Просування бізнесу в інтернеті

Синявський Антон
Синявський Антон
Head of performance marketing
4.8
10.01.2022
9524
0

Сьогодні через інтернет роблять практично все: здійснюють платежі, купують страховку, вибирають косметику, записуються до лікаря, здобувають освіту та багато іншого. Зараз складно зустріти процвітаючу фірму, яка не представлена у віртуальному просторі. Все це змушує керівників компаній замислитися над тим, як розкрутити бізнес в інтернеті, шукати способи налагодити зв'язок зі своїм споживачем через соцмережі, сайт. Використання лише одного каналу комунікації дасть незначний результат. Якщо у планах – розвиток проекту, масштабування бізнесу та отримання прибутку, то варто цілеспрямовано зайнятися комплексною стратегією просування у Світовій мережі. Про те, як це можна зробити, йтиметься далі.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Які завдання вирішує розкрутка бізнесу в Інтернеті

Які завдання вирішує розкрутка бізнесу в Інтернеті

Для початку необхідно зрозуміти, чого ви прагнете, чого плануєте досягти. При цьому важливо, щоб цілі та завдання були сформульовані максимально чітко. Тоді можна відстежувати, як іде просування, чи потрібно вносити корективи.

Поставлені завдання розкручування в інтернеті мають бути сумісні з місією та спільними цілями організації, а також з маркетинговою стратегією розвитку комерційної діяльності. Підходи для різних компаній та різної продукції дуже сильно відрізняються. Наприклад, просувати роздрібний бізнес варто інакше, ніж оптовий.

У процесі розкручування в інтернеті найчастіше ставлять такі завдання:

  • надати інформацію про компанію та про продукцію;
  • збільшити попит на товари чи послуги;
  • диференціювати продукт, виділити серед конкурентів;
  • підкреслити його цінність споживача;
  • стабілізувати продаж.

Всі ці дії спрямовані на інформування, переконання та вплив на людей, коли вони ухвалюють рішення про купівлю.

Етапи просування бізнесу в Інтернеті

Незважаючи на те, що підходи до розкручування компанії можуть сильно відрізнятися, фахівці виділяють базові етапи, впровадження яких сприяє досягненню мети. До них відносяться:

  1. Детальний аудит тематичної ніші . Знання своїх конкурентів, розуміння того, як вони розвиваються, які їх сильні та слабкі сторони, допомагає оцінити свої позиції у віртуальному світі та в бізнесі загалом. На цьому етапі вивчають, якими каналами комунікації користуються суперники, виділяють платформи, які не можуть бути використані.
  2. Розробка стратегії просування своєї компанії . Застосування даних, отриманих попередньому етапі, дозволить виробити план дій. Багато залежить від виділеного бюджету, поставлених цілей, рівня конкуренції в ніші, доступу до різних інструментів та сервісів.
  3. Впровадження стратегії . Фахівці починають працювати на сайті, усувають технічні помилки, налаштовують рекламні кампанії, тестують аудиторії. Перелік заходів та послідовність дій співвідносять зі стратегічним планом.
  4. Аналіз результатів . Зібрана статистика дозволяє зрозуміти, що спрацьовує краще, а що гірше. Таким чином фахівці отримують дані про ефективність різних каналів комунікації, рівень конверсії та багато іншого. При необхідності можна вносити корективи в налаштування рекламної кампанії та досягати хороших результатів.

Інструменти та методи просування бізнесу в Інтернеті

Тепер давайте розберемося разом, які канали комунікації з клієнтами найбільше підходять саме вашому бізнесу, в чому переваги та недоліки кожного методу просування. Ще раз наголосимо, що найкраще спрацює грамотне поєднання різних інструментів.

Сайт

У свідомості користувачів сайт вже давно перестав бути простою візитівкою компанії. Звісно, лендинги ще продовжують створювати, але найчастіше їх розробляють задля досягнення однієї конкретної мети (запис на вебінар, що у конференції, продаж продукту та інших.). В іншому компанії віддають перевагу справжньому віртуальному офісу, після «відвідування» якого клієнт має позитивне враження про фірму.

Сайти створюються для досягнення різних цілей:

  • продажу товарів та послуг;
  • розміщення та пошуку інформації в інтернеті;
  • отримання знань;
  • спілкування з потенційними клієнтами;
  • розваги і т.д.

Кожен знайде вагому причину розробки веб-ресурсу. Але загалом варто сказати, що сайти створюються, щоб запропонувати корисний сервіс, яким користуватимуться інші. Він буває навіть безкоштовним, але якщо це щось справді круте, то на ньому завжди можна заробити.

Переваги використання:

  • доступно розмістити будь-який обсяг інформації, масштабувати проект;
  • є можливість використовувати конверсійні інструменти: форму зворотнього зв'язку, онлайн-чат та ін.

Є й недоліки. Так, будуть потрібні фінансові вкладення на хостинг, SEO-просування. Крім того, особливої користі не буде без залучення трафіку.

SEO-оптимізація сайту

Пошукова оптимізація (SEO) – це дуже популярний тип розкрутки сайтів, що впливає на їхню видимість на сторінці Google або іншої системи. Основне завдання SEO - збільшити присутність онлайн-проекту в пошуковій видачі, щоб можна було залучити більше потенційних клієнтів, наростити продажі та підвищити доходи. Іншими словами, кінцева мета SEO – розкручування компанії в Інтернеті.

Одна річ — самому просувати свій бізнес; інша справа, коли підключається до просування такий медіагігант, як Google. Грамотне SEO допоможе веб-ресурсу відповідати алгоритмам ранжування Google. Оскільки ці алгоритми еволюціонували, оптимізація для пошукових систем — це насправді оптимізація для потенційних відвідувачів, особливо тих, які шукають те, що ви можете запропонувати.

SEO-оптимізація сайту

Головні методи SEO-просування включають:

  • додавання релевантних ключових слів на сторінки веб-ресурсу;
  • регулярне створення оригінального високоякісного контенту з унікальними зображеннями;
  • підтримка високої швидкості завантаження сторінок та дотримання інших технічних вимог.

Серед переваг SEO:

  • приріст органічного трафіку, що є найбільш стабільним джерелом доходів;
  • довгостроковий ефект. Потрапивши до перших сторінок пошуку, сайт залишається там надовго.

Недоліки:

  • для досягнення бажаних результатів знадобиться час;
  • деякі методи можуть зашкодити сайту у довгостроковій перспективі.

Щоб уникнути цього, варто звертатися до професіоналів, які пропонують послуги SEO-просування .

Інтернет реклама

Якщо плануєте швидко розкрутити свій бізнес, залучити потенційних клієнтів та збільшити продаж, ігнорувати інтернет-рекламу просто не можна. Але варто бути обережним: існують неефективні стратегії, які можуть з'їсти рекламний бюджет у рекордно короткі терміни. Видів реклами в інтернеті безліч. Розкажемо про переваги та недоліки основних з них.

Контекстна реклама PPC

У основі контекстної реклами — процес, у якому рекламне повідомлення зіставляється з цифровим контентом. Алгоритми обирають рекламу на основі метаописів та ключових слів. Оскільки підібрані оголошення пов'язані із запитами користувачів, це спонукає останніх переходити за посиланням.

Контекстна реклама PPC

Переваги:

  • масштабність. Є можливість уявити свій бізнес величезної аудиторії;
  • цілеспрямований вплив на ЦА. Сучасні медіамагнати (наприклад, Facebook, Google) збирають безліч даних про своїх користувачів, якими діляться з рекламодавцями;
  • контроль бюджету;
  • можливість стежити за результативністю.

Серед головних недоліків назвемо:

  • складність налаштування. Різноманітність цілей, аудиторій та інших параметрів призводить до того, що нефахівець припускається помилок, які загрожують високими витратами;
  • жорстока конкуренція. Показ багато в чому залежить від розміру ставки;
  • втома користувачів від реклами, що вже стала звичайним явищем.

Щоб не злити рекламний бюджет, варто замовити послугу PPC у спеціалістів.

Медійна реклама

Налаштувати показ медійної реклами можна за допомогою Google Adwords. Вона дуже корисна, наприклад, підвищення впізнаваності бренду, ретаргетингу, оскільки оголошення можуть з'являтися на платформах як банерів із зображеннями, текстово-графічних блоків. Оскільки у Google таких партнерських сайтів близько 2 млн, висока ймовірність того, що нещодавно переглянуті товари знову попадуть на очі користувачеві.

Медійна реклама

Серед переваг створення рекламної кампанії у контекстно-медійній мережі варто зазначити:

  • є можливість використовувати зображення чи мультимедійні матеріали, щоб привернути увагу аудиторії;
  • медійна реклама має широке охоплення і може бути переглянута великою кількістю людей;
  • працюють деякі параметри націлювання, недоступні в налаштуваннях пошукової реклами. До них відносять націлення на теми та інтереси, а також ремаркетинг.

Недоліки медійної реклами:

  • медійні оголошення зазвичай мають невисокий CTR у порівнянні із пошуковими;
  • нижчий CTR також означає незначний рівень конверсії. Це пояснюється тим, що коли користувачі бачать оголошення, вони не шукають активно товари або послуги, тому можуть бути не готові до покупки;
  • інструменти блокування реклами можуть завадити користувачам побачити оголошення.

Тизерна реклама

«Тізер» означає «дражнити, приваблювати». Саме цю функцію виконують багато банери з відвертими фото та клікбейтними заголовками. У такий спосіб можна залучити трафік на свій сайт, але він буде не надто якісним. Найчастіше люди переходять за оголошенням більше з інтересу, а не тому, що вони шукають певний товар.

З переваг цього виду реклами називають порівняно недорогу вартість та високий трафік. Головний недолік – низька конверсія.

Контент-маркетинг

Контент-маркетинг став популярним для просування у різних сегментах бізнесу завдяки значному впливу пошукових систем на покупців та зменшенню ролі класичної реклами. Основна причина цього полягає в тому, що контент-маркетинг коштує менше, ніж традиційні маркетингові програми, і генерує більше лідів. Сила контенту для залучення клієнтів не зменшується, а навпаки, збільшується: 62% користувачів стверджують, що у 2021 р. вони ще більше покладаються на контент для отримання інформації про товар, ніж торік. Йдеться про корисні блоги.

Спочатку це може здатися складним. Завдання створення корисного контенту забирають багато часу. Також доведеться зібрати більше даних про те, що саме цікавить вашу ЦА. З недоліків ще назвемо складність виміру конкретних результатів та управління процесом.

Але це все з лишком окупається завдяки перевагам контент-маркетингу:

  • даний метод можна використовувати на різних етапах вирви продажів і з різними цілями;
  • він впливає на репутацію, сприяє зміцненню авторитету бренду, що веде до формування лояльності покупців та підвищення довіри;
  • має комплексний ефект, охоплює навіть аудиторію, яка відкидає рекламу.

У цілому нині добре реалізований контент-маркетинг незмінно дає кращі результати, ніж традиційні методи просування бізнесу. Він більше підходить для сучасної доби, яка залежить від клієнтів та пошукових систем.

SMM-просування

Маркетинг у соціальних мережах Facebook, Instagram не тільки розповсюджує інформацію про продукт чи послугу, а й дозволяє користувачам ділитися своїми враженнями, відгуками. Цим якраз і користуються компанії, орієнтуючись на емоції потенційних покупців.

SMM-просування

Щоб доповнити інші маркетингові зусилля в інтернеті, варто обов'язково створити план дій у соціальних мережах та виділити співробітника, який має займатися веденням облікового запису. Головне, не чекайте, що користувачі будуть залучені лише тому, що ви налаштували профіль. Формування іміджу бренду в соцмережах - це побудова відносин із клієнтом за допомогою дружнього спілкування в чаті, реакції на коментарі, регулярні пости, моніторинг. Допоможуть налагодити цю роботу фахівці, які пропонують послугу SMM-просування .

Можна піти ще далі та зайнятися розвитком свого бізнесу через YouTube. Створення короткого оглядового відео про продукт, а потім просування його на відеохостингу привабить нових клієнтів, дозволить продемонструвати переваги. Однак усі ці роботи вимагатимуть додаткового бюджету. Про те, як ще можна використовувати соціальні мережі для бізнесу , є інформація в іншій нашій публікації.

Піар, просування у ЗМІ

Метою PR є створення позитивного іміджу компанії у «очах» громадськості. Цього намагаються досягти різними способами. Статті в онлайн-ЗМІ, висвітлення в пресі та засобах масової інформації новин компанії, відомості про нагороди, виступи на конференціях, організація івентів, спонсорська підтримка різних заходів — все це методи PR.

За допомогою таких дій можна залучити нових клієнтів і повернути старих, створити репутацію торгової марки. Темою публікацій у ЗМІ можуть стати інтерв'ю (спілкування з людьми завжди приваблює читачів), кейс, розповіді про шляхи подолання труднощів та багато іншого. Формат статей може бути абсолютно різним, але все це сприяє підвищенню впізнаваності бренду.

Піар, просування у ЗМІ

Онлайн-каталоги

Реєстрація свого бізнесу на тематичному майданчику теж дасть надходження нових клієнтів, особливо якщо запропонувати унікальну продукцію або товари за конкурентною ціною. Це дозволить отримати прямі переходи на сайт та бажану конверсію.

На таких онлайн-порталах є своя система розміщення, власні рейтинги. Грамотна робота з каталогами та прайс-агрегаторами допоможе збільшити кількість замовлень приблизно на 10–20%. У комплексі з іншими методами реально досягти і найкращих результатів.

Email-маркетинг

Це відмінний спосіб залучити та утримати клієнтів для малого бізнесу, він залишається одним із найрентабельніших засобів просування. Як тільки компанії вдасться зібрати базу адрес електронної пошти, можна надсилати людям повідомлення про акції, анонси продуктів або листи, щоб налагодити стосунки та збільшити довіру до бренду.

Сьогодні є можливості автоматизувати процес збору даних та розсилки повідомлень. Але не можна не помітити, що спілкування з клієнтами все ж таки більше перейшло в месенджери та соцмережі. У цьому вся мінус email-маркетингу.

Email-маркетинг

Поради для ефективного просування бізнесу онлайн

Щоб досягти бажаного результату і вигідно уявити свою компанію в мережі, варто зрозуміти, що використання окремих методів неефективно.

Поради для ефективного просування бізнесу онлайн

Тільки комплексне просування бізнесу в інтернеті дасть бажаний ефект. Пропонуємо ще кілька порад, на які слід звернути увагу:

  • дізнайтеся своїх потенційних клієнтів . З'ясуйте їх симпатії та антипатії, болючі точки, професійні інтереси і т. д. Все це дасть чітке уявлення про те, на чому потрібно зосередити свої зусилля;
  • застосовуйте інструменти аналітики . Це допоможе відстежувати рентабельність інвестицій у той чи інший канал комунікації;
  • використовуйте регіональний ринок . Оптимізуйте свою сторінку Google My Business, створіть спеціальні посадкові сторінки на сайті, застосовуйте налаштування за розташуванням при запуску рекламної кампанії - ці та інші способи просування бізнесу в інтернеті дадуть бажаний ефект.

Зрештою, важливо розуміти, що попереду довгий і важкий шлях, який потребує терпіння, серйозної концентрації та рішучості. Пам'ятайте про мету, а результат того вартий.

Висновки

Підбиваючи підсумки, дозволимо собі порівняти досягнення мети розкрутки свого бізнесу в інтернеті зі створенням Римської імперії, де неправильна дія може спричинити великі збитки. Тому ставте амбітні цілі, намагайтеся виділити свою компанію серед інших, шукайте професіоналів, які допоможуть досягти бажаного результату з використанням різних методів.

Синявський Антон
Про автора
Синявський Антон
Head of performance marketing
Досвід роботи 8 років
Експерт із комплексного просування бізнесу в інтернеті. Не боїться братися за складні проєкти. Вважає, що для команди головне цілісність і орієнтованість на спільні цілі.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.8
Проголосувало: 4
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах