З кожним роком маркетинг розвивається все швидше. З цим фактом сперечатися неможливо. Нам із вами залишається лише тримати руку на пульсі, аналізувати актуальні тренди й по можливості передбачати, як саме індустрія розвиватиметься надалі. Саме це ми й намагатимемося зробити сьогодні.
Отже, ми зібрали головні тренди інтернет-маркетингу у 2024 році, які, напевно, будуть актуальними протягом наступних 12 місяців та більше. Деякі з них вам вже добре відомі, а інші можуть виявитися новими. Тому пропонуємо без зайвих відступів перейти до теми.
Тренд №1. Автоматизація маркетингу за допомогою ШІ
Весь 2023 рік пройшов під егідою штучного інтелекту та нейромереж. До речі, всі зображення цієї статті згенеровані за допомогою нейромережі.
Можна не сумніватися, що у 2024 році ця тенденція збережеться і навіть посилиться. Інтеграція інструментів ШІ з маркетингом докорінно змінює методи аналізу даних, персоналізації, обслуговування клієнтів та оптимізації кампаній. Чат-боти, програми для обміну повідомленнями на базі ШІ, розумні помічники — все це є частиною великих еволюційних процесів, у яких ми з вами беремо участь.
У 2024 році маркетингові інструменти на базі ШІ стануть ще поширенішими. До цього потрібно бути готовими та своєчасно впроваджувати нові технології, щоб не відставати від конкурентів. Водночас поки що рано говорити про повну автоматизацію на рівні «встановив і забув». На поточному етапі розвитку технологій оптимальна стратегія — комбінувати людську працю та інструменти штучного інтелекту.
Тренд №2. Доповнена реальність (AR) та віртуальна реальність (VR)
Імерсивні технології здатні якісно змінити те, як людина отримує та сприймає інформацію. І те, як бренди можуть її подавати. У 2024 році технології віртуальної та доповненої реальності будуть впроваджуватись ще активніше, розшириться перелік способів взаємодії зі споживачем через AR та VR, з'являться нові маркетингові інструменти в цьому сегменті.
Тут варто додати, що у 2024 році покупцям стануть доступні окуляри Apple Vision Pro, які, на думку фахівців, можуть дуже сколихнути індустрію доповненої та віртуальної реальності. Єдиною перепоною для цього є ціна — $3499. Навіть за мірками топових моделей VR-гарнітури це дуже дорого. Але Apple славиться своїм умінням продавати навіть найдорожчі гаджети. Тому стежимо за оновленнями, хоча справжньої масовості все ж таки не очікуємо.
Тренд №3. Гіперперсоналізація
Персоналізація контенту та рекомендацій — це вже далеко не нове явище в маркетингу. Однак завдяки технологіям машинного навчання та штучного інтелекту вона переходить у гіперперсоналізацію. Алгоритми зможуть ще точніше аналізувати дії конкретного користувача, враховувати його інтереси та уподобання, щоб формувати більшою мірою персоналізовані пропозиції саме для нього.
Однак тут може виникнути питання щодо конфіденційності та обробки даних. Сучасні користувачі інтернету дуже скептично ставляться до того факту, що компанії аналізують їхню поведінку та дії. А тому зрештою гіперперсоналізація може спровокувати негативний ефект та невдоволення аудиторії. Знову ж таки, потрібно стежити за ситуацією і за тим, як цей напрям розвиватиметься у 2024 році.
Тренд №4. Маркетинг впливу
Йдеться про блогерів та інфлюенсерів, які вже стали так званими лідерами думок. Проте останніми роками спостерігається перехід рекламних активностей від топових блогерів-мільйонників до мікро- та наноблогерів. Причин тому декілька. По-перше, просування у них коштує в десятки, а то й у сотні чи навіть у тисячі разів дешевше. По-друге, їхня аудиторія найчастіше активніша та лояльніша. Отже, вибір на користь кількох «менших» блогерів стає вигіднішим, ніж співпраця з одним топовим інфлюенсером.
Найімовірніше, тренд інтернет-маркетингу на роботу з мікро- та наноблогерами збережеться й у 2024 році. А їхня кількість збільшиться. Це позитивна тенденція насамперед для невеликих локальних брендів, які не мають дуже великих бюджетів на просування, але такий формат розкрутки підходить оптимально.
Тренд №3. Відеомаркетинг
Тут за великим рахунком ситуація стабільна: відеомаркетинг залишається в тренді вже котрий рік поспіль і поступово стає все актуальнішим. Акцент сьогодні частіше робиться на короткі та динамічні відео, а не на тривалі та максимально інформативні.
Варто додати, що в Україні через повномасштабну війну призупинено доступ до рекламних інструментів TikTok. Поки що невідомо, чи буде знято обмеження у 2024 році. Якщо це станеться, китайська відеоплатформа, ймовірно, стане одним із ключових інструментів українських маркетологів. Чекаємо!
Тренд №4. Оптимізація голосового пошуку
Ми у своїх попередніх публікаціях вже неодноразово говорили, що голосовий пошук поступово витісняє традиційні текстові запити. Зростає кількість активних користувачів смартфонів, дедалі більше людей «гуглять» голосом. Цю тенденцію необхідно враховувати при просуванні сайту, формуванні семантичного ядра та створенні контенту. Оптимізація під голосовий пошук має стати важливим трендом у 2024 році. В Україні тенденція поки що простежується не так активно, як у Європі та США, але це лише питання часу.
Тренд №5. Контент користувача (UGC)
UGC (user-generated content) — це контент, який створюють користувачі, клієнти бренду, а не він сам. Це справді ефективний інструмент, який не просто залучає аудиторію, а й формує потужний соціальний доказ. Бренд може заохочувати користувачів створювати контент у різний спосіб: організовувати конкурси з призами, надавати додаткові бонуси для авторів, давати їм особливі привілеї та інше.
Тренд №6. Соціальна комерція
Очевидно, що тренди інтернет маркетингу 2024 року передбачають і просування в соцмережах. Ми вже бачимо, що соціальні мережі з платформ для спілкування перетворилися на цілі екосистеми електронної комерції та суттєво вплинули на ландшафт цифрових покупок. Ймовірно, вже цього року Facebook, Instagram і TikTok розширять список інструментів для маркетологів, впровадять нові функції для продажу, спростять знайомство потенційного покупця з продуктом тощо. Вже давно настав час визнати той факт, що для багатьох людей соцмережі замінили собою традиційні інтернет-магазини.
Тренд №7. Конфіденційність та захист даних
У світлі загроз кібератак і порушень конфіденційності, які все зростають, споживачі стають все вимогливішими до того, як компанії збирають, зберігають та використовують їхні особисті дані. Тому інтернет-маркетологам важливо дотримуватись законодавства про захист інформації, а також надавати користувачам можливість контролювати свої дані та відмовлятися від небажаної реклами. Крім того, маркетологи повинні використовувати безпечні та перевірені інструменти для аналітики, ретаргетингу та персоналізації, щоб не наражати на ризики бізнес та своїх клієнтів. Цей тренд інтернет маркетингу у 2024 році може здатися неочевидним, але повірте, він вкрай важливий.
Тренд №8. Стійкий розвиток та цілеспрямований маркетинг
Сучасні споживачі все більше звертають увагу на екологічну та соціальну відповідальність брендів, які вони вибирають. За даними опитувань, 73% людей готові змінити свої звички на користь «екологічно чистих» брендів. І ще 66% погоджуються заплатити більше за екологічну продукцію.
Тому інтернет-маркетологам необхідно демонструвати свою прихильність до цінностей стійкого розвитку, таких як захист навколишнього середовища, підтримка місцевих спільнот, дотримання прав людини та тварин, справедливий розподіл доходів тощо.
Підіб’ємо підсумки
Світ змінюється. Трансформуються суспільство, соціум та самі принципи життя сучасної людини. А тренди інтернет-маркетингу змінюються швидше, ніж будь-коли раніше. І якщо ви дійсно хочете бути серед лідерів своєї ніші, то цим трендам потрібно слідувати.
Зрозуміло, що ми розглянули далеко не всі актуальні тенденції, які будуть із нами у 2024 році. Їх насправді набагато більше. Але якщо ви дійсно готові займатися просуванням у Мережі комплексно, то орієнтуйтеся саме на них.
Дякуємо за увагу. І успішних вам продажів у 2024 році!