Що таке EAT-фактори Google

26.12.2022
5.0
5920
9 хвилин
0

Сучасний інтернет — це просто колосальні обсяги інформації. І будемо чесними: далеко не вся вона якісна, корисна та гідна уваги користувача. Ви напевно зустрічали сайти з, м'яко кажучи, спірним контентом. Але водночас ви можете спостерігати, що зараз він зустрічається все рідше, а інтернет стає чистішим.

У мережі просто стало менше неякісного контенту? Не зовсім!

Просто Google навчився краще аналізувати матеріали на сайтах і не виводити в топ пошукової видачі вебресурси, які не надають експертної та значущої інформації. А впливають на це фактори Google EAT. І саме про них ми сьогодні поговоримо!

Що таке E-A-T?

E-A-T Google — це особливий принцип пошукового ранжування, який визначає якість контенту. Активно він почав впроваджуватися ще у 2018 році, і відтоді безперервно вдосконалюється. А разом із тим зростає і його значущість.

Тут важливо зазначити, що E-A-T SEO — це не алгоритм у звичному розумінні й не рейтинг. Його неможливо «кількісно» оцінити та виміряти. Його суть у тому, що контент повинен бути створений експертом у розглянутій темі та відповідати високим стандартам. А вже складових експертності може бути дуже багато.

Але постараймося все ж розібратися, як працює EAT SEO та як можна поліпшити його показники.

 

Як перекладається E-A-T?

Це абревіатура від слів Expertise, Authoritativeness і Trustworthiness. Тобто «експертність», «авторитетність» і «надійність». Власне, ці три слова вже досить точно описують самі принципи Google EAT SEO, якщо ми говоримо про просування бізнесу в інтернеті через контент. Якщо компанія хоче стати лідером у своїй ніші й домогтися високих результатів, працювати з факторами E-A-T необхідно постійно.

Але зупинімося на кожному з показників EAT детальніше!

Експертність (Expertise)

Для Google дуже важливо, щоб над створенням контенту працювали експерти своєї справи. Автори повинні мати відповідні знання й освіту. Особливо якщо йдеться про такі специфічні та важливі теми, як медицина, безпека, страхування, фінанси тощо.

Пам'ятайте, що часи, коли можна було недорого найняти будь-якого копірайтера на біржі й замовити у нього десяток дешевих текстів із ключовими словами, залишилися в минулому. Сьогодні експертність контенту критично важлива. І за нього доводиться платити, причому іноді дуже дорого.

Авторитетність (Authoritativeness)

Авторитетність — ще один вкрай важливий параметр. І над нею потрібно постійно працювати. Наприклад, залучати зовнішніх фахівців або займатися зовнішньою оптимізацією (лінкбілдингом) сайту на майданчиках.

Наприклад, щоб підвищити авторитетність сайту в очах Google, можна взяти інтерв'ю у відомого експерта у вашій ніші. Або опублікувати гостьову статтю фахівця у своєму блозі. Або ж розмістити посилання на ваш сайт на авторитетному тематичному ресурсі.

Надійність (Trustworthiness)

Надійність (або вірогідність) — це правдивість, прозорість і точність контенту на сторінці. Цей показник вкрай важливий для YMYL-тематики, про яку ми поговоримо трохи пізніше. Але і для будь-яких інших тим він має значення. Тому необхідно публікувати тільки перевірений контент, проводити фактчекінг, додавати посилання на джерела тієї чи іншої інформації.

Крім того, на ступінь надійності впливають навіть деякі «технічні» моменти. Наприклад, наявність на сайті вичерпної контактної інформації, імені автора статті тощо. У більшості випадків що більше даних ви надаєте, то краще.

Звідки походить E-A-T?

Абревіатуру EAT першими використовували саме в Google. Це набір загальнодоступних принципів щодо забезпечення якості контенту. Детальніше з EAT-факторами можна ознайомитися безпосередньо у файлі General Guidelines від Google. Документ досить великий, але в ньому містяться відповіді на більшість питань щодо E-A-T.

 

Чи важливий E-A-T для SEO?

Насправді складно відповісти однозначно на це питання. Зараз спробуємо пояснити, чому.

З одного боку, фактори ранжування — це те, що зазвичай можна точно виміряти. Наприклад, швидкість завантаження сторінки або показник відмов. Але як виміряти експертність, авторитетність і надійність? Числових показників для цих параметрів просто не існує.

З іншого боку, Гугл все одно використовує різні сигнали, щоб визначити, чи відповідає вміст EAT і наскільки він корисний для користувача.

Як же в такому разі Google вимірює E-A-T?

Це не найпростіший процес, що складається з трьох основних етапів:

  1. Інженери Google поступово змінюють і вдосконалюють алгоритми, щоб поліпшити якість пошуку.
  2. Різні результати пошуку — оригінальні та змінені — демонструють асесорам. Їхнє завдання при цьому — оцінити якість видачі й надати інформацію Google. При цьому вони не знають, де який результат пошуку.
  3. Гугл враховує отриманий фідбек й оцінює, як вплинула зміна алгоритму на видачу. Як підсумок, ефективні алгоритми впроваджуються, а неефективні — виключаються.

У такий спосіб розробники Google отримують досить об'єктивну та вимірювану оцінку EAT-факторів. Процес, очевидно, все ще неідеальний і буде вдосконалюватися в майбутньому. Але поки що навіть такий варіант працездатний.

Що означає YMYL?

Є галузі, де вимоги до якості контенту в Google особливо високі. Це YMYL-сфери, і на них варто зупинитися докладніше.

Абревіатура розшифровується як Your Money, Your Life. У такий спосіб Google класифікує галузі й пошукові запити, які можуть привести до того, що людина довірить компанії або іншій особі свої гроші, своє здоров'я та свій добробут.

 

Ось лише деякі з прикладів YMYL-сторінок:

  • з можливістю купівлі й фінансових транзакцій;
  • з фінансовою інформацією;
  • з медичною тематикою;
  • з юридичним контентом.

Річ у тому, що погана рекомендація або неправильні дані в подібних сферах можуть спричинити вкрай неприємні або навіть небезпечні наслідки для людини. Тому Google робить усе можливе, щоб ви отримували релевантну, точну, експертну та корисну інформацію. Якраз для цього й використовуються EAT-параметри.

Фактори, що впливають на підвищення E-A-T

Враховуючи, що E-A-T неможливо виміряти, буває досить складно зрозуміти, які конкретно фактори впливають на ці показники сторінки та як їх поліпшити. Але ми все ж можемо дати вам невеликий чек-лист, за допомогою якого вийде перевірити експертність контенту:

  • на сторінці присутні матеріали, що розкривають вузькі аспекти розглянутої теми;
  • заголовки H1 і підзаголовки H2-H6 відповідають заявленій галузі знань;
  • текст на сторінці інформативний, без переспаму ключовими словами й «без води»;
  • у статті простежується чітка структура, у ній є марковані та нумеровані списки, графіки, таблиці, схеми, заголовки різного рівня, інше;
  • на продавальних сторінках є форми зворотного зв'язку, «хлібні крихти», фільтри пошуку тощо.

Позитивно на EAT може впливати вказування авторитетного автора, контактів компанії, посилань й інших елементів, здатних підвищити авторитет і рівень довіри як з боку користувача, так і з боку пошукових алгоритмів.

 

Як покращити E-A-T?

Отже, від теорії перейдімо до практики й розглянемо, як можна поліпшити EAT фактори Google. Ми рекомендуємо вам сконцентруватися на дев'яти основних кроках. Але їх насправді може бути набагато більше в залежності від того, наскільки комплексний підхід ви готові використовувати.

1. Нарощуйте зовнішню посилальну масу

Хоча офіційно в Google не підтверджують, що посилальна маса впливає на SEO EAT, багато фахівців говорять, що велика кількість згадок на авторитетних ресурсах позитивно позначається на цьому параметрі й тим самим впливає на ранжування сайту.

Зокрема, про це ще у 2018 році заявив аналітик відділу якості пошуку Гері Ілш в інтерв'ю Марі Хейнс:

 

Крім того, фахівець сказав, що Google прекрасно розуміє, які посилання потрібно враховувати, і вибирає найбільш «якісні» з них. Ще раз підкреслимо: про це було сказано у 2018 році. За минулий час алгоритми еволюціонували.

2. Актуалізуйте контент

Немає жодної гарантії, що актуальний сьогодні контент залишиться таким через місяць або через рік. Необхідно актуалізувати його, доповнювати новою інформацією, видаляти застарілі відомості тощо. Це важлива частина підвищення показників EAT Google SEO.

Це особливо важливо, якщо ваш контент належить до YMYL-тематики на кшталт медицини або фінансів. Тут можемо дати кілька додаткових порад:

  1. За можливості створюйте контент фінансової тематики на основі вірогідних джерел і регулярно оновлюйте його, щоб підтримувати актуальність.
  1. Будь-які медичні статті пишіть у професійному стилі. В ідеалі вони повинні бути написані фахівцями-практиками. Для Google це критично важливо.
  2. Рекомендуємо регулярно аналізувати наявний контент щодо його актуальності й у разі потреби — оновлювати. За правильного підходу це не буде забирати у вас багато часу, зате може істотно вплинути на EAT фактори.

3. Перевіряйте факти

Фактчекінг обов'язковий!

У ваших статтях не повинно бути фактичних помилок. А вже якщо ми говоримо про будь-який науковий або медичний контент, тут точність інформації та відповідність загальноприйнятому консенсусу наукової спільноти обов'язкові.

 

Знову ж таки, над текстами повинні працювати люди або команди з необхідним рівнем знань у сфері.

Позитивно на EAT-показники впливає фактчекінг за довіреними з боку Google ресурсами. Наприклад, Вікіпедією та Вікіданими. Плюс великий вплив можуть чинити джерела цитування. Що вони надійніші й вірогідніші, то краще. Тобто цитата з тієї ж Вікіпедії буде куди більш значущою, ніж зі статті рандомного тематичного сайту.

4. Збирайте більше відгуків

Для Google відгуки в інтернеті — це важливий елемент репутації бізнесу. Головне — щоб вони були досить вірогідними й авторитетними.

 

Тут варто уточнити, що важливі позитивні відгуки не тільки безпосередньо на вашому сайті. Дуже добре, якщо вони будуть розміщені на безлічі різних майданчиків. Це потужний сигнал для пошукових алгоритмів, що в сайту хороша репутація, а аудиторія до нього максимально лояльна. При цьому ефект від відгуків для EAT багато в чому залежить від того, на якому саме майданчику вони опубліковані. Наприклад, для громадських закладів позитивний ефект дають відгуки на Tripadvisor або в Google Maps, для інтернет-магазину — на сервісах порівняння цін на товари й різних агрегаторах тощо.

5. Найміть експертів

Перш за все експерти потрібні, якщо ви працюєте у YMYL-тематиках: медицина, фінанси та юриспруденція. Тільки людина з досвідом й відповідними знаннями може генерувати якісний і релевантний контент, здатний підвищувати EAT-фактори.

Звідси порада: не намагайтеся зайвий раз заощадити на текстах, якщо працюєте в нішах з підвищеними вимогами з боку Google. Неякісний контент — це часом гірше, ніж його відсутність.

Якщо ж ви працюєте не з YMYL-тематиками, то потреба в експертах із профільною освітою та досвідом не настільки важлива. Але періодично залучати фахівців у вашій темі все ж можна та потрібно. Наприклад, брати інтерв'ю або розміщувати гостьові публікації у блозі. Це може дати відмінний ефект.

6. Покажіть свої заслуги

Багато хто недооцінює значущість сторінок «Про нас», «Наша команда», «Історія компанії» тощо. І дуже даремно! Google цілком непогано вміє аналізувати подібну інформацію, що згодом може позитивно позначатися на ранжуванні сайту та його позиціях у пошуковій видачі.

Крім того, радимо ділитися даними про досягнення учасників вашої команди. Наприклад, фахівець пройшов підвищення кваліфікації, отримав сертифікат, розширив список своїх компетенцій. Розкажіть про це на сайті! Це підвищує авторитетність усієї компанії в очах потенційного клієнта та водночас впливає на показники EAT SEO Google.

До речі, деякі фахівці рекомендують використовувати розмітку Schema, щоб ділитися інформацією про досягнення підприємства й експертність фахівців більш структуровано:

 

7. Діліться контактами

Цілком логічно, що сайти та сторінки без контактів компанії викликають у середньостатистичного користувача менше довіри, ніж ті, де вся ця інформація надана. З погляду EAT Google, ці дані також дуже важливі. Особливо на сайтах з YMYL-сторінками.

Ви повинні не тільки надавати вірогідну інформацію про сайт і компанію загалом, але й давати можливість потенційним клієнтам знаходити відповіді на питання, що виникають, консультуватися й у разі потреби отримувати додаткову інформацію.

 

Необхідний мінімум контактних даних:

  • фізична адреса компанії;
  • номер телефону;
  • email-адреса;
  • спосіб зв'язатися з представником компанії онлайн.

Звісно, це зовсім не означає, що відсутність, наприклад, email-адреси або цілодобового чату підтримки істотно вплине на позиції сайту або інші показники. Проте за можливості ми рекомендуємо надавати більше контактних відомостей. Це як мінімум підвищить рівень довіри користувачів.

8. Створіть сторінку у Wikipedia

У своїй інструкції для асесорів Google неодноразово згадує Вікіпедію й підтверджує, що звертається до цієї інтернет-енциклопедії, досліджуючи репутацію.

Наявність статті у Wikipedia дійсно може дати позитивний ефект. Але вона має бути детальною, вичерпною, об'єктивною, це не може бути відверто рекламний текст, який не витримує жодної критики. Плюс враховуйте, що отримати сторінку у Вікіпедії звичайному невеликому бренду вельми проблематично. А іноді взагалі неможливо. Ви зобов'язані бути по-справжньому авторитетним гравцем у своїй галузі, про вас повинні згадувати серйозні авторитетні та незалежні джерела. Але спробувати в будь-якому разі варто.

Якщо створити окрему сторінку не виходить, можна піти іншим шляхом — отримати згадку на вже наявній сторінці Вікіпедії.

 

Насправді це також не дуже проста процедура. Потрібно знайти статтю, де ваша згадка буде дійсно доречна, а надана вами інформація реально виявиться важливою для поточної публікації та послугує хорошим доповненням.

Сам процес редагування на Вікіпедії досить простий. Однак будь-яка самореклама дуже швидко видаляється. Тому перш за все переконайтеся, що ваш ресурс і конкретна сторінка мають реально велику цінність для вибраної публікації та будуть значущим внеском до вже наявної інформації.

9. Отримайте більше згадок

Згадки компанії на зовнішніх майданчиках (навіть без посилань) теж позитивно позначаються на репутації. Вони служать потужним EAT-фактором. Тому за можливості стимулюйте користувачів, авторів, експертів у вашій темі частіше згадувати вас на різних майданчиках.

Важливі відгуки, посилання, рекомендації фахівців, новинні статті та інше. Звичайно, що більш авторитетний ресурс, де є згадка вашої компанії, то краще. Але іноді навіть спроба «взяти кількістю» дає досить істотний позитивний ефект.

Висновки

Отже, підсумуймо все вищесказане!

EAT — це експертність, авторитетність і надійність, три фактори, які Google використовує для вимірювання довіри до компанії, бренду або вебсайту. Для Гугла дуже важливо надавати своїм користувачам найкращі результати пошукової видачі. А тому у його ж інтересах просувати ті вебресурси, яким він повністю довіряє.

 

Поліпшення EAT-параметрів складається з двох основних частин:

  • Чесність і відкритість. Наймайте фахівців, діліться актуальною й точною інформацією, дбайте про своїх клієнтів і затверджуйте цінності.
  • Експертність і надійність. Публікуйте тільки перевірені дані, регулярно оновлюйте їх, проводьте фактчекінг навіть, здавалося б, незначних деталей. Особливо якщо працюєте у YMYL-нішах.

Звучить нескладно, але насправді деякі труднощі можуть виникнути. Створення якісного й експертного контенту завжди вимагає фінансових вкладень і часу. Знайти фахівців, готових поділитися власними знаннями та досвідом, у деяких нішах теж буває вельми проблематично. А, як результат, будь-які спроби заощадити можуть спричинити негативні наслідки для сайту.

Власне, саме тому ми завжди рекомендуємо звертатися до фахівців, якщо вас цікавить якісне, професійне просування сайту на всіх рівнях.

Команда Wezom до ваших послуг!

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 8
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.