Сучасний світ потребує радикальних змін у бізнесі. Те, що було потрібне й працювало вчора, сьогодні не актуальне. Насичений ринок, висока конкуренція, запити клієнтів – це лише частина причин, через які потрібне цифрове перетворення бізнесу. Впровадження нових технологій – це крок у майбутнє, який настає вже сьогодні.
Що таке цифрове перетворення?
Цифрова трансформація – це метод впровадження нових технологій у бізнес-процеси компанії. Цифрові технології використовуються для зміни та покращення діяльності бізнесу, завдяки чому він стає масштабованим, ефективним та прибутковішим.
Цифрова трансформація бізнесу спрямована на покращення якості обслуговування клієнтів внаслідок застосування нових технологій. Нещодавно революцією можна було назвати впровадження соціальних мереж у сферу бізнесу. Сьогодні цього замало. Компаніям потрібні сучасні технології для вдосконалення та просування.
Завдяки революційному переходу з аналогових стратегій ведення бізнесу до цифрових компанія набуває значних переваг перед конкурентами. Проте потрібні рішучі дії. Частина нових процесів запускається швидко й ефективно, інша може призвести до довгострокових перетворень, й на коротких дистанціях навіть спровокувати погіршення справ. Наприклад, коли частина клієнтів відмовляється через небажання приймати нововведення. Проте правильний підхід до цифрової трансформації та впровадження ефективних інструментів допоможе «оцифрувати» компанію та розширити свої можливості.
Це не просто оцифрування інформації. Це великий комплекс дій, спрямованих на просування компанії у діджитал-просторі. Потрібно бути готовим до різних експериментів, відмовлятися від застарілих бізнес-процесів та використовувати сучасні технології для масштабування бізнесу.
Чому бізнес переживає цифрову трансформацію?
Digital Transformation розширюється величезними темпами. Ще кілька десятків років тому бізнес міг просуватися виключно локально. Місцева реклама в газетах, оголошення на стовпах та роздача візиток. Потім з'явилися веб-сайти, й компанії почали поступово заходити в діджітал простір, паралельно даючи рекламу на телебаченні. Сьогодні Digital трансформація переживає нову хвилю. Активно розвивається штучний інтелект, впроваджується машинне навчання.
За даними компанії Gartner у 2019 році 37% компаній почали активно впроваджувати штучний інтелект у свій бізнес. Зростання й надалі активно триває. Компанія Adobe у 2018 році провела аналітику та підтвердила, що 31% сучасних компаній планують найближчим часом виконати цифрові трансформації та почати використовувати штучний інтелект.
Чому так відбувається? Ось кілька причин:
- оптимізація витрат підприємства;
- підвищення ефективності бізнес-процесів;
- якісне планування виробництва та управління бізнесом;
- покращення обслуговування клієнтів;
- нові можливості для споживачів;
- випередження конкурентів за рахунок впровадження нових технологій та покращення обслуговування та якості продуктів;
- лідерські позиції у своєму сегменті, формування іміджу бренду.
Цифрова трансформація бізнесу – це складний та тривалий процес. Зробити це самостійно практично неможливо, тому потрібна допомога спеціалістів. Компанія Wezom пропонує послуги цифрової трансформації для бізнесу. Це цілий комплекс заходів, які допоможуть диджиталізувати бізнес та впровадити нові технології.
Що таке цифрова трансформація компанії?
Звісно, ця тема вже встигла всім набриднути. Однак багато хто й зараз помилково вважає, що цифрова трансформація - це просто створення сайтів. Безумовно, сайт – найпомітніша частина занурення бізнесу у “цифру”, але це ще не все.
Головна суть трансформації полягає в змінах, які стосуються організації та процесів вашої компанії. При цьому у вас може навіть не бути сайту для клієнтів, але автоматизація та оптимізація процесів дозволить вивести компанію на новий рівень.
Основне завдання цифрової трансформації – зробити управління бізнесом ще простішим та ефективнішим, щоб більшість рутинних завдань виконувались автоматично. Таким чином, ваші співробітники зможуть зосередитися на важливіших стратегічних завданнях.
Найбільший ефект приносить комплексний підхід, коли ви трансформуєте всі процеси, з усіх боків, усіма відповідними для вас цифровими засобами.
Переваги та недоліки цифрової трансформації
Стратегія цифрової інформації призводить до зростання компанії, збільшення прибутку та підвищення іміджу. Відкриваються нові можливості. Однак все має зворотний бік.
+ |
- |
Автоматизація процесів Вся інформація зберігається в одному місці та обробляється системою, що зменшує вплив людського фактора та збільшує швидкість роботи. Підвищення продуктивності Покращується якість обслуговування, клієнти економлять час, отримують відповіді на свої питання та набувають якісного продукту. Скорочення витрат Завдяки оптимізації процесів з'являється час та можливості для зростання та впровадження інновацій. Це інвестиція у майбутнє. |
Великий ризик Компанія потребує радикальних змін, які торкаються багатьох бізнес-процесів, які роками працювали. З'являються нові засоби ведення справ. Ще більше нововведень Наприклад, необхідне навчання співробітників та власників бізнесу, яке допоможе керувати новими бізнес-процесами. |
Слід зазначити, що зміни пов'язані з певними труднощами. Багато клієнтів не готові приймати нові технології. "Старовіри" вважають за краще зателефонувати до компанії, а не спілкуватися за допомогою чат-бота. Впровадження нових функцій зобов'язує їх витратити час й навчитися користуватися ними. Не всі готові до цього. Тому частина клієнтів може піти. Однак у перспективі завдяки впровадженню нових технологій клієнтів з'являється набагато більше, а їхня лояльність – на високому рівні.
Важливо! Не проводьте Digital Transformation просто для наявності змін. Ставте конкретну мету.
Саме тому потрібно звертатися до фахівців, які допоможуть вирішити певні завдання.
У компанії Wezom ми займаємося комплексною цифровою трансформацією підприємства. Наші аналітики розробляють стратегію просування та диджиталізації бізнесу, опрацьовуються всі деталі, розбираються інструменти, необхідні для впровадження нових технологій. Після цього дизайнери та розробники приступають до реалізації продуктів. Ми надаємо широкий профіль послуг, що дозволяють зробити бізнес цифровим. Ось кілька наших пропозицій трансформації:
- комплексний інтернет-маркетинг та створення стратегій просування бізнесу;
- розробка нового сайту із впровадженням сучасних технологій;
- розробка ефективних мобільних програм під різні платформи;
- розробка CRM систем для керування контентом.
Завдяки фахівцям виключається ризик запровадження непотрібної стратегії цифрової інформації. Кожна зміна матиме користь для бізнесу та приноситиме результати.
Технології цифрової трансформації
Якщо ми говоримо про використання технологій розвитку бізнесу, необхідно розібратися в тому, що це за інструменти та чим вони корисні. У рамках цієї статті ми зосередимося на основних та найпопулярніших на сьогодні технологіях.
- Сучасні засоби CRM, ERP, WMS, TMS, SAAS та баз даних – це системи, які допомагають вам керувати певними сферами бізнесу: взаємодіями з клієнтами, ресурсами, складом, транспортом, даними. Є навіть можливість використовувати ваш софт як додаткове джерело прибутку, надаючи його іншим компаніям.
- Розширена аналітика. Дані, які у вас є дуже цінний капітал, не можна дозволити їм даремно зникнути. Завдяки інструментам аналітики ви можете використовувати їх для відстеження ефективності процесів, співробітників, використання ресурсів. У такий спосіб ви зможете знайти в компанії недоліки та виправити їх, удосконалити та перетворити на переваги.
- Рішення в галузі ІІ та машинного навчання. Штучний інтелект набуває дедалі більшої популярності, адже це можливість довірити прийняття рішень машині, яка постійно навчається на основі ваших даних. Ефективність навчання та правильність прийняття рішень залежить від кількості даних: чим більше інформації, тим легше алгоритму робити точні та правильні висновки.
- Інтернет речей. Використання пристроїв, розміщених у потрібних місцях: на людині, на місцевості, на обладнанні або транспорті, для отримання необхідної інформації, складання прогнозів і прийняття рішень. Наприклад, у медицині ця технологія застосовується для відстеження стану пацієнтів та постановки діагнозів, у логістиці - для контролю стану машин, в агросекторі - для отримання інформації про погоду та стан ґрунту.
- Робототехніка та автоматизація процесів (РАП) - роботи давно виконують безліч повторюваних нескладних процесів замість людей. Їхнє впровадження в роботу вашого підприємства може підвищити його ефективність у рази, а може й у десятки разів. Звісно, така трансформація передбачає також розробку спеціального софту контролю робототехніки.
p align="justify"> Кожна з технологій застосовується з конкретною метою, тому вибір одного або набору конкретних рішень залежить від потреб компанії. Але також кожна з технологій може бути ефективно застосована в будь-якій сфері. Важливо лише чітко поставити завдання.
Стратегія цифрової трансформації
Цифрова трансформація потребує чіткої стратегії для успішного впровадження. Розгляньмо три основні аспекти, які допоможуть вам у плануванні.
- Переведення виконуваних вручну процесів у цифрову форму. Якщо у вас багато документації - вона вся оцифровується. Облік складів з величезною кількістю запасів також йде у “цифру”. Складні процедури взаємодії з постачальниками чи клієнтами – диджиталізується. Таким чином всі ваші дані завжди потраплятимуть до єдиної бази, а керуватиме ними стане простіше. Ризик втрати важливої інформації повністю зникне.
- Впровадження інтелектуальних технологій. Звичайно, оцифрування процесів та даних передбачає використання необхідних інструментів роботи з даними. Самі собою ці інструменти (ІІ, data-анализ) можуть вплинути на бізнес.
- Зміна корпоративної культури. Будь-які зміни в процесах змінять характер роботи співробітників компанії. Необхідно навчити персонал користуватися новим софтом та вбудувати цифрові інструменти у звичний уклад. Щоб ваші технології використовувалися, а не просто існували.
Ці аспекти цифрової трансформації не є окремими етапами, навпаки, вони тісно пов'язані і взаємозалежні. Для успіху потрібно досягти гармонійного та рівномірного просування по кожному з аспектів.
Ключові етапи цифрової трансформації бізнесу
Якщо ж говорити про етапи трансформації, вони будуть більш чіткими та послідовними. Це ті конкретні кроки, які слід зробити для досягнення бажаного результату. Розглянемо їх докладніше:
- Визначення галузі трансформації. Насамперед необхідно поставити чітку мету. Що ви хочете трансформувати? Наскільки глибоко? Яке завдання потрібно вирішити та якої мети досягти? Без конкретних відповідей на ці питання ви не зможете досягти результатів, а отже, всі зусилля (і ресурси) будуть витрачені даремно.
- Визначення бюджету. Коли ви визначилися з тим, що вам потрібно діджиталізувати, можна розмірковувати і про бюджет на “цифру”. Це може бути непросто, тому рекомендуємо спочатку ознайомитися з можливими рішеннями та їх вартістю, підрахувати окупність та прибутковість їх впровадження. Допомогти можуть конкретні кейси у вашій же ніші.
- Розробка маршрутної картки. Тут все просто, якщо ми зобразимо всі наші заплановані кроки графічно, то ми матимемо маршрутну карту. Але, маючи конкретні вихідні дані, карту диджиталізації можна буде деталізувати.
- Вибір та впровадження цифрових рішень. Вам доведеться визначитися з тим, які саме рішення та інструменти ви використовуватимете для своєї трансформації. Потім знайти підрядника, який створить їх для вас, та втілить план у життя.
- Навчання співробітників роботі з новими технологіями. Ваш штат повинен буде освоїти нові процеси та цифрові інструменти, на це знадобиться час та певні ресурси. А ваше завдання – грамотно організувати процес переходу.
- Відмова від застарілих технологій. Можливо, у вас вже були якісь точкові рішення або інструменти, які не довели своєї ефективності. Іноді їх можна інтегрувати з новими рішеннями, але загалом краще не триматися за старе та переходити на сучасні платформи за першої можливості.
Цифрова трансформація в окремих секторах
Якщо ви досі сумніваєтеся, що диджиталізація може принести користь саме вашому бізнесу, давайте ще раз згадаємо, що вона може бути застосована абсолютно в будь-якій сфері. Інструменти цифрової трансформації настільки різноманітні, що допомагають вирішити практично будь-яке завдання сучасного бізнесу.
- Ланцюжок постачання, закупівлі та виробництва: ця складна в управлінні сфера трансформується в прибутковий й не надто трудомісткий процес, якщо застосувати правильні технології. Маршрути можна оптимізувати для скорочення витрат, роботу складу перебудувати та поставити під управління єдиного центру. Управління запасами можна довірити машинам. Система може стежити за складом, видаючи не лише статистику, а й автоматично дозамовляти необхідні товари з урахуванням тенденцій вашого попиту.
- Сфера послуг та управління персоналом. Бізнес, де немає товарів, але задіяно багато людей, може зазнати диджиталізації. Система управління взаємодій з клієнтами допоможе вибудовувати та підтримувати комунікацію, підвищувати конверсію. Ефективність роботи співробітників можна відстежувати, як і графік, а навантаження грамотно планувати у межах єдиної системи.
- Охорона здоров'я. Можна налагодити за допомогою "цифри" роботу лікарів у клініці, або керувати складом аптеки. Більше того, ви можете контролювати стан своїх пацієнтів у режимі реального часу, пропонувати їм нові послуги та надавати оперативні консультації.
- Банківський сектор. Управління фінансами стосується не лише банків, воно певною мірою присутнє у кожній компанії. Вся фінансова документація може зберігатися в єдиній базі, а будь-яка операція буде виконуватися буквально в кілька кліків. При цьому система гарантує безпеку даних кожного користувача, а також цілісність та збереження даних компанії. Таким чином, ви зможете спростити та прискорити управління фінансами, зробивши при цьому досвід ваших користувачів ще кращим.
- Роздрібна торгівля: продажі, як онлайн, так і офлайн, також виграють від сучасних технологій. Ви можете не лише рекламувати ваш товар потенційним клієнтам, але й запропонувати зручну програму лояльності, допомогти зручно знайти ваш магазин чи нагадати про нього, а також зробити покупки швидкими та зручними.
- Автомобільна промисловість: ця сфера найбільше пізнала переваги використання робототехніки та автоматизації процесів. Але що якщо говорити не лише про виробництво? Воронка продажів для автомобільної промисловості одна з найважчих та найтриваліших. Автоматизація допоможе не лише полегшити вашому підприємству управління ресурсами, а й покращити взаємодію з покупцями.
Як менеджери продуктів можуть використовувати цифрову трансформацію?
Компанії можуть використовувати цифрову трансформацію бізнесу у двох сферах: внутрішніх процесах та ринкових можливостях. Менеджери продуктів можуть легко використовувати інструменти нових технологій для управління продуктами та їх покращення.
Певні інструменти дають змогу налагодити комунікацію з клієнтами практично в автоматичному режимі. Завдяки цьому набагато простіше збирати відгуки, дізнаватися ставлення до виробленого продукту. Далі – модифікації поліпшення самого продукту. Як приклад, можна навести нові види презентацій, які допоможуть новому продукту компанії легше заходити на ринок.
Внутрішні процеси. Цифрова трансформація допомагає налагодити роботу всередині команди, покращивши продуктивність. Також дає можливість опрацьовувати плани розвитку та просувати інтереси компанії.
Ринкові можливості. Цифрове перетворення допомагає вирішувати проблеми клієнтів. Комунікація автоматизується. Клієнт не хоче чекати зв'язку з менеджером, він хоче вирішити питання тут і зараз. Менеджери з продуктів краще розуміють біль клієнтів та пропонують рішення, які допомагають усунути їх. Відкриваються нові можливості.
Приклади успішних цифрових перетворень
Багато великих компаній вводять цифрову трансформацію у своє життя. Можливо, саме тому вони й стали великими, адже комунікація з клієнтами, підвищення лояльності та створення взаємодії у просторі діджиталу допомагає розширювати бізнес.
IKEA
Компанія IKEA у 2017 році купила TaskRabbit. Це сайт, який допомагає знайти людей, які займаються збиранням меблів. Також на ньому пропонують послуги доставки. Клієнти компанії IKEA часто користуються послугами цього ресурсу, оскільки не хочуть або не можуть виконати збірку самостійно.
Згодом компанія реалізувала проект доповненої реальності. Тепер покупці перед покупкою меблів можуть обставити віртуальне житло та подивитися, як меблі вписуються в їх дизайн. Це значно розширює можливості підприємства.
Ще один успішний проект – Space10. Це дослідницький центр та виставковий майданчик. Тут Ікеа представляє концепцію автономних автомобілів із житловим простором. Однак сама компанія не планує запускати розробку подібних автомобілів, а лише розробляє концепції.
LEGO
Ще 1997 року компанія LEGO провела цифрову трансформацію бізнесу, запустивши серію відеоігор. При цьому більшість продуктів компанія пропонувала безплатно, популярність та зростання компанії збільшилися у рази.
Сучасний підхід полягає у застосуванні технологій 3D-друку, що дозволяє значно розширити можливості своїх продуктів.
Ще один крок до ефективної цифрової трансформації підприємства – розробка сайту, де клієнти можуть запропонувати варіанти блоків. Компанія розглядає можливість випуску комплектів розроблених користувачами.
Всі іграшки також стають сучасними та оснащуються технологіями. Тепер у звичайних конструкторах з'являються датчики. LEGO поєднує фізичні блоки з віртуальним світом. Використання таких технологій дозволяє значно розширити клієнтську базу, залучати нову аудиторію, підвищуючи лояльність колишніх покупців. Також це дає можливість компанії залишатися лідером у своєму сегменті та розвиватися ще більше.
NIKE
NIKE є гігантом в індустрії спортивного взуття та одягу. Але власники бізнесу не стали на цьому зупинятися та провели цифрову трансформацію. Вони створили програму, яка допомагає вибрати взуття шляхом сканування форми та розміру стопи. Програма створює точки, після чого пропонує клієнту вибрати відповідне взуття. При цьому менеджери отримують дані та можуть обробляти їх, створюючи взуття вже під клієнтів.
Крім розробки мобільних застосунків, компанія інвестувала у підвищення лояльності клієнтів, завдяки чому була розроблена програма NIKE+. Вона заохочує активних користувачів, які розміщують хештеги в мережі, допомагають просувати бренд та є постійними клієнтами. Подібне ставлення до своїх покупців призвело до значного підвищення продажів. Тестування розробки відбулося в Японії, й результати виявилися приголомшливими.
NIKE оцифрували 6000 взуттєвих матеріалів. Завдяки цьому команда дизайнерів працює набагато швидше і ефективніше, може створювати продукти в той момент, коли вони стають потрібними на ринку.
DISNEY
Компанія DISNEY, що підкорила аналоговий світ, однією з перших почала впроваджувати нові технології у свій бізнес. Був розроблений MagicBand у парках розваг. Система дозволяє здійснювати платежі, керувати бронюванням. Клієнт отримує ремінець, який є ключем від готельного номера. Взаємодія відвідувача зі світом Дісней стала більш реальною та доповненою.
Далі бренд запустив Disney+. Раніше компанія видавала ліцензії на свій контент, але згодом дійшла висновку, що продавати його самостійно вигідніше. На день запуску платформи налічувалося 10 мільйонів користувачів. Клієнти одержують доступ до останнього контенту Pixar, Marvel. Бібліотека даних також є великою, що приваблює ще більше користувачів.
MICROSOFT
Microsoft інвестувала у розробку хмарних просторів, а також увійшла на ринок мобільних пристроїв, пропонуючи продукти для планшетів та смартфонів.
Одним із найбільших кроків Digital трансформації стала розробка API з відкритим кодом. Для розробників це чудова можливість докладніше вивчити продукти та покращувати їх.
Також Microsoft придбала такі продукти, як Minecraft, LinkedIn та GitHub, що значно розширило аудиторію та допомогло вийти на новий рівень. Реагуючи на потреби ринку компанія залишає за собою лідерські позиції та збільшує прибуток.
AUDI
Автомобільна галузь вважається аналоговою і виходити на цифровий ринок їм немає сенсу. Принаймні так вважали, доки автоконцерн AUDI не представив світу свою цифрову трансформацію.
У 2012 році було реалізовано проект Audi City – виставковий зал. Особливість його полягає в тому, що користувачі можуть ознайомитись з каталогом моделей авто у маленьких залах, де не можна поставити автомобілі. Такі зали розміщуються у торгових центрах та магазинах. Здійснюючи покупки, людина заходить та знайомиться з продукцією. Там людина може придбати автомобіль. Крім того, у таких приміщеннях проводяться форуми, виставки та дискусії, що покращує позиціонування бренду.
У магазинах компанії Audi за допомогою екранів показується повний розмір автомобіля та проводиться презентація. Користувач може використовувати власний смартфон або планшет, щоб "зазирнути" всередину автомобіля, почути звук двигуна, спостерігати за його рухом. Завдяки впровадженню програми Audi City продажі зросли на 60% у порівнянні зі звичними салонами.
А Ваша компанія готова до цифрового перетворення?
Інвестування у цифрову трансформацію – це не просто крок у майбутнє. Це необхідність для зростання компанії, збільшення прибутковості та вибудовування абсолютно нових, сучасних та розвинених взаємодій з клієнтами. Здійснювати стрибок просто необхідно, проте, як дізнатися, чи готова компанія до змін у бік цифри?
Спочатку потрібно продумати, з якою метою це робиться. Розуміння чітких завдань дозволить виявити потреби та знайти шляхи їх вирішення. Для цього рекомендується звернутися до фахівців, які проведуть докладну аналітику та вивчать стан справ компанії. Wezom пропонує вам чудове рішення – розробку стратегії цифрової трансформації. Ми докладно досліджуємо ринок, аналізуємо цільову аудиторію та пропонуємо стратегію просування та впровадження нових технологій.