Залучення цільового трафіку на сайт — одне з ключових завдань для будь-якого вебресурсу. Можливість отримувати безкоштовні переходи зацікавленої аудиторії надає Google Discover. Як і у випадку з основною пошуковою видачею, потрапляння контенту до цього сервісу залежить від алгоритмів Google, на роботу яких практично неможливо вплинути безпосередньо. Але все ж таки є деякі секрети, що дозволяють використовувати можливості цього інструменту по максимуму. Що таке Гугл Діскавері та як з ним працювати, розкажемо далі.
Як виглядає Google Discover
Простими словами, це стрічка рекомендацій Гугл, яка формується на основі попередньої онлайн-активності користувача. Вона відображається лише на мобільних пристроях у програмі Google. Завдяки інтелектуальному аналізу поведінки та переваг конкретного користувача, алгоритми Google прагнуть показати йому найбільш релевантні новини, тренди, блоги та інший контент.
Переваги Google Діскавері для бізнесу
Розібравшись, що це — Google Discover, перейдемо до того, яку користь він приносить. Попадання матеріалів у потік рекомендацій надає низку вагомих переваг.
-
Масова демонстрація контенту цільовій аудиторії. Google Discover аналізує переваги кожного користувача та показує їм саме той контент, який з високою ймовірністю буде для них цікавим та корисним. Це гарантує, що ваші матеріали побачать максимально зацікавлені та залучені читачі, які згодом можуть стати клієнтами.
-
Безкоштовний високоякісний трафік. На відміну від платної реклами, трафік із Google Discover не потребує жодних фінансових вкладень. Ви отримуєте потік цільових відвідувачів абсолютно безкоштовно за умови, що ваш контент відповідає очікуванням та інтересам аудиторії.
-
Охоплення навіть вузькоспеціалізованих ніш. Завдяки алгоритмам персоналізації, Google Discover може знаходити цільову аудиторію навіть для нішевих та вузькоспеціалізованих публікацій. Система аналізує інтереси кожного окремого користувача та показує контент, найбільш релевантний його запитам.
-
Підвищення впізнаваності бренду. Публікація у стрічці забезпечує вашим матеріалам широке охоплення, що сприяє зростанню впізнаваності бренду та формуванню лояльної аудиторії.
-
Додаткове джерело трафіку. Google Discover може приводити потенційних клієнтів так само ефективно, як органічний пошук, соціальні мережі та інші канали залучення відвідувачів.
Загалом грамотне використання сервісу дозволяє бізнесу досягати різних важливих маркетингових цілей.
Особливості роботи Google Діскавері
Гугл використовує два основних механізми для формування стрічки. Перший — штучний інтелект Google News. Це передова система машинного навчання, яка аналізує мільйони джерел новин, виявляючи найбільш значущі та цікаві матеріали. Завдяки здатності до глибокого розуміння текстів система може об'єктивно оцінювати якість, достовірність і різноманітність точок зору на події.
Другим механізмом є тематичний рівень у Мережі знань Google. Це велика база даних, що містить дані про переваги, інтереси та поведінку кожного користувача. На основі отриманої інформації система може передбачати, які теми та джерела будуть найцікавішими для конкретної людини в цей час.
Функціонал цих двох механізмів дозволяє створити персоналізований потік новин та інформації для кожного користувача. У стрічці Discover відображаються останні актуальні новини з надійних джерел, але при цьому враховуються індивідуальна зацікавленість та переваги читача.
Крім того, Google активно використовує зворотний зв'язок від користувачів. Після перегляду матеріалів у стрічці Discover система може запитати, чи була представлена інформації корисною та цікавою. Ці дані дозволяють постійно вдосконалювати алгоритми та підвищувати якість персоналізованого контенту.
Який контент потрапляє у стрічку
До неї можуть потрапити:
-
Останні новини від провідних новинних видань, агентств та порталів різними мовами. Найчастіше це матеріали, які висвітлюють актуальні події у світі, а також новини у сферах політики, економіки, спорту, культури тощо.
-
Аналітичні та експертні матеріали. Йдеться про статті та огляди від профільних ЗМІ та авторитетних блогерів. Вони можуть охоплювати різні теми: технології, бізнес, маркетинг, особистісне зростання, стиль життя та інше.
-
Розважальний контент. Це цікаві публікації на тему кіно, музики, мандрівок, а також лайфхаки з різних сфер життя.
-
Інформативні публікації інтернет-магазинів з описами товарів та сервісів. Найчастіше це поради щодо вибору товарів, огляди новинок, порівняння продуктів.
Також у стрічці публікуються відео з відеохостингу YouTube. Докладніше про цей формат ми розповімо далі.
Як зробити так, щоб матеріал публікувався у Google Discover
Відразу відзначимо, що це непростий процес, який залежить від багатьох факторів. І єдиного правильного «рецепту», як потрапити в Google Discover, не має. Одним із ключових факторів є грамотна SEO-оптимізація контенту, що дозволяє пошуковому гіганту коректно його розпізнавати та ранжувати. Крім того, публікації повинні відповідати суворим стандартам Google щодо якості, достовірності та корисності для користувачів.
Способи залучення трафіку з Гугл Дискавери
Як ми вже згадували вище, вплинути на те, чи потрапить контент у стрічку, досить складно. Але все ж таки це цілком реально. Ось кілька рекомендацій, як потрапити в рекомендації Google Діскавері та залучити трафік.
Оптимізуйте контент під мобільні пристрої
Оптимізація вебсайту має першорядне значення, оскільки стрічка Google Discover доступна виключно на смартфонах та планшетах. Це передбачає швидке завантаження сторінок, мінімальну кількість рекламних блоків, спливаючих вікон та інших елементів, які можуть стати на заваді комфортному перегляду контенту. Подібна адаптація — це не лише вимога для індексації у Discover, але й важливий фактор ранжування у пошуковій системі Google загалом. Забезпечення бездоганного користувальницького досвіду на портативних гаджетах дозволить залучити більше трафіку та покращити позиції у результатах запитів.
Публікуйте контент на популярні теми
Новинні ресурси мають найбільші шанси бути представленими у стрічці Google Discover, оскільки алгоритм віддає пріоритет актуальному контенту. Однак існують так звані «вічнозелені» теми, які цікаві користувачам незалежно від дати публікації, хай то свіжий матеріал або розміщений місяць, рік чи будь-який інший період тому. Таким чином, навіть якщо ви публікуєте не новинний, але якісний, корисний і захоплюючий контент, він має хороші шанси потрапити в Discover. Ключовий фактор — це цінність та затребуваність матеріалу для цільової аудиторії поза прив'язкою до часу розміщення.
Використовуйте зображення лише високої якості
Google Discover — це сервіс, для котрого важливу роль грає візуальна привабливість зображень, супроводжуючих статті. Вони формують перше враження у користувача, впливаючи на його рішення ознайомитися з матеріалом докладніше. Дотримуйтесь рекомендацій Google — використовуйте великі, чіткі та яскраві зображення високої роздільної здатності. Оптимальна ширина — не менше 1200 пікселів. Якісна візуалізація дозволить суттєво підвищити шанси, що користувач, заінтригований привабливим прев'ю, відкриє публікацію. Приділяйте належну увагу підбору ілюстрацій — вони є візитівкою контенту у стрічці.
Фокусуйтеся на суті
Заголовок статті у Google Discover повинен чітко і ємно відбивати її зміст, даючи читачеві зрозуміти, про що йтиметься у матеріалі. Формулювання заголовка безпосередньо впливає на рішення користувача відкрити публікацію або пройти повз. Уникайте розпливчастих, туманних формулювань та прийомів клікбейту, спрямованих лише на привернення уваги за будь-яку ціну. Натомість зосередьтеся на інформативних, прямих заголовках, що максимально точно резюмують суть контенту. Вони допоможуть користувачам одразу визначити цінність матеріалу та вирішити, чи варто йому приділити увагу. Продумані заголовки не тільки підвищать рівень довіри аудиторії, а і ймовірність того, що зацікавлені читачі перейдуть на ваш сайт або блог.
Коректно використовуйте метатеги
Правильно підібрані метатеги будуть для пошуковій системи чітким сигналом про релевантність контенту запитам користувачів. Вони допоможуть Google точніше класифікувати тематику матеріалу та визначити його цінність для потенційної аудиторії. Зверніть увагу на продуману розмітку метаданих — це підвищить шанси на те, що ваші публікації будуть відображатися у стрічці Discover для відповідних пошукових запитів. Зокрема, оптимізуйте теги title і description під кожну конкретну статтю.
Використовуйте відеоматеріали
Відеоконтент — один із найбільш затребуваних та привабливих для користувачів форматів. Його включення у ваші публікації не лише збагатить матеріал, зробить його різноманітнішим, а й підвищить шанси потрапити у стрічку Google Discover.
Відео може стати чудовим доповненням до текстового контенту, дозволяючи:
-
візуалізувати та наочно продемонструвати описані процеси, продукти чи послуги;
-
привернути додаткову увагу користувачів шляхом більш динамічного та інтерактивного формату;
-
урізноманітнити подачу матеріалу, поєднуючи текст, зображення та відео;
-
підвищити залученість аудиторії та збільшити час, який вона проводить на вашому ресурсі.
Однак важливо, щоб відео було релевантним темі публікації та високої якості. Ми рекомендуємо створити свій канал на відеохостингу YouTube та регулярно публікувати контент. За грамотного підходу це принесе відчутну користь. Адже ви зможете не лише збільшити охоплення аудиторії, а й отримувати додатковий прибуток внаслідок монетизації. При створенні відео важливо враховувати релевантність цільової аудиторії, інформативність, якість зйомки та монтажу, використовувати описи, теги та інші інструменти оптимізації.
Працюйте над факторами E-A-T
E-A-T — це абревіатура, що позначає три ключові фактори, які Google використовує для оцінки якості вебресурсів: експертність (Expertise), авторитетність (Authoritativeness) та довіру (Trustworthiness). Робота над ними є вкрай важливою, якщо ви хочете підвищити ймовірність того, що ваші матеріали потраплять у стрічку Discover.
Постійно працюючи над цими трьома аспектами, ви переконаєте алгоритми Google, що ваші матеріали заслуговують на довіру і повинні бути рекомендовані цільовій аудиторії через Discover.
Регулярно публікуйте контент
Стабільність публікації нового контенту — ще одна важлива складова успіху Discover. Ось кілька причин, з яких регулярний постинг дуже важливий:
-
Сайти, на яких часто оновлюється контент, сприймаються як більш авторитетні, цікаві та корисні для користувачів.
-
Люди, які потрапляють на ваш ресурс зі стрічки, очікують знайти там інформацію щодо своїх інтересів. Відсутність нових публікацій може знизити залучення.
-
Чим частіше ви публікуєте релевантний контент високої якості, тим більше шансів його показу зацікавленій аудиторії Discover. Стабільна активність сигналізує Google, що ваш ресурс є експертним та цінним для певної тематики, що підвищує його авторитетність у видачі.
Дотримуючись графіка публікацій, ви з часом підвищите свої шанси закріпитись у стрічці. Також важливо адаптувати теми та формати контенту до переваг цільової аудиторії.
Просувайте публікації у соцмережах
Просування публікацій у популярних соціальних мережах, таких як Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn та інших, може значно підвищити ймовірність їхнього відображення у стрічці Discover у релевантної аудиторії. Чим більше користувачів взаємодіють з вашим контентом, коментують, лайкають та поширюють його у своїх колах, тим більш цінним та цікавим його сприймають алгоритми Google.
Для ефективного просування використовуйте:
-
Хештеги збільшення видимості постів.
-
Візуальний контент — картинки, гіфки, відео.
-
Цікаві описи, цитати, заголовки для привернення уваги.
-
Міжплатформові кампанії для охоплення різних аудиторій.
-
Геотаргетинг для локального просування.
-
Взаємодію з передплатниками, відповіді на коментарі.
Також важливо відстежувати аналітику постів та публікувати контент у найактивніші години для вашої аудиторії.
Працюйте над брендом та його впізнаваністю
Інвестуйте у розвиток бренду та зміцнюйте його позиції — це допоможе вам потрапити до бази знань Google Knowledge Graph. Наявність інформації про ваш бренд у панелі відомостей також позитивно впливає на можливість індексації контенту. Чим авторитетнішим і відомішим є ваш бренд, тим вищі шанси, що його матеріали будуть рекомендовані користувачам.
Використовуйте Web Stories
Web Stories — це формат візуальних історій, які ідеально підходять для демонстрації в Google Discover. Наразі він доступний лише для американських компаній, але незабаром з'явиться і в інших країнах, зокрема й в Україні. Тому якщо ви хочете бути попереду ваших конкурентів, варто почати освоювати цей функціонал.
Як відстежувати трафік з Діскавері
Тепер, коли ви знаєте, що таке Google Discover, залишилося розібратися, як визначити, скільки людей привів вам на сайт або блог цей інструмент. Зробити це досить легко.
Використовуємо Search Console
Доступ до звіту з трафіку з Discover з'являється лише в тих випадках, коли кількість показів контенту сайту у стрічці рекомендацій за останній рік та 4 місяці досягне певного ліміту. Тоді відвідування з Discover можна переглянути в Search Console у розділі Ефективність > Рекомендації (Perfomance > Discover).
У ньому ви можете побачити статистику показів і кліків, а також найкращі сторінки сайту показів у стрічці Діскавері. Детальну статистику можна побудувати за різними фільтрами, такими як країна, пристрій, період часу і т. д.
Підіб'ємо підсумки
Потрапляння у стрічку Діскавері — це ефективний спосіб безкоштовного просування контенту шляхом високоточної персоналізації рекомендацій. Знаючи, як додати сайт в Гугл Дисковер, можна залучати якісний трафік, підвищувати впізнаваність бренду та досягати інших важливих маркетингових цілей. Здобути користь з його використання зможуть інтернет-магазини, ЗМІ, портали новин тощо. А якщо вам буде потрібна допомога в просуванні, звертайтеся до нашої агенції — ми знаємо все про SEO Google Discover та інші інструменти розкручування.
FAQ
Що таке Google Discover?
Це канал новин у мобільному додатку Google, який надає користувачам персональні рекомендації новин, відео, статей та іншого цікавого контенту, ґрунтуючись на їхніх інтересах та історії пошуку.
Як увімкнути Google Discover?
Для цього необхідно:
- Відкрити мобільний додаток Google на Android або iOS пристрої.
- Перейти до розділу Discover, який зазвичай знаходиться на головному екрані програми.
- Якщо він не увімкнений, вам буде запропоновано активувати його.
- Після активації сервіс почне показувати персональний контент.
Як потрапити до Гугл Діскавері?
Дотримуйтесь таких порад щодо оптимізації контенту:
- Створювати якісні та актуальні матеріали на цікаві для користувачів теми.
- Використовувати SEO-оптимізацію статей та відео.
- Забезпечити хорошу юзабіліті сайту/каналу (швидкість завантаження, мобільна версія та ін.).
- Мати достатню кількість користувальницького трафіку і посилань на контент.
- Дотримуватись правил і вимог Google до контенту.