Особистий кабінет як маркетинговий інструмент для підвищення продажів

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
3.9
05.05.2023
13984
0

Продати в інтернет-магазині – це лише половина справи. Набагато важливіше зберегти клієнта, зробити його постійним та підвищити лояльність. Щасливий клієнт – це ефективне робоче «сарафанне радіо», що значно підвищує прибуток. Особистий кабінет допомагає налагодити взаємини з клієнтом та надати йому все необхідне, щоб він залишився задоволеним.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

що таке особистий кабінет в інтернет-магазині

Що таке власний кабінет в інтернет-магазині?

Особистий кабінет інтернет-магазину – це інструмент, який допомагає автоматизувати взаємодію відвідувача та магазину. Він призначений для постійних клієнтів, які регулярно купують. Завдяки особистому кабінету користувач може відстежувати свої покупки, отримувати індивідуальні умови, промокоди та інші переваги.

Парадокс полягає в тому, що особистий кабінет користувача призначений для постійних клієнтів, але саме він допомагає підвищити лояльність і отримати регулярного покупця. Адже якщо йому пропонують вигідні умови під час реєстрації в особистому кабінеті (наприклад, знижку чи подарунок), він з великою ймовірністю реєструється. Надалі лояльність стає ще більшою, і користувач починає довіряти магазину, стаючи постійним клієнтом.

Найчастіше особистий кабінет користувача встановлюється на великих майданчиках, але навіть якщо інтернет магазин невеликий, рекомендується додавати цей інструмент, оскільки він позитивно впливає на досвід користувача. А головне – переводить клієнтів у статус постійних.

користь особистого кабінету для власників бізнесу та клієнтів

Користування особистого кабінету для власників бізнесу та клієнтів

Безумовно, особистий кабінет для сайту робить величезну послугу, оскільки персоналізує кожного клієнта, дає змогу точніше відстежувати конверсію та здійснювати додаткові продажі. Він є вигідним як для покупців, так і для власників бізнесу. Давайте розберемося чому.

Вигода для власника інтернет магазину

Бізнес отримує такі вигоди від встановлення особистого кабінету:

  • Автоматизація процесів . Чим більший магазин, тим складніше стежити за кожним клієнтом. Не треба боятися зростання проекту, слід правильно організувати роботу, щоб частину процесів було автоматизовано.
  • Надання системи лояльності . Якщо ви припускаєте, що для постійних клієнтів буде впроваджено систему лояльності, її можна реалізувати через кабінет. Навіть невеликий інтернет магазин може радувати своїх покупців приємними бонусами та підвищувати лояльність.
  • Збір бази клієнтів . Під час реєстрації в особистому кабінеті користувач залишає контактні дані, за якими можна зв'язатися з ним. Якщо ви спостерігаєте падіння попиту, зверніться до «теплого» покупця, який вже знайомий із вашим магазином. Контакти у вас є завдяки реєстрації в особистому кабінеті.
  • Відстеження переваг . Якщо у вас широкий асортимент товарів, легко відстежити, що саме купує клієнт, на який товар більший попит. Також відстежується реальна зацікавленість покупців. Ви не спираєтеся на аналітичні дані відвідування сторінок, а на реальні замовлення.

Особистий кабінет інтернет-магазину для бізнесу – це не лише комерційна потреба. Вирішуються багато маркетингових завдань, налагоджується комунікація з покупцем, підвищується лояльність. Для постійних клієнтів ви можете готувати окремі пропозиції та підвищувати продажі. Наприклад, ви пропонуєте товар на 30% дешевше. Може він і не потрібен користувачеві, але якщо він побачить персональну знижку (на сайті ціни залишаються колишніми), то ймовірність покупки значно збільшується. А це – додатковий продаж.

Вигода для клієнта

Реєстрація на кожному сайті працює по-різному. Багато хто автоматично реєструє клієнта в особистому кабінеті при здійсненні покупки. Найчастіше користувач і не знає про це, не бачить жодних переваг. Запропонуйте реєстрацію в обмін на бонуси і тоді людина усвідомлено залишить свої дані. У будь-якому випадку, він має отримувати зиск. Для клієнта реєстрація в особистому кабінеті має такі переваги:

  • Персональний простір . Покупець може легко відстежувати свої покупки, статус замовлення.
  • Спрощення замовлення . Достатньо один раз внести свої дані, і процес замовлення значно спрощується та автоматизується. Оскільки система запам'ятовує введені дані та автоматично заповнює поля при наступній покупці. Багатьом користувачам це подобається.
  • Індивідуальні умови . Після реєстрації в особистому кабінеті користувач отримує додаткові переваги у вигляді бонусів, промокодів, знижок та індивідуальних умов. Звичайно, якщо інтернет-магазин їх організовує.
  • Швидкий повтор замовлення . Люди часто повторно купують ці ж речі в інтернет магазині (наприклад, харчування, засоби догляду, засоби гігієни та інші). У такому разі користувачеві не доведеться довго шукати на сайті товар, у кабінеті він одразу ж робить повторне замовлення.
  • Поліпшений функціонал . В особистому кабінеті зазвичай додається функціонал. Сюди відноситься можливість додавання товару до обраних, списки бажань, відображення переглянутих товарів і так далі. Інакше кажучи, умови купівлі стають комфортними.

Саме тому кабінет потрібний для більшості інтернет магазинів. Власники надають широкі можливості своїм відвідувачам, перетворюючи їх на постійних клієнтів. Але слід пам'ятати, що це простір для відвідувачів. Тому дуже важливим є дизайн особистого кабінету, його функціонал і зручність використання.

необхідні складові зручного особистого кабінету в інтернет-магазині

Необхідні складові зручного особистого кабінету в інтернет-магазині

Щоб особистий кабінет інтернет-магазину був функціональним, практичним і зручним, він повинен включати певні складові. Це позитивно впливає на загальне враження та покращує взаємини між відвідувачем та магазином. Щоб створити особистий кабінет преміальної якості, потрібно врахувати такі складові:

Реєстрація

Реєстрація в кабінеті займає трохи більше 1-2 хвилин. Але якщо для власника магазину це лише пара хвилин, то для клієнта – це ціла пара хвилин. Іншими словами, те, що ми вважаємо простим, зрозумілим і швидким, для відвідувачів виявляється не таким.

Тому реєстрацію не можна робити примусовою. Деякі магазини дають можливість купити товар лише у тому випадку, якщо користувач заповнив дані. Однак у реаліях більшість відвідувачів просто підуть. Крім того, кількість полів у формі реєстрації також впливає на конверсію та продаж. Чим більше полів, тим менше шансів отримати клієнта. Тому ми пропонуємо ознайомитися з рекомендаціями, які допоможуть зробити реєстрацію в особистому кабінеті простою та комфортною:

  • Кнопку власного кабінету рекомендується розміщувати у верхньому правому кутку. Саме тут вона найбільш звична. Якщо ви хочете виділитися, або дизайн інтернет магазину має на увазі інше розміщення кнопки, слід зробити її видимою для клієнтів.
  • Запитувати потрібно мінімальну кількість даних. Достатньо імені та e-mail. Якщо запитати номер телефону, людину це може насторожити, тому не потрібно одразу цього робити.
  • Щоб отримати більше інформації, запропонуйте відвідувачу продовжити заповнення даних після реєстрації в особистому кабінеті. За це можна дати бонус, наприклад знижку або невеликий подарунок до першої покупки.
  • У формі реєстрації вкажіть явні переваги, які знімуть заперечення. Наприклад, можна вказати, що на клієнта чекає знижка, зручна робота з сайтом, швидкий процес купівлі, акції та інші переваги.
  • Не нав'язуйте процес реєстрації за допомогою спливаючих вікон та інших прийомів, які можуть викликати подразнення. Якщо людина принципово не хоче реєструватися, потрібно шукати інші способи переконати її це зробити.

Зробіть реєстрацію зручною, простою та зрозумілою. Тоді кількість постійних клієнтів збільшуватиметься.

Повторні замовлення

Існує група товарів, які клієнт купує повторно. Наприклад, певні продукти харчування, косметика, товари гігієни, товари побутового призначення та інші. Перед тим, як встановити особистий кабінет, подбайте про те, щоб у користувача була можливість здійснити повторне замовлення.

Суть у тому, що людина одразу знаходить своє замовлення та оформляє його повторно натисканням пари кнопок. Не потрібно знову шукати на сайті товар, додавати в кошик, заповнювати форми. Все має бути просто та зрозуміло. Якщо є можливість створити передплату на придбання товару – ідеально. Тоді людина може одразу сплатити за певний проміжок часу, і бути впевнена, що їй своєчасно відправлять її замовлення.

Відстеження замовлення

Дуже зручна функція, яку необхідно впроваджувати у власному кабінеті користувача. Відстеження замовлення дозволяє покупцеві відчувати себе в безпеці та не переживати, де знаходиться його посилка. Особливо, якщо оплату було вже здійснено. Не всі користуються відстеженням, але факт наявності цієї функції значно підвищує довіру клієнта до магазину і спонукає до покупки.

Реалізувати відстеження можна кількома способами. Як правило, в кабінеті створюється окрема вкладка, в якій можна подивитися, на якому етапі знаходиться доставка. Так людина розуміє, що її покупка вже в дорозі, готується до відправлення чи вже прибула до пункту призначення.

Якщо ви використовуєте кур'єрську доставку, можна зробити кнопку для зв'язку з кур'єром або можливість відкласти доставку. Наприклад, якщо людина просто не встигає виявитися вчасно вдома, щоб отримати посилку.

персоналізація клієнтів

Персоналізація клієнтів

Персоналізація дає можливість власнику бізнесу краще дізнатися про свою цільову аудиторію, а також ефективно працювати з нею. Крім того, кожному відвідувачу буде приємно, якщо особисто для нього готуватимуться пропозиції.

Як працює персоналізація клієнтів на практиці: наприклад, у вас є магазин іграшок для дітей. Але цільова аудиторія – батьки. Однак якщо запропонувати заповнити дані про дитину (статтю, вік, ім'я, інтереси), то можна отримати більше інформації про те, кому купується іграшка. Далі в особистому кабінеті користувача можна пропонувати відповідні товари для віку, своєчасно пропонувати акції та знижки. «У дитини день народження? Підготуйте йому заздалегідь подарунок, а на честь дня народження отримайте знижку 15%». Це готова персоналізована пропозиція для батьків.

Персоналізація допомагає видавати клієнту лише релевантні товари. Персональне звернення до клієнта підвищує довіру до бренду, допомагає побудувати стосунки та налагодити спілкування. Це не просто прояв турботи, це ефективний маркетинговий хід, який приваблює велику кількість постійних клієнтів.

Вибрані товари

Коли людина ходить бутіками в торговому центрі, вона може подивитися на вітрини, вибрати товари, що сподобалися, і повернутися з часом сюди, щоб придбати. Він чітко знає локацію та й полицю, де стоїть товар. В інтернет-магазинах це працює інакше.

По-перше, багато «бутиків» легко втратити той, у якому дивився товар. По-друге, навіть якщо відвідувач знає, що він у вашому магазині знаходив цікавий товар, а в каталозі їх сотні, то йому доведеться витратити багато часу, щоб знайти ту саму «полку», де цей товар лежить.

Вирішує цю проблему створення функціоналу вибраних товарів. Щоб створити хороший особистий кабінет, необхідно подбати про цю функцію. Зареєстрований відвідувач повинен мати можливість додати товар до розділу «Вибрані» або «Список бажань». Також можна зробити розділ "Переглянуті", тоді відвідувач легко знайде необхідний товар.

Ухвалення рішення про купівлю не завжди спонтанне. Іноді відвідувач придивляється, щоб підібрати подарунок, чи просто чекає на зарплату. Тривалий цикл ухвалення рішень – нормальна практика для будь-якого інтернет-магазину. Проте здебільшого власники магазинів бояться, що відвідувач більше не повернеться на сайт.

Можливість додавати товар до «Списку бажань» значно збільшує ймовірність покупки на тривалих етапах прийняття рішень.

Реалізувати цю функцію можна різними способами, наприклад, у шапці сайту зробити блок, в якому відображатиметься кількість товарів у «Списку бажань». Біля кожного товару можна додати кнопку «У вибране», щоб товар додавався до Wishlist. До речі, це ще одна причина для користувача зареєструватися. Якщо людина хоче додати товар до «Списку бажань», то йому необхідно створити кабінет. При натисканні на кнопку «У вибране» одразу з'явиться форма реєстрації до особистого кабінету користувача або входу.

Найчастіше дизайн власного кабінету включає і кошик. Тому, якщо користувач додав товари, вийшов із сайту і повернувся через якийсь час, товари з кошика не пропадають.

Ця функція знову повертає відвідувача на ваш сайт. Якщо він знає, що в інтернет-магазині є список відкладених товарів, з великою ймовірністю він не просто повернеться, але й оформить замовлення. Так ви отримаєте клієнта, який згодом стане постійним при правильній побудові взаємин.

знижки

Знижки

Система знижок є потужним інструментом мотивації покупки. Для авторизованого клієнта можуть надаватися індивідуальні умови. Програми лояльності та пропозиції можуть бути різними:

  • кешбек, що дозволяє повернути частину коштів після покупки;
  • накопичувальні бонуси, які надалі можна обміняти на товари;
  • система збільшення знижки від обсягу: чим більше клієнт купує, тим вища його знижка;
  • разові акції, наприклад, перше замовлення;
  • знижки для збільшення продажів поза сезоном.

Варіантів надати вигідні умови для авторизованих користувачів – безліч. Кожен інтернет магазин підбирає найбільш оптимальні рішення, щоб виділитися на тлі конкурентів та запропонувати відвідувачу кращі умови. Знижки люблять усі.

Передплати

Під час створення особистого кабінету для сайту потрібно подумати про реалізацію підписок. Багато клієнтів користуються цією функцією, оскільки підписка дозволяє відстежувати діяльність магазину. Для власників це ще одна нагода продати товар.

Наприклад, можна запропонувати передплату на акції та унікальні пропозиції. На пошту або мобільний надходитиме повідомлення про початок акцій та наявність знижок. Також можна підписатися на певну групу товарів, наприклад, якщо з'являється нова модель або на товар знижується ціна. Подумайте, які передплати будуть актуальні у вашому випадку, та запропонуйте їх своїм клієнтам.

Яким має бути зручний особистий кабінет

Особистий кабінет інтернет-магазину повинен відповідати кільком критеріям, щоб він був зручний і приємний для користувачів. Його можливості мають повністю відповідати потребам клієнта. Не варто забувати про візуальне оформлення, дизайн особистого кабінету – важливий критерій.

Перш ніж розробляти власний кабінет, продумайте всі деталі. Як відображатимуться акції, програми лояльності, знижки. Яка інформація буде доступна та що дасть кабінет для користувача. Тоді інтернет-магазин гарантований успіх. Не забувайте про взаємодію зі своїми покупцями, вони повинні мати можливість написати вам з особистого кабінету просто та швидко.

Хороший особистий кабінет інтернет-магазину сприяє підвищенню продажів та вибудовує міцні та довірчі стосунки з клієнтами. Тому не потрібно упускати цю можливість.

Приклади особистих кабінетів

Особистий кабінет в інтернеті - це розділ користувача, який стає доступним після авторизації на сайті. Користувач має отримувати відчуття “центру управління” ресурсом.

При цьому структура та наповнення особистого кабінету залежить від функціонала порталу. Тому перед проектуванням важливо зрозуміти, які завдання він вирішуватиме.

Залежно від призначення особисті кабінети бувають двох типів:

Утилітарні особисті кабінети з базовим набором функцій участі у рекламних кампаніях. Взаємодія з інтерфейсом сайту мінімальна, достатня, наприклад, для участі в розіграші та для відстеження свого поточного статусу. Усередині такого кабінету практично відсутній інтерфейс, є лише реєстрація, поле введення даних та кнопка, що підтверджує.

Сервісні кабінети для великих проектів. Зазвичай, такий продукт розробляється для eCommerce та є інструментом для вирішення широкого діапазону завдань. Після авторизації стає доступним широке налаштування сервісів, зокрема для конкретного користувача.

У будь-якому випадку особистий кабінет інтернет-магазину не має стилістично відрізнятися від решти сайту, щоб користувач не відчував переходу й не сприймав його після порталу як щось стороннє.

Розробка особистого кабінету на сайті

Успіх впровадження особистого кабінету на сайті насамперед залежить від правильного підходу до розробки. Тут усе залежить від послідовного процесу розробки, що містить такі основні етапи:

 

  • Складання технічного завдання. Чітке та опрацьоване ТЗ зі створення особистого кабінету визначає весь перебіг розробки. Технічне завдання містить усі необхідні дані щодо проекту: тип кабінету (буде він частиною готового сайту або окремим порталом), його зовнішній вигляд, запланований функціонал, обраний стек технологій, наповнення контентом та інше.
  • Розробка UX/UI дизайну. Зовнішній вигляд особистого кабінету має одночасно й відповідати загальному стилю ресурсу, й бути оригінальним, щоб користувач помічав, що перейшов з сайту до облікового запису. До того ж не можна забувати про верстку, що адаптує кабінет для використання на різних гаджетах.
  • Створення особистого кабінету на веб-сайті. Найбільш відповідальна та об'ємна частина розробки. На даному етапі розробники вибирають майбутню CMS, пишуть код для нового розділу сайту, підключають до нього всі необхідні модулі, виконують їх налаштування, після чого збирають всю систему докупи.
  • Інтеграція сервісів. Кожен особистий кабінет має бути інтегрований як із самим сайтом, так і зі сторонніми сервісами: від служб поштових розсилок до платіжних систем. Тому на фінішній прямій вкрай важливо вдало інтегрувати створений продукт із зовнішніми додатками.
  • Тестування та запуск. Перед запуском технологія проходить поетапне тестування. Особистий кабінет перевіряється не лише на відповідність ТЗ, а й на стійкість роботи за умов високого трафіку та можливих кібератак.

 

 

Часті помилки під час створення особистих кабінетів

Особистий кабінет інтернет магазину спочатку замислюється як помічник користувача. Якщо ж цей сервіс клієнта лише дратує, то у користувача виникає антипатія до сайту загалом. Аби цього не відбувалося, розгляньмо найпоширеніші помилки:

  • Немає ключових показників. Якщо не визначити ключові метрики сервісу, тоді дізнатися його ефективність стане неможливим. Коректне налаштування метрик дозволяє збирати та аналізувати дані, які допоможуть при подальшому розвитку особистого кабінету. Для цього треба заздалегідь визначитися, за якими показниками оцінюватиметься робота особистого кабінету.
  • Занадто складна реєстрація. Чим більше даних потрібно зазначити під час реєстрації, тим менша ймовірність, що користувач її завершить. Тобто виграють особисті кабінети з мінімальними вимогами щодо інформації. Тому заздалегідь визначте перелік необхідних даних, щоб не перевантажувати користувачів зайвою роботою.
  • Відсутня відповідь системи. Якщо користувач намагається взаємодіяти з інтерфейсом, наприклад, клікає кнопки, а вони не відповідають, це дратує користувача й змушує його залишити сервіс. Ніколи не нехтуйте UX-тестуванням готового продукту.
  • Відсутні поля для редагування. Користувачі часто помиляються під час заповнення полів даних. Тому в особистому кабінеті треба передбачити редагування інформації.

 

 

Як мотивувати користувача завести особистий кабінет?

Причина завести особистий кабінет користувача може бути лише одна – зробити зручним вирішення своїх завдань на сайті. Вони можуть бути дуже різноманітними: бізнес, хобі, розваги. З усім цим користувачеві допоможе функціонал особистого кабінету.

Але, крім набору функцій для вирішення конкретних завдань, особистий кабінет може похвалитися безліччю додаткових можливостей, які допоможуть користувачеві взаємодіяти з сайтом. Для цього потрібно лише визначитися, для чого потрібний особистий кабінет. Серед них можна згадати про такий функціонал:

  • Змінити логін, пароль, особисті дані.
  • Швидко оплачувати товари за допомогою платіжних систем.
  • Відмічати товари/послуги/фільми/книги, які сподобалися, в “обране”.
  • Слідкувати за статистикою своїх дій.

Щоб мотивувати користувача завести особистий кабінет, чимало ресурсів надає повний функціонал лише після авторизації на сайті. Аналогічний підхід – це обіцянка знижок, бонусів чи подарунків у разі реєстрації на сайті.

Якщо особистий кабінет на сайті корисний та приємний користувачеві, його реєстрація - лише питання часу.

Скільки коштує розробка особистого кабінету

Вартість створення будь-якого продукту залежить від безлічі ринкових та технічних факторів. Звичайно, ціну розробки визначають її можливості, які розробники мають реалізувати. То скільки коштує розробка сайту з особистим кабінетом ? Аби дати відповідь в цифрах, необхідно проаналізувати для конкретного проєкту низку факторів:

Години роботи спеціалістів. На вартість продукту дуже впливає кількість витрачених годин роботи розробників та їх рівень кваліфікації. Наприклад, робота у джуна коштує значно дешевше, ніж у мідла.

Розмір команди розробки. Залежно від складності завдання, склад команди може бути різним й містити програмістів, дизайнерів, проджект-менеджерів, QA-фахівців.

Тип підрядника. Проект може виконати як професійна компанія зі своєю командою розробки, так і група фрилансерів. При цьому кожен варіант має свої плюси – робота фрилансерів відносно дешева, тоді як компанія гарантує виконання роботи якісно та вчасно.

Правки під час роботи. На всіх етапах розробки клієнт може вносити пропозиції, які будуть реалізовані, безпосередньо впливаючи на вартість робіт.

Одним словом, вартість залежить від масштабів кожного окремо взятого проекту та визначається в індивідуальному порядку.

 

 

 

Де замовити створення особистого кабінету

Замовити створення особистого кабінету на сайті насправді дуже просто, звертайтеся до нас. Зателефонуйте за вказаними номерами або заповніть форму на сайті. Ми обов'язково зв'яжемося з вами та обговоримо проект – його ідею, масштаби, технічні особливості. Це дозволить зорієнтувати вас у питаннях вартості та термінів розробки.

Команда WEZOM працює з найактуальнішими технологіями та формує стек проекту, керуючись оптимальним співвідношенням ціни та якості майбутнього продукту. Наша мета – створити для клієнта максимально корисну та рентабельну розробку. Адже нашій команді цікаво не просто виконати ТЗ, а надати клієнту дійсно ефективний інструмент, зробити його бізнес кращим.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.9
Проголосувало: 8
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах