Всі ці слогани викликають чіткі асоціації і певні емоції - вони є «представниками» своїх компаній, що запам'ятовуються. Слогани виділяють бренди серед конкурентів, створюють навколо себе потужну вмотивовану команду та коло відданих покупців. Вони закликають, закликають, а іноді й надихають своїх користувачів.
Але гарний слоган, що чіпляє, - це всього-на-всього вишенька на торті маркетингового мистецтва. Основою є платформа бренду, над створенням якої працюють різні фахівці досить тривалий час. Користувачі запам'ятовують післясмак цієї вишеньки, не завжди замислюючись про те, скільки праці та часу варто було посадити вишневе дерево, виростити на ньому плоди та відібрати одну єдину вишню для прикраси.
Далі у цій статті розглянемо, що таке платформа бренду, з яких елементів вона складається та як відбувається процес розробки.
Що таке платформа бренду: визначення та основні складові
Бренд платформа - це основа, інструмент для позиціонування компанії та розкриття її історії. Історії наповненої змістом, емоціями та мотивацією. Платформа бренду є іміджевою картиною компанії, що розкриває особливості її продукту, опис основних характеристик та призначення. Платформа обов'язково наповнює бренд приємними емоціями. Якісно опрацьована бренд платформа вигідно вирізняє компанію серед конкурентів та є своєрідною візитною карткою.
Основні елементи бренд платформи:
- загальний опис та характер – так званий «паспорт бренду»;
- визначення основних цінностей;
- місія, бачення та обіцянка бренду;
- унікальна пропозиція та її переваги;
- емоційне наповнення;
- візуальні атрибути;
- вербальні та невербальні ідентифікації;
- логотип, слоган та фірмовий стиль;
- позиціонування та стратегія позиціонування.
Варто зазначити, що платформа бренду не може бути віртуальною і перебувати у когось у голові на рівні ідей та думок, вона повинна являти собою комплекс фізичних даних та заходів, зафіксованих документально. Такою платформою буде легко та зручно користуватися будь-якому співробітнику компанії, а начальству набагато простіше присвятити всіх нових членів команди у спільну справу та згуртувати роботу над єдиною місією.
Необхідність існування бренд платформи
Поки що виробник розробляє невеликі партії свого продукту і задовольняється малою кількістю покупців — розробка бренду платформи його не цікавить. Але будь-який рух у бік масштабування бізнесу має починатися зі стратегії, в основі якої знаходиться саме платформа бренду. Вона допомагає:
- позначити власну ідентичність;
- відкрити нові можливості для надання товарів та послуг;
- вивести бізнес компанії на новий рівень;
- полегшити роботу всім співробітників;
- донести до потенційних покупців свої унікальні переваги та завоювати їхню довіру;
- забезпечити подушку безпеки для існування компанії;
- збільшити маржинальність;
- відкрити нові шляхи для розвитку бізнесу;
- створити яскравий бренд, що запам'ятовується, з сильним посилом;
- трансформувати маркетинг загалом, та окремі рекламні кампанії зокрема.
Крім того, професійно опрацьована бренд-платформа надає компанії наступні реальні переваги:
- вигідне виділення серед конкурентів;
- розробка унікальної стратегії позиціонування;
- підвищення окупності трафіку;
- збільшення та стабільність продажів, навіть під час економічної кризи;
- посилення вірусного ефекту від будь-якого рекламного каналу;
- прискорення руху клієнтів по вирві продажів;
- покращення якості взаємодії з потенційними клієнтами на всіх етапах.
Як створюється бренд платформа: вартість, терміни та інші особливості процесу
Розробка платформи бренду починається з опрацювання ідеї (мовою маркетологів це називається «Big Idea»), з якої представники компанії приходять до фахівців. Тільки власник (засновник бізнесу) може запустити процес створення платформи свого бренду, позначивши особливості та призначення бізнесу загалом. Для цього йому необхідно відповісти на такі запитання:
- У чому полягає унікальність моєї компанії та мого продукту?
- Які емоції мій продукт викликає у споживачів?
- Які емоції я хочу викликати мій продукт?
- Які основні сильні сторони мого продукту та що відрізняє його серед тисяч подібних?
- Який він – ідеальний покупець мого продукту?
- Які труднощі та проблеми своїх ідеальних покупців може вирішити мій продукт?
До розробки бренд-платформи підключаються різні спеціалісти - маркетологи, дизайнери, програмісти, таргетологи та інші. Кожен конкретний випадок унікальний і вартість розробки платформи бренду завжди буде різною. Адже кожна компанія, кожен бренд має свою історію та свою індивідуальну місію, для реалізації якої фахівцям можуть знадобитися різні інструменти. Низька ціна розробки платформи бренду не може означати якісний результат. Просто тому, що фрілансер не зможе виконати цю комплексну роботу швидко і за невеликі гроші.
Створення єдиної платформи бренду, яка принесе гарантований успіх компанії – процес комплексний та довгий, повна розробка може займати роки наполегливої та копіткої роботи, в якій важливе опрацювання кожної деталі.
Основними етапами створення бренд-платформи є:
- глибоке вивчення ринку та особливостей продукту;
- визначення цільової аудиторії та її логічне сегментування;
- розкриття суті бренду;
- опрацювання місії та цінностей компанії;
- розробка глобальної ідеї та потужної історії для бренду (brandstory);
- вибір оптимальних інструментів;
- реалізація.
Важливо розуміти, що платформа бренду – це не стабільна «величина», підхід до її створення має бути гнучким ще на старті. Необхідно вміти вносити зміни, щоб завжди відповідати актуальним запитам клієнтів. На етапі створення бренду платформи не всі особливості можна продумати, не всі нюанси передбачити — у процесі роботи з реальними клієнтами відкривається нове бачення і це нормально. Головне, щоб основа платформи бренду була цільною та завжди виражала стійку ідею та асоціацію.