Багатосторінковий сайт - це не тільки можливість залучити аудиторію з різноплановими інтересами, але і інтернет-ресурс, що вимагає особливого підходу при розкручуванні. Для його просування буде потрібна спеціальна SEO-стратегія, яка сильно відрізняється від підходу до робіт з оптимізації невеликих проектів. Нашим досвідом у цьому напрямі ми хочемо з вами поділитися.
Які види великих сайтів існують
Насамперед уточнимо, які сайти вважаються більшими і чим веб-портали відрізняються від інших ресурсів. Головний параметр величини інтернет-проекту — кількість сторінок, що стартує від кількох тисяч, та складність структури. Найчастіше до великих сайтів відносять:
- каталоги з розгорнутою структурою . Там розміщують список продукції, запропонованої компанією, з описом характеристик, фотографіями;
- онлайн-магазини . Головна мета таких ресурсів – інтернет-продаж різних товарів. Крім розгорнутого каталогу, на них розміщуються статті з рекомендаціями щодо вибору продукції, інформація про представлені бренди, технічний блок, за допомогою якого можна оформити замовлення та сплатити;
- маркетплейси . Ці електронні торгові майданчики відрізняються тим, що пропонується продукція різних виробників. Замовлення обробляються централізовано, одним оператором;
- сайти-агрегатори . На відміну від попереднього вигляду ці майданчики інформують покупця про товари та перенаправляють на сайт продавця. Вони не призначені для продажу та організації доставки;
- новинні сайти . Це ресурси, які пропонують користувачам інформацію на певні теми. Розрізняються способом наповнення контентом (автонаповнювані, модеровані, що працюють на основі змішаної моделі).
Говорячи про інтернет-портали, мають на увазі багатофункціональний майданчик, на якому розміщують різні інтерактивні сервіси, пошукові системи та багато іншого. Допомога у створенні інтернет-порталів можуть надати спеціалісти Wezom.
І ще раз підкреслимо, що для просування великих багатосторінкових сайтів потрібно витратити багато зусиль.
У чому проблеми SEO-просування великих сайтів?
Найголовніша складність полягає в тому, що SEO для великих сайтів потребує збільшення бюджету, а це досить важко пояснити клієнту, який звернувся із запитом. Доводиться витрачати багато часу та зусиль на те, щоб обґрунтувати рентабельність інвестицій для такого проекту.
Інші проблеми оптимізації великих сайтів пов'язані з:
- величезною кількістю інформації на порталі, причому часто не тільки текстової, а й графічної відео;
- необхідністю автоматизації основних процесів, інакше виконання завдань піде занадто багато часу;
- деякими обмеженнями щодо індексації.
Дуже багато залежить від компетентності менеджера проекту та від чіткої, злагодженої роботи команди.
Методи просування великих сайтів та порталів
При розкручуванні великих проектів потрібно бути готовими до кропіткої роботи. Серед тих методів просування, на які ми радимо звернути особливу увагу, вирізняються:
- опрацювання технічної складової . Оскільки перед нами величезний масив даних, користувач має інтуїтивно легко знаходити потрібну інформацію, швидко переходити з однієї сторінки на іншу. Все це реально, коли портал працює бездоганно;
- використання автоматичних методів виведення інформації на сторінку . З одного боку, це може бути складніше на початку проведення робіт, але згодом результат окупиться сторицею. Використання шаблонів принесе бажаний ефект у довгостроковій перспективі, але ускладнить аналітику.
Детальніше зупинимося на інших актуальних методах просування великих сайтів.
Аналіз ніші
Без цього етапу роботи не обійтися, оскільки необхідно знати, у чому сильні та слабкі сторони вашого проекту та як позиціонують себе конкуренти.
Розкрутка порталів багато в чому базується на пошуку точок зростання - тих запитів у тематиці, які не були взяті на роботу конкуруючими сайтами. Для цього можна скористатися послугами видимості веб-ресурсу. Отримані дані стануть основою роботи над семантикою.
Крім того, поглиблений аналіз конкурентів може наштовхнути на нові ідеї щодо покращення юзабіліті сайту. Як відомо, апдейти пошукових алгоритмів Google спрямовані на оцінку цього параметра.
Також ми рекомендуємо не ігнорувати аналіз трафіку на сайті, точок входу та виходу з порталу, особливостей поведінки користувачів на сторінках. Ці матеріали стануть гарною підмогою у створенні та коригуванні SEO-стратегії.
Опрацювання структури сайту
Часто у великих проектах цьому аспекту не приділяють належної уваги. У той самий час людський розум прагне рівноваги — здатності логічно поєднувати частини, знаходити те, що він шукає. Таким чином правильно розроблена структура сайту задовольнить користувачів, дозволить затриматися їм на порталі.
Ще один аспект – грамотна та чітка структура сайту впливає на появу додаткових посилань у пошуковій видачі, розширює можливості переходу на сторінки.
Також пошуковим роботам набагато простіше отримати доступ, сканувати, індексувати сторінки ресурсу з логічною структурою. Ці роботи є основою SEO-оптимізації великих сайтів.
Внутрішня оптимізація
Цей етап для SEO великих сайтів є дуже важливим. Проведення базових робіт просто необхідне розвитку проекту. Чим швидше будуть виправлені технічні недоліки та налаштована внутрішня робота сайту, тим швидше покращиться ранжування. Наші фахівці рекомендують виконати такі роботи:
- налаштувати шаблони для основних метатегів - Title, Description та заголовків H1;
- сформувати людинозрозумілі URL;
- попрацювати над збільшенням швидкості завантаження сайту, адаптацією для мобільних пристроїв;
- знайти та видалити дублі сторінок;
- оптимізувати sitemap.xml;
- налаштувати мультимовні версії, мікророзмітку в окремих розділах каталогу на продуктових сторінках.
При розкручуванні великих сайтів багато хто з цих напрямків буде занадто трудомістким, тоді можна виділити пріоритети і почати роботу саме з них.
Опрацювання семантичного ядра
Навіть SEO-фахівцеві-початківцю відомо, що просування грунтується на зборі максимально повного семантичного ядра. Але в ситуації з великим проектом СЯ може налічувати близько 100–150 тис. ключів, у деяких випадках навіть більше. Тож тут без автоматизації процесу не обійтися.
Формування списку ключових слів, їх угруповання, визначення частотності використання та створення семантичного ядра займають багато часу. Наші фахівці у своїй роботі застосовують різні сервіси, що дозволяють прискорити процеси:
- Google Analytics – це набір інструментів, необхідних для аналізу даних.
- Search Console.
- Планувальник ключових слів. Використовується для дослідження ключових слів SEO, оптимізації контенту та тематичних ідей.
- Плагін Yoast SEO для сайту. Його застосовують на WordPress. Це потужний інструмент, який дозволяє зробити ресурс максимально зручним для пошукових систем.
Прискорює розбивку на групи автоматична кластеризація СЯ, що виконується за допомогою MegaIndex. Крім того, щоб не гальмувати подальші процеси, ключі розбивають за категоріями, що розширюють СЯ паралельно з іншими діями.
Значні перспективи SEO-оптимізації для великих проектів у роботі з низькочастотними запитами. Часто частка такого трафіку більша, ніж кількість переходів за високо- та середньочастотними ключами. Для цього необхідні роботи щодо розширення СЯ.
Наприклад, якщо для просування ВЧ-запитів були створені блоки з категоріями, то для розкручування низькочастотних ключів знадобляться сторінки фільтрів.
Хороший ефект дає створення розділів у структурі просування у регіонах. У цілому нині процес роботи над поліпшенням СЯ може розтягнутися тривалий час.
Перелінківка на сайті
Внутрішні посилання зміцнюють логічну ієрархію сайту, особливо важливо для розгалужених веб-ресурсів. Перелінкування дозволяє користувачам переміщатися зі сторінки на сторінку. У технічному плані вона необхідна для формування інформаційної ієрархії, розподілу ваги по окремих розділах сайту.
Проставляючи внутрішні посилання, не потрібно ускладнювати завдання. Основна ідея полягає в тому, що на кожній сторінці ресурсу має бути якесь посилання з іншого. Саме таким чином з'єднуються між собою категорії та підкатегорії.
Особливо актуальна перелінковка для новостворених блоків. Наприклад, для розширення СЯ фахівцями було рекомендовано розробити та наповнити унікальним контентом сторінки фільтрів. Але тоді може статися так, що при виборі фільтра користувачеві вони будуть видні, а пошукові алгоритми їх ще не проіндексували. Прискорити цей процес таки допоможуть внутрішні посилання.
У великих комерційних проектах перелінковку найзручніше оформити як блоку з рекомендаціями супутніх товарів, схожих, акційних чи недавно переглянутих. Такий блок складається з посилання, опису кожної позиції та зображення.
Мікроформати
Поліпшити видимість блоків на сайті для пошукових роботів можна за допомогою семантичної розмітки сторінок мікроформатів. Це свого роду візитівка для алгоритмів Google, Яндекс та інших систем.
З-поміж найпопулярніших мікроформатів сьогодні виділяють розмітку контактних даних — hCard. З цією метою рекомендують впровадити єдину схему schema.org. Перевірити, чи використовуються всі можливості мікророзмітки на сайт, допоможуть сервіс валідатора Google Rich Snippets Validator та аналогічний інструмент від Яндекса.
Пошук трендів – сезонність товару та його особливості
Як ми вже говорили, добрий результат у просуванні великих сайтів дає розробка нового контенту. Знайти ідеї для цього допоможе аналіз трендів та облік сезонних сплесків. Щоб виділити пріоритетні ключі із СЯ, враховують параметри:
- яке число показів за місяць для того чи іншого ключового запиту . У такий спосіб оцінюють обсяг трафіку;
- яка ціна кліка під час переходу по рекламному оголошення . Це один із методів оцінки рівня конкурентності в ніші;
- скільки комерційних сайтів у топі видачі . Допоможе скоригувати роботу з розкручування інформаційних порталів.
Крім того, враховують параметри регіонального просування, сезонності та тематики.
Нарощування брендового трафіку
Ще один корисний напрямок для розвитку сайту – це підвищення впізнаваності бренду. До інформаційних та комерційних запитів додасться брендовий трафік, що збільшить відвідуваність веб-ресурсу в цілому, пошукові алгоритми на це відреагують також позитивно. Детальніше ми розповідали про SEO-оптимізацію сайту новин раніше.
Серед найкорисніших методів наші фахівці виділяють:
- крауд-маркетинг . Відгуки та рекомендації у соцмережах, на форумах із зазначенням назви компанії продемонструють користувачам, що варто звернути увагу на ваш бренд;
- публікації статей, інтерв'ю та інших матеріалів на сторонніх майданчиках . Така непряма згадка бренду зробить його більш впізнаваною;
- проведення різноманітних акцій, конкурсів . Цей механізм є дуже дієвим, оскільки знайомство з компанією відбувається опосередковано, тому не сприймається в багнети і запам'ятовується.
Всі ці роботи проводять разом із PR-відділами. Активність у цьому напрямі є добрим драйвером для збільшення брендового трафіку.
Робота з агрегаторами пошукових систем
Розкрутити ресурси новин і утримати їх на високих позиціях допоможуть агрегатори пошукових систем — Google News, Яндекс.Новини та інші. Експлуатація можливостей таких ресурсів дає змогу залучити трафік з урахуванням поведінкових факторів. Щоб опубліковані матеріали регулярно потрапляли на сторінки агрегаторів, потрібно, по-перше, додати свій сайт на сервіс, по-друге, слідкувати за такими факторами:
- систематичною появою новин на веб-ресурсі. На день має бути розміщено не менше 10 публікацій;
- авторитетністю та репутацією свого сайту, на яку впливає унікальність контенту, наявність архіву (для інформаційних порталів) та інші параметри;
- різноманітністю контенту з урахуванням тексту, зображень та відео.
А також на ресурсі мають бути організовані людинозрозумілі URL-адреси, потрібно, щоб чітко функціонувала карта. Послугу просування сайту новин пропонують фахівці нашої IT-компанії.
Нарощування маси посилань
Ці роботи з великими сайтами проводити не дуже складно. Зовнішні посилання ресурс можна закуповувати на тематичних майданчиках. У такий спосіб просуваються нові публікації, присвячені трендам у ніші. Для особливо актуальних тем закуповують орендні лінки. Сторінки, на які вони ведуть, мають високі шанси потрапити до блоку «Події» пошукових систем.
Зовнішній оптимізації допоможуть і переходи із сайтів-агрегаторів, якщо ці системи були підключені.
Оскільки частка посилань, що купуються, не особливо велика (в порівнянні з обсягами порталу або великого веб-ресурсу), санкції пошуковиків на такі сайти накладаються дуже рідко.
Веб-аналітика сайту
І насамкінець ще кілька слів про важливість аналізу результатів при розкручуванні великого сайту чи порталу. Традиційно потрібно відстежувати основні метрики, але для того, щоб розуміти, що змінюється в ранжируванні після впровадження вашої стратегії, потрібно порівняти між собою 4 параметри:
- пошуковий трафік;
- видимість ключів (аналізуємо 1000 позицій);
- кількість ключових запитів, якими були переходи на сайт;
- кількість посадкових сторінок, що мають високі показники трафіку із пошукових систем.
Про ефективність стратегії свідчить поступове зростання показників у кожному з досліджуваних напрямів. Якщо приріст спостерігається лише з деяких із них, то потрібно пошукати інші причини цього.
Скільки коштує просування порталів та великих сайтів?
У зв'язку з тим, що поняття великого сайту та інтернет-порталу досить розмите, ціна SEO-оптимізації для різних проектів може сильно відрізнятися. Для того, щоб дізнатися, скільки коштуватиме просування великих сайтів у нашій компанії, зверніться до менеджерів, які виконають попередній розрахунок та запропонують унікальну стратегію розвитку вашого ресурсу. Підсумкова сума залежатиме від масштабності проекту, бажаних показників трафіку, поточного стану сайту.
Підсумок
Якщо ви замислилися над тим, як покращити показники ранжирування великого веб-ресурсу, то ретельно все розплануйте. Рішення про проведені роботи приймається з урахуванням наявного бюджету та глобальних цілей. Якщо вас зацікавить можливість отримати професійну консультацію з питань розвитку інтернет-порталів та великих сайтів, команда Wezom готова допомогти. Підтримка фахівців не буде зайвою, особливо в такій складній справі як просування великих веб-ресурсів.