Діджиталізація рітейлу в 2021

Василій
Василій
IT Sales Manager
5.0
23.10.2021
4059
0

Зростання конкуренції, розвиток технологій, високий рівень запитів споживача, доступність товару та послуг докорінно змінили торгівлю. Сьогодні диджиталізація в рітейлі є не просто конкурентною перевагою, а необхідною умовою для існування та розвитку компанії. Які перспективи очікують на роздрібну торгівлю? Як зміниться ритейл? Чого чекати від 2021 року? У якому напрямі потрібно рухатися бізнесу, і які технології потрібно впроваджувати? Давайте розумітися.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Плюси та мінуси діджиталізації

Плюси та мінуси діджиталізації

Незважаючи на популярність, цифрова трансформація рітейлу йде не дуже швидко. Хоча сучасні компанії намагаються йти за трендами, впроваджувати нові інструменти та переходити в онлайн, поєднуючи його зі звичними способами торгівлі, диджиталізація рітейлу в Україні та країнах СНД знаходиться на початковому рівні. Це з тим, що впровадження нових технологій має як плюси, і мінуси. Діджиталізація бізнесу має такі плюси:

  • суттєво розширюються можливості продажу, географія та цільова аудиторія, немає прив'язки до конкретної локації;
  • сучасні інструменти допомагають автоматизувати багато рутинних процесів, спростити завдання;
  • рівень обслуговування стає кращим, клієнти швидше отримують свій товар і можуть відстежувати весь ланцюжок покупки;
  • аналітика та оцінка рівня торгівлі дозволяє коригувати плани компанії, будувати більш успішні маркетингові стратегії та скорочувати бюджет на просування, не втрачаючи ефективності;
  • скорочуються витрати, робота компанії стає більш ефективною та фінансово вигідною;
  • зменшуються ризики втрати клієнтів, помилок під час оформлення замовлення;
  • персональні пропозиції для клієнтів покращують користувальницький досвід та зміцнюють імідж компанії;
  • роботизована система консультування скорочує шлях від звернення клієнта до оформлення покупки;
  • технології дозволяють збільшити продаж у роздрібних офлайн точках.

Це не всі переваги від впровадження сучасних технологій у бізнес. Але автоматизація рітейлу має і зворотний бік, який заважає впровадженню таких інструментів у бізнес. Можна згадати такі мінуси цифровізації:

  • не всі покупці позитивно оцінюють впровадження нових технологій. Є клієнти, яким хочеться купувати «по-старому»;
  • Виникає необхідність ретельно продумувати ланцюжок взаємодії з клієнтом. Наприклад, якщо людина хоче ознайомитися з товаром перед покупкою, цю можливість потрібно продумувати заздалегідь;
  • консультації живого продавця в деяких сферах працюють краще, ніж поради умовного робота-консультанта. Що вартість товару, то важливіше для покупця людське спілкування;
  • вартість та терміни впровадження сучасних технологій не завжди влаштовують власників компанії;
  • брак компетентних спеціалістів для підтримки інструментів у робочому стані також є причиною відмови від диджиталізації в ритейлі.

Ці мінуси сьогодні заважають компаніям запроваджувати нові технології. Рітейл 2021 ще може обходитися без впровадження діджитал інструментів. Але через кілька років торгівля стане неефективною, і доведеться все одно йти в "цифру".

Цифровізація у торгівлі

Цифровізація у торгівлі

Диджиталізація в рітейлі по всьому світу набирає обертів. Нові тренди допомагають бізнесу залучати клієнтів, утримувати їх інтерес та підвищувати лояльність. Нові інструменти дозволяють персоналізувати пропозиції та знижки. Вони працювали завжди, але сьогодні є можливість надавати індивідуальні пропозиції, ґрунтуючись на попередніх покупках. Це підвищує ефективність торгівлі.

Онлайн покупки стали доступнішими і простішими. Це зручно, просто та швидко. Розробляються віртуальні примірювальні, організовується швидка доставка, підключаються послуги оплати. Роботи-консультанти відповідають на популярні питання у будь-який час, при необхідності підключається живий менеджер.

В офлайн просторі також проводиться автоматизація рітейлу. Наприклад, встановлення кас самообслуговування, сканери, що дозволяють визначити вартість товару, «розумні ваги» та інші технології, активно впроваджуються в існуючі магазини.

Цифровізація в торгівлі набирає обертів і виходить на новий рівень. Найближчим часом ми побачимо стрімке зростання використання передових технологій у ритейлі сфері.

Цифрові технології в рітейлі

Цифрові технології в рітейлі

Існує безліч діджитал технологій, які допомагають покращити процеси торгівлі. Ось основні інструменти, за допомогою яких проводиться цифровизація рітейлу:

  • штучний інтелект, що дозволяє збирати інформацію про клієнта та персоналізувати послуги;
  • роботизація процесів консультування;
  • модель постійної передплати за послугу чи оформлення передплати товару;
  • доповнена реальність, що дозволяє створювати віртуальні примірювальні, показувати продукт у 3D режимі;
  • інструменти оптимізації логістики;
  • оплата без використання каси.

Це лише мала частина технологій, які використовуються для діджиталізації бізнесу.

Чого очікувати від 2021 року у ритейлі сфері?

Чого очікувати від 2021 року в ритейлі сфері

Пандемія та криза суттєво вплинули на процеси торгівлі. Онлайн-магазини ростуть вибуховими темпами, кожна компанія пропонує клієнтам свої унікальні умови. Цифрові рішення стали невід'ємною частиною торгівлі. Легко уявити, що ритейл 2021 року та найближчого майбутнього розвиватиметься шляхом глибокої діджиталізації. Ось кілька припущень:

  • Цифровізація логістики . Швидка доставка товару клієнту виходить на передній план, багато інструментів спрямовано спрощення доставки останньої милі та інших етапів логістики.
  • Зміниться підхід до системи управління бізнесом . Багато процесів стануть автоматичними, як і рутинні завдання. У менеджерів зміниться обов'язки.
  • Формуватиметься екосистеми, ринок чекає на повне переформатування . Гравці, які не зможуть вписатися в нові структури самостійно, або підуть, або почнуть об'єднуватись та створювати спільні проекти.
  • Масштаб внутрішніх вантажоперевезень збільшиться . Закриті кордони підштовхнуть бізнес наростити внутрішній ринок та покращити логістику всередині країни.
  • Впровадження систем безконтактної доставки . Вже сьогодні ми можемо спостерігати відкриття нових сервісів щодо доставки та покращення якості обслуговування клієнтів.
  • Диджиталізація рітейлу зробить «віддалення» звичним явищем . Поки що не всі звикли до того, що багато процесів можна виконувати з дому, але сучасні технології передбачають появу нових віддалених професій.

Можна тільки гадати, які саме прогнози здійсняться. Але є більша ймовірність, що все. Цифрова трансформація ритейлу вже йде і лише набирає обертів. Компаніям вже сьогодні потрібно задуматися, як перебудувати бізнес та покращити процеси торгівлі за допомогою діджитал інструментів.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах