Коли ви щойно розробили застосунок, хочеться сісти, видихнути й просто отримувати прибуток. Приємне заняття, але постарайтеся присвятити йому не забагато часу. Адже програми вимагають регулярних оновлень, щоб завжди залишатися актуальними, підтримувати інтерес користувачів й зрештою, вдосконалюватися. Що буде, якщо не оновлювати застосунки? Відповідь проста: зрештою ви ризикуєте втратити своїх користувачів. Як цього не допустити, але й не витратити бюджет на зайві оновлення – зараз з'ясуємо.
Аналіз насамперед
Будь-які зміни мають ґрунтуватися на певних даних. І що точніші та докладніші ці дані, то краще. Перш ніж впроваджувати будь-які оновлення, переконайтеся, що для них є вагома причина, що вони обов'язково підуть на користь застосунку, і при цьому не викликають проблем. Необхідно чітко зважити всі дані, створити план оновлення й лише тоді братися до справи. І не забувайте тестувати та перевіряти будь-які зміни, якої частини застосунку вони б не стосувалися.
Якщо ваша програма не має очевидних причин для оновлення, і при цьому користується популярністю у користувачів, вам варто добре задуматися над тим, чи потрібно її оновлювати взагалі. Як не створити собі проблеми на рівному місці, ще й витративши при цьому значні кошти? Розгляньмо, у яких випадках вам просто необхідно оновити мобільний застосунок.
Скільки помилок у вашому застосунку?
Якщо ваші інструменти аналітики постійно видають вам звіти про збої, користувачі скаржаться на некоректну роботу застосунку, та й ви самі помічаєте помилки чи недоліки – вам категорично потрібно оновити застосунок, бажано не гаючи час.
Виправлення помилок - це перша і головна причина оновлень, якої не можна знехтувати. Некоректна робота застосунку погіршує досвід користувача, а іноді може взагалі зробити цільову дію неможливим. В результаті клієнт піде від вас до конкурентів, або перестане використовувати вашу програму, навіть якщо не має альтернативних варіантів.
Щоб уникнути цього, використовуйте сервіси аналітики, які нададуть вам інформацію про роботу програми, детальний звіт про збої та поведінку користувачів.
Також тестуйте вашу програму щойно виявите якісь сумнівні моменти, й одразу ж виправляйте помилки. Звичайно, не варто випускати нову версію за найменшого збою або щодня оновлювати застосунок. Проте рекомендується регулярно оновлювати його та виправляти всі проблемні місця, поки не досягнете ідеального результату. Навіть якщо ви не вірите, що це можливо, прагніть цього.
Ваша MVP-концепція працює?
Досить популярна і дуже корисна тенденція - створювати мінімально життєздатний продукт для тестування гіпотез, перш ніж вкладати значні суми у розробку повноцінних продуктів. Якщо ваш застосунок створювався саме з такою метою, в якийсь момент обов'язково настане час переглянути концепцію, звірити статистику та вжити будь-яких подальших дій.
Якщо ваша концепція провалилася, все просто, вам немає сенсу підтримувати навіть наявний продукт, й настав час переходити до іншої.
Але якщо у вас все добре, і це підтверджується спостереженнями, відгуками ваших користувачів та даними аналітичних сервісів, отже час замислитися про апгрейд продукту. І в цьому випадку оновлення також можуть увійти у ваше життя на регулярній основі, адже додавати нові функції та можливості не обов'язково всі одразу. Ви можете розділити доопрацювання вашого ресурсу на певну кількість етапів й поступово надавати оновлення користувачам.
Таким чином, для вас технологія пройде за менш напружених обставин, зі зрозумілими та не надто розтягнутими строками та завданнями. А для користувачів буде час звикнути до нових функцій й надати зворотний зв'язок щодо них (можливо, якусь із них доведеться прибрати при наступному оновленні, таке теж буває).
Що користувачі говорять про ваш застосунок?
Чому мобільні застосунки часто оновлюються? Оскільки цього вимагають користувачі. Вивчення зворотний зв'язок - дуже важливий аспект успішного розвитку будь-якого програмного продукту. Оцінки, коментарі, відгуки, згадки в будь-яких джерелах, і навіть поведінка користувачів у застосунку - все це обов'язкові для вивчення параметри, адже саме вони можуть розповісти вам про успішність вашого застосунку, про його слабкі та сильні сторони, а також можливо подати нові ідеї для вдосконалення та доробок.
Будьте уважними й нічого не пропустіть, пам'ятайте: користувачі дуже люблять, коли до них дослухаються. Мало того, ви можете навіть періодично опитувати їх з метою зібрати докладніший фідбек.
Актуальність мови програмування?
Сучасні технології розвиваються досить швидко, а отже мови програмування та фреймворки мають властивість старіти з часом. А з ними може застаріти й ваш мобільний застосунок. Річ у тому, що деякі технології можуть вже не підтримуватися на оновлених пристроях користувачів, некоректно підтримуватися або надавати не кращий досвід користувача.
До того ж розвиваються не лише технології, а й очікування та вимоги пристроїв, систем та користувачів. Якщо є можливість зробити ваш застосунок легшим, продуктивнішим і зручнішим - скористайтеся нею. На додаток, якщо ви розраховуєте масштабувати ваш ресурс, додавати до нього новий й новий функціонал, переконайтеся, що мова його створення підтримає всі ваші амбіції. Інакше має сенс перенести проект на іншу мову.
Але будьте обережні з таким оновленням, адже перенесення застосунку з однієї мови програмування іншою може тривати тривалий час, а також вимагати чималих вкладень. Переконайтеся, що це необхідно та принесе користь вашому бізнесу.
Ваш набір інструментів аналітики
У цій статті ми не зосереджуємося на тому, як оновити мобільний застосунок, але наголошуємо на тому, як зрозуміти, що це потрібно. І дуже важливу роль у цьому відіграють сервіси аналітики, які допомагають збирати необхідні дані та звіти, подають вам їх у зручному вигляді та надають ту інформацію, яка дуже необхідна для прийняття рішень. Погляньмо на наш ТОП-3 сервісів аналітики для мобільних додатків.
Google Analytics
Якщо ви думали, що цей сервіс є лише як веб-сайт, ви помилялися. Google Analytics – це зручний, а головне – безплатний інструмент для збирання та аналізу даних. Він допомагає відстежувати поведінкові показники користувачів, дані про монетизацію, а також чистоту роботи застосунку, пропонуючи звіт про збої та помилки. Для підприємств також є пакети з найбільшим функціоналом за окремими тарифами.
Inapptics
Ще один безплатний сервіс, з наявністю різних платних пакетів, який допомагає збирати аналітичні дані, контролювати роботу вашого застосунку й виконувати облік складної статистики. Сервіс ґрунтується на штучному інтелекті, а значить йому є що вам запропонувати.
Mixpanel
Цей інструмент створений для того, щоб ви могли відчути себе користувачем вашого власного застосунку. Він дає можливість пройти шляхом користувача, отримати його досвід й зробити висновки. Сервіс має як безплатну, так і платну версію, що робить його гнучким та доступним для кожного.
Висновки
Якщо ви замислилися, чи потрібно оновити ваш мобільний застосунок, то, швидше за все, для цього вже є певні передумови. Не ігноруйте їх, виконайте ретельний аналіз, планування, прогнозування та прийміть рішення на основі ваших даних.
Підстав для оновлення мобільного застосунку може бути багато: це й наявність помилок та збоїв у його роботі, що може суттєво перешкодити вашим користувачам; й старіння мови програмування або фреймворку, на якому написано сам застосунок; відгуки від клієнтів, де може бути як критика, так і пропозиції, що підштовхують до дії; й більш приємні причини, такі як успіх мінімально життєздатного продукту.
Рішення про необхідність та регулярність оновлень необхідно приймати, ґрунтуючись не лише на вищезгаданих даних, а й на вашій глобальній стратегії, а також з урахуванням бюджету та можливих часових обмежень.
Якщо вас цікавить розробка або оновлення застосунку – ми надаємо такі послуги та з радістю допоможемо вам. Для отримання безплатної консультації зверніться до нас будь-яким зручним способом. Найпростіше це зробити залишивши заявку на сайті. Ми вам передзвонимо та відповімо на всі запитання. Допоможемо визначити, чи потрібно вам оновлення, та як виконати його найкращим чином.