Стратегія просування інтернет-магазину

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
14.06.2023
2646
0
5 хвилин

З чого почати просування інтернет-магазину? Звичайно ж, зі створення маркетингової стратегії. Це складний і багатогранний процес, який вимагає комплексного підходу та врахування безлічі факторів. Однак правильно розроблена стратегія допоможе ефективно розкрутити ваш інтернет-магазин і досягти бажаних результатів.

 

Маркетингова стратегія — що це та для чого потрібно

Стратегія просування інтернет-магазину необхідна для визначення цілей і шляхів їхнього досягнення. Вона допомагає виявити цільову аудиторію, зрозуміти свої конкурентні переваги, вибрати оптимальні канали просування й розробити план заходів. Крім того, маркетингова стратегія дозволяє поліпшити взаємодію з клієнтами й підвищити впізнаваність бренду інтернет-магазину. І, звичайно ж, за її допомогою можна оцінити реальну ефективність виконаної роботи.

Етапи створення маркетингової стратегії

Щоб просування було успішним, необхідно розуміти, які продукти або послуги ви хочете продавати, кому вони потрібні та як ви зможете розв’язати проблеми споживача. Для цього потрібно проаналізувати конкурентів, визначити свою ЦА та виконати позиціювання.

Аналізуємо конкурентів

Це той етап, без якого не обходиться створення стратегії просування інтернет-магазину. Він містить у собі:

  • визначення сильних і слабких сторін конкурентів. Вивчення діяльності суперників дозволяє виявити їхні переваги та недоліки, а також зрозуміти, які стратегії й тактики вони використовують для просування товарів або послуг;
  • пошук незаповнених ніш на ринку. Так можна виділити невикористані можливості на ринку й визначити, які товари або послуги можуть бути популярні у вашої цільової аудиторії;
  • виявлення найефективніших способів і каналів просування та залучення клієнтів;
  • вироблення унікальної пропозиції. Аналіз конкурентів допомагає визначити, чим ваш інтернет-магазин може виділитися на тлі інших і які переваги ви можете запропонувати своїй аудиторії.

Усе це дозволяє глибше зрозуміти специфіку ринку та виробити оптимальну стратегію просування інтернет-магазину.

Визначаємо цільову аудиторію

 

Цільова аудиторія — це група людей, які є цільовими споживачами товарів або послуг. Аналіз ЦА допомагає зрозуміти, кому призначене те, що ви пропонуєте, які потреби ви задовольняєте та які проблеми розв’язуєте. Цільову аудиторію можна визначити за допомогою різних методів, як-от дослідження ринку, опитування, аналізу поведінки користувачів в інтернеті й інших.

Робота з ЦА містить:

  • визначення демографічних характеристик. Це вік, стать, освіта, доходи й інші параметри, які дозволять точніше зрозуміти, для кого призначені ваші товари або послуги;
  • виявлення потреб і проблем, які розв’язує ваша продукція, а також того, які переваги ви можете надати цільовій аудиторії;
  • визначення поведінкових характеристик. А саме які сайти відвідує ваша ЦА, на яких платформах знаходиться, які формати контенту їй найбільш цікаві тощо.

На основі цих даних можна визначити, які канали просування будуть найбільш ефективними для досягнення цілей вашого інтернет-магазину і які маркетингові інструменти краще використовувати.

Виконуємо позиціювання

Позиціювання дозволяє визначити унікальну пропозицію вашого магазину — те, що ви можете дати своїм клієнтам і чого немає в конкурентів.

Важливими завданнями тут є:

  • визначення унікальної пропозиції. Необхідно зрозуміти, які переваги ви можете дати своїм клієнтам, які не пропонують конкуренти. Це може бути пов'язано з якістю товарів, швидкістю доставки, зручністю використання інтерфейсу магазину тощо;
  • виділення цінностей бренду. Це може бути екологічна або соціальна відповідальність, якість обслуговування тощо. Надалі ці цінності будуть асоціюватися з вашим брендом;
  • визначення стилю та тональності бренду. Важливо, щоб вони відповідали вашій цільовій аудиторії й допомагали створити цілісний і запам'ятовуваний образ.

Загалом грамотне позиціювання допомагає виділитися на тлі інших компаній, визначити місію вашого бренду та створити унікальний образ, який буде привертати увагу клієнтів.

Які канали обов'язково потрібно використовувати

 

Крім проведення аналізу конкурентів, визначення цільової аудиторії та позиціювання, у створенні стратегії просування інтернет-магазину необхідно враховувати й інші важливі фактори.

Один із них — вибір каналів розкрутки. Необхідно визначити, які з них будуть найбільш ефективними для досягнення цілей вашого інтернет-магазину. Серед найпопулярніших каналів можна виділити контекстну рекламу, соціальні мережі, SEO-оптимізацію, email-маркетинг. Детальніше про них — далі у статті.

SEO

SEO є важливим каналом у стратегії просування інтернет-магазину. Оптимізація сайту під пошукові системи дозволяє поліпшити його видимість у видачі, залучати більше органічного трафіку та збільшувати конверсію. Для успішного SEO-просування необхідно провести аналіз ключових слів, оптимізувати контент і технічні аспекти ресурсу, створити якісні беклінки й відстежувати результати за допомогою аналітики.

Email-маркетинг

Це ще один канал, який дозволяє утримувати клієнтів, залучати нових і підвищувати лояльність аудиторії. Його можна використовувати для розсилки новин, спеціальних пропозицій і акцій, повідомлення про надходження товарів, знижки й іншого. Для успішного email-маркетингу необхідно мати базу підписників, проводити сегментацію та персоналізацію повідомлень, стежити за відкриттям і клікабельністю листів, а також дотримуватися правил антиспаму.

SMM

СММ-просування дозволяє залучати нових клієнтів, покращувати імідж бренду, підвищувати лояльність аудиторії та збільшувати продажі. За його допомогою можна проводити рекламні кампанії в соціальних мережах, створювати якісний контент, взаємодіяти з клієнтами, відповідати на їхні запитання та відгуки. Для успішного SMM необхідно вибрати соціальні мережі, найбільш підхожі для вашої аудиторії, створювати цікавий і унікальний контент, проводити тестування оголошень та аналізувати результати.

Платна реклама

Платна реклама дозволяє швидко залучати нових клієнтів, збільшувати трафік на сайті та підвищувати продажі. За її допомогою можна проводити кампанії в пошукових системах і соціальних мережах, розміщувати оголошення на інших ресурсах тощо. Щоб реклама принесла результат, необхідно проводити аналіз ключових слів і цільової аудиторії. Також потрібно створювати привабливі рекламні оголошення, оптимізувати лендінги та відстежувати результати за допомогою аналітики.

Маркетплейси

Маркетплейси надають доступ до великої аудиторії покупців, що дозволяє збільшити продажі та розширити клієнтську базу. Тому це ще один важливий канал у стратегії просування інтернет-магазину. Для успішного виходу на маркетплейси необхідно вибрати найбільш підхожі майданчики для вашого бізнесу, створити якісні описи й фотографії товарів, встановити конкурентоспроможні ціни та стежити за відгуками покупців.

Для чого потрібна аналітика у стратегії та як відстежувати результати просування

 

Аналітика дозволяє розв’язати відразу декілька завдань:

  • оцінити ефективність маркетингових кампаній. Аналітика дозволяє визначити, які з них працюють найкраще й генерують найбільший дохід;
  • виявити сильні та слабкі сторони бізнесу. Аналіз даних допомагає зрозуміти, які аспекти потрібно скоригувати для підвищення ефективності;
  • оптимізувати стратегії просування. Так вийде поліпшити маркетингові кампанії, якість контенту та збільшити конверсію;
  • поліпшити досвід користувачів. Аналітика дозволяє зрозуміти, як люди взаємодіють з сайтом і які проблеми виникають із його використанням. Це допомагає поліпшити користувальницький досвід і збільшити задоволеність клієнтів;
  • відстежувати активність конкурентів. Це необхідно для того, щоб своєчасно адаптувати маркетингову стратегію під зміни в ринковому середовищі;
  • визначити ROI. Аналітика дозволяє оцінити, наскільки ефективне використання ресурсів бізнесу.

Для відстеження результатів використовуються різні інструменти, як-от Google Analytics та інші. За допомогою аналітики можна моніторити кількість відвідувачів сайту, їхню поведінку і дії, конверсію, ефективність рекламних кампаній та інші показники. Отримані дані допомагають приймати зважені рішення щодо оптимізації маркетингової стратегії й поліпшення бізнесу загалом.

Типові помилки у створенні маркетингової стратегії

 

Стратегія просування інтернет-магазину є ключовим елементом його успіху. Однак у її розробленні та реалізації можуть виникати типові помилки, які призводять до зниження ефективності зусиль і зменшення продажів.

Ось деякі з типових помилок, які можуть виникнути в розробленні маркетингової стратегії інтернет-магазину:

  • невизначена цільова аудиторія. Відсутність чіткого розуміння ЦА може призвести до неефективних маркетингових кампаній і низької конверсії;
  • неправильний вибір каналів просування. Це одна з найбільш поширених помилок, які тягнуть за собою нераціональне використання бюджету;
  • недостатня увага до конкурентів. Необхідно проводити аналіз інших інтернет-магазинів і враховувати їхні активності в розробленні маркетингової стратегії;
  • неефективний контент. Неякісні й неадаптовані матеріали нерідко стають причиною низької конверсії та зменшення продажів;
  • недостатня увага до SEO. Відсутність оптимізації під пошукові системи часто призводить до того, що сайт просто не видно в пошукових системах;
  • недостатня увага до аналітики. Відсутність аналізу даних може спричинити прийняття неправильних рішень і зниження ефективності просування.

Для успішної розкрутки необхідно враховувати ці помилки та проводити аналіз і оптимізацію стратегії просування на регулярній основі.

Висновок

У сучасному світі, де все більше людей купляють в інтернеті, стратегія просування інтернет-магазину стає ключовим елементом успіху бізнесу. Важливо розробити комплексний план дій, який дозволить збільшити продажі, розширити клієнтську базу й підвищити прибуток компанії. Якщо ви не знаєте, з чого почати просування інтернет-магазину, довірте це фахівцям компанії Wezom. Експерти використовують ефективні інструменти та стратегії, і результат не змусить себе чекати.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.