click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Логістика в e-commerce: проблеми та перспективи

1128

Електронна комерція стрімко розвивається, але це зростання йде не безхмарно. Часто логістика виявляється не готова до нових вимог та технологій e-commerce. Шлях від кнопки «замовити» до передачі товару покупцю – це складний механізм, від ефективності роботи якого залежить успішність магазину. Ключову роль відіграє організація складського обліку та доставки, інновації у цих областях зараз виникають регулярно. Спробуймо поглянути на проблеми та перспективи електронної комерції в Україні.

Чому є проблеми логістики у e-commerce?

Чому є проблеми логістики у e-commerce

Логістика – це питання балансу між економією грошей, завантаженням персоналу та комфортом клієнтів. Якщо в компанії мало замовлень, вона може обійтися без складу: обробляти заявки, відправляти товар і приймати повернення можна й самотужки. Але в масштабах навіть середнього інтернет-магазину така робота з товаром швидко розвалиться, логістику доводиться сприймати всерйоз.

Припустимо, у вас від 100 замовлень на день. Самостійно впоратися з ними неможливо. Необхідно зібрати посилку, перевірити її, запакувати, організувати доставку. Навіть просто розмістити весь товар без складу неможливо, невеликі компанії зазвичай беруть його в оренду.

Оренда складу – це окремий квест. Для роздрібних онлайн-продажів бажано знайти склад у межах міста, інакше витрати на доставку підвищаться. Але хороший склад у великих містах коштує великих грошей, а варіанти дешевше зажадають інвестицій у необхідне обладнання, а іноді й ремонту. Не варто також забувати про витрати на стелажі та персонал.

Як вийти з цього глухого кута? Є кілька шляхів:

  • Інвестувати самостійно та контролювати всі логістичні процеси. Дозволити собі це можуть лише великі гравці ринку, які мають гроші на власні склади.
  • Скористайтеся послугами відповідального зберігання. Існують оператори, які мають власні склади, техніку, персонал. Вони можуть узяти більшу частину логістичних процесів на себе.

Число інтернет-магазинів швидко зростає, а разом з ним виросла і нова галузь логістичного бізнесу - fulfillment. Такі оператори не тільки пропонують невеликим компаніям власний склад, але беруть на себе комплектацію товарів, упаковку, навіть роботу із замовленнями.

В цілому fulfillment-комплекс працює так:

  1. Товар магазину відвантажується складу, виділяється персональне місце.
  2. При замовленні менеджери складу одержують дані, самостійно збирають замовлення, упаковують, відправляють його від імені магазину.
  3. Організовують доставку вантажу до адресата.
  4. У разі повернення працюють із запереченнями, оформлюють документацію.

Такий підхід дозволяє компанії вирішити практично всі логістичні проблеми, хоч і на умовах оператора. На сьогодні майже всі логістичні оператори розширюють свої функції і так чи інакше рухаються до fulfillment-моделі.

Як краще організувати процес логістики?

Як краще організувати процес логістики

Якщо компанія вже має свій власний склад, найнято персонал, закуплено обладнання, то послуги логістичних партнерів їй швидше за все не знадобляться. Для решти гравців e-commerce таке партнерство виявиться вигідним.

Перспективи e-commerce сьогодні полягають у зростанні числа компаній-посередників, які готові брати на себе організацію доставки вантажу від магазину до кінцевого споживача. Інтернет-магазини будуть позбавлені турбот про сезонність і волатильність на транспортному ринку, покупці в результаті зможуть швидше отримувати замовлення.

Логістичний оператор візьме на себе організацію ланцюжка постачання від складу до дверей покупця.

Поріг входу до e-commerce знизиться. Навіть малі магазини матимуть шанс зайняти певну нішу, якщо зможуть налагодити бізнес-процеси та звернути на себе увагу клієнтів. Однак і конкуренція в онлайн-продажах стане жорсткішою.

Як зазначає засновник компанії Wezom Сергій Гузенко , "уберизація" найближчими роками торкнеться всього. Бізнес в цілому йде в онлайн, і перевагу отримає той, що раніше інших навчиться працювати з діджитал-інструментами.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

5/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Зі зростанням конкуренції у мережі підвищується вартість пошукової реклами, все важче вивести сайт у топ.…
Wezom
Wezom
Будь-якому автосалону важливо не лише отримати клієнта, а й утримати його інтерес, продавати додаткові послуги…
Wezom
Wezom
Досі не знаєте, що таке вирва продажів і яким чином вона працює? Знайдіть відповідь на…
Олексій Варламов
Олексій Варламов
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?