Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
29.05.2023

Як вибрати SEO компанію

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
29.05.2023
29.05.2023
5.0
1372
10 хвилин
0

Питання щодо того, як вибрати SEO компанію, виникає в кожного, хто планує онлайн-просування. Безсумнівно, можна спробувати зайнятися оптимізацією сайту самостійно. Але це комплексний і трудомісткий процес, який безпечніше довірити досвідченим професіоналам. Отже, пропонуємо розібратися разом, як вибрати SEO спеціаліста для свого сайту, на що потрібно звернути увагу та як не витратити гроші даремно.

 

Де знайти компанію для SEO-оптимізації сайту

Перший крок у пошуку SEO-компанії — розібратися, хто ж зараз надає послуги онлайн-просування. Якщо ви звикли підходити до питання пошуку підрядників фундаментально, то, звичайно, ви можете скласти список таких компаній. А потім із нього можна буде вибирати.

Отже, пропонуємо декілька способів пошуку організацій, що пропонують послуги SEO:

  1. Пошук через Google, Bing або інші пошукові системи. Часто діє установка, що якщо компанія змогла потрапити на перші позиції видачі за ключем «SEO-просування» та подібними, то вона допоможе цього домогтися і своїм клієнтам.
  2. Пошук через форуми, профільні групи в соцмережах. Прочитайте обговорення професіоналів. Попросіть про рекомендації, дізнайтеся про досвід співпраці з різними SEO-компаніями.
  3. Перегляд онлайн-каталогів і профільних сайтів маркетологів. Дуже важливо дізнатися, які з компаній активно розповідають про свою роботу. Тим більше, усі публікації на таких ресурсах проходять модерацію. Як приклад назвемо профільний сайт в Україні MC Today, а на західному ринку популярний каталог компаній Clutch.
  4. Рекомендація. Зверніться за ними до колег, ділових партнерів або друзів, які мають позитивний досвід використання послуг SEO. Так можна знайти надійного партнера.
  5. Пошук через новинну стрічку. Незайвим буде дізнатися про конференції, семінари або майстер-класи, пов'язані з цифровим маркетингом. На таких заходах часто виступають спікери, які є експертами в галузі пошукової оптимізації або представляють SEO-компанії.

Цей перелік допоможе вам зібрати список успішних організацій, що займаються онлайн-просуванням. А далі ми розповімо, як звузити його та як вибрати SEO компанію.

 

На що звертати увагу у виборі SEO-компанії

Припустимо, ви відібрали десяток організацій, які можуть потенційно вас зацікавити як підрядники. Тепер вам потрібно зменшити їхнє число, щоб далі можна було відправити запит для отримання комерційної пропозиції. На цьому етапі, щоб розв’язати питання, як вибрати SEO спеціаліста, рекомендуємо звернути увагу на такі фактори.

Досвід компанії в SEO-просуванні у вашій ніші

Насправді дуже важливо відрізняти «загальний досвід роботи компанії» та «досвід просування в конкретній ніші», наприклад на ринку меблевих виробів, косметології або в будь-яких інших напрямках.

Річ у тому, що стратегії SEO можуть відрізнятися в залежності від конкретної сфери. Фахівці, які вже мають досвід просування схожого бізнесу, не будуть витрачати час на знайомство з нішею, тематикою. Вони швидше зможуть включитися в роботу. Такі професіонали вже матимуть уявлення про стратегії SEO, які використовують конкуренти, їхні сильні та слабкі сторони, а також про загальну ситуацію на ринку. Ця інформація допоможе їм розробити індивідуальний підхід, щоб обійти суперників, підвищити впізнаваність бренду та залучити релевантний органічний трафік.

Крім того, бажано дізнатися, наскільки довго підрядник працював із тим чи іншим аналогічним бізнесом. Бувають ситуації, коли SEO-компанія прийшла в уже запущений і оптимізований проєкт. Зрозуміло, що тоді високий результат, швидше за все, підготовлений попереднім підрядником.

Також подивіться, чи має вибрана вами компанія досвід роботи у висококонкурентних нішах. Якщо SEO-агентство розповідає про успіхи тільки в низькоконкурентних галузях, цього недостатньо, щоб укласти договір про співпрацю.

Хоча досвід роботи в ніші важливий, слід також оцінити інші фактори, як-от загальний досвід компанії, відгуки клієнтів, навички спілкування та ціни. Про них ми поговоримо нижче. Баланс нішевого досвіду та високої репутації допоможе вам знайти потрібну SEO-компанію для вашого проєкту.

 

Реальні кейси та їхній вміст

Запам'ятайте правило: якщо агентство не показує своїх попередніх клієнтів і не розповідає про свою роботу з прикладами, краще відразу видалити його зі свого списку.

Реальні кейси демонструють здатність SEO-компанії відповідати очікуванням клієнтів. Переглядаючи ці матеріали, ви можете оцінити рівень знань фахівців, особливості їхніх стратегій і побачити результати роботи. Так ви зрозумієте, чи відповідає підхід агентства вашим цілям і очікуванням.

Рекомендуємо звернути увагу на вміст кейсів. SEO-просування — це такий напрямок у бізнесі, який постійно розвивається. Якщо компанія розповідає про ті інструменти, які використовуються в роботі, і ви бачите, що фахівці в курсі трендів та інновацій, то зрозуміло, що така організація адаптується до нових обставин і здатна реалізувати ефективні стратегії для вашого сайту.

Не забудьте критично вивчити кейси, зверніть увагу на вимірювані результати та конкретні докази успіху. Такий процес оцінювання дозволить вам зробити остаточний вибір.

 

Відгуки реальних клієнтів на сайті та на зовнішніх ресурсах

Думки людей, які вже працювали з вашим потенційним підрядником, часто стають вирішальним аргументом у прийнятті остаточного рішення про співпрацю. Прочитавши відгуки, ви дізнаєтеся про сильні та слабкі сторони агентства, про ефективність його співробітників, про особливості комунікації.

Негативні або критичні думки можуть дати уявлення про потенційні проблеми або побоювання, про які ви повинні знати, перш ніж вибрати SEO компанію. Хоча кожна організація може мати негативні відгуки, зверніть увагу на повторювані теми або можливі закономірності. Це допоможе вам виявити тривожні сигнали, які можуть вплинути на ваше рішення.

Звертаємо вашу увагу: крім знайомства з відгуками, які агентство розмістило на своєму офіційному сайті, обов'язково пошукайте коментарі клієнтів на зовнішніх майданчиках. Наприклад, такі провідні платформи, як Google My Business, каталог українських IT-компаній «IT-рейтинг», обов'язково контролюють вірогідність відгуків. Перевірка різних думок, розміщених на декількох платформах, дасть вам більш повне уявлення про репутацію організації та загальну задоволеність її клієнтів.

Залишається питання — що робити, якщо відгуків мало або їхня правдивість сумнівна? Не соромтеся й попросіть потенційного партнера дати контакти тих компаній, з якими він співпрацював. Якщо агентство турбується про свою репутацію, відповідь ви отримаєте. Ну а якщо ні, то вам не по дорозі.

Додаткові фактори, які допоможуть вибрати SEO фахівців

Тепер пропонуємо розібратися, які сигнали свідчать про те, що компанія — гідний партнер. Разом навчимося «читати між рядків» і звернемо увагу на деталі.

Детальна й індивідуальна комерційна пропозиція

Якщо ви вже маєте досвід у бізнесі, то напевно зустрічали такі КП, у яких, крім розповіді про те, що перед вами «команда, що динамічно розвивається та має висококласних фахівців», і цін на послуги, більше нічого немає. Це явний непрофесіоналізм.

Детальна комерційна пропозиція демонструє, що SEO-компанія витратила час на те, щоб зрозуміти ваші конкретні потреби та готова запропонувати індивідуальний план для досягнення ваших цілей.

Також вам явно захочеться спрогнозувати рентабельність інвестицій у пошукову оптимізацію. У хорошій КП має бути викладена структура ціноутворення, зокрема будь-які витрати або додаткові збори. Порівнюючи вартість з очікуваними результатами, ви можете оцінити потенційну рентабельність інвестицій (ROI) і визначити, чи потрібне вам таке просування.

 

Рівень експертності та кількість публікацій у ЗМІ

Наступний фактор — чи може компанія, з якою ви плануєте співпрацювати, гідно представити свій досвід, чи визнають її колеги за цехом. Це можна зрозуміти, якщо перевірити, чи бере вона участь у профільних конференціях, чи запрошують її фахівців ЗМІ. Річ у тому, що в солідних медіа редакторами є експерти в тих чи інших напрямках, і якщо вони пропускають якусь статтю, то вона дійсно того варта.

Швидке реагування на запити й активна комунікація з клієнтами

Швидкість відповідей менеджерів SEO-компанії говорить про їхній рівень уважності та професіоналізму. Швидка реакція демонструє, що вони цінують клієнтів і прагнуть вчасно розв’язати проблему. Якщо вже на етапі переговорів менеджер пропадає на пару днів, то можете собі уявити, що буде, якщо договір буде підписаний.

Затримки або відсутність відповіді можуть перешкоджати прогресу та негативно впливати на загальну ефективність SEO-кампанії. Тоді як відкритий діалог створює відчуття прозорості у відносинах, яке згодом переростає в довіру один до одного та впевненість, що агентство активно працює над досягненням ваших цілей.

Детальний бриф і допомога у його заповненні

Вам, можливо, не хочеться напружуватися й заповнювати бриф. Але хто, крім вас, краще знає свій бізнес? Запам'ятайте, робота без брифу — це справжня рулетка. Якщо компанія запропонувала вам його заповнити, то вона хоче якомога краще зрозуміти особливості вашого бізнесу, цільової аудиторії, основні цілі та проблеми. Це збільшує шанси на досягнення бажаних результатів.

Але бриф повинен бути неабстрактним. У ньому обов'язкові мають міститися пункти з інформацією про компанію, поставлені цілі, конкурентні переваги, попередні маркетингові кампанії й орієнтовний бюджет.

Детальний попередній аналіз вашого бізнесу

Подивіться, чи є в комерційній пропозиції пункт про комплексне дослідження тематичної ніші й аудит вашого сайту. Якщо немає, то відразу відмовляйтеся від подальшої роботи з цим агентством.

Ідеальний варіант — комплексний аудит сайту на етапі складання КП. Без цього індивідуального підходу вам не бачити.

Готовність детально розібратися в потребах вашого бізнесу

Безсумнівно, вам ніхто не скаже, що збирається працювати поверхнево. Але про глибину залученості команди скажуть такі деталі:

  • увага до дрібниць;
  • ініціатива щодо створення нових посадкових сторінок, зміни структури сайту та впровадження інших, більш передових рішень;
  • швидкість комунікації;
  • персоналізований підхід;
  • розв’язання проблем наперед;
  • узгодженість у плануванні всіх етапів SEO.

Загалом залученість команди має вирішальне значення у виборі підрядника, оскільки це безпосередньо впливає на ефективність просування.

Розроблення персоналізованої стратегії й індивідуальне планування

Про те, що компанія використовує індивідуальний підхід до клієнтів, сьогодні не написав тільки ледачий. Але не завжди це відповідає дійсності.

Отже, як зрозуміти, працюють із вами дійсно «персоналізовано» чи діють за шаблоном?

Насправді це можна зрозуміти вже на етапі комерційної пропозиції. Якщо вона складена на основі виконаного аудиту, базується на ваших реальних показниках і пропонує конкретний результат через чітко визначений час, то це і є індивідуальний підхід.

Якщо у вас ще є сумніви, то ви можете поставити уточнювальні запитання на кшталт «Чому ви прогнозуєте саме такі показники?», «Чим ваша пропозиція краща за інші?» і «Як ви можете допомогти саме моєму бізнесу на конкретному етапі?» Якщо ви почуєте стандартні відповіді, то про індивідуальний підхід у цій компанії не йдеться.

 

Дотримання дедлайнів

SEO — це неперервний процес, який вимагає послідовності та постійного вдосконалення. Дотримуючись дедлайнів, ви підтримуєте стан сайту на належному рівні. Ці зусилля сприяють поліпшенню видимості вебресурсу в пошуку.

До того ж деякі маркетингові кампанії можуть бути прив'язані до конкретних подій або рекламних акцій, що залежать від часу. Наприклад, до початку сезону розпродажу, запуску нового продукту. Дотримання всіх дедлайнів є гарантією успішності цих задумів.

Гарантії, закріплені в договорі, а не порожні обіцянки

Фахівці знають, що результат SEO-просування залежить від багатьох факторів і не все в руках фахівця. Але все-таки на етапі складання договору вам повинні запропонувати декілька варіантів розвитку подій. І найголовніше — в документі мають бути вказані більш-менш реальні строки змін позиції вашого сайту в пошуковій видачі. Але якщо вам обіцяють вихід у топ буквально за місяць, то це має вас насторожити.

Залучення всіх членів команди

Одна людина з усіма завданнями SEO-оптимізації сайту не впорається. Участь різних членів команди гарантує ефективність роботи. Копірайтери створюють привабливий і оптимізований контент, SEO-фахівці складають ТЗ та займаються технічною оптимізацією, а фахівці з зовнішнього просування розміщують релевантні зворотні посилання. Такий комплексний підхід максимізує віддачу від зусиль у SEO. Колективний досвід команди підвищує якість і ефективність стратегії.

SEO — динамічна галузь, яка швидко розвивається. Залучення всієї команди гарантує, що всі будуть в курсі останніх тенденцій, змін алгоритмів і найкращих практик. Ділячись знаннями й ідеями, фахівці можуть адаптувати свою роботу до нових умов, щоб бути завжди на крок попереду.

Детальна та доступна звітність

Детальні звіти дають цінну інформацію про ефективність SEO-оптимізації. Вони дозволяють відстежувати ключові показники, як-от органічний трафік, рейтинг ключових слів, коефіцієнти конверсії та показники залучення.

Якщо підрядник не дає вам такої інформації або не коментує графіки або дані в таблицях, то краще не продовжувати з ним роботу.

Наявність менеджера, який веде проєкт, і особистого кабінету для контролю за ходом просування

Погодьтеся, якщо ви знаєте, що є один працівник, з яким можна зв'язатися й уточнити всі деталі щодо проєкту, — це набагато зручніше, ніж із різних питань звертатися до різних людей, порівнювати їхній функціонал і розшукувати контакти. Тому персональний менеджер — це не надмірність, а нагальна потреба. Така сама, як особистий кабінет із регулярними звітами.

Якщо компанія пропонує вам доступ до таких даних онлайн, то це великий плюс. В особистому кабінеті ви можете самі подивитися динаміку змін і зробити висновок про якість роботи підрядника.

Чіткий прайс із зазначенням вартості кожної послуги та розбивкою за статтями витрат

SEO — це інвестиція, і ви повинні чітко розуміти, на що витрачаються Ваші кошти. У комплексі з докладними звітами ви зможете точно виміряти віддачу від своїх вкладень (ROI).

Але якщо підрядник не надав чіткий прайс і не може пояснити всі статті витрат, то вам варто відразу відмовитися від подальшої взаємодії з ним.

 

«Червоні прапорці» вже на перших етапах вибору SEO-компанії

В принципі, є декілька сигналів про те, що перед вами нечесна або непрофесійна компанія. Запідозрити це можна вже на перших етапах вибору SEO-підрядника. Отже, вас повинні насторожити такі фактори:

  • нереалістичні обіцянки. Будьте обережні, якщо компанія гарантує швидкий результат за короткий строк. SEO — це довгий процес, і досягнення високого рівня рейтингу вимагає часу та зусиль;
  • погана комунікація. Нечіткі або ухильні відповіді вказують на відсутність професіоналізму та залученості;
  • відсутність інформації про методи роботи. В такому випадку взагалі можна потрапити під штрафні санкції пошукових систем. Якщо компанія приховує свою методологію, то можливо, що вона використовує «чорне» SEO, що загрожує баном для вашого сайту й іншими негативними наслідками;
  • надання обмеженого переліку послуг. SEO містить різні аспекти — технічну оптимізацію, створення контенту, розміщення посилань і багато іншого. Якщо підрядник пропонує лише окремі послуги з цього списку, це може вплинути на ефективність просування загалом.

Проявляючи пильність і виявляючи будь-які тривожні сигнали на ранніх етапах, ви можете уникнути потенційних проблем і вдало вибрати SEO компанію для досягнення своїх цілей.

 

Чи можна перевірити SEO-компанію та як це зробити

Щоб перевірити SEO підрядника, перерахуємо декілька факторів, про які ми ще не говорили. Вони допоможуть вам розібратися, хто є хто:

  1. Строк роботи в диджитал-сфері. Якщо компанія вже довго займається інтернет-маркетингом, то її фахівці точно пройшли через апдейти Google, зміни правил ранжування й багато іншого.
  2. Кількість виконаних проєктів. Кожен із них неповторний, отже, всі вони збільшують досвід агентства.
  3. Запит доступу до аналітики сайту. Не завжди на етапі знайомства вас про нього попросять. Але якщо такий запит зроблений, то це означає, що в підрядника фундаментальний підхід і у своїй роботі він буде спиратися на конкретні факти.
  4. Попередній аудит сайту. Це один із найважливіших сигналів для вас. Якщо ви бачите, що з вашим проєктом як слід не ознайомилися, відразу відмовляйтеся від послуг такого підрядника.

І, звичайно, довіряйте своїй інтуїції. Якщо вас щось не влаштовує або є сумніви з приводу професіоналізму, можливо, варто розглянути інші варіанти.

Як не допустити помилку у виборі SEO-агентства

Ми постаралися зібрати для вас максимум рекомендацій, які можуть допомогти в підборі компанії для пошукової оптимізації вашого сайту. Дотримуючись наших порад і проводячи ретельне дослідження, ви зможете прийняти обґрунтоване рішення про найм SEO підрядника, який найкраще буде відповідати вашим очікуванням.

Усі наші поради базуються на власному досвіді та комунікації з клієнтами, які, на жаль, стикалися з не завжди чесними компаніями. А наша мета — не тільки ставати краще, але й старатися підвищувати загальний рівень інтернет-маркетингу в Україні.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.