Поняття продакшн з'явилося завдяки запозиченню з англійської мови. У перекладі термін production означає виробництво. Про що мова? Продакшн - це процес створення матеріальних (сировина, напівфабрикати, запчастини) та нематеріальних (ідеї, інформація, знання) ресурсів з метою отримати готовий продукт, а саме - товар чи послугу. Термін найчастіше використовується в кіноіндустрії та сфері реклами.
Загалом production передбачає створення різних продуктів медіа. Як правило, ними є аудіо- та відеозаписи, що пройшли професійну обробку. До готових медіапродуктів нерідко додають анімації та спецефекти.
Види production
До продакшн відносять виготовлення різних видів медіаконтенту:
-
фільмів;
-
відеороликів;
-
презентацій;
-
ТВ- та радіопрограм;
-
аудіозаписів.
У production входить:
-
підбір команди,
-
складання сценарію,
-
створення музики,
-
підбір костюмів,
-
нанесення гриму,
-
зйомки,
-
монтаж,
-
озвучення та всі технічні сторони зйомки.
Над створенням продакшн-продукту мають працювати професіонали. Інакше замовник ризикує отримати недосконалий матеріал, який нікого не зацікавить. Ідеально, якщо клієнт звернеться до відеопродакшну, де є свій креативний відділ. Його представники складуть чітке ТЗ, заповнять бриф на виробництво відеоролика та проконтролюють усі етапи створення медіапродукту. Звичайно, за бажанням замовника ролик може зазнавати змін. Але якщо в процесі планування медіапродукту було враховано всі побажання клієнта, рідко потрібно вносити зміни до готового продукту.
Як робиться відеоролик
Одним із найефективніших способів просування бізнесу є відео. Це спосіб розповісти про діяльність компанії. На сьогоднішній день споживач краще сприймає відеоконтент, ніж текстовий. Про це свідчить статистика.
Процес створення відеоролика складається з трьох етапів:
Ускладнити та подовжити створення рекламного ролика може виготовлення чи транспортування реквізитів, вибір місця зйомки та доставка на нього всіх учасників, підстроювання під графік акторів тощо.
- Preproduction – підготовка до зйомки. Трудомісткий та досить масштабний процес. Як правило, займає значно більше часу, ніж монтаж ролика. Підготовчий етап зйомки відео слід продумати до дрібниць. Дуже важливо написати якісний сценарій. Крім цього слід:
-
вибрати локацію;
-
підібрати акторів;
-
зібрати необхідні реквізити.
-
- Production – саме зйомка. Цей етап передбачає запис відео на цифровий носій з подальшою обробкою матеріалів. Дивує, коли клієнти заперечують ціну, говорячи про завищену вартість готового ролика. Як правило, вони не враховують, що робота над відеоматеріалом – це командна робота, яка забирає багато часу та сил. Готовий відеоролик коштує недешево.
На етапі Production важливо зняти потрібні кадри у правильному ракурсі. Від зйомки залежить, з якого матеріалу монтуватиметься ролик. Щоб уникнути ситуації, коли багато кадрів, а взяти нічого, клієнту потрібно простежити, щоб відеооператор цілився чітко, а знімав влучно! Помилки на етапі Production фатальні. Часу та грошей на перезйомку не буде. Імовірність того, що клієнт поділиться з іншими потенційними замовниками негативним досвідом, висока. Поганий відгук позначиться на репутації рекламного агентства чи студії відеопродакшн.
- Postproduction – обробка відзнятого матеріалу. Фінальний етап. Що він припускає? Як правило:
-
нелінійний монтаж;
-
2D- або 3D-графіку;
-
титрування;
-
створення музичного треку (авторської музики);
-
закадрова начитка тексту;
-
колірна корекція
та інші тонкощі.
-
Є студії та агенції, які здійснюють окремі етапи продакшн. Наприклад, лише знімають або лише монтують відео. У гонитві за нижчою ціною можна спробувати замовити різні етапи відеовиробництва у кількох виконавців. Тільки врахуйте: разом із падінням ціни впаде і якість готового продукту.
Кому необхідний
Кому потрібний... Вадим?
Рифма!
Але ні, зараз не про Вадима.
Ви трохи відволіклися, тому ми сміливо продовжуємо розповідь про відеопродакшн.
Замовляти відеоролик варто:
-
молодим компаніям для популяризації бренду;
-
давно існуючим на ринку компаніям, яким необхідно нагадати про себе та залучити нових клієнтів;
-
компаніям, які вели торгівлю за межами Інтернету, а тепер перебралися до Світової мережі та хочуть підкорити її користувачів.
Ролик про компанію, товар чи послугу піде на користь будь-якому бізнесу. За допомогою короткого, але інформаційно та/або емоційно насиченого відео ви легко залучите цільову аудиторію. Але «легко» лише за умови вдало оформленого ролика.
Де замовляти
Щоб ролик вийшов вдалим, корисним, яскравим, а головне – ефективним, попрацюйте над пошуком надійного виконавця. Наприклад такого, як ми.
Ми не вихваляємось. Ми просто раді запропонувати свої послуги. А в їхній якості ви переконаєтеся особисто. Як? Просто перейдіть за цим посиланням та перегляньте зняті в агентстві Wezom відеоматеріали.