помітною та стає в один ряд з основними конкурентами;
  • агрегатори збільшують трафік на сайт, перенаправляючи зацікавлених користувачів безпосередньо до вашого інтернет-магазину;
  • ви можете вигідно відрізнятися від конкурентів, пропонуючи наочні переваги — нижчу ціну, акції, розпродажі, безплатну доставку, інше;
  • у вас автоматично відкривається доступ до величезної аудиторії сайтів-агрегаторів.

При цьому не можна забувати і про явні недоліки просування на подібних платформах:

  • проведення акцій і розпродажів для залучення аудиторії й обходу конкурентів — це автоматичне зниження потенційного прибутку;
  • на сайтах-агрегаторах ви самі добровільно поринаєте в середу великої конкуренції. І запропонувати дійсно найвигідніші умови вдається далеко не завжди;
  • тут у вас буде дещо обмежений контроль. Наприклад, іноді доводиться підлаштовуватися під акції на самому агрегаторі, що, зі свого боку, може порушити всю вибудувану вами маркетингову стратегію.

Загалом треба сказати, що використання таких сайтів може стати дійсно непоганим способом залучити більше аудиторії, збільшити обсяги трафіку та кількість продажів. Але спиратися виключно на них у своїй стратегії просування, безумовно, не варто.

Використання чат-бота для обслуговування клієнтів інтернет-магазину

Свого часу чат-боти стали справжньою знахідкою для інтернет-магазинів. Вони дали можливість автоматизувати багато процесів взаємодії з потенційними клієнтами, розвантажити штат менеджерів і вибудовувати ефективні воронки продажів.

Ми хочемо коротко розглянути чотири основні варіанти застосування чат-ботів, здатних зробити просування інтернет магазину ефективнішим.

 

Швидке реагування на запити клієнтів

Уявіть, що вам потрібно утримувати цілодобову службу підтримки на сайті, щоб клієнт міг у будь-який момент отримати допомогу та консультацію. Це дорого й абсолютно недоцільно. Але чат-боти дозволяють усе спростити. Їх можна запрограмувати, щоб вони відповідали на поширені запитання, надавали інформацію про доставку й оплату, інше. Таким способом ви можете істотно поліпшити якість обслуговування клієнтів і при цьому заощадити.

Класифікація клієнтів

Це досить нестандартний спосіб застосування чат-бота на сайті інтернет-магазину, але вельми корисний. Суть у тому, що такі програми можуть класифікувати ваших клієнтів на основі певних параметрів: потреби, переваги й особливості поведінки. Аналіз надалі дозволяє точніше сегментувати їх за різними групами та використовувати це для поліпшення й уточнення персоналізованих рекомендацій і пропозицій.

Консультації для клієнтів

Чат-боти можуть надавати користувачам цілком вичерпні консультації з більшості питань, якщо правильно їх налаштувати та ввести всю необхідну інформацію. Вони допомагають підбирати товари, надають актуальні відомості про ціни, можуть враховувати потреби й побажання потенційного клієнта, інше. Знову ж таки, цю роботу можна було б довірити менеджерам-консультантам, але це дорожче й у більшості випадків менш продуктивно. Адже один чат-бот може одночасно обслуговувати десятки або навіть сотні користувачів, а один менеджер — тільки одного клієнта.

Email-розсилка

Такі програми можна цілком вдало інтегрувати з маркетинговими кампаніями через електронну пошту. Боти збирають дані про переваги й інтереси вашої цільової аудиторії, а потім надсилають листи клієнтам із персоналізованими пропозиціями та рекомендаціями. Такий підхід допомагає вибудовувати довгострокові й довірчі відносини з аудиторією, збільшуючи її лояльність і загалом обсяги продажів. Знову ж таки, цю роботу могли б виконувати менеджери та маркетологи, але в такому випадку вона забирала б куди більше часу й сил.

Просування інтернет-магазину за допомогою email-маркетингу

 

Оскільки ми заговорили про розсилки, не можна не згадати про email-маркетинг загалом. Адже комплексне просування інтернет магазину дуже складно уявити без цієї складової. Пропонуємо вам один із варіантів стратегії застосування маркетингу через електронну пошту, який можуть використовувати власники інтернет-магазинів:

  1. Зберіть список email-адрес потенційних і наявних клієнтів. Збір можна організувати через форму зворотного зв'язку на сайті, через соцмережі або інші онлайн-канали. Але ви повинні мотивувати користувачів ділитися адресами, пропонуючи натомість бонуси, ранній доступ до спецпропозицій тощо.
  2. Сегментуйте цей список. Щоб надалі оптимізувати розсилки та зробити їх більш ефективними, рекомендуємо сегментувати список email-адрес користувачів, ґрунтуючись на їхніх інтересах, поведінці та демографії. Так ви зможете діяти більш прицільно та складати ефективні листи під кожен із сегментів цільової аудиторії.
  3. Складіть і персоналізуйте електронні листи. На додаток до попереднього пункту скажемо, що контент у них завжди потрібно адаптувати під інтереси й поведінку одержувачів. Таким способом можна не тільки зміцнити зв'язок з аудиторією, а й підвищити рівень її залученості.
  4. Підкресліть цінність пропозиції. Розсилка заради розсилки не працює. Якщо у ваших електронних листах немає реальної цінності для клієнта, вони будуть викликати виключно роздратування. Тому інформуйте про знижки, надавайте ранній доступ до нових продуктів, діліться корисними порадами та рекомендаціями, інше.
  5. Оптимізуйте листи для мобільних пристроїв. Не забувайте, що сьогодні в більшості випадків користувачі відкривають пошту зі смартфона. Тому подбайте, щоб листи були нормально структуровані й адаптовані під носні гаджети. Переконайтеся, що вони будуть легко читатися на екранах з різною діагоналлю, а навігація в них не викликає складнощів.
  6. Тестуйте й оптимізуйте розсилки. Далеко не завжди вдається створити ефективну поштову розсилку з першого разу. У більшості випадків необхідно проводити A/B-тестування, щоб удосконалювати результат і відточувати його до ідеалу. Це вимагає часу, адже вам потрібно експериментувати з темами, посиланнями, контентом, закликами до дії, УТП тощо.

Загалом просування інтернет магазину за допомогою email-маркетингу — куди більш ефективне та практичне рішення, ніж багато хто думає. І ми настійно рекомендуємо його використовувати у ваших рекламних кампаніях.

Помилки, яких потрібно уникати у просуванні інтернет-магазину

Як ви могли переконатися, просування інтернет магазину — це процес далеко не найлегший та інтуїтивний. Ми вважаємо, що простіше не допускати помилок у ньому спочатку, ніж пізніше виправляти. А тому хочемо перерахувати кілька головних із них, щоб ви могли взяти цю інформацію на озброєння.

 

Відсутність маркетингового плану

Запам'ятайте: маркетинговий план просування інтернет-магазину у вас повинен бути обов'язково. Без нього буде вкрай складно чітко позначити цілі, стратегію й тактику розкрутки. У маркетинговому плані повинні міститися обов'язкові кроки, які потрібно зробити для просування інтернет-майданчика. У ньому ж встановлюється допустимий бюджет, а також дорожня карта.

Неправильний вибір виконавця

Швидше за все, ви будете замовляти комплексне просування інтернет магазину у сторонніх фахівців, тому що самостійно виконати весь спектр робіт фізично неможливо. І дуже важливо підійти до вибору з усією відповідальністю. Будь-які помилки у просуванні або використання спірних інструментів і методів розкрутки можуть лише нашкодити вашому сайту та призвести до ще більших витрат. Настійно рекомендуємо підходити до питання вибору виконавця особливо ретельно. І пропонуємо свої послуги!

Проблеми з описом товарів

Є ситуації, коли власники інтернет-майданчиків (або інші відповідальні особи) не приділяють належної уваги описам у картках товарів. Нібито ця інформація і так є в будь-якому іншому онлайн-магазині, навіщо писати те ж саме? Та й потенційний покупець напевно вже вивчив всю доступну інформацію в мережі інтернет…

Але це помилка. Якщо людина знайде потрібну їй інформацію про товар на іншому сайті, то й замовлення вона, швидше за все, зробить там же. Та й розраховувати, що потенційні клієнти будуть довго вивчати опис продукції десь у мережі, теж не варто. Намагайтеся надати якомога більше інформації в картках товарів, щоб у потенційного покупця не залишилося жодних питань і він готовий був оформити замовлення тут і зараз.

Обмеження на один канал трафіку

На початковому етапі роботи просування інтернет магазину може виявитися досить недешевим. І цей факт нерідко стає причиною вибору тільки одного каналу розкрутки. Хтось кидає всі сили на SEO, хтось віддає перевагу контекстній рекламі, хтось робить ставку на соцмережі тощо.

Ми ж переконані, що каналів має бути декілька — хоча б два-три. Інакше ви просто не зможете охопити досить велику аудиторію, а потік трафіку буде нестабільним. Використовуйте SEO, соцмережі, інструменти електронного маркетингу тощо. Згодом ви виробите свою оптимальну формулу просування, відкинете неефективні канали розкрутки та сконцентруєтеся на найбільш результативних.

Конкуренція з великими гравцями ринку

Крупні гравці ринку мають значні ресурси й можуть легко обійти невеликі інтернет-магазини. Важливо розробити унікальні стратегії просування, які виділять ваш майданчик саме серед топових конкурентів. Створення лояльної клієнтської бази, пропонування унікальних продуктів або послуг, а також використання соціальних мереж та інших маркетингових каналів — усе це ефективні стратегії для конкуренції з головними гравцями ринку.

Якщо ж ви будете намагатися змагатися тільки з менш крупними та значущими компаніями, то просто не зможете вийти в лідери. Орієнтуйтеся на найсильніших конкурентів. І тоді інших ви непомітно для себе залишите далеко позаду.

Відсутність аналізу результатів

Без постійного та ретельного аналізу досягнутих результатів неможливо об'єктивно оцінити, чи працює комплексне просування інтернет магазину так, як ви очікуєте, які підходи дійсно ефективні, а які лише даремно витрачають ваш бюджет.

Використання аналітичних інструментів для відстеження трафіку, конверсій та інших показників має важливе значення для складання об'єктивних висновків і коригування маркетингових стратегій. Без аналізу даних важко приймати обґрунтовані рішення й оптимізувати просування інтернет-магазину.

Існує багато прикладів того, як компанія вкладала значні кошти в інструменти просування, що практично не працювали. І навпаки, є вдалі приклади того, як за грамотного підходу та ретельного аналізу інтернет-магазин стрімко виходив у топ, залучав нову аудиторію та збільшував продажі без великих бюджетів.

Вартість просування інтернет-магазину у 2024 році

Назвати точну вартість, не оцінивши конкретний проєкт і не сформувавши для нього стратегію просування, просто неможливо. Ви повинні розуміти, що розкрутка сайту інтернет магазину — процес дуже індивідуальний. А вартість робіт може бути як невисокою, так і досить значною.

 

Навіть найбільш базовий комплекс послуг може коштувати 13-15 тисяч гривень на місяць. Він зазвичай містить такі заходи:

  • аналіз тематики та конкурентів;
  • виконання внутрішньої технічної оптимізації сайту;
  • робота з семантичним ядром;
  • зовнішня оптимізація;
  • опрацювання технічних факторів;
  • аналіз результатів і підготовка звітів.

Якщо ж вам потрібні дійсно комплексні послуги та виразні результати просування, сума автоматично може збільшуватися в рази. Хай там як, ми рекомендуємо зв'язатися з менеджером Wezom та індивідуально обговорити, скільки буде коштувати просування магазину в інтернеті саме у вашому випадку та які варіанти ми готові вам запропонувати.

Висновки

Наостанок хочемо сказати: що краще сайт оптимізований спочатку, то легше й дешевше його вивести в топ пошукової видачі. Тому починати SEO просування інтернет магазину варто ще на етапі його розробки та першого запуску. Важливо попередньо ретельно вивчити свою цільову аудиторію, сформулювати привабливу УТП та розробити правильну стратегію.

Підсумувавши все вищесказане, підкреслимо, що розкрутка інтернет магазину в сучасних реаліях повинна містити як мінімум такі види робіт:

  • SEO-оптимізацію сайту;
  • посилальне просування (лінкбілдинг);
  • контент-маркетинг;
  • просування в соцмережах;
  • контекстну й таргетовану рекламу.

Звичайно ж, зовсім не обов'язково використовувати всі доступні маркетингові інструменти відразу. Це дорого та вимагає занадто багато зусиль. Враховуйте специфіку вашої аудиторії, аналізуйте дії конкурентів, починайте з основ просування, а далі підбирайте ті інструменти, які підходять саме вам. Так ви зможете витратити менше грошей, але отримати кращі результати в осяжні терміни.

І пам'ятайте! SEO просування інтернет магазину — це процес, який фактично ніколи не припиняється. Якщо ви хочете вийти в топ пошукової видачі й закріпитися в ньому, то підтримувати високі позиції та вкладати кошти в розкрутку доведеться постійно. Але суми будуть набагато меншими, ніж на початковому етапі. Відповідно, особливо хвилюватися з цього приводу не варто!

 

FAQ

Як швидко просунути інтернет-магазин?

Ви повинні бути готові до того, що комплексне просування інтернет магазину — це процес не найшвидший. У найкращому випадку перші видимі результати з'являться через місяць. А то й через декілька місяців. Але загалом процес можна прискорити, якщо підійти до питання грамотно — провести якісну оптимізацію сайту, запустити рекламу в соцмережах, зайнятися контент-маркетингом та електронними розсилками, розробити партнерську програму, запропонувати клієнтам бонуси та знижки, а також не забувати про контекстну рекламу.

Де найкраще просувати інтернет-магазин?

Перш за все рекомендуємо вибрати пошукове просування інтернет магазину в Google. Це основна пошукова система в Україні, якою користується переважна більшість користувачів. Але не забувайте і про інші платформи для просування. Використовуйте соцмережі (Facebook, Instagram та інші), рекламну платформу Google Ads, email-маркетинг, форуми, блоги тощо. А якщо ви працюєте на міжнародному ринку, розгляньте платформи електронної комерції типу Amazon або eBay.

Що продається в інтернет-магазинах найкраще?

Взагалі в інтернет-магазинах можна продавати практично що завгодно, якщо це не заборонено законом. Однак є декілька категорій товарів, які об'єктивно продаються краще: одяг, взуття й аксесуари, електроніка, косметика та парфумерія, харчові продукти, товари для дому тощо. Кількість товарів, що продаються через інтернет, з кожним роком збільшується, тому цей список напевно буде розширюватися в майбутньому.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.