AVERS: як перетворити постачання матеріалів для зовнішньої реклами та дизайну на сучасний eCommerce

4.0
31.01.2023
2473
0

До нас звернувся один з найбільших в Україні постачальників матеріалів для виготовлення зовнішньої та інтер'єрної реклами, поліграфії, будівництва, промислового та архітектурного дизайну. Компанія AVERS потребувала платформи для цифрових продажів, і ми радо допомогли їм зі створенням такої системи. Адже треба ламати стереотипи про те, що оптові закупівлі не можуть бути зручними та дружніми до менеджерів. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

З чого все починалося

Бізнесу нашого клієнта вже виповнилося 26 років, він пройшов шлях від невеликого імпортера до провідного постачальника широкого спектра матеріалів. Це алюмінієві композитні панелі, листові пластики, ПВХ, вінілові тканини, плотерні плівки, матеріали для широкоформатного друку тощо. 

AVERS пропонує українському ринку широкий асортимент продукції перевірених брендів: ECOBOND, Orafol, Altuglas, Polycryl, Kommerling, Octoplan, Profitape, Printex, Tentex, Boatex, HPX, Plasti-Fix, OLFA. 

В Україні компанія напрацювала не лише авторитет та довіру клієнтів, але й розгалужену мережу філіалів з власною логістикою. Загальна площа складських площ AVERS наближається до 20 тисяч квадратних метрів, постачання продукції покладається на автопарк з декількох десятків середніх та великих вантажівок. 

Для збереження темпів розвитку компанії не вистачало лише сильної диджитал-частини. Коли клієнт звернувся до нас, системи онлайн-продажів у нього просто не було - лише цифрові засоби бухгалтерського обліку, корпоративний сайт та окремі інструменти. Побудувати інфраструктуру для eCommerce потрібно було з нуля. 

Для чого B2B-постачальнику матеріалів взагалі опікуватися питанням продажів онлайн? 

Ще декілька років тому таке питання було б доречним, адже B2B-компанії мали справу здебільшого з великими покупцями та великими обсягами закупівель. З ними цілком можна працювати без чогось на кшталт онлайн-магазину.

Однак сьогодні все змінилось, ринок став набагато складнішим. Навіть у B2B аудиторія стає більш фрагментованою: є сегмент великих компаній, які працюють через персональних менеджерів. Вони регулярно замовляють продукцію великими обсягами, робота з ними ведеться індивідуально. Та поруч з тим росте сегмент клієнтів, що роблять невеликі та/або разові замовлення. Наприклад, невеликій типографії достатньо зробити замовлення певних матеріалів для друку раз на тиждень. А від виробничої компанії, яка виконує різноманітні проекти для своїх невеликих клієнтів, буде надходити потік дрібних замовлень на абсолютно різні матеріали.

Уявіть собі сотню, або п’ять сотень таких поодиноких замовлень, що здійснюються по декілька разів на місяць. Вони цілком можуть завантажити відділ продажів на декілька днів, якщо не тижнів. 

Власне, сьогодні онлайн-продажі потрібні передусім для автоматизації обробки таких замовлень. Однак і постійні партнери з B2B будуть дуже вдячні, якщо регулярні закупівлі можна буде автоматизувати через eCommerce - без необхідності раз у раз проводити один і той самий процес вручну.

Не варто забувати і про те, що портрет підприємця з кожним роком “молодшає”. Сьогодні бізнес ведуть здебільшого обізнані в технологіях міленіали, до менеджменту долучаються й зумери, які фактично виросли у мережі. Для них сучасний сайт та зручні цифрові сервіси - це “мастхев”, базова цифрова гігієна. 

Чого хотів клієнт

Команда AVERS добре розуміла, який продукт їй потрібен. В неї було детальне ТЗ з вимогами до функціонала платформи. Особливості відвантаження матеріалів клієнтам диктували особливі вимоги до організації каталогу, розрахунку вартості товару та корзини. Забігаючи наперед -  в цьому проекті усе влаштовано набагато складніше за типовий eCommerce. 

Ключове завдання створюваного продукту полягало в тому, аби автоматизувати разові, нерегулярні замовлення. Крім того, нова платформа мала залучити нову аудиторію, готову робити замовлення онлайн. 

Для вирішення цього завдання команді розробників потрібно було вирішити декілька задач: 

  • розробка нового сайту - платформи з функціями корпоративного порталу та B2B-онлайн-магазину;
  • Створення системи eCommerce для оптових продажів синтетичних матеріалів: з урахуванням всіх особливостей опрацювання замовлень та відвантаження продукту покупцеві;
  • Інтеграція платформи з необхідними компанії бізнес-інструментами: CRM, засобами бухгалтерського та складського обліку, чат для зв’язку з менеджерами тощо.

Відштовхуючись від цих задач команда вже могла розглядати технічні аспекти розробки. 

Пошук рішень та технологій

Чому цей проект був складніший за типовий eCommerce? Вся справа у нетиповій корзині для замовлень. Розберемось детально:

Не весь товар нашого клієнта продається поштучно. Є позиції, вартість яких оцінюється у листових матеріалах, по квадратних метрах. Такі товари продаються листами, або, наприклад, половинами листів. А ще це можуть бути рулонні матеріали на відріз, наприклад, тканини. Понад те, компанія може надавати додаткові послуги - порізати матеріал на станках за шаблоном покупця, відфрезерувати тощо.

Усю цю розгалужену логіку треба було відобразити у структурі та механізмах роботи онлайн-магазину. Аби товар потрапив до корзини, певний калькулятор має визначити точну його вартість, з урахуванням низки змінних: вартість одиниці товару (наприклад, за квадратний метр), характер його відвантаження (за лист, за квадратний метр, за рулон тощо), обмеження при нарізанні, знижки на обсяг та акції, вартість додаткових послуг тощо. А ще платформа має враховувати наявність продукту на різних складах, відповідним чином формуючи пропозиції та замовлення. 

Відтак, побудова продукту на шаблонній спеціалізованій CMS типу OpenCart була практично неможливою, необхідно було розробляти індивідуальне рішення. Команда обрала розробку на гнучкому і добре знайомому їй фреймворку Laravel. Він дозволяє реалізувати практично будь-який функціонал, побудувати будь-який продукт, закласти у нього гнучку архітектуру. 

Як проходила розробка

ТЗ клієнта було достатньо детальним, але верхньошаровим, тож ми почали з розробки технічної документації для розробників. Команда створила детальний прототип проекту - вже на цьому етапі було опрацьовано дуже багато логіки з обчислення вартості та продажу продуктів. 

Дискусії точилися навколо дизайну - ми працювали над ним у декілька ітерацій та захищали роботу дизайнерів перед стороною клієнта, включно з генеральним директором компанії. Наша команда детально аргументувала усі рішення щодо UX та візуалу, аби досягти найкращої якості продукту. 

Вже на етапі розробки ми заручились підтримкою фахівців із SEO та додаткової команди для оптимізації сайту. Проект виходив у реліз поетапно, у декілька стадій. Спочатку ми запустили лише товарний каталог, а згодом додали і корзину. Надалі команда додає та розширює новий функціонал, пов’язаний з нарізкою пластикових профілів, з продажем матеріалів на кшталт акрилу. В подальшому на сайті буде реалізований і онлайн-конструктор, для порізки матеріалів під певний шаблон.

Складнощі та доробки

З огляду на те, що проектування та прототипування платформи було в цілому вдалим, масштабних змін у проекті під час розробки вдалося уникнути. В ході роботи стали очевидними певні технічні недоліки обліку, які спочатку уникнули поля зору команди.

Це стосувалось, зокрема, оцінки та продажу порізаного матеріалу. Умовно, якщо покупець купував половину листа, який раніше вже був відрізаний, то це різання системою вже не рахувалось - адже вже була оцінена та сплачена іншим клієнтом. 

Втім у фундамент системи від початку закладалась гнучка архітектура, тож розробники без проблем її доопрацювали. 

Комунікація та звітність

Ми закріпили за проектом персонального менеджера, відповідного працівника закріпив до розробки і клієнт. Відтак комунікація велась дуже тісно, день у день. Розробка супроводжувалась постійними консультаціями зі стороною клієнта, необхідно було уточнювати тонкощі роботи з окремими товарними позиціями та матеріалами. 

На додачу, ми завжди надаємо клієнтам регулярні звіти, надаємо доступ до таск-трекінга та детально презентуємо спринти. Тож клієнт завжди розуміє статус і стан проекту. 

Що ми розробили

Результатом розробки стала B2B-платформа для онлайн-продажів, яка відрізняється складним товарним каталогом та “розумною” корзиною для замовлення. 

  • В каталог продукції входить майже дві з половиною тисячі товарних позицій. Він побудований на базових продуктових категоріях (акрил, листові пластики, тканини, композитні панелі тощо). Є ще одна зручна добірка категорій - за сферами та особливостями застосування (наприклад, “панелі для реклами”). 
  • Картка товару містить не лише фото, але й невелику відеопрезентацію продукції. Не менш важливо те, що там можна скачати важливу для покупця документацію: висновки державних служб щодо відповідності матеріалу вимогам безпеки, паспорт якості від виробника тощо. Для товару також визначені пріоритетні методи обробки та сполучення.
  • В картку товару за необхідності вбудований калькулятор для різання матеріалу. Він дозволяє, наприклад, вказати потрібну ширину шматка акрилової тканини, миттєво побачити його вартість і зробити замовлення. 
  • Особистий кабінет користувача націлений на менеджерів, що опікуються закупівлями. Там можна зберегти дані про компанії та адреси доставлення замовлень, які будуть підтягуватись при здійсненні покупки. Дані за проведеними закупівлями можна знайти в архіві.
  • Для зручності покупців та відвідувачів на головній закріплено блок з прайсами. Прайс-листи можна зберегти у форматі PDF. 

Окремої уваги заслуговує блок “Підібрати” на головній. Це інструмент для продажів, який спрощує покупцю навігацію та пошук необхідного продукту. Підбір можна запустити від однієї з базових категорій: від класу матеріалів та сфери застосування, до брендів та акційних товарів. Наприклад, швидкий добір за сферами застосування дозволяє в кілька кліків відсіяти непотрібні покупцю товарні позиції.

Водночас платформа виконує роль корпоративного порталу, за це відповідають окремі довідкові блоки для відвідувачів. Там можна знайти інформацію про компанію, адреси філіалів та контакти, FAQ, сторінку блогу тощо.  

Рекомендуємо почитати
Дізнайтесь про наш кейс AVERS

Успішний eCommerce проект для постачання пластиків

Деталі

Результати розробки

Нова платформа дозволила AVERS автоматизувати продажі матеріалів, надзвичайно спростила обробку нерегулярних, поодиноких та невеликих замовлень. Це суттєво розвантажило відділ продажів та спростило клієнту роботу з постійними партнерами. 

Водночас новий магазин привернув увагу нової аудиторії, показники сайту в пошуку суттєво покращилися. З ними покращилась і статистика продажів. 

Наша робота з AVERS - ще один доказ того, що B2B/B2C продажі сьогодні більше не можуть обходитись електронними таблицями та месенджерами. Задля розвитку та підвищення операційної ефективності їм необхідні сучасні інструменти eCommerce, що роблять замовлення простими та прозорими, дозволяють вийти на нову аудиторію, підкорити нові ринки. 

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах