Як перевірити текст на унікальність

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
04.06.2024
04.06.2024
4.5
1027
10 хвилин
0

Унікальність та оригінальність тексту є важливими показниками для пошукових алгоритмів. Не можна просто взяти готові матеріали з Інтернету та розмістити їх на своєму сайті. Сторінки з такими текстами просто не ранжуватимуться, а ресурс в результаті ризикує потрапити під санкції пошукових систем.

Однак бувають ситуації, коли ви, наприклад, пишете текст самостійно, а він все одно має низьку унікальність. У популярних нішах таке справді можливо. Тому так важливо перед розміщенням перевірити текст на плагіат. А ще корисно повністю перевірити сайт на унікальність, щоб унеможливити проблеми з ранжуванням. Сьогодні ми докладніше про все це розповімо. Крім того, дамо кілька корисних порад щодо створення унікального контенту та розглянемо деякі поширені помилки.

Що таке унікальність тексту

Унікальність тексту — це параметр, який вказує на ступінь оригінальності контенту в порівнянні з іншими текстами в інтернеті або інших джерелах.

Вимірюється унікальність у відсотках – від 1% до 100%. Чим цей відсоток вищий, тим краще. Але відразу обмовимося, що прагнути виключно стовідсоткової унікальності зовсім не обов'язково. У деяких випадках це може лише нашкодити та погіршити загальну якість вашого контенту та його читабельність.

Чому не варто розміщувати на сайті неунікальні тексти

Отже, припустимо, ви вирішили не використовувати послуги перевірки унікальності тексту, а взяти готовий контент з інтернету та розмістити на своєму сайті. Які наслідки це може мати?

А їх насправді досить багато, до того ж неприємних.

  • Зниження позицій у пошуковій видачі. Пошукові системи, такі як Google, Bing та інші, віддають перевагу сайтам з унікальним та інформативним контентом. Якщо на вашому ресурсі є скопійовані тексти, пошукові системи будуть знижувати його позиції, а ви втратите трафік. Нерідко це призводить і до серйозніших наслідків. Наприклад, ваш сайт просто "випадає" з індексу.

  • Втрата довіри до сайту. Користувачі теж можуть легко зрозуміти, що контент на вашому сайті скопійований з інших джерел. Особливо якщо вони вже досить добре занурені у тему та вивчили інформацію на інших ресурсах. Це дуже негативно відбивається на іміджі компанії.

  • Юридичні проблеми. Тексти — це об'єкти права інтелектуальної власності. І їхнє копіювання та використання без дозволу є прямим порушенням закону. Відповідно, ви, крім іншого, ризикуєте бути притягнуті до адміністративної відповідальності.

Так, бувають випадки, коли недобросовісні власники сайтів сліпо копіюють чужий контент, а пошуковики не застосовують до них серйозних санкцій. Щобільше, трапляється й таке, що «крадені» тексти індексуються в результаті краще, ніж на тому сайті, де вони були розміщені спочатку. На жаль, алгоритми Google досі не ідеальні. Але це точно не привід ризикувати!

Популярні послуги для перевірки унікальності текстів

Тепер головне питання — як перевірити текст на унікальність? Довгий час українські автори користувалися переважно російськими сервісами антиплагіату, такими як Адвего, Текст.ру тощо. Сьогодні, зі зрозумілих причин, більшість намагаються відмовлятися від продуктів країни-агресора та шукають альтернативні способи, як перевірити плагіат у тексті. На щастя, таких більш ніж достатньо. Пропонуємо розглянути їх детальніше!

Copywritely

Copywritely- це справжній «комбайн» для роботи з контентом. З його допомогою ви можете не тільки перевірити унікальність текстів, але й використовувати багато додаткових інструментів:

  • перевірка граматики;

  • читабельності;

  • густини ключових слів;

  • результату пошуку ключових слів та багато іншого.

Єдиним недоліком Copywritely можна назвати те, що сервіс вимагає плату за доступ до всього функціоналу від $25 на місяць. Але якщо ви багато та активно працюєте з контентом, воно того варте.

Plagiarism Checker by EduBirdie

Plagiarism Checker by EduBirdie - це досить простий і при цьому цілком ефективний сайт для перевірки тексту на унікальність, який працює безкоштовно, але вимагає пройти реєстрацію для доступу до всіх функцій (можна використовувати обліковий запис Apple або Google).

Працює платформа, як і аналоги: ви просто вставляєте текст у поле та починаєте перевірку. За кілька секунд результат з'явиться на екрані.

Серед цікавих особливостей Plagiarism Checker by EduBirdie можна відзначити можливість завантажувати текстові файли, а не копіювати текст з вашого редактора. Іноді це досить зручно.

StrikePlagiarism.com

Якщо попередні сайти для перевірки тексту орієнтовані переважно саме на контент для вебресурсів, то StrikePlagiarism.com в основному використовується для перевірки різноманітних наукових робіт і має доступ до університетських та наукових баз даних.

Як стверджують самі розробники, система має доступ до інформації у 35 країнах. Але значно важливіше те, що StrikePlagiarism.com, на відміну від багатьох аналогів, вміє визначати вміст, згенерований штучним інтелектом. За заявами, точність виявлення контенту, згенерованого з допомогою штучного інтелекту, становить 94%.

Ключовий мінус StrikePlagiarism.com — ціна. Перевірки здійснюються за токени. 1 токен = 18000 символів. Вартість одного токена - $2,5.

Unicheck

Це ще один сервіс перевірки тексту на плагіат, який орієнтований переважно на наукові роботи. Але ним цілком можна скористатися і для аналізу контенту вебсайту. Розробники стверджують, що система перевіряє понад 40 млрд вебсторінок, освітніх баз даних та файлів з університетських бібліотек.

Unicheck за підсумками перевірки формує інтерактивний звіт з інформацією про унікальність, кольорові маркери та додаткові відомості.

Сервіс також платний, а вартість підписки — від $15 за перші 100 перевірок. Є кілька варіантів індивідуальної та бізнес-підписки, ви можете вибрати ту, яка підходить вам найбільше.

Copyscape

Хоча Copyscape навряд чи вдасться використати, щоб провести комплексний аналіз унікальності сайту, цей сервіс все ж таки може виявитися корисним. З його допомогою ви можете швидко знайти дублі вашого контенту на інших сторінках в інтернеті. Достатньо ввести вашу URL-адресу і виконати перевірку, після цього Copyscape видасть список дублів. Для більш детальної аналітики знадобиться преміум-аккаунт.

Існує також окремий сервіс Copyscape для аналізу тексту на плагіат. Вартість — три центи за перевірку до 200 слів плюс один цент за кожні додаткові 100 слів. За допомогою API Copyscape багато сценаріїв можна автоматизувати, а також виконати інтеграцію з WordPress, якщо це актуально.

Plagiarismcheck.org

Plagiarismcheck - вже далеко не новий сервіс, за допомогою якого можна перевірити сайт на оригінальність і переконатися, що ваші тексти є унікальними. Програма перевірки контенту аналізує текст, шукає збіги в інтернеті та базах даних, після чого формує вичерпну звітність.

Plagiarismcheck.org пропонує кілька тарифних планів:

  • для організацій — за індивідуальним запитом;

  • для фізичних осіб — від $5,99 на місяць;

  • для бізнесу — від $69 на місяць.

На відміну від більшості платформ нашого списку, Plagiarismcheck.org вміє визначати контент, створений з допомогою штучного інтелекту, як і вищезгаданий StrikePlagiarism.com. Це дуже актуально, якщо ви замовляєте написання текстів у сторонніх авторів і хочете бути впевнені, що контент не створений чат-ботами типу ChatGPT, Microsoft Copilot і подібними.

Plagiarisma

Plagiarisma -це хоч і досить застаріла, але все ж таки ефективна програма перевірки унікальності тексту. Сервіс доступний у вебверсії, а також у вигляді програм для Windows та Android. Можна вибрати перевірку Google або Bing. Текст для аналізу ви можете скопіювати та вставити в поле на сайті, завантажити текстовий файл або ж перевірити URL сторінки, яка вас цікавить.

Для доступу до детальної статистики унікальності тексту необхідно зареєструватись на платформі. Також без реєстрації буде суттєво обмежено ліміт тексту для перевірки — близько 700 знаків.

Який показник унікальності є хорошим

Отже, з тим, як перевірити унікальність тексту, розібралися. Але які показники можна вважати добрими, допустимими та неприйнятними? І найголовніше, чи завжди потрібно гнатися за високою унікальністю?

Для початку важливо сказати, що для різних видів контенту показники припустимої унікальності можуть дещо відрізнятися:

Тип контенту

Низька унікальність

Нормальна унікальність

Висока унікальність

Стаття

до 85%

85-90%

90-100%

Опис послуг

до 85%

85-90%

90-100%

Каталог / розділ / підрозділ

до 70%

70-85%

85-100%

Картка товару

до 70%

70-85%

85-100%

Похибка у кілька відсотків, як правило, теж не критична. Проте по можливості потрібно намагатися досягти кращого результату.

Важливо! Жоден із сервісів перевірки текстів не гарантує стовідсоткову точність. Показники унікальності на різних платформах можуть відрізнятися, причому досить суттєво. Тому якщо ви, наприклад, пишете тексти на замовлення, обов'язково уточнюйте у клієнта, в якому сервісі потрібно перевіряти унікальність, щоб уникнути непорозуміння.

Існують також деякі формати контенту, для яких висока технічна унікальність не має великої ролі:

  • білі Книги (White Paper);

  • кейси клієнтів;

  • електронні книги;

  • лід-магніти у форматі PDF;

  • унікальні дослідження.

Плюс сюди відноситься весь той контент, який ви не плануєте індексувати та просувати в пошуковій видачі. Але це, зрозуміло, не привід копіювати та використовувати чужі матеріали. Як ми сказали вище, на них може поширюватися авторське право.

Правила створення унікального тексту

Насправді створити унікальний текст нескладно. Тут головне — обійтися без сліпого копіювання чужого контенту та дотримуватися базових рекомендацій.

1.  Пишіть самостійно. Навіть якщо ви берете інформацію з інших джерел, спочатку ознайомтеся з нею, пориньте у тему, а потім подайте своїми словами та у своєму стилі. Якщо ви добре знаєтеся на питанні, краще готувати матеріали повністю з нуля.

2.  Використовуйте особистий досвід та дослідження. Спирайтеся на свій власний досвід та проведені дослідження. Зрозуміло, ви можете посилатися на інші результати, але без копіювання.

3.  Уникайте поширених кліше та фраз. По-перше, всілякі кліше вже давно набридли читачам. А по-друге, вони автоматично знижують унікальність тексту, тому що використовуються авторами дуже часто.

4.  Використовуйте синоніми. Якщо ви описуєте загальновідомі факти або ідеї, спробуйте використати синоніми та перефразування, щоб уникнути повторення вже існуючих формулювань. Але переконайтеся, що вони точно підходять і читачі зрозуміють, що ви маєте на увазі.

5.  Перефразуйте текст. Бувають ситуації, коли вам все ж таки потрібно запозичити контент з інших джерел. Наприклад, коли ви описуєте якийсь термін або пишете огляд техніки із зазначенням технічних характеристик. У таких ситуаціях може допомогти звичайне перефразування та зміна структури речень. Головне, не втратити при цьому основного змісту і не погіршити читабельність.

Коли ви пишете текст «від себе», шанси досягти високої унікальності набагато вищі, ніж коли ви робите звичайний рерайт. Тому краще не просто переписувати матеріал, а попередньо поринути у тему, опрацювати власну структуру, визначити ключову інформацію, відсіяти все зайве і лише після цього братися за написання.

Також є деякі «шкідливі хитрощі» для досягнення високої унікальності, які ми категорично не рекомендуємо використовувати.

  • Заміна кирилиць латиницею. Наприклад, англійська «i» та українська «і» виглядають ідентично. Аналогічно «е», «с», «о» та багато інших. Заміна символів може підвищити унікальність, але це фактично помилки. До того ж сервіси антиплагіату, як і пошукові алгоритми, вже навчилися визначати подібні заміни.

  • Навмисні помилки та одруківки. Написання слів та речень з помилками теж підвищує унікальність. Але текст стає погано читабельним. Плюс це суттєво відбивається на ранжируванні. Не робіть так.

  • Додавання «води». Водою в текстах прийнято називати інформацію, яка не несе ніякого смислового навантаження. У спробах «розбавити» текст водою для підвищення унікальності ви лише погіршите його читабельність і корисність для читача.

І ще один важливий момент! Уявимо, що ви вирішили перевірити сайт на плагіат і побачили, що ваші тексти вже хтось скопіював та опублікував на своєму ресурсі. У такому разі вам потрібно:

  1. Зафіксувати факт незаконного використання та завірити скріншоти у нотаріуса.
  2. Зібрати необхідні докази — вихідники та документи (за наявності), що підтверджують право власності.
  3. Зібрати інформацію про порушника (URL, хостинг, домен, контакти, інше) та надіслати власнику сайту претензію.

Якщо протягом 30 днів реакції не буде, ви маєте право звернутися до суду. Також можна написати власнику хостинга. Він зобов'язаний вжити відповідних заходів, аж до блокування сайту. На жаль, так відбувається далеко не завжди, але спробувати варто.

Підсумки

Отже, тепер ви знаєте, як перевірити унікальність контенту та як створювати оригінальний. Це нескладно і займає не так багато часу. Зате ретельний аналіз сайту на унікальність дасть вам впевненість, що ви не потрапите під санкції пошукових систем, а сторінки не будуть «викинуті» з індексу.

Якщо ви бачите, що вони не потрапляють до індексу або позиції не зростають, попри активну роботу з оптимізації, можливо, вам варто ще раз перевірити текст на антиплагіат. У деяких випадках причина криється саме в низькій унікальності, запозиченні або використанні згенерованого за допомогою ШІ контенту. Іноді достатньо лише частково доопрацювати та оптимізувати тексти, щоб покращити ситуацію. Але бувають й такі випадки, коли простіше і надійніше створити контент з нуля, подбавши про відсутність запозичення, переспам ключовими словами, великої кількості «води».

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.5
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.