Щось модно, щось виходить із моди, а щось залишається вічним. FMCG – це товари, які можна сміливо зарахувати до останньої категорії. На них завжди є попит, вони потрібні, але при цьому не популярні. Парадокс! Пропонувати товари із цієї категорії досить складно. Ринок динамічний, конкуренція висока, як і затребуваність, але лояльність клієнта у продажу грає важливу, а то й ключову роль.
Поговоримо про FMCG: що це, як влаштований ринок, як на ньому продавати і як діджитал допомагає продавцям утримувати клієнта.
Що таке споживчі товари FMCG
FMCG – це товари масового споживання: продукти харчування, парфумерія, засоби особистої гігієни тощо. Дослівно абревіатура розшифровується так: Fast-Moving Consumer Goods. Такі товари продаються швидко та за низькою ціною. Вони мають невеликий термін придатності, навіть довгострокові товари мають термін близько 3 років. Але найчастіше, він набагато нижчий.
Ринок FMCG дуже динамічний. Товари купують часто, їхня вартість невисока, ціни регулярно змінюються. Рівень конкуренції у цьому сегменті високий, тому компанії мають боротися за увагу користувача. Саме тут діджиталізація і приносить максимум користі. Впровадження нових інструментів дозволяє підвищити лояльність клієнтів, утримувати їхню увагу та інтерес.
Продукція сектору FMCG
Продукцію FMCG називають товарами народного вжитку. З радянських часів їх називали товарами широкого вжитку, а скорочення цього поняття породило негарне слово "ширвжиток". Умовно цей ринок можна поділити на кілька категорій. Довготривалий, куди входять товари, якщо термін придатності становить 3 і більше років. Короткостроковий, якщо термін придатності товарів не менше 1 року. Також сфера FMCG включає послуги, наприклад перукарні.
Люди щодня купують товари цього сегменту. На нього припадає понад 50% всіх споживчих покупок, але при цьому рівень залучення залишається низьким. Навряд чи людина радитиме друзям банку консервів чи нове мило для душу. Тому FMCG компанії України мають активно боротися за кожного клієнта. Незважаючи на високий рівень попиту, ринок переповнений пропозицією, боротьба за клієнта йде серйозна.
Поняття FMCG дуже велике. Для зручності можна виділити такі основні типи споживчих товарів:
- готові страви, напівфабрикати, консерви, крупи;
- напої у пляшках, соки;
- випічка, кондитерські вироби, хліб;
- фрукти, овочі, сухофрукти, горіхи;
- будь-які ліки, які можна придбати без рецептури та призначення лікаря;
- засоби для чищення та побутова хімія;
- канцелярські товари;
- косметика, засоби для догляду за собою, гігієнічні засоби.
Список товарів FMCG великий. До цього сегменту можна віднести будь-який продукт, який регулярно купується, має високий рівень споживання та затребуваний для будь-якої аудиторії.
Особливості FMCG сегменту продажу
Виробники споживчих товарів приречені на вічну конкурентну боротьбу. Навіть великі компанії зі світовим ім'ям мають утримувати інтерес клієнта. Насамперед це досягається за рахунок упаковки, яка привертає увагу на полицях магазинів. Але також важливою є логістика, організація внутрішніх бізнес-процесів та безліч інших факторів.
Усе це впливає вартість товару. А вона має бути теж конкурентною. Тому сфера FMCG потребує диджиталізації, як ніхто інший. Технології допомагають оптимізувати процеси логістики, внутрішню роботу компанії, покращують взаємодію із споживачем.
На тлі зростаючого онлайн ринку конкуренція стає ще вищою. Щоб відповідати тенденціям, FMCG компанії це враховують і теж входять до онлайн-продажу.
Тенденції FMCG ринку
Ринок FMCG хоч і динамічний, але прогнозований. Акції компаній дають низьку дивідендність, але вони стабільні та мають передбачувану маржу. Тому інвестори активно вкладаються у FMCG на тривалий термін. Але зростання конкуренції, споживчі запити та загальне зростання вимог до якості продукції зобов'язують компанії виходити новий рівень.
Диджиталізація – обов'язковий крок, що дозволяє компанії у сфері FMCG не лише утримувати своїх постійних клієнтів, а й набувати нових споживачів, випереджати конкурентів та пропонувати вигідніші умови. Диджиталізація дозволяє знижувати витрати, зменшувати витрати та оптимізувати виробництво. Системи управління раціоналізують багато бізнес-процесів і дозволяють утримувати інтерес користувачів до продуктів народного споживання.
Компанія WEZOM пропонує рішення для FMCG компаній України. Зателефонуйте нам або приїжджайте в офіс, ми обговоримо особливості вашого бізнесу та підберемо відмінне рішення для збільшення продажів, утримання клієнтів та підвищення рівня затребуваності.