Сучасному власнику бізнесу є досить багато каналів просування та продажів. Їх набагато більше, ніж ще кілька років тому. Сьогодні йтиметься про одне з таких — GMC. Ми розповімо, що це Google Merchant Center, як працює платформа, чому вам варто її використовувати.
Google Merchant Center - це платформа, на яку продавець може завантажувати дані про товари зі свого онлайн-каталогу, щоб вони відображалися в інших сервісах Google.
Після завантаження списку GMS і налаштування показів інформація буде доступна в:
рекламі - Google Product Ads;
товарний або корпоративний пошук - Google Product, Commerce Search;
сервісі Google Покупки.
Гугл Мерчант відкриває продавцю доступ одразу до кількох зручних каналів просування та збуту товарів. І при цьому платформа, насправді, безкоштовна! Ви сплачуєте лише за натискання на оголошення в Google Покупках або на інших сторінках після прив'язки до облікового запису Google Ads та запуску рекламної кампанії.
Google Merchant Center працює в Україні з 2018 року. Поки що конкуренція тут не така активна, як у країнах Європи. Це резонний привід, щоб спробувати цей варіант просування товарів.
Принцип роботи Google Merchant
Загальний принцип можна описати максимально коротко за пунктами:
Ви реєструєте обліковий запис у GMC.
Прив'язуєте його до облікового запису Google Ads.
Завантажуєте в Google Merchant Center фід продукції. Усі необхідні відомості підтягуються автоматично.
Запускаєте рекламну кампанію, після чого оголошення відображаються у сервісах Google з урахуванням пошукових запитів користувачів.
Важлива перевага GMC у тому, що ваші оголошення будуть видно і в результатах пошукової видачі, і в Google Shopping, і в Google КМС, куди відносяться Gmail, YouTube.
Створюємо обліковий запис Merchant Center
Щоб створити обліковий запис у GMC, вам спершу знадобиться звичайний обліковий запис Google (можна використовувати вже існуючий). Далі слідуйте нескладній інструкції та підказкам у міру реєстрації:
Перейдіть на сторінку Merchant Center і натисніть кнопку Створити обліковий запис .
Ви будете перенаправлені на іншу сторінку із ознайомчою інформацією. Тут потрібно натиснути кнопку Створити , після чого слід ввести основну інформацію про компанію (назва, країна, часовий пояс).
На цій же сторінці можна вказати, як користувачі будуть купувати ваші товари, які ще інструменти ви користуєтеся, які листи від Google Merchant Center ви хочете отримувати та інше. Також обов'язково необхідно прийняти умови використання GMC. Після завершення налаштування натисніть Створити обліковий запис внизу сторінки.
По суті, на цьому реєстрацію в Merchant Center завершено. Якщо все зроблено правильно, ви будете перенаправлені до «Особистого кабінету», де можна запускати просування товарів, зв'язати обліковий запис GMC з Google Ads, відстежувати ефективність реклами.
Як створити фід для Merchant Center
Фід - це таблиця, де міститься вся необхідна інформація про товари, які ви просуватимете через GMC. Створити ФІД можна за допомогою спеціальних сервісів, що автоматизують цей процес, або вручну. Розглянемо другий варіант для кращого розуміння алгоритму:
У вашому обліковому записі Merchant Center виберіть зліва розділ Товари та клацніть Створити фід у підпункті Переглянути всі способи.
Вкажіть країну збуту та мову.
Придумайте назву фіда та виберіть спосіб його створення. Доступно кілька варіантів: Google Таблиці , За розкладом , Завантаження , Content API . Під кожним із способів ви побачите короткий опис. Обов'язково ознайомтеся з ним.
Тепер залишається тільки натиснути Створити фід . Він з'явиться на сторінці GMC, можна буде працювати з ним.
Вимоги до оформлення фіда
Для створення самого файлу фіда можна використовувати практично будь-який інструмент роботи з таблицями: Google Таблиці, Microsoft Excel, Apple Numbers та ін. Виглядає все таким чином:
Однак GMC не вміє працювати з табличними файлами, тому після заповнення таблиці необхідно перетворити її на формат XML або TXT. Ось так виглядатиме фід після конвертації в XML:
Важливо!На кожен стовпець завжди припадає один атрибут, а в рядку має бути лише один товар. Інакше ФІД буде некоректним. Також не забувайте, що атрибути в таблиці потрібно прописувати тією мовою, яка використовується в країні націлювання, а в XML і API - англійською. Розділювачем є нижнє підкреслення.
Атрибути фіда
Налаштування Google Merchant Center завжди передбачає роботу з атрибутами фіда. Якщо допустити помилки при внесенні даних або не заповнити один із обов'язкових атрибутів, оголошення можуть просто не відображатися. Ознайомтеся з таблицею:
Зв'язок з Google AdWords
Google Merchant – це зручний інструмент сам по собі. Але найефективніше він працює саме у зв'язці з AdWords. Зв'язати облікові записи можна буквально в кілька кліків:
У своєму обліковому записі GMC натисніть «шестерню» у верхньому правому куті екрана, виберіть Установки та Пов'язані облікові записи .
Тут потрібно натиснути на пункт Google Реклама .
Тепер у розділі Ваш обліковий запис Google Реклами необхідно ввести ідентифікатор клієнта, який ви будете прив'язувати. Він знаходиться у верхній частині сторінки біля email-адреси.
Останній крок – натиснути Надіслати запит на створення зв'язку.
Для підтвердження потрібно перейти в обліковий запис Google Реклами, зайти в меню налаштувань — Пов'язані облікові записи . Тут у стовпці Статус ви побачите запит на підтвердження. Щоб встановити зв'язок між обліковими записами, натисніть Схвалити .
Надалі можна буде скасовувати зв'язок, міняти акаунти та ін.
Приклад Фіда для Merchant Center
Раніше ми вже розглянули кілька прикладів фіда в Google Таблицях та після експорту до XML-файлу. Для більшої наочності пропонуємо подивитись альтернативні варіанти.
Так виглядає фід у Microsoft Excel:
А ось приклад фіда Google Merchant Center після конвертації його в файл TXT:
Нічого складного для формування фіда для GMC немає. Трохи практики, і робота з ним не викликатиме жодного негативу.
Помилки при створенні фіда Google
Налаштування Google Merchant Center є простим. Але багато хто припускається помилок. Серед найпоширеніших можемо назвати такі:
Порушення політики майданчика
Google ретельно перевіряє, що ви розміщуєте у GMC. Спроба додати до сервісу заборонену групу товарів та інші порушення найчастіше стають причинами блокування облікового запису. Усі правила публікації детально розписані у Правилах щодотоварнихоголошеньGoogle.
Невідповідність ціни/наявності товару в оголошенні та на цільовій сторінці
Часто цю помилку припускають ненавмисно. Наприклад, ціна на сайті змінилася, а оновити інформацію у GMC просто забувають.
Некоректні атрибути title, description та image
У них не повинно бути явних рекламних закликів, капсу тощо. Крім того, не допускається, щоб тайтл та дескрипшн дублювали один одного. Вони повинні бути лаконічними та зрозумілими. Із зображеннями ситуація аналогічна.
Налаштування націлювання на кілька країн з одного домену
У вас мають бути різні домени та фіди для різних територій. Без локалізації є серйозний ризик отримати бан акаунта.
Неправильний ID товару чи взагалі його відсутність
Для правильної ідентифікації та класифікації товарів в оголошеннях Google вимагає додавати GTIN. Зазвичай цей код розташований на упаковці поряд із штриховим.
У магазині неможливо оплатити товар онлайн або замовити доставку на адресу
Не найочевидніша помилка, проте вона також може стати причиною блокування облікового запису.
Що робити, коли обліковий запис Google Merchant Center заблоковано
Блокування облікового запису Google Merchant Center – явище поширене. Як правило, нічого страшного в цьому немає. Якщо Google виявить якісь порушення, він обов'язково повідомить вас електронною поштою і дасть тиждень на їх усунення. Весь цей час оголошення продовжують працювати. Якщо йдеться не про критичні порушення, звісно.
Алгоритм дій простий:
Усуньте помилку, через яку надійшло попередження.
Зверніться до технічної підтримки Google, щоб перевірити ще раз обліковий запис.
Якщо проблему вирішено, обліковий запис продовжить працювати у звичному режимі.
Головне — своєчасно усувати порушення та детально вивчити принципи GMC, щоб не допускати їх у майбутньому. Тоді жодних проблем із використанням платформи не виникне.
Висновки
GMC – це зручний та ефективний інструмент для реклами товарів у мережі Google. Багато хто порівнює його з Яндекс.Маркетом. Однак у GMC функціонал набагато ширший.
Використовуючи GMC, ви отримуєте відразу кілька каналів для збуту через інтернет. Завдяки порівняно простому настроюванню працювати з сервісом може навіть людина з невеликим досвідом. Якщо рекламою займаються фахівці, тоді вдасться досягти суттєвих результатів. Команда експертів Wezom завжди до ваших послуг!
Бажаємо продемонструвати вам наш кейс PPCрекламидля Itlook.ua — інтернет-магазину електроніки . Це дуже показовий приклад: при вкладеннях менше ніж 9 000 гривень клієнт за два місяці отримав замовлень на суму понад 80 000 грн. І це далеко не межа!
У вас залишились запитання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.