click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Налаштування Google Merchant Center

1444

Сучасному власнику бізнесу є досить багато каналів просування та продажів. Їх набагато більше, ніж ще кілька років тому. Сьогодні йтиметься про одне з таких — GMC. Ми розповімо, що це Google Merchant Center, як працює платформа, чому вам варто її використовувати.

Перед тим як приступити до нашої основної теми, рекомендуємо ознайомитися з раніше опублікованою статтею для кращого розуміння інформації «Google Shopping — новий тренд-2021 в інтернет-рекламі» .

Що таке Google Мерчант (Google Merchant Center)?

Google Merchant Center - це платформа, на яку продавець може завантажувати дані про товари зі свого онлайн-каталогу, щоб вони відображалися в інших сервісах Google.

Після завантаження списку GMS і налаштування показів інформація буде доступна в:

  • рекламі - Google Product Ads;
  • товарний або корпоративний пошук - Google Product, Commerce Search;
  • сервісі Google Покупки.

Гугл Мерчант відкриває продавцю доступ одразу до кількох зручних каналів просування та збуту товарів. І при цьому платформа, насправді, безкоштовна! Ви сплачуєте лише за натискання на оголошення в Google Покупках або на інших сторінках після прив'язки до облікового запису Google Ads та запуску рекламної кампанії.

Google Merchant Center працює в Україні з 2018 року. Поки що конкуренція тут не така активна, як у країнах Європи. Це резонний привід, щоб спробувати цей варіант просування товарів.

Що таке Google Мерчант

Принцип роботи Google Merchant

Загальний принцип можна описати максимально коротко за пунктами:

  1. Ви реєструєте обліковий запис у GMC.
  2. Прив'язуєте його до облікового запису Google Ads.
  3. Завантажуєте в Google Merchant Center фід продукції. Усі необхідні відомості підтягуються автоматично.
  4. Запускаєте рекламну кампанію, після чого оголошення відображаються у сервісах Google з урахуванням пошукових запитів користувачів.

Важлива перевага GMC у тому, що ваші оголошення будуть видно і в результатах пошукової видачі, і в Google Shopping, і в Google КМС, куди відносяться Gmail, YouTube.

Принцип роботи Google Merchant

Створюємо обліковий запис Merchant Center

Щоб створити обліковий запис у GMC, вам спершу знадобиться звичайний обліковий запис Google (можна використовувати вже існуючий). Далі слідуйте нескладній інструкції та підказкам у міру реєстрації:

  1. Перейдіть на сторінку Merchant Center і натисніть кнопку Створити обліковий запис .

    Створюємо обліковий запис Merchant Center

  1. Ви будете перенаправлені на іншу сторінку із ознайомчою інформацією. Тут потрібно натиснути кнопку Створити , після чого слід ввести основну інформацію про компанію (назва, країна, часовий пояс).

    Натиснути кнопку Створити

  2. На цій же сторінці можна вказати, як користувачі будуть купувати ваші товари, які ще інструменти ви користуєтеся, які листи від Google Merchant Center ви хочете отримувати та інше. Також обов'язково необхідно прийняти умови використання GMC. Після завершення налаштування натисніть Створити обліковий запис внизу сторінки.

    Вказати, як користувачі купуватимуть ваші товари

  3. По суті, на цьому реєстрацію в Merchant Center завершено. Якщо все зроблено правильно, ви будете перенаправлені до «Особистого кабінету», де можна запускати просування товарів, зв'язати обліковий запис GMC з Google Ads, відстежувати ефективність реклами.

Реєстрацію в Merchant Center завершено

Як створити фід для Merchant Center

Фід - це таблиця, де міститься вся необхідна інформація про товари, які ви просуватимете через GMC. Створити ФІД можна за допомогою спеціальних сервісів, що автоматизують цей процес, або вручну. Розглянемо другий варіант для кращого розуміння алгоритму:

  1. У вашому обліковому записі Merchant Center виберіть зліва розділ Товари та клацніть Створити фід у підпункті Переглянути всі способи.

    Як створити фід для Merchant Center

  2. Вкажіть країну збуту та мову.

    Вкажіть країну збуту та мову

  1. Придумайте назву фіда та виберіть спосіб його створення. Доступно кілька варіантів: Google Таблиці , За розкладом , Завантаження , Content API . Під кожним із способів ви побачите короткий опис. Обов'язково ознайомтеся з ним.

    Придумайте назву фіда та виберіть спосіб його створення

  2. Тепер залишається тільки натиснути Створити фід . Він з'явиться на сторінці GMC, можна буде працювати з ним.

Створити фід

Вимоги до оформлення фіда

Для створення самого файлу фіда можна використовувати практично будь-який інструмент роботи з таблицями: Google Таблиці, Microsoft Excel, Apple Numbers та ін. Виглядає все таким чином:

Вимоги до оформлення фіда

Однак GMC не вміє працювати з табличними файлами, тому після заповнення таблиці необхідно перетворити її на формат XML або TXT. Ось так виглядатиме фід після конвертації в XML:

Фід XML або TXT

Важливо! На кожен стовпець завжди припадає один атрибут, а в рядку має бути лише один товар. Інакше ФІД буде некоректним. Також не забувайте, що атрибути в таблиці потрібно прописувати тією мовою, яка використовується в країні націлювання, а в XML і API - англійською. Розділювачем є нижнє підкреслення.

Атрибути фіда

Налаштування Google Merchant Center завжди передбачає роботу з атрибутами фіда. Якщо допустити помилки при внесенні даних або не заповнити один із обов'язкових атрибутів, оголошення можуть просто не відображатися. Ознайомтеся з таблицею:

Атрибути фіда

Зв'язок з Google AdWords

Google Merchant – це зручний інструмент сам по собі. Але найефективніше він працює саме у зв'язці з AdWords. Зв'язати облікові записи можна буквально в кілька кліків:

  1. У своєму обліковому записі GMC натисніть «шестерню» у верхньому правому куті екрана, виберіть Установки та Пов'язані облікові записи .

    Зв'язок з Google AdWords

  2. Тут потрібно натиснути на пункт Google Реклама .
  3. Тепер у розділі Ваш обліковий запис Google Реклами необхідно ввести ідентифікатор клієнта, який ви будете прив'язувати. Він знаходиться у верхній частині сторінки біля email-адреси.
  4. Останній крок – натиснути Надіслати запит на створення зв'язку.
  5. Для підтвердження потрібно перейти в обліковий запис Google Реклами, зайти в меню налаштувань — Пов'язані облікові записи . Тут у стовпці Статус ви побачите запит на підтвердження. Щоб встановити зв'язок між обліковими записами, натисніть Схвалити .

Надалі можна буде скасовувати зв'язок, міняти акаунти та ін.

Приклад Фіда для Merchant Center

Раніше ми вже розглянули кілька прикладів фіда в Google Таблицях та після експорту до XML-файлу. Для більшої наочності пропонуємо подивитись альтернативні варіанти.

Так виглядає фід у Microsoft Excel:

Приклад Фіда для Merchant Center

А ось приклад фіда Google Merchant Center після конвертації його в файл TXT:

Приклад фіда Google Merchant Center після конвертації

Нічого складного для формування фіда для GMC немає. Трохи практики, і робота з ним не викликатиме жодного негативу.

Помилки при створенні фіда Google

Налаштування Google Merchant Center є простим. Але багато хто припускається помилок. Серед найпоширеніших можемо назвати такі:

  1. Порушення політики майданчика

Google ретельно перевіряє, що ви розміщуєте у GMC. Спроба додати до сервісу заборонену групу товарів та інші порушення найчастіше стають причинами блокування облікового запису. Усі правила публікації детально розписані у Правилах щодо товарних оголошень Google .

  1. Невідповідність ціни/наявності товару в оголошенні та на цільовій сторінці

Часто цю помилку припускають ненавмисно. Наприклад, ціна на сайті змінилася, а оновити інформацію у GMC просто забувають.

  1. Некоректні атрибути title, description та image

У них не повинно бути явних рекламних закликів, капсу тощо. Крім того, не допускається, щоб тайтл та дескрипшн дублювали один одного. Вони повинні бути лаконічними та зрозумілими. Із зображеннями ситуація аналогічна.

  1. Налаштування націлювання на кілька країн з одного домену

У вас мають бути різні домени та фіди для різних територій. Без локалізації є серйозний ризик отримати бан акаунта.

  1. Неправильний ID товару чи взагалі його відсутність

Для правильної ідентифікації та класифікації товарів в оголошеннях Google вимагає додавати GTIN. Зазвичай цей код розташований на упаковці поряд із штриховим.

  1. У магазині неможливо оплатити товар онлайн або замовити доставку на адресу

Не найочевидніша помилка, проте вона також може стати причиною блокування облікового запису.

Що робити, коли обліковий запис Google Merchant Center заблоковано

Блокування облікового запису Google Merchant Center – явище поширене. Як правило, нічого страшного в цьому немає. Якщо Google виявить якісь порушення, він обов'язково повідомить вас електронною поштою і дасть тиждень на їх усунення. Весь цей час оголошення продовжують працювати. Якщо йдеться не про критичні порушення, звісно.

Що робити, коли обліковий запис Google Merchant Center заблоковано

Алгоритм дій простий:

  1. Усуньте помилку, через яку надійшло попередження.
  2. Зверніться до технічної підтримки Google, щоб перевірити ще раз обліковий запис.
  3. Якщо проблему вирішено, обліковий запис продовжить працювати у звичному режимі.

Головне — своєчасно усувати порушення та детально вивчити принципи GMC, щоб не допускати їх у майбутньому. Тоді жодних проблем із використанням платформи не виникне.

Висновки

GMC – це зручний та ефективний інструмент для реклами товарів у мережі Google. Багато хто порівнює його з Яндекс.Маркетом. Однак у GMC функціонал набагато ширший.

Використовуючи GMC, ви отримуєте відразу кілька каналів для збуту через інтернет. Завдяки порівняно простому настроюванню працювати з сервісом може навіть людина з невеликим досвідом. Якщо рекламою займаються фахівці, тоді вдасться досягти суттєвих результатів. Команда експертів Wezom завжди до ваших послуг!

Бажаємо продемонструвати вам наш кейс PPC реклами для Itlook.ua — інтернет-магазину електроніки . Це дуже показовий приклад: при вкладеннях менше ніж 9 000 гривень клієнт за два місяці отримав замовлень на суму понад 80 000 грн. І це далеко не межа!

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

5/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Ефективність ресурсу YouTube як маркетинговий інструмент очевидна. Тут є велика аудиторія, яка вже сьогодні готова…
Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Сайт – це засіб, за допомогою якого ви будуєте та розвиваєте свій бізнес. Які етапи…
Поліна Приходько
Поліна Приходько
Мобільний додаток для вантажоперевезень та організації логістики оптимізує робочі процеси, автоматизує діяльність та скорочує витрати…
Wezom
Wezom
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?