Новий онлайн-магазин ZooBonus: ми допомогли ритейлеру товарів для вихованців вибудувати омніканальні продажі

5.0
13.06.2023
2232
0

Догляд за хатніми улюбленцями - це не лише теплі емоції, але й купа обов'язків, відповідальності та витрат. Відтак побудова зручного ритейлу товарів для домашніх тварин - це велика місія, що може істотно спростити життя власників собак, котів та птахів. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Це добре розуміє наш клієнт - всеукраїнська мережа магазинів ZooBonus.UA, один з провідних ритейлерів товарів для хатніх улюбленців. Компанія вже стала одним з флагманів ринку, надаючи послуги для понад 60 тисяч клієнтів по всій Україні, допомагаючи з утриманням понад 120 тисяч тварин. Та стратегічною метою ZooBonus стало виведення свого напрямку eCommerce на новий рівень - аби розбудувати сучасну омніканальну модель продажів, стерти кордони між онлайном та офлайном.

Особливості бізнесу клієнта

В цілому бізнес нашого клієнта має три ключових напрямки.

  1. Робота у B2B-сегменті: із заводниками тварин, ветеринарними центрами, зоомагазинами, притулками, розплідниками, дресувальними центрами тощо. 
  2. Мережа фізичних магазинів ZooBonus, які розкинулись по всій Україні: від Львова до Харкова; від Одеси до Сум та Чернігова. Це B2C-напрямок, що спирається на упізнаваний бренд та довіру покупців.
  3. Онлайн-продажі через платформу zoobonus.ua, з усіма атрибутами та практиками eCommerce.

Відтак мета клієнта полягає в тому, аби розвити усі напрямки та інтегрувати їх у нову омніканальну модель, де потреби та запити покупців можуть бути вирішені різними способами - максимально гнучко, швидко та зручно.

З чим до нас прийшов клієнт

У ZooBonus роками покладались на старий інтернет-магазин, який вочевидь був написаний ще в середині нульових й відтоді майже не змінився. Та платформа працювала на застарілих технологіях, які сьогодні практично ніхто не вміє підтримувати. Тож потреба в новому сайті для продажів була очевидною, спроби замінити його здійснювалися й раніше. 

На момент першої консультації у WEZOM клієнт вже мав негативний досвід розробки In-house, тобто власними силами. Задля створення нового сайту він сформував внутрішню команду розробників, яка почала щось створювати. Проте за півроку роботи з In-house командою стало зрозуміло, що проект зайшов у глухий кут - від напрацювань у дизайні та коді повністю відмовились. Фактично клієнт втратив час, кошти та енергію, і врешті вирішив шукати для розробки стороннього партнера.

Однак команда ZooBonus була підкована технічно та мала чітке бачення продукту, який хотіла отримати. Вони прагнуть створити не просто онлайн-магазин, а справжній хаб для власників та любителів домашніх тварин. Місце, яке має поєднати однодумців зі спільними проблемами та хобі. 

На наших перших мітингах команда клієнта була налаштована вельми скептично. Вони були переконані, що в кращому випадку розробка втратить контрольованість та затягнеться, а в гіршому - проект взагалі не доживе до релізу. Втім наша команда демонструвала повне розуміння завдання та випромінювала абсолютну впевненість у своїй спроможності реалізувати продукт з нуля. У визначені терміни, з високою технічною якістю.

Відтак ми поступово “навели мости” й перейшли до конструктиву. Наші менеджери та аналітики включились в обговорення бізнесу та ідей клієнта, пропонуючи власний досвід та альтернативи. Робота над проектом почалась.

Цілі та завдання розробки

За допомогою нового сайту клієнт хотів вирішити завдання із залучення максимального трафіку: від заводників тварин, власників домашніх улюбленців, а також тих, хто цікавиться або прагне стати таким власником. Увесь цей трафік врешті має конвертуватись у продажі - як онлайн, так і у фізичних магазинах. 

Відтак мета проекту полягала у створенні комплексної платформи, можливості якої виходять за межі типового eCommerce. На першому етапі потрібно було створити ключовий функціонал:

  • розгалужений товарний каталог зі зручним пошуком і можливість здійснювати купівлі онлайн, з доставкою або самовивозом з фізичних магазинів; 
  • довідник порід тварин та особливостей догляду за ними, його інтеграція з товарним каталогом через систему рекомендацій;
  • можливості персоналізованого пошуку - аби власник міг додати у профіль породу, вік, стать та особливості своєї тварини, щоб надалі отримувати через фільтр лише релевантні рекомендації та пропозиції з каталогу. 

Надалі функціонал буде розширюватись. Зокрема:

  • На сайті з’явиться дошка оголошень “Знайди друга”, аби заводники тварин та притулки могли публікувати там свої пропозиції для людей, що ладні завести домашнього улюбленця.
  • Буде створений модуль з каталогом ветеринарних клінік, де власники тварин зможуть знайти найближчого ветеринара, або підібрати клініку за спеціалізацією, відгуками, фахівцями тощо. 

Вочевидь, розробка мала бути масштабованою та націленою на тривалий життєвий цикл.

Вибір рішень та технологій

Аби увесь цей функціонал працював, платформа потребує низки тісно інтегрованих між собою модулів: товарний каталог, база даних ветеринарних клінік, каталог заводників та притулків, дошка оголошень, довідник порід тварин, модуль із проблемами догляду за тварин тощо. Усі ці модулі мають поєднуватись між собою, зокрема через систему рекомендацій.  

Жодна готова TMS не може надати нічого подібного, тож ми одразу запропонували індивідуальну розробку на відповідних технологіях. Фундаментом проекту став PHP-фреймворк Laravel, з яким ми реалізували безліч успішних продуктів для eCommece. Це надійна та гнучка платформа, що дозволяє реалізувати проект будь-якої складності та спирається на величезне ком’юніті розробників. 

На фронтенді ми обрали класичний стек - верстку на HTML, CSS, JS. Нічого зайвого. 

Побудова роботи та звітність

В основі нашого робочого процесу лежить методологія Scrum, що будується на agile-підходах, тісних командах та коротких ітераціях. На старті ми розробили продакт-беклог (впорядкований перелік робіт), з урахуванням усіх потреб і запитів клієнта.  

Беклог ми розбили на окремі модулі, оцінили їх за пріоритетами клієнта та у годинах розробки. Це дозволило спланувати роботу таким чином, аби її темп був комфортним як для клієнта, так і для нашої команди. 

Відповідно до Scrum проект просувався вперед короткими спринтами. Результат кожного спринту ми презентували маркетинг-директору зі сторони клієнта: демонстрували дизайн чи нові модулі, відповідали на питання, ділилися подальшими планами. Команда також подавала за кожним спринтом детальні звіти, який презентували або подавали безпосередньо гендиректору клієнта. 

Варто сказати, що над проектом працювали дуже досвідчені та талановиті менеджери - як із нашого боку, так і з боку клієнта. Маркетинг-директор ZooBonus чудово розуміє, як відбувається процес розробки. Тож жодної “десинхронізації” у роботі не було.

Так був реалізований основний обсяг робіт, проект запустили у вигляді MVP із ключовим функціоналом. Наразі роботи над сайтом продовжуються, команда рухається далі та запускає нові модулі. 

“Підводні камені”

Не можна сказати, що проект став для нас викликом, але деякі процеси рухались  повільніше, ніж команда планувала на старті. Під час роботи спливли декілька технічних “підводних каменів”, про які ми не знали на початку проекту. А на деякі речі вплинути просто неможливо. 

  • Одним з таких “каменів” стала застаріла версія 1С, з якою й досі працює клієнт (а саме - сьома, 1999 рік!). Інтеграція з такими legacy-технологіями завжди віщує складнощі та “милиці”.Ми співпрацювали з командою підтримки 1С, яка могла реалізувати для нас далеко не усе. Принаймні не так швидко і не в тому вигляді, як ми б того хотіли. Втім, приборкати цього “динозавра” зрештою вдалося, інтеграцію налагодили. 
  • З іншого боку, спливали нові вимоги й до функціонала сайту. Наприклад, акції, врахування особливостей фасування товарів, ціни для різних категорій користувачів. Йдеться про фічі, які не проговорювались на старті. Однак вони дуже важливі для клієнта, й залишити їх “на потім” ми не могли.
  • Водночас для реалізації нового магазину клієнту потрібно було створити чимало речей, яких раніше просто не було - контент для довідників, бібліотека товарів, підготовка 1С. На пізніх етапах розробки чимало функціоналу вже було готово на рівні програмної частини, але не мало відповідного наповнення. І це гальмувало прогрес.

Усі ці складнощі нашаровувались одна на одну й ставили під удар строки релізу. Тож ми завчасно обговорили це з клієнтом і прийшли до необхідності відсунути дедлайни - аби втілити продукт в тому вигляді, в якому він був замислений від початку. Строки розробки зросли, але цілком обґрунтовано та контрольовано. 

Що ми розробили 

Результатом розробки стала eCommerce-платформа, яка ідеально вписується в омніканальну модель продажів клієнта. Новий інтернет-магазин працює як інструмент для прямих B2C-продажів, і як додаткова опора для мережі фізичних магазинів. Тут ми детально розберемо його ключові фішки.

Зручність для покупців

  • Перше, що бачить користувач на головній сторінці – форму для введення інформації про свого хатнього улюбленця. Вказавши породу, прізвисько, вік, стать та додаткову інформацію про тварину, користувач може зареєструвати профіль на сайті та отримувати релевантні рекомендації й видачу у пошуці. Каталог фактично підлаштовується під профіль: якщо ви власник бельгійської вівчарки, то не побачите специфічних засобів для догляду за бультер’єрами.

  • Для багатьох власників тварин пріоритетною залишається можливість прийти до магазину, аби наживо оцінити аксесуари чи отримати консультацію продавця-консультанта. Тож доступний на головній сторінці блок "Магазини" містить усю необхідну інформацію щодо мережі. Користувач може обрати одне з доступних міст та знайти кожен магазин на картах Google. У кожного закладу є власна довідкова сторінка з вітанням від співробітників, телефонами, рейтингом на основі відгуків тощо. 

  • Блок “Покупцям” пропонує лендінг для приєднання до дисконтної програми мережі. Покупці можуть оформити картку для отримання знижок та подарунків, для участі в лімітованих акціях. У цьому ж блоці можна знайти докладну довідку щодо умов доставлення та оплати.

Товарний каталог

Це ключовий інструмент сайту для продажів, що відповідає усім вимогам eCommerce та враховує специфіку ринку. 

  • Каталог пропонує навігацію через ключові категорії ("собаки", "коти", "гризуни", "птахи" тощо). У блоці “Товари для тварин” можна вибрати потрібну категорію та підкатегорію товарів через вікна, що спливають. Так можна прискорити пошуки та потрапити на необхідний асортимент за два-три кліки.
  • З іншого боку, чимало власників тварин шукають продукцію за брендами. Наприклад, віддають перевагу корму від якогось конкретного виробника. Відтак каталог можна досліджувати через окремий блок “Бренди”, орієнтуючись за алфавітом, або візуально, за логотипами. Пошук додатково можна покращити, обравши ключову категорію. Наприклад, залишити лише бренди з продуктами для котів. 
  • Картка товару наділена усіма важливими атрибутами для успішних продажів. Вона добре проілюстрована, дає повний опис товару та його докладні характеристики, а також дає швидку довідку щодо умов доставлення, варіантів оплати, гарантії тощо. Є кнопка "Купити в один клік", де користувачеві потрібно вказати лише свій телефон для контакту з менеджером.

Розгалужена система довідників

Сайт пропонує декілька довідкових каталогів, які мають зацікавити любителів тварин. Це корисно як для трафіку, так і для продажів. 

Довідник щодо порід тварин. Він поділений на чотири базові категорії (собаки, коти, птахи, гризуни) та містить сотні ілюстрованих сторінок. У кожної породи є власна сторінка з довідкою, описом типових проблем в догляді та рекомендаціями продуктів з товарного каталогу. 

У довіднику, наприклад, можна дізнатися, що аляскинські маламути дуже приязні й товариські, але відрізняються твердим характером і люблять тягнути повідець. Цікавою знахідкою тут стала інфографіка з характеристиками породи, складена на основі відгуків заводників та власників.

Модуль “Ветаптека”. Це великий блок, присвячений розв'язанню проблем з доглядом та лікуванням домашніх тварин. Він також поділений на базові категорії - за видами тварин. Користувач може знайти в довіднику одну з безлічі найпоширеніших проблем: від алергії й запалення ясен, до обробки поранень. Кожна така проблема працює як фільтр для товарного каталогу, що допоможе обрати необхідні засоби, аксесуари чи ліки.

Реалізовані й інші елементи сайту, без яких важко уявити сучасні онлайн-продажі: блог, модулі для зворотного зв’язку та соцмереж тощо. Але робота над платформою триває. 

Перспективи проекту

Реліз платформи у фазі MVP відбувся зовсім нещодавно, проект постійно отримує апдейти та новий функціонал. Наразі команда готує до релізу модуль пошуку ветеринару поруч з користувачем, працює над дошкою оголошень та додатковими формами зворотного зв’язку. Передбачається можливість користувачів долучитися до опису порід тварин в довіднику та інші соціальні можливості на сайті. 

У планах клієнта вирує безліч бізнес-ідей: від реалізації моделі підписки на товари (аби нова пачка корму для вашого улюбленця раз на місяць замовлялась автоматично) до стирання кордонів між B2C та B2B.

Тож попереду ще багато роботи, і ми з радістю допоможемо команді ZooBonus втілити в життя їхне бачення сучасних омніканальних продажів. Врешті, нам приємно долучитись до проекту, який зробить власників тварин щасливішими, а в перспективі допоможе комусь знайти нового члена родини, хатнього улюбленця.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах