Комерційні фактори ранжування сайту

Синявський Антон
Синявський Антон
Head of performance marketing
5.0
27.04.2023
2971
1

Ми регулярно спостерігаємо за нововведеннями у факторах ранжування пошукових систем. Водночас змінюється й поведінка користувачів — вони стають більш вимогливими до того, як налаштована робота інтернет-магазинів. У цій публікації пропонуємо вам поговорити про те, що таке комерційні фактори ранжування.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Погодьтеся, що те, наскільки зручно потенційному клієнту зробити замовлення, чи комфортно йому шукати потрібний товар, дійсно впливає на кінцевий результат — здійснення купівлі. Тому, якщо ви хочете підвищити конверсію свого вебресурсу, читайте наш гайд і впроваджуйте ті рекомендації, які пропонують вам наші фахівці.

Комерційні фактори — що це таке

Комерційні фактори ранжування — це певні характеристики сайту, що безпосередньо впливають на зростання довіри його відвідувачів і стимулюють їх зробити будь-яку дію, наприклад замовити товар, послугу, отримати ділову пропозицію тощо.

Наведемо приклад. Припустимо, є два ресурси, що пропонують придбати однаковий товар, наприклад який-небудь предмет меблів. Сайти зовні виглядають практично однаково, ціна на продукцію начебто теж не особливо відрізняється. Навіть умови гарантії, варіанти доставки й оплати можуть бути подібними. Але все-таки між сайтами є одна значна відмінність — перший максимально зручний для користувачів. На ньому є чіткі креслення, які габарити має стіл або стілець, можна вибрати модель дивана за параметрами розкладки, шириною спального місця, кольором оббивки, є й інші фільтри. Крім того, пропонується постійна онлайн-підтримка. Другий же всього цього не має, виглядає примітивно й до того ж незручний у користуванні. Порівняйте:

 

 

Де ви зробите замовлення? Швидше за все, на першому сайті. Усі ті складові, які визначили ваш вибір, — це і є комерційні фактори ранжування. Хочемо звернути вашу увагу на те, що всі вони впливають на просування комплексно. Тому важко виділити фактори, які більш ефективні або менш. Але водночас заперечувати їхнє значення для позиціювання в пошуковій видачі не можна.

Чи можуть комерційні фактори впливати на ранжування

Комерційні фактори ранжування істотно впливають на зовнішній вигляд і зручність користування сайтом. Тобто на його якість, а також на позиціювання в пошукових системах. Навряд чи клієнт буде здійснювати купівлю на ресурсі, на якому немає інформації про компанію, відсутні контакти, а також актуальні ціни.

Основними показниками якості інтернет-магазину, на які перш за все звертають увагу клієнти, є такі елементи:

  • контактна інформація (бажано, щоб до неї був доступ з усіх сторінок, тому її найчастіше розміщують у шапці та дублюють у футері);
  • кнопка «Купити» біля кожного товару;
  • кнопка «Кошик» на всіх сторінках;
  • актуальна ціна біля кожного товару або послуги;
  • коректний показ ресурсу у всіх браузерах;
  • інформація про способи доставки й оплати.

 

Але й це ще не все. Не забудьте про якісний контент. Якщо ви хочете вивести свій вебресурс на високі позиції у видачі, на ньому має бути ідеальним не тільки текстове наповнення, але й зображення, відео й інші складові.

Чекліст важливих комерційних факторів сайту, що продає

Пропонуємо вам чекліст, до якого включені найбільш значущі на сьогодні комерційні фактори ранжування. Як приклади ми вам запропонуємо розглянути, як реалізовані ці фактори у декількох інтернет-магазинах.

Дизайн вебресурсу

Після відкриття сайту користувач буквально за кілька мілісекунд вирішує піти з вебресурсу або залишитися на ньому. Людина дивиться на зовнішній вигляд інтернет-магазину, і в неї складається перше враження про компанію. Саме тому ви повинні докласти максимум зусиль, щоб переконатися, що вебдизайн вашого проєкту викликає у відвідувачів відчуття «хочу провести тут більше часу».

 

Пам'ятайте, що застаріле оформлення створить негативне перше враження про ваш бізнес. У такому разі люди негайно покинуть сторінку та будуть шукати аналогічні пропозиції в конкурентів.

Говорячи про дизайн онлайн-майданчика, незайвим буде нагадати про зручність користування інтернет-магазином. У 2024 році актуальні такі вимоги до комерційних вебресурсів:

  • Адаптивність. Не забувайте про те, що на мобільний трафік припадає майже 60% усіх переглядів. Тому протестуйте, як ваш вебресурс виглядає на екрані смартфона.
  • Доступність. Сьогодні не менш важливо подбати про людей з обмеженими можливостями. Завдяки технологічному прогресу створення сайту, зручного для широкого кола користувачів, цілком досяжне. Плагін One Click Accessibility може допомогти, якщо ви використовуєте WordPress.
  • Візуальна привабливість. Як ми вже говорили, у вас є буквально 0,05 секунди, щоб переконати відвідувачів залишитися на вашому сайті. Гармонія вмісту та форми — це простий спосіб заробити очки у клієнтів.
  • Чітка ієрархія. Якщо відвідувач протримався на вашому сайті більше ніж 0,05 секунди, далі у вас з'являються ще 2-3 секунди. Протягом цього часу людина прагне впорядкувати отримані дані та вирішити, куди рушити далі. Створення чіткої ієрархії допоможе «провести» користувача по всьому сайту.

Наведемо приклад. Якщо ви переходите на головну сторінку, на якій розміщені десятки зображень однакового розміру, однієї кольорової палітри, як визначити, на яке з них слід натиснути першим? Зазвичай людина автоматично переходить до першої картинки у верхньому лівому куті. Саме в цьому місці розташовується кнопка головного меню.

  • Інтуїтивна простота навігації. Чи знаєте ви, що hamburger menu (три горизонтальні лінії) було введене 30 років тому? Сьогодні це очікуване графічне рішення для навігації. Дуже часто творці сайту не беруть до уваги головну мету й надмірно піклуються про розширену структуру. Але водночас варто пам'ятати про теорію 3 кліків та організувати вміст на своєму вебресурсі так, щоб користувач зміг перейти на продуктову сторінку всього за 3 кліки.

 

  • Читаність і розбірливість. У середовищі вебдизайнерів постійно ведуться дебати з приводу сучасності шрифтів, інтервалів, поєднань кольорів та інших подібних питань. Дозвольте нагадати, що створення контенту, відформатованого за допомогою стилів заголовків, — це чудовий спосіб встановити візуальну ієрархію. Це допомагає визначити чіткий шлях, яким повинен слідувати читач.
  • Послідовність. Люди можуть обробляти величезну кількість інформації та швидко приймати рішення. Єдине, що нам важко вдається, — це працювати в режимі багатозадачності. Наш мозок запам'ятовує, де на сайті повинні знаходитися ключові елементи — контактна інформація, CTA та ін.

Також варто приділити увагу корпоративним кольорам, єдиному стилю, логотипу.

Відгуки користувачів і рейтинг

Коли опрацьовують комерційні фактори ранжування, обов'язково стежать за тим, щоб на сайті можна було розмістити відгуки. Вони є потужним інструментом для просування, особливо в тому випадку, коли вони персоналізовані, тобто в них є фото реального користувача або посилання на акаунт у соцмережі.

 

Ще один дуже популярний варіант — відеовідгуки. Простимулюйте своїх клієнтів, з якими у вас уже налагоджені довгострокові партнерські відносини, залишати їх. Також бажано забезпечити можливість клієнтам не тільки додавати відгуки, але й писати коментарі під ними. Так може зав'язатися діалог, який затримає користувачів на ресурсі.

Не забувайте про можливість розміщувати відгуки про інтернет-магазин на зовнішніх майданчиках. Такі посилання допоможуть розвинутися посилальному профілю.

Ще одна порада — не видаляйте негативні відгуки. Вони підкреслюють реальність позитивних, а також дозволяють робити висновки й покращувати роботу магазину. Краще прокоментуйте їх і напишіть, що було зроблено для усунення проблеми.

І останнє — нагадаємо, що якщо відгуки залишаються в картці компанії у профілі Google My Business, то це впливає на загальний рейтинг, який показується для користувачів. А ті фірми, у яких він вище, мають більше шансів для поліпшення ранжування.

Актуальні акційні пропозиції та знижки

Спецпропозиції також є непоганим комерційним фактором. Це свого роду тригери, що стимулюють клієнта здійснити імпульсивну купівлю. Вона стане більш реальною, якщо комерційних факторів буде декілька. Якщо проводиться акція зі зниженням ціни, обов'язково слід це вказати в картці товару. Іноді це роблять у відсотках.

 

Інформація про товари та їхні ціни

Сторінки товарів є одними з найважливіших на сайті для комерційного просування. Саме на них клієнти дізнаються більше про продукцію, в купівлі якої вони зацікавлені. Тому та інформація, яка міститься на цих сторінках, відіграє вирішальну роль у процесі прийняття рішення.

Ми радимо компаніям впровадити розмітку структурованих даних, для того щоб надати пошуковим системам і користувачам відомості про ціну товару, його наявність і бренд. Також цю інформацію можна винести у фільтр.

 

Часто компанії опиняються в положенні, коли їм доводиться підвищувати ціни через збільшення операційних витрат, брак деталей і матеріалів, а також з будь-яких інших причин, що не залежать від них. Водночас клієнт часто приймає рішення на підставі інформації про вартість. Отже, якщо ціна товару — це ваша конкурентна перевага, вкажіть це на сторінках свого сайту.

Детальний опис товарів

Одним з основних завдань власника онлайн-магазину є усунення його основного недоліку — відсутність у покупця реального контакту з продукцією. Але якщо постаратися надати клієнтам вичерпну інформацію про товар, то розв’язати цю проблему цілком реально.

Правда, варто зазначити, що однієї картинки та детального опису явно буде недостатньо. Бажано зробити цілу фотогалерею з різних ракурсів. Ще краще — зробити відеоогляд. Більш сучасне рішення, хоча і вельми непросте, — розміщення 3D-моделей. Якщо ваша мета — поліпшити комерційні фактори ранжування, такий підхід дасть відмінний результат.

 

Яка ж інформація про товар має бути присутня? Можна виділити такі дані:

  1. Повні назви товару й компанії-виробника.
  2. Матеріал, розмір, вага, можливі кольори та ін. характеристики (енергоспоживання, потужність тощо).
  3. Комплектація.
  4. Вартість, варіанти оплати, способи доставки.
  5. Кількість, яка є в наявності.
  6. Відгуки покупців.

Ось як описали один із товарів в інтернет-магазині одягу:

 

 

 

Способи оплати й доставки, надання гарантії та кредиту

Як для доставки, так і для оплати слід запропонувати клієнтам декілька різних варіантів (краще — три). Це дозволить кожній людині вибрати найбільш підхожий. Особливо це стосується доставки — тут що більше опцій, то краще. Причому потрібно не тільки перерахувати ці варіанти, але й детально пояснити, як ними користуватися, скільки кожен буде коштувати, коли буде доставлений товар, чи можливо відстежити його переміщення, а також вказати способи оповіщення про доставку клієнту.

 

Наявність гарантії або ж можливість повернення грошей, якщо він не підійшов, усуває бар'єри перед купівлею в інтернет-магазині, дає відповіді на запитання «Що робити, якщо товар не підійшов?» або «Чи можна довіряти магазинам в інтернеті?» тощо.

Також важливим комерційним фактором є можливість купівлі у кредит або на виплат. Правда, якщо магазин реалізує недорогі товари, потреба в цьому відпадає.

Розділ «Контакти»

Контактна інформація на комерційному вебресурсі — це один із важливих факторів налагодження зворотного зв'язку з клієнтом, що безпосередньо впливає на конверсію. Якщо ці дані доступні для користувача, він зможе легко зв'язатися з вашою компанією. Усе це підвищує довіру. Ось декілька порад з цього питання:

  • розмістіть контактну інформацію на видному місці. Найкраще закріпити перехід на сторінку «Контакти» в шапці сайту й у футері;
  • вкажіть години роботи. Це допоможе клієнтам знати, коли вони можуть зв'язатися з вами, і не турбуватися, якщо відповідь на заявку, залишену о 23:30, не надійшла протягом пів години;
  • впровадьте карту місцевості, щоб клієнти могли зрозуміти, як дістатися до вашої офлайн-точки продажу або до фізичного офісу;
  • додайте реквізити компанії. Це викликає довіру як у клієнтів, так і в пошукових систем;
  • якщо у вашій компанії працює розгалужена структура відділів, то, можливо, варто це вказати на сторінці «Контакти». Не забудьте про їхні телефони й електронні адреси;
  • переконайтеся, що доступ до форми зворотного зв'язку й іншої контактної інформації можливий з мобільних пристроїв. Це особливо важливо, оскільки значна частина трафіку надходить саме звідти.

Усе це допоможе вам оформити сторінку з контактами так, щоб клієнти змогли швидко зв'язатися з вами, якщо в них виникнуть запитання.

 

Фільтри та сортування на сайті

Важливим елементом сайту будь-якого інтернет-магазину є можливість швидкого пошуку необхідного товару. Тобто що швидше покупець зможе знайти необхідне, то вище буде розташований вебресурс у пошуковій видачі. Тому фільтри — це комерційні фактори, що впливають на позиції сайту.

Ресурс повинен мати зручне сортування продукції, чіткі назви розділів, можливість порівняння товарів, а також легкий перехід у кошик і назад. Потрібно заздалегідь добре продумати, як зробити купівлю на сайті максимально комфортною для клієнтів.

 

Товари повинні бути чітко розподілені за категоріями та підкатегоріями, що спростить їхній пошук. Наприклад, найпопулярніші повинні знаходиться вище у списках. Фільтри мають також полегшувати знаходження товару, який можна буде шукати за категорією, виробником, характеристиками, функціоналом, кольором, наявністю, ціною, рейтингом тощо. Тільки в цьому випадку вони стануть важливим фактором ранжирування сайту.

 

Важливо зрозуміти: потенційний покупець навряд чи буде розбиратися в незрозумілій структурі ресурсу. Натомість він піде до іншого інтернет-магазину.

Детальна інформація про компанію

Що більше даних про роботу компанії буде на сайті, то більше довіри буде з боку клієнтів. Обов'язково повинні бути вказані реальна адреса, телефон (краще декілька), форма зворотного зв'язку тощо. Усе це послужить індикатором, що компанія дійсно є надійною.

Дуже бажана наявність розділу «Про нас». Він має містити інформацію про компанію, її історію, переваги перед іншими аналогічними бізнесами. Якщо фірма давно працює на ринку, має розгалужену структуру й багату історію — відомості про неї можна розмістити на декількох сторінках із такими назвами: «Історія», «Команда» тощо. Текст про компанію може розгортатися у разі натискання на кнопку «Читати повністю».

 

Способи зв'язку: чат, пошта, замовлення в 1 клік

Для пошукових систем одним із вирішальних показників для конверсії вебресурсу є швидкість оформлення замовлення. Ідеальним рішенням є можливість зробити це в 1 клік.

 

Використовуйте різні способи зв'язку зі споживачами. Це можуть бути номер телефону, месенджери, адреса електронної пошти, фізична адреса та форма зворотного зв'язку. Чітко позначте кожен спосіб зв'язку. Наприклад, впровадьте іконки месенджерів, соцмереж, електронної пошти.

Усе це підвищить конверсію вашого вебресурсу.

Асортимент товарів — ваша конкурентна перевага

Багатий асортимент також входить до комерційних факторів ранжування. Сайти магазинів із широким каталогом добре ранжуються.

Постійне оновлення товарів, збільшення їхньої кількості, поява нових брендів приводять до максимального покриття запитного індексу в тематиці та покращують позиції ресурсу в пошуковику. Причому асортимент повинен збігатися з пошуковими запитами. Також слід враховувати таку проблему, як відсутність товарів у наявності. Адже що ширше асортимент, то більше продажів.

Регулярне оновлення й актуалізація розміщеної на сайті інформації про доступні позиції дозволять уникнути неприємних ситуацій. Можна також додати таку функцію, як замовлення відсутнього товару. Не потрібно обманювати потенційних клієнтів — якщо товару немає, біля нього має бути вказано «Немає в наявності» або «Очікується». У разі очікування будь-якої позиції поруч із нею можна розмістити кнопку «Передзамовлення».

 

Якщо ж інтернет-магазин невеликий або вузькоспеціалізований, тим більше важливо звертати увагу на дрібниці. Обов'язково повинні бути присутніми докладний опис, багато фото, відеоогляд на кожен товар. Такий підхід дозволяє конкурувати з великими майданчиками.

На завершення

Підбиваючи підсумки, ще раз підкреслимо, що комерційні фактори ранжування сайту — це дуже важливо. Якщо ви хочете наростити обсяги продажів, серйозно подумайте над тим, чи зручно клієнту користуватися вашим ресурсом, чи легко йому зв'язатися з вами або зробити замовлення.

FAQ

Що таке комерційні фактори?

Комерційні фактори ранжування — це такі елементи сайту, які впливають на простоту та зручність здійснення замовлення. За їхньою допомогою можна підштовхнути клієнта до прийняття рішення про купівлю товару. Серед комерційних факторів найважливішими є простота та зручність навігації, наявність контактної інформації, форм зворотного зв'язку, умов оплати й доставки.

Що належить до комерційних факторів ранжування?

До основних комерційних факторів відносять зручність для користувача та можливість конверсії. Пошукові алгоритми враховують перш за все зручність навігації, реактивність сайту, наявність форми зворотного зв'язку, сторінок «Про нас», з контактною інформацією й інші фактори.

Що впливає на пошукову видачу?

На позиції сайту в пошуку впливають такі комерційні фактори сайту, як чітка й логічна внутрішня організація вебресурсу, адаптивний дизайн, простота пошуку для користувачів. Пошукові системи враховують швидкість завантаження сторінок, рівень відмов та інші параметри, які свідчать про задоволеність споживачів.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(1)
О
Олена
17.07.2023
Вітаю! Антоне, Ваша стаття дуже змістовна, корисна та цікава. Дякую. Я багато чого в ній для себе підкреслила. Я маю новостворений сайт по продажу товарів. І, як новачок, який вишуковує подібні статті, як Ваша, для покращення конверсії, звертаюся до Вас з проханням. Чи не могли б Ви, не занурюючись в деталі опису товару, оглянути мій сайт і сказати, що з перших хвилин Вам у ньому не сподобається? Чи буде цей сайт привабливим для покупців? І ще, порадьте будь ласка відповідну «тему» для встановлення на сайт, щоб він виглядав сучасно та відповідний «плагін», для встановлення на сайті продукту - «відгуки покупців», на кшталт зірочок. Буду вдячна за зворотній зв'язок. Сайт створений на WordPress на конструкторі Elementor. Мій сайт: http://www.novynkytovaru.online
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах