Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
08.09.2023

Етапи просування сайту

Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
08.09.2023
08.09.2023
4.3
23495
11 хвилин
0

Створений ресурс може бути ідеальним за структурою, дизайном, юзабіліті і мати високу конвертацію. Але якщо не налаштувати його під взаємодію з пошуковими системами, то необхідної кількості клієнтів вам так і не побачити. Саме підвищення ранжування пошуковими системами, є завданням SEO-фахівця. Просунути вас у лідери серед результатів пошуку та сформувати канали надходження трафіку.

Але як саме відбувається просування сайту в пошукових системах Google або Яндекс, знає не кожен власник веб-ресурсу. Тому ми вирішили детально розглянути основні етапи SEO просування. Ця інформація допоможе дізнатися, що саме отримуєте, замовляючи цю послугу.

Оптимізація на стадії розробки (нульовий етап)

оптимізація на стадії розробки (нульовий етап)

Є фундаментом подальшого просування. Як правило, проводиться ще під час створення сайту. Але іноді, виконавці (через брак досвіду, чи надлишку лінощів), створюють сайт абсолютно неготовий до подальшого просування. У таких випадках до послуги додається ще й виправлення похибок розробників, ясна річ, не безкоштовно.

1. Аналітика

аналітика

На даному етапі отримують та аналізують всю необхідну для подальших робіт інформацію. Сюди входить:

Аналіз сайту. Досліджують поточне семантичне ядро, масу посилань, і загальну видимість по всіх типах запитів. Також оцінюють структуру, наповнення та юзабіліті.

Дослідження конкурентів. Виділяють лідерів у вашій ніші, після чого вивчають їх сильні сторони та методи розкручування.

На основі отриманих даних порівнюють стан сайту з необхідними параметрами. Після цього фахівці розробляють стратегію просування. Цей етап є одним із найважливіших, адже задає тон усім наступним роботам. Якщо провести його неякісно, це негативно позначиться на ефективності подальших стадій, хоч би як бездоганно їх виконували.

Також після оцінки стану ресурсу та створення плану, розраховується точний бюджет та строки проведення необхідних робіт.

2. Складання семантичного ядра

складання семантичного ядра

Також один з основних етапів, що впливає на подальше просування. Суть формування СЯ полягає у підборі ключових слів, які відповідають усім запитам на вашу тематику.

Для цього використовують спеціальні інструменти, наприклад, Wordstat, які збирають ключі та групують їх. Після чого ключові слова ретельно перевіряються та редагуються вручну.

Є три види запитів:

  • низькочастотні (НЧ);

  • середньочастотний (СЧ);

  • та високочастотні (ВЧ).

Вони відрізняються кількістю вводів користувачами за проміжок часу. І відповідно ціною на просування. Чим частотніший ключ, тим складніше буде вийти на перші місця у пошуковій видачі по ньому.

Масштаб СЯ залежить від структури сайту. Чим вона простіша, тим менше слів входить у ядро. Наприклад, для простого лендінгу може вистачити кілька сотень ключів. А для великого інтернет-магазину іноді потрібні мільйони.

3. Формування структури

формування структури

Після того, як з підбором ключів покінчили, слід грамотно розподілити їх по розділах сайту. Сторінка, на яку веде запит, має максимально відповідати йому.

Відповідність тематики сторінки запиту називають релевантністю. Це важливий показник при ранжируванні пошуковими системами.

Цей процес можна пояснити на прикладі інтернет-магазину спортивних товарів. Є група високочастотних ключів на кшталт "купити велосипед", їх розміщують у розділі "велосипеди". Але для більш конкретного запиту «купити дитячий велосипед» слід створювати окрему підкатегорію. Відвідувач не буде нишпорити по сторінці серед нагромадження товарів, обираючи лише підходящі. Швидше за все, він просто піде до конкурентів.

Опрацьована структура допомагає розділити цільову аудиторію за інтересами, і надати найбільш підходящий результат кожної групи. Тому від неї залежать не тільки ваші позиції на сторінці результатів пошуку, але й конверсія.

4. Робота з внутрішніми посиланнями

робота з внутрішніми посиланнями

Після доопрацювання структури необхідно зв'язати між собою всі її елементи. Для цього слід грамотно організувати перелінкування. Причому переміщатися за посиланнями та знаходити необхідні сторінки повинні не тільки користувачі, а й пошукові боти, інакше ресурс гірше ранжуватиметься. Також слід закрити від індексації деякі «сміттєві сторінки», створені виключно для зручності користувачів.

Будь-яка сторінка має бути доступна не більше ніж за 3–4 переходи від головної. Для цього використовують крихти, карти сайтів або спеціальні скрипти. Існує безліч схем перелінкування, щоб скоротити кількість переходів між елементами.

Правильна перелінковка вкрай важлива. Вона впливає на ранжування пошуковими системами. А зручна навігація – одна із ключових складових юзабіліті.

5. Внутрішня оптимізація

внутрішня оптимізація

Готовий сайт вже зручний і привабливий для користувача, але слід подбати про те, як його бачить пошуковий бот. Для цього слід провести деякі технічні доопрацювання.

  1. Налаштування title та description. Років 20 тому метатеги були основними критеріями для ранжування. У них містилися назва, короткий опис, і основні ключі у зрозумілій для пошукової системи формі. Згодом кількість чинників, які впливають на позицію, значно зросла, але зміст тегів досі відіграє значну роль.

  2. Робота з URL. Приведення адреси сторінки в людино-зрозумілий вигляд. Людину, яка відвідала ваш ресурс, людино-зрозумілий урл мало хвилює. Але турбує пошукові системи. Якщо адреса містить слова, які допомагають точніше визначити тематику, це зарахується під час ранжирування.

  3. Створення карти XML. Створена для пошукового бота карта, в якій вказані сторінки для індексації.

  4. Усунення дублів. Підвищує унікальність вмісту ресурсу.

  5. Налаштування мікророзмітки. Структуровані дані краще сприймаються користувачами та впливають на ранжування.

  6. Збільшення швидкості завантаження. Для сайтів з низькою швидкістю завантаження існує окреме місце в пеклі, а точніше, окремий фільтр. Повільний ресурс не лише відлякує відвідувачів, а й стрімко втрачає позиції.

Окрім цього, окреме місце слід приділити оптимізації контенту. А саме текстове наповнення. Текст повинен добре сприйматися користувачами та нести корисну для них інформацію. А також мати необхідні параметри з точки зору SEO. Головними серед них є унікальність та наявність ключових фраз, рівномірно та доречно розподілених за текстом.

6. Зовнішня оптимізація

зовнішня оптимізація

У разі високої конкуренції, внутрішньої оптимізації ресурсу недостатньо. Слід підвищувати довіру користувачів та пошукових систем усіма доступними способами. І нарощування зовнішньої маси посилань – дієвий інструмент, при правильному підході.

При закупівлі зовнішніх посилань слід більше уваги приділяти їх якості, ніж кількості. Різкий приріст посилальної маси із сумнівних ресурсів тільки стане причиною потрапляння під фільтр.

Тут і стане в пригоді стратегія, розроблена ще на етапі аналітики. Фахівці визначають оптимальний приріст посилань на місяць і знаходять відповідні донори лінків.

Важливу роль лінкбілдингу грає контент. Якщо він корисний, то користувачі можуть посилатися на ваш сайт у форумах. Такі посилання не тільки підвищать довіру до пошукових систем, але й приведуть до вас додатковий цільовий трафік.

Висновок

Попри загальні інструменти та цілі, залежно від тематики вашого бізнесу, просування може сильно відрізнятися. Деякі етапи будуть трудомісткішими, а деякі взагалі можна пропустити. Наприклад, сайт-візитка не має великої кількості сторінок, тому часто не потребує роботи над структурою та внутрішніми посиланнями. У кожному проекті необхідно враховувати специфіку бізнесу та тип ресурсу. Складати план робіт, спираючись на аналітику, замість того, щоб проводити набір стандартних правок, сподіваючись на їх ефективність. Адже індивідуальний підхід дає найкращий результат.

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 14
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.