DRAGI: онлайн-репетитор для НМТ у смартфоні кожного школяра

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
18.07.2024
1490
0
10 хвилин

Підготовка до вступних іспитів здавна була “головним болем” для школярів та абітурієнтів. В Україні ці іспити раніше були відомі як ЗНО, а сьогодні – як національне мультипредметне тестування (НМТ). Зазвичай випускники вступних класів починають готуватися до цього випробування заздалегідь, з величезними зусиллями, стресом та “зубрінням”. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Як зробити підготовку до НМТ захопливою та продуктивною? Відповідь на це питання дав стартап DRAGI, до роботи над яким була залучена наша команда. Ми готові поділитися подробицями цього проєкту, аби ви розуміли, як створюються мобільні додатки для eLearning, та які можливості вони надають.

Наш клієнт

До нас звернувся молодий підприємець, що наразі сам ще є студентом та чудово пам’ятає усі складнощі підготовки до вступних іспитів. Він детально розписав ідею для стартапу, що давно літала у повітрі: створити сучасний мобільний сервіс для підготовки до НМТ, який зробить навчання доступним та цікавим для підлітків. Адже наявні на ринку мобільні застосунки навіть близько не дотягували за своїми можливостями до найкращих світових рішень eLearning.

Новий стартап під назвою DRAGI мав це змінити. Він був задуманий клієнтом як “Duolingo від світу шкільної освіти”: додаток із потужним інтерактивним функціоналом та ігровим досвідом, в якому школярі могли б “залипати”, як в якому-небудь TikTok. 

Для команди WEZOM такий концепт став чимось цілком новим. Раніше ми здебільшого мали справу з “дорослими” проєктами для великого ентерпрайзу, але аж ніяк не з аудиторією тінейджерів. Тож менеджери та розробники швидко “загорілись” продуктом і почали жваво генерувати для нього ідеї. Проєкт був непростим: новий додаток був націлений на користувачів, що “живуть” у смартфонах, і мав успішно конкурувати за їхню увагу зі стрічками Instagram, TikTok та Youtube. Реалізація такого рішення потребувала майстерної роботи над UX, дизайном та контентом.

Що треба було розробити? 

 На відміну від багатьох інших стартапів, наш клієнт деталізував свій задум настільки добре, наскільки це було можливо на старті. Проєкт потребував створення освітнього мобільного додатку під Android та iOS, який  пропонував би користувачам авторський навчальний контент: 

  • Обираючи певний предмет користувач міг би отримувати матеріали з теорією та тестові завдання для перевірки знань. У процесі навчання він би автоматично заробляв бали та рівні. 

  • Аби навчання було захопливим й мотивуючим, у нього треба було додати елементи гейміфікації та трохи духу змагальності. Однак тон комунікації мав би бути дружнім та турботливим.

Понад те, автор надав детальний опис екранів додатка та загального функціонала. Ідей було настільки багато, що команда запропонувала зосередитись на головному, відклавши безліч фіч на майбутнє. 

Загалом ми мали реалізувати для проєкту низку технічних рішень:

  • Створити кросплатформовий мобільний додаток під Android та IOS, з особливим акцентом на UX/UI;

  • Опрацювати з нуля кастомний функціонал додатка, такий планувальник навчання та алгоритми адаптивної складності завдань. 

  • Побудувати адмінпанель для менеджменту сервісу;

Ці завдання й стали базою, навколо якої ми побудували весь цикл розробки. 

Які технології ми обрали

У питанні стеку технологій команда орієнтувалась на запит клієнта, а також на інструменти, що були добре знайомі розробникам та давно довели свою ефективність на практиці. 

  • Для розробки мобільного додатку ми звернулись до кросплатформового фреймворку Flutter. По-перше, він дозволяє створювати застосунки, що працюють на Android та iOS з єдиної кодової бази. По-друге, він пропонує безліч зручностей для розробників. По-третє, він має власний графічний рушій, що дозволяє реалізувати плавні анімації та круті мікроінтеракції. 

  • Для бекенду був обраний PHP-фреймворк Laravel, який дає продуктам абсолютну гнучкість, гідний рівень продуктивності та безпеки, а також простоту подальшої підтримки. Для роботи з базами даних були застосовані PostgreSQL та Redis.

  • Для адмінпанелі розробники на фронтенді обрали зв’язку React/Next.js, та GraphQL/Apollo. Це дозволило побудувати продуктивну, надійну та відмовостійку систему адміністрування сервісу.

Загалом команда підібрала стек технологій для продукту з нестандартним функціоналом та широкими можливостями до масштабування. Адже DRAGI має великі перспективи для розвитку.

Як ми побудували роботу

Варто сказати, що команда WEZOM виступила не просто підрядником для розробки, але й повноцінним технічним партнером у проєкті. Це означає, що розробники й менеджери валідували кожну ідею клієнта з перспективи свого досвіду та експертизи. У тісній комунікації з ним ми “докрутили” усі фічі та функціонал, детально опрацювали користувацькі сценарії та логіку додатку. 

Проєкт швидко минув етапи постановки завдань, аналізу ризиків та планування, тож дизайн-команда мала змогу швидко перейти до проєктування. Ми пропрацювали безліч різноманітних гіпотез UX та обрали ті, що найкраще відповідали потребам користувачів та бізнес-цілям клієнта. А поки інженери ПЗ обирали  стек технологій, дизайнер підготував для мобільного застосунку цілих 5 варіантів UI. Усі вони були перевірені на фокус-групах під час А/В тестування та обговорені з клієнтом, тож ми врешті відібрали найвдаліші рішення й узгодили кінцевий дизайн.

Тоді настав час реалізації продукту в коді. Ми будуємо процес розробки за принципами Agile та використовуємо проєктну методологію scrum. Команда рухалась вперед двотижневими робочими ітераціями (так званими спринтами). Це дозволяло зберігати у процесі розробки гнучкість, динамічно коригуючи вимоги до продукту.

Ми полюбляємо методи scrum, тому що вони дозволяють на 100% використовувати переваги невеликої команди: тісна комунікація, згуртованість та висока швидкість ухвалення рішень. Над проєктом DRAGI працював дуже невеликий колектив: 

  • два мобайл-розробники вели роботу над додатком; 

  • бекенд-фахівець відповідав за серверну частину; 

  • фронтенд-розробник опікувався адмінпанеллю;

  • QA-інженер тестував працездантість і шукав помилки;

  • проєктний менеджер координував зусилля усіх фахівців. 

В такому невеликому складі команда змогла реалізувати доволі масштабний та амбітний проєкт усього за декілька місяців. Крім того, підходи Agile працюють на якість. Кожен спринт розробки супроводжувався звітами та зворотним зв’язком від клієнта. Понад те, робота велась із дизайн-супроводом. За потреби фахівець UX/UI “на льоту” вдосконалював логіку продукту або доробляв найцікавіші фічі.

Які виклики ми подолали? 

З технічного погляду розробка такого продукту не стала для нас великим випробуванням, адже WEZOM має багате портфоліо створення комплексних мобільних застосунків. Однак викликом виявилась необхідність відокремити серед купи крутих ідей пріоритетний функціонал та реалізувати його у стислий термін.

Клієнт звернувся до нас з величезним переліком цікавих фіч, а команда розробників почала додавати до нього власні пропозиції. Врешті ми вирішили обрати ключовий скоуп робіт для першого релізу, аби реалізувати його максимально швидко та якісно. Акцент було зроблено на унікальних фічах, що виділяють додаток серед інших рішень на ринку. 

Водночас особливої уваги потребувало опрацювання користувацького досвіду. Під час розробки ми декілька разів зверталися до фокус-груп, аби отримати від них зворотний зв’язок щодо тих чи інших рішень у функціоналі та інтерфейсі. Відгуки користувачів дозволили суттєво покращити продукт ще до релізу. 

Чого ми досягли

Усі ці зусилля врешті дозволили втілити задум стартапу на 100%. Це проривна для українського ринку платформа eLearning, яка пропонує школярам та абітурієнтам цілком новий досвід підготовки до мультипредметного тестування. Розберемо її переваги та можливості в деталях. 

  • Ігровий досвід. У сфері edTech-стартапів виникло щось на кшталт традиції створення кумедних маскотів, які пом’якшують тон та настрій навчання. Новий стартап не міг бути виключенням, тож отримав власного персонажа – дракончика DRAGI. Він слугує для учнів додатка провідником та репетитором, сповіщає про заплановані заняття та новини, консультує користувачів тощо. Така персоніфікація суттєво покращила UX.

  • Персональний органайзер навчання. Додаток не може диктувати користувачу, що робити. Кожен учень сам обирає собі мету (наприклад, здати НМТ з математики на 180 балів). Відповідно він обирає собі розклад навчання, а система лише підказує, скільки занять знадобиться для досягнення поставленого таргету. Коли розклад узгоджено, додаток буде нагадувати учню про регулярні заняття через пуш-сповіщення. 

  • Унікальний контент та завдання. За “мультяшним” фасадом DRAGI приховується кропітка робота професійних вчителів та педагогів, які підготували спеціально для додатка авторські тексти та навчальні відео. Теоретичні курси доступні учням у форматі PDF, тож вони можуть вивчати їх будь-де і будь-коли. Ці ресурси чудово працюють у зв’язці зі спеціально створеними практичними вправами та тестами. 

  • Перегони за успішністю. Аби процес навчання був більш захопливим, додаток включив до нього елементи змагальності. За виконання завдань курсу користувачі заробляють “DRAGI токени”, на основі яких формується конкурентний рейтинг. Це окрема ігрова механіка, що підштовхує учнів до покращення своїх результатів та працює на мотивацію. Приміром, учні з нижньої половини рейтингу будуть отримувати заохочення, а на лідерів рейтингу чекатимуть бонуси та винагороди. 

  • Reels. Це маленька революція в освіті. Принаймні ми не знаємо інших подібних продуктів, які б використовувати формат коротких відео а-ля TikTok для цілей навчання. Учні мають під рукою стрічку з коротких відеоуроків та вправ для закріплення матеріалу. Ця практика має низку переваг: вона проста, звична для підлітків, не вимагає часу та концентрації уваги. Врешті вона дозволяє розібрати складні теми на дрібні, доступні для сприйняття “цеглинки”.

  • Адаптивна складність. Основною формою навчання у DRAGI є спеціально розроблені інтерактивні завдання та тести, що перевіряються автоматично. Ця перевірка слугує базою для спеціально створених алгоритмів підбору складності: чим більше правильних відповідей дає учень, тим складніші завдання він буде отримувати надалі. І навпаки: кожна неправильна відповідь знижує складність. Додаток завжди може відкалібрувати для користувача оптимальну криву навчання. 

Відтак DRAGI пропонує цільний, продуманий та комплексний освітній досвід. Школяр може пройти з ним весь випускний шлях: від постановки мети занять, до повного успіху на справжньому мультипредметному тестуванні. 

Результат

Наша команда з нуля створила мобільний сервіс з додатка під Android та IOS, бекенда та адмінпанелі, гідно втіливши задум стартапу в життя. Реліз DRAGI в App Store та Play Market минув чітко та успішно. Наразі застосунок потроху набирає користувацьку базу та формує навколо себе спільноту з учнів та вчителів. 

Тим часом розробники готують перше оновлення додатка: вони взялися за фічі, які не увійшли в стартовий реліз. Наведемо лише деякі з них: 

  • Поглиблення системи рейтингів (можливість користувача дивитися рейтинг серед своїх друзів, в окремих регіонах, країнах тощо);

  • Реферальна система для учнів та вчителів, що будуть рекомендувати додаток школярам;

  • Реалізація в додатку повноцінного чатбота на базі ШІ.

Для WEZOM робота над цим стартапом стала дуже важливим та плідним етапом. Ми отримали досвід роботи в новій ніші, з новою, дуже непростою аудиторією. Якщо освіта наших дітей – це майбутнє країни, то наша команда тепер може з гордістю сказати, що зробила в це майбутнє свій невеличкий внесок. Адже історія DRAGI, безсумнівно, лише починається. Потенціал цього продукту на ринку очевидний.

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах