Будівельний бізнес — це сфера з вкрай високою конкуренцією. А тому й залучення клієнтів для будівельників і будівельних компаній може виявитися досить дорогою послугою. Однак, якщо підійти до процесу грамотно, можна зекономити не тільки гроші, але й час.
Отже, сьогодні ми відповімо на багато запитань на цю тему! Як залучити й утримати клієнтів, які потребують якісних і доступних будматеріалів? Як виділитися серед безлічі пропозицій на ринку? Як підвищити довіру та лояльність покупців до свого бренду? І як збільшити продажі будівельних матеріалів у настільки конкурентній ніші?
Приступимо!
Визначте свою цільову аудиторію
Щоб зрозуміти, як залучити покупців до магазину будматеріалів, для початку дуже важливо визначити, яка у вас ЦА. Ви повинні чітко розуміти, хто саме потребує ваших товарів, які критерії вони використовують у виборі постачальника, які в них потреби.
На цьому етапі необхідно провести аналіз ринку, конкурентів і цільової аудиторії. А потім сегментувати потенційних покупців за різними параметрами:
- географія: де знаходяться ваші клієнти та як це впливає на їхні потреби й уподобання;
- демографія: які вік, стать, освіта, дохід і сімейний стан цільової аудиторії;
- психографія: які цінності, мотиви, інтереси та спосіб життя потенційних покупців;
- поведінка: як часто та з яких причин ваші клієнти купують будматеріали; як вони шукають інформацію про товари; як приймають рішення про купівлю.
Ці дані допоможуть вам краще зрозуміти потреби ЦА та запропонувати їй найбільш релевантні товари за прийнятну вартість. Також ви зможете точніше визначити, які канали комунікації та маркетингу будуть найефективнішими для досягнення ваших цілей.
Як можна збільшити продажі будівельних матеріалів в онлайні
Не існує єдиного алгоритму, як збільшити продажі в будівельному магазині. Дуже багато залежить від специфіки вашої ЦА, активності конкурентів, географії діяльності й інших факторів. Проте ми можемо дати базові рекомендації, що потрібно зробити для збільшення продажів:
- Покращити вебсайт. Він повинен бути привабливим і зручним для користувачів, забезпечувати швидкий і ефективний пошук товарів, спрощувати процес замовлення й оплати.
- Розробити ефективну стратегію маркетингу. Необхідно використовувати контекстну рекламу, соцмережі, email-розсилку, SEO-оптимізацію, партнерські програми й інші інструменти для залучення цільової аудиторії.
- Надати вигідні умови купівлі. Добре працюють знижки на певні товари, безплатна доставка, бонусні програми, акції тощо.
- Забезпечити високу якість обслуговування. Швидкий зворотний зв'язок, оперативне оброблення замовлень, якісна підтримка клієнтів — усе це теж сприяє збільшенню продажів.
- Розширити асортимент товарів. Ви повинні запропонувати широкий вибір будматеріалів, зокрема новинки й ексклюзивну продукцію.
Але зупинимося докладніше на деяких найефективніших методах залучення клієнтів і розширення клієнтської бази будівельного бізнесу. Що ж потрібно зробити?
Запустіть онлайн-каталог або інтернет-магазин
Сьогодні залучення клієнтів для будівельників і будівельних торгових майданчиків через всесвітню мережу — один із найбільш швидких і ефективних варіантів просування. Запустивши онлайн-каталог або інтернет-магазин, ви автоматично отримуєте низку можливостей і переваг:
- розширення клієнтської бази. Ви зможете залучити нових покупців із різних регіонів і країн, а також утримати наявних;
- зручність для клієнтів. Вони можуть вибирати й купувати товари в будь-який час, не виходячи з дому або офісу, що значно економить час і сили;
- збільшення продажів. Адже клієнти можуть легко та швидко знайти потрібну продукцію, ознайомитися з характеристиками й цінами, порівняти з іншими позиціями й оформити замовлення;
- скорочення витрат. Запуск інтернет-магазину дозволяє скоротити витрати на оренду торгових площ, оплату комунальних послуг, зарплату продавців;
- аналіз даних. Ви зможете збирати й аналізувати інформацію про продажі, поведінку клієнтів, популярність товарів тощо, що допомагає оптимізувати бізнес-процеси та підвищити ефективність роботи.
Та й загалом ваш бізнес обов'язково повинен бути присутнім в інтернеті. У XXI столітті інакше просто не може бути!
Використовуйте додаткові рекламні інструменти
Якщо ви прямо зараз розглядаєте варіанти, як збільшити продажі будівельних матеріалів, будьте готові до того, що різні методи доведеться поєднувати й комбінувати між собою:
- контекстна реклама;
- просування в соціальних мережах;
- електронні розсилки;
- реклама на місцевих порталах і сайтах;
- участь у партнерських програмах;
- реклама на відеохостингах;
- контент-маркетинг;
- участь у виставках і конференціях;
- використання месенджерів для просування бренду та товарів.
Ми не стверджуємо, що потрібно використовувати відразу всі способи й інструменти — це занадто трудомістко та дорого. Однак поєднувати як мінімум 2-4 різні методи та канали просування все ж доведеться. І, звичайно ж, не забувайте про пошукову оптимізацію!
Займіться комплексним просуванням сайту
Якщо вже ми говоримо про те, як залучити покупців до магазину будматеріалів, обходити стороною питання SEO-просування сайту неможливо. Це цілий комплекс заходів, які необхідно виконати:
- Аудит сайту: оцінювання технічного стану, юзабіліті, контенту та конкурентів, виявлення помилок і проблем, розроблення рекомендацій щодо поліпшення й доопрацювання.
- Складання семантичного ядра: підбір і групування ключових слів і фраз за цільовими сторінками ресурсу, аналіз частотності, конкурентності та комерційної цінності запитів.
- Текстова оптимізація: створення й розміщення унікальних, корисних і продавальних текстів на сайті, додавання SEO-тегів (title, description, h1 та ін.), усунення дублів контенту.
- Внутрішня оптимізація: налаштування 404-помилки, мікророзмітки та структурованих даних, видалення битих посилань, оптимізація швидкості завантаження вебресурсу, поліпшення навігації та юзабіліті.
- Робота з зовнішніми факторами: аналіз і поліпшення посилального профілю сайту, підтримка та збільшення посилальної маси з тематичних майданчиків, усунення негативного впливу низькоякісних лінків.
- Поліпшення видимості в результатах пошуку: контроль якості сніпетів у видачі пошукових систем, аналіз CTR (коефіцієнт клікабельності), внесення необхідних коригувань.
- Моніторинг і аналітика: пошук і усунення технічних помилок на сайті, моніторинг трафіку, конверсії та прибутковості ресурсу.
- Щотижнева звітність: надання звітів з поточних позицій запитів, видимості в пошукових системах, ключових метрик CPC (вартість кліка) і CPA (ціна залучення клієнта), виконаних робіт.
Звичайно ж, для різних сайтів, в залежності від їхнього технічного стану й інших параметрів, стратегія просування може відрізнятися.
Як ефективно утримувати наявних клієнтів
Отже, як збільшити продажі в будівельному магазині, ми трохи розібралися. Але ж аудиторію ще потрібно якось утримувати? Згідно з дослідженнями, шанс продати щось наявному клієнту становить 60-70%, а потенційному — всього 5-20%. Тому дуже важливо утримувати клієнтську базу!
Це можна зробити різними способами:
- стежити за якістю продукту та покращувати клієнтський сервіс;
- вибудовувати довгострокові відносини з аудиторією, підтримувати з нею контакт, пропонувати знижки, бонуси, партнерські програми тощо;
- створювати актуальний і корисний експертний контент, який дійсно потрібен вашим клієнтам;
- збирати зворотний зв'язок і аналізувати отримані дані для поліпшення свого продукту та сервісу.
Ви не повинні орієнтуватися тільки на разові продажі. У будівельному бізнесі велика та лояльна база постійних покупців — основа успішної підприємницької діяльності та стабільності. Тому приділяйте питанню утримання клієнтів особливу увагу. Не пошкодуєте!